رواية ملحمه العشق والكبرياء اقتباس والبارت الأول بقلم رنا احمد عماد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
اقتباااااااس ..
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️.
في فيلا شريف الحديدي ..
كانت تقف بشرود ليمسك يدها ذلك الصغير التي تنظر إليه بحب .
علي بطفوله /مالك ي أبله ليلي .
ليلي وهي تحتضنه بحنان وحب /مفيش حاجه ي قلب اختك شويه مشاكل في الشغل .
شريف بابتسامه ومرح /صباح الفل ي بطل.
علي بفرحه /عمه شريف .
ليلي بابتسامه /والنبي ي شريف نزله مرجحه شويه شكله زهقان .
شريف وهو يقبل يدها بعشق/تحت امرك ي روحي يلا ي بطل.
راجي بحده/خالي بالك منه ي شريف .
شريف بحده /ده اخو مرائتي انت الي ايه الي دخلك في الموضوع اصلا يلا ي علي .
راجي بحده /بعد كده تبقي تستاذنيني انا قبل متبعتي الولد مع اي حد وبعدين انا موجود انا أخرجه واعمله الي هو عاوزه .
ليلي بحده وغيظ وهي تسير /ده اخويا انا خليك في حالك وياريت تبعد عني خالص .
راجي وهو يمسكها بغضب /ده ابني فاهمه ولا تكوني فاكره اني صدقت الفيلم الاهبل الي عملتيه علي شريف تفتكري لو عرف دلوقتي أن حرمه المصلون غلطت مع اخوه زمان وحملت منه تفتكري هيعمل فيكي ايه .
🤫🤫🤫🤫🤫🤫🤫.
انتظروا بكره إن شاء الله اول بارت من ملحمه عمري مكتبت زيها هتكون خاطفه الأنفاس مع قصص عشاق كتير 💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞.
ملحمه العشق والكبرياء 🔥🔥🔥🔥.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️.
الفصل الاول ....
في حاره الشهيد.....
من امام الورشه .
كان يقف دياب وهو ينتظر معشوقته من ملكت القلب .
علي بغ*يظ شديد/وبعدين معاك ي دياب لسه برضه مش قادر تنساها .
دياب وهو ينفج سيجار*ته بغ*ضب /انساها ازي ي علي دي بتاعتي من يوم مجات الدنيا .
علي بجد*يه /بس اخوك بكرى عينه منها وانت عارف أنه اتفق مع ابوها علي كل حاجه وواضح أن البت مش معارضه.
دياب بغ*ضب جح*يمي/ده الي هيخلي برج من دماغي هيطير ي علي اشمعنا سميه الي مصمم عليها زي مايكون عايز يحر*ق قلبي بس وديني مهسيبها ليه حتي لو اوضطريت اني اق*تله .
***************.
في شقه دياب .
كانوا قاعدين علي مائده الطعام فدخل دياب بغ*يظ شديد.
/بكري كنت عايز اتكلم معاك شويه .
بكري بحد*ه /جرا ايه يا*لا انت نسيت اني اخوك الكبير بتكلمني كده ليه انت فاكر انك هتعمل بلط*جي عليا ولا ايه وبعدين تعال ي اخويا نشوف عايز تتكلم في ايه .
في شقه سميه ....
الفت والدتها بابتسامه /الف مبروك ي بت ي سميه ده المعلم بكري بذات نفسه .
سميه بق*لق /معرفش ي أما قلبي مقبو*ض مش عارفه خا*يفه كده ومش مطمنه .
الفت بابتسامه /طب طبيعي ي حبيبتي بس يالا نشوف ورانا ايه .
سميه بق*لق /ربنا يستر .
*********************.
في فيلا عمار الدميري ....
كانت تنزل ندا بخفه وابتسامه ساحره.
/صباح الخير ي بابا .
اسر بنظره خ*بيثه /طب وأسر اخوكي مالوش صباح الخير .
ندا بخن*قه /صباح الخير .
عمار بابتسامه /رايحه فين دلوقتي ي حبيب ابوكي .
ندا بابتسامه/رايحه الجامعه ي سياده الوزير عندي محاضرات مهمه النهارده .
عمار بابتسامه/طب خالي بالك من نفسك ي روحي .
اسر وهو يأكل ببر*ود /طب ورافت لسه برضه مخدتيش قرار .
ندا بحد*ه /اظن قراري انت عارفه كويس هو الموضوع ده وياريت تقوله اني مش موافقه وتخليه يبطل يلحقني في كل حته بدل مابهد*ل كرامته عن اذنكم .
اسر بحد*ه /شايف بنتك وعمايلها في واحده تسيب واحد زي رافت الفيومي دي فرصه متتعوضش ي بابا .
عمار بجد*يه /خلاص ي اسر سيبها براحتها دلوقتي توافق براحتها يلا انا رايح الوزاره .
اسر بغ*ضب ج*حيمي/وانا مش هسيبها الا لما توافق دول 10مليون جنيه مش هضيعهم من ايدي علشان غبا*ء بنتك .
******************.
في قصر يشبه قصر الاشبا*ح كل شي به مرعب يجلس الجو*كر علي كرسيه ببرود ليسير صديقه اياد بسخر*يه .
/اقسم بالله انا مش عارف انا صابر عليك كده ظابط شرطه وقاعد مع صاحبي المجرم هههه بذمتك مش نكته .
مراد ببر*ود /ده العادي بتاعك ايه الي جابك .
اياد بنتهيده /جيت اشوافك ي مراد واقولك كفايه كده ي صاحبي .
مراد ببرود /كفايه انت كلامك المست*فز ي اياد أنا مرتاح كده وسعيد بالي بعمله مانا ياما اشتغلت بشرف زمان خدت ايه قوم قوم شوف ورأك ايه وسبني في الي انا فيه .
اياد بتنهيده /حاضر ي مراد براحتك .
ليرن هاتفه لياتيه الرد سريعا.
/ندا بنت الوزير عمار الدميري .
مراد ببرو*د /مالها .
البوص /عايزها باي طريقه وباي تمن ثواني وصورتها وكل التفاصيل هتكون عندك .
وما هي إلا دقيقه وكانت صورتها تزين شاشه هاتفه ليرفع حاجبه بإعجاب وتحدي الخاص ب الجوكر .
/موز*ه جامد*ه اوي شكلنا هنتبسط اوي .
******************.
في فيلا امين السيوفي ...
في غرفه ادم ...
كانت يقف ادم وهو يرتدي بدلته الكلاسيكيه الفاخمه لتسير اليه بسنت بابتسامه حالمه .
/صباح الخير ي ادم .
ادم بابتسامه /صباح الفل ي بوسي عامله ايه.
بسنت بابتسامه حنونه/بخير طول مانت بخير اتفضل.
ادم بابتسامه/عمرك منسيتي عيد ميلادي ابدا .
بسنت بعشق /هو انا اقدر انسا اهم يوم في حياتي يوم ميلادك .
ادم بابتسامه/تفتكري كل الاخوات الي في الرضاعه بيحبوا بعضهم زينا كده .
بسنت بحز*ن ومر*ارة/اه اخوات صح معاك حق .
علي مائده الطعام....
امين بابتسامه /برافوا عليك ي ادم الصفقه مشاء الله عليك .
ادم بابتسامه/تسلم ي عمي تلميذك .
بسنت بابتسامه/جرا ايه ي بابا انت ناسي أن النهارده عيد ميلاد ادم عايزين بارتي كبير اوي .
ادم بابتسامه/مالوش لزوم ي بسنت هو انا صغير .
تفيده بابتسامه /كل سنه وانت طيب ي ابني عقبال مليون سنه .
امين بابتسامه/كده كفايه عديت التلاتين عقبال العروسه بقا .
تفيده بابتسامه/اه ي ادم وليك عليا انا وبسنت الي هنزوقهالك بنفسنا مش كده ي بسنت .
بسنت بو*جع ومر*ارة /طبعا ي امي مش اخويا .
امين بجد*يه /طب يلا ادم علشان منتاخرش عن اذنكم .
بسنت بلهفه /كل سنه وانت طيب ي ادم مره تانيه .
ادم وهو يحتضنها ويقبل رأسها بابتسامه /وانتي طيبه ي أجمل اخت في الدنيا عن اذنكم .
تفيده بحد/ه /انتي ايه الي جرالك مش هتبطلي الهبل ده امتا هتصدقي أن ادم اخوكي في الرضاعه ومتحر*م عليكي .
بسنت بدمو*ع وانهيا*ر/انتي السبب ليه عملتي كده وكسر*تي قلبي وانتي بتر*ضعيه معايا مخدتيش بالك أن ده غلط اني ممكن أحبه واتمناه انتي خلتيني امو*ت بالبطي طب ليه معملتش كده مع عائشه انا مو*جوعه ي امي موجو*عه وبكر*ه نفسي وحياتي كلها من غير ادم .
لتهرب الي الخارج تحت نظرات حائره وقاقلقه من الماضي ..
***************.
في احدا الشقق البسيطه ...
كانت تجلس رحمه بدمو*ع وهي تتذكر الماضي المؤ*لم الذي وصل بها إلي ذلك الحال .
فلاش باك....
في أحدا الفيلل الفاخمه ...
في المطبخ ...
كانت تقف رحمه وهي تعد الطعام ليحتضنها راجي من الخلف وهو يقبل عنقها بشغف جعلها كالمغيبه بين يديه لياخذها في أحضانه لياخذها من الباب الخلفي ليصعد بها الي غرفته ليحدث ليس مكان في الحسبان لتغطي جسد*ها العار*ي وهي ت*بكي بدمو*ع وحر*قه.
راجي بحد/ه /ماخلاص ي *بت صدعتيني هو أنني كنتي تتطولي الشرف ده .
رحمه وهي تبكي بدمو*ع وحر*قه/راجي باشا انت بتحبني صح هتستر عليا وتتجوزني صح .
راجي بسخرية/نعم ي اختي راجي الحديدي يتجوز خد*امه امسكي الفلوس دي صر*في نفسك ي عني عمليه من اياهم وترجعي زي مكنتي ويلا مش عايز اشواف وشك هنا تاني .
باك .....
رحمه بكر*ه ور*غبه في الا*نتقام /نفسي اقابلك ي راجي علشان تشوف الي رمتها زمان بقيت فين دلوقتي .
في باريس ....
كان يقف وهو ينظر من الشرفه بشر*ود وهو يشعر بخ/نقه تقتحم قلبه ليحدث ذاته .
/ايه مالك خمس سنين مش عارف تنساها دي مجرد خدامه لا راحت ولا جات ي ترا لو قابلتها مكمن تسامحني مفتكرش ي راجي .
في حاره الشهيد ....
كانت تقف سميه بفستان زفافها وهي تستعد لاستقبال عريسها لكن ذلك الخبر الذي دق علي مسامع الجميع .
/الح*ق ي عم دياب عمي بكري تعيش انت .....يتتتتتتبع .
تفتكروا ايه الي حصل واستعدوا اوووي للقادم ❤️❤️❤️
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
ملحمه العشق والكبرياء 💔💔💔💔.
رنا احمد عماد ✍️✍️✍️✍️✍️✍️
تعليقات
إرسال تعليق