القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طلاق إجباري البارت التاني بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية طلاق إجباري البارت التاني بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية طلاق إجباري البارت التاني بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

_عندي فكره 

_اي هي 

_احنا نتخطب ونحطهم قدام الامر الواقع

_اممم اهلك كدا هيكرهوني 

_ياست انتي مالك انا هحلها 

_مريم اهلي وافقوا ع خطوبتنا واخيرآ هتبقي معايا 

_ياااااه ياقلب مريم دا انا اسعد واحده انهارده انت تعرف اني بحبك ولا لا 

_وانا بعشقك مش بحبك بس ف شرط رخم شويه

_اي هو 

_هنعيش ف البلد مش ف القاهره

_ليه ياحبيبي وانت شغلك ف القاهر وانا دراستي ف القاهره 

_معلش ياقلبي نعيش ف البلد اول الجواز وبعدها ننقل القاهره 

_طب ودراستي هحلها ازاي دي كلها فاضل سنه 

_افردي وشك كدا هحلها المهم قومي جهزي نفسك هنيجي عندك بالليل 

_وفعلا اتخطبنا وكانت احلي فتره عدت عليا اصل الحب بيغير ملامح الواحده بيخلينا شبهه الملايكه وانا حب محمد كان كفيل.يعيشني عمري كله فرحانه 

_اي القمر دا ياناس هتجوز قمر واخيرأ شوفتك بالابيض واخيرا بقيتي حلالي خمس سنين دايرين ع الكافيهات لحد مارجلينا وجعتنا دا انا كنت هريها بوس اشهدي يامنطقه المزه دي بقت ملكي من انهارده 

_ع فكره بتكسف الله

_ع فكره بحبك

_ع فكره اتأخرنا ع الناس

_ع فكره انتي الناس بالنسبالي

_مالك هتعيطي ليه 

_كان نفسي ماما تبقي معايا ف يوم زي دا وحشتني اوي يامحمد 

_ياحبيبي انا معاكي واعتبري امي امك يعني هي هتعاملك زي بنتها وبلاش زعل ف يوم زي دا خربيتك وانتي قمر كدا   

_وفعلا عدا اليوم وكنت اسعد عروسه واجمل عروسه ف العالم فرحتي مالهاش مثيل اصل الفرحه بتخلي وشنا ينور 

_مريومتي احنا اديلنا شهر متجوزين اهو انا مسافر الصبح بقي ياقلبي.

_خدني معاك انا مش هعرف اعيش من غيرك انا مش عارفه اتأقلم ع هنا 

_ياقلبي مينفعش هكلمك كل يوم كل ساعه كل دقيقه فيديو كول 

_لا لا مش كفايه 

_طب متعيطيش وانا  بحبك وانتي بتعيطي بتبقي قمر كدا 

_وفعلا سافر محمد وانا كنت حاسه اني هموت اصلي مش عارفه اتأقلم ع اهله هما غيري خالص هما مش بيحبوني وباين اوي ف معملتهم

_صباح الخير ياماما

_متقوليش ياماما انا مش ام حد صبحيتك سودا انتي لسه صاحيه دلوقتي

_لا ياماما انا صاحيه من بدري بس كنت بذاكر اخر سنه بقي 

_بلا مذاكر بلا زفت يعنى هما اللى اتعلموا خدوا اي انتي تنزلي بدري زي الناس

_عيوني حاضر ياماما انتي تأمري

_بلا تأمري انتي متعمليش فيها مودبه انا حفظاكي يامصرويه انتي ومفيش طلوع شقتك غير ع النوم ويلا جهزي الغدا وروقي البيت 

_حاضر ياماما هعمل كل حاجه بس متزعليش 

_انا كنت مستغربه طريقه كلامها هي بتتعامل معايا كدا ليه دا انا بحبها ودايما بقول حاضر

_اي يامريم ماله صوتك ياحبيبتي

_لا يامحمد ابدأ مفيش طمني عليك ياحبيبي عامل.اي 

_انا كويس الحمدلله.طمنيني انتي عليك  وليه مزعله امي يامريم انا ماليش غير امي واخواتي.وزي مابحبك بحبهم

_انا والله مش مزعله ماما ف حاجه 

_اما بتشتكي منك ليه وانك بتنزلي العصر وبتلاقي الاكل جاهز لا يامريم حاولي تنزلي بدري اعملي معاهم حاجه

_بعمل والله وبنزل من بدري 

_انتي يالي اسمك مريم انتي لسه نايمه لحد دلوقتي

_لا ياماما صاحيه بغسل 

_واي ياختي اللبس اللى بتغسلي بيه دا احنا معندناش حد بيقعد كدا عوايدك دي تنسيها انتي مش ف مصر

_بس دي بجامه عاديه وانا ف شقتي يعني منزلتش بيها ولا طلعت بيها البلاكونه حتي 

_انتي كمان عايزه تطلعي بيها البلاكونه دا انتي ليلتك مش معديه

_اي يامحمد عامل اية

_اي ياقلبي ماله صوتك اتتي بتعيطي 

_لا ياحبيبي مفيش حاجه بس انت وحشتني انزل بقي 

_مريم انتي طلعتي البلاكونه ببجامه نص كم ليه انتي عبيطه انتي متخلفه يعني

_والله ماحصل انا كنت ف الشقه 

_امي هتكذب يعني قولي ان امي كذابه

_لا يامحمد انا اللى بكذب

_طب ماتتكررش تاني 

_هي ماحصلتش اولاني

_طيب انا جاي بكره 

_اي ياحلي خبر ف حياتي وحشتني واخيرأ 

_كنت واقفه ف المطبخ بجهز الغدا لان محمد جاي كنت بعمل كل الاكل اللى بيحبه دا غياب شهر كامل وفجأه لقيت حد بيحضني 

_حبيبي أخيراً رجعت وحشتني اوووي 

_وانتي اكتر ياقلبي اي دا واقفه بتعملي الاكل لوحدك 

_هو انا عندي غيرك اعمله اكل

_بحبك اصلا 

_وانا بحبك 

_لقيت ماما واخواته واقفين ع باب المطبخ ماما بتزعق انت ازاي تحضنها قدام الكل كدا دا مبقاش بيت عندك الشقه اعمل ال يريحكم فيها دا مسخره 

_اي ياامي محصلش حاجه وبعدين دي مراتي ودا حضن عادي

_فعلا كنت عايشه حياه رخمه مفيهاش حاجه حلوه غير محمد يعني امه كانت بتخلق المشاكل بطريقه غبيه 

_خلصتي لبس يامريومي  هنتأخر ع الفرح كدا 

_اه ياحبيبي خلصت اهو

_اي القمر دا اخاف عليكي تتحسدي مني 

_اي اللى انتي لابساه دا انت هتسيبها تروح الفرح كدا ببدله الرقص دي 

_مالها ياامي ماهو فستان عادي خالص اهو

_اه م انت مش راجل تسيبها تنزل كدا 

_كانت بتتدخل ف كل حاجه ف حياتنا انا مكنتش عارفه انا متجوزه مين فيهم محمد ولا امه واخواته حياتي كانت تعب اوي حتي بيت اهلي مكنتش بتخليني اروح زي الناس كان تحكمات بشعه

_محمد انا عايزه اسافر معاك انا تعبت من هنا 

_والله يامريم انا اللى تعبت من كتير المشاكل اللى بتعمليها مع اهلي انا فعلا تعبت انا مش بلاقي راحتي ف بيتي انا بقيت تعبان اكتر منك بقيت بكرهه الكام يوم اللى بنزل فيهم البلد كرهتوني ف عيشتي والله مش عارف الاقيها منك ولا منهم ولا الشغل انا لو اعرف اننا هنرتاح لما نمشي همشي واريح دماغي   

_هنرتاح يامحمد والله انت هنا كلهم بيكرهوني وانا مش عارفه اعيش هنا 

_امي انا ومريم هنعيش ف القاهره انا تعبان مابين هنا وهناك عايز استقر شويه 

_هي كمان عايزه تاخدك مننا ايوه ماهما دول المصرويه قدرت تضحك عليك 

_مش كدا ياامي والله انا هيبقي عندي ضغط شغل ومش هعرف انزل ومحتاجها معايا 

_وانا قولت مفيش عيشه هناك يامحمد

_اي يامحمد اللى انا سامعه دا انت عايز تعيش ف القاهره وتسيبني يابني 

_والله ياحج انا مش مرتاح من كتر المشاكل دي  

_وفعلا محدش وافق اني اعيش مع محمد ف القاهره  لكن الفتره دي قربت من اخو محمد هو اصغر مني بس بقي بيشوف معامله اهله ليا وبيهون عليا يعني اخويا الصغير لقيت حماتي بدأت تعمل حوار 

_مريم انتي بتقعدي مع احمد كتير ليه

_عادي ياحبيبي والله دا اخوك يعني اخويا الصغير وهو الوحيد ال بيحبني هنا

_لا ياهنام بلاش تقعدي كتير معاه او بلاش تكلميه خالص 

_ف اي يامحمد لكل دا 

_مفيش فيه اللى سمعتيه 

_حاضر

_تاني كنت بغسل ومكركبه كل الشقه لقيت الجرس بيرن بفتح لقيت محمد ف وشي 

_حبيبي انت رجعت امتي وحشتني اوي 

_اول مره محمد يرجع من غير مايقولي حتي دا مسلمش عليا 

_اي دا بقول وحشتني يعني حضن بقي 

_اول مره محمد يبعدتي عن حضنه ف اي انت كويس ياقلبي 

_سابني ودخل كنت هتجن واعرف ف اي 


يتبع ...انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة )اضغط هنا 

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هناااااااا 

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هناااااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#طلاق_اجباري 

#للكاتبه_غاده_رجب


 

تعليقات

التنقل السريع