رواية أحببت صعيديه البارت الاول والثاني بقلم وفاء يوسف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
احببت صعيديه البارت الاول،
_ازاي يا بابا بس
_زي ناس
_ انا اتجوز من الصعيد
_ و ماله الصعيد أن شاء الله
و بعدين مالك بتقول انا انا كده كأنك ابن الوزير
_ مش قصدي و الله يا بابا بس انا مش هتتجوز صعيدية
_ و مالها الصعيدية مش احسن من البنات اللي هنا اللي مش عارف ميكب اب
بالف جنية و مش عارف خروجة كل يوم
_ بس بس خلاص
_ افهم من كده انك موافق.
_ لاء طبعا مستحيل
_ و مالها الصعيدية اللي تقولك حاضر ونعم و اللي اسمعك في كل كلمه
_ يا بابا بس
_ بس ولا مبسش كفايه كلام لحد دلوقتي و جهز شنطتك علشان هنسافر الصعيد بكره و هتكتب الخميس الجاي
_. ايييييييييييه يا بابا ازاي و انا لسه مشفتهاش
_تشوفها. لما تتجوزها
_ يا بابا طيب افرض. معجبتنيش
_. متقلقش. اهم حاجه التربية و زوق ابوك مفيش منه
_ اه ما هو باين
_. ولد
_ بابا انا مش هتجوزها انا بحب سما
_ البنت. دي مش هتدخل بيتي فاهم
_بس انا بحب دي يا بابا. و مش هتتجوز صعيدية وده قراري
_ لو متجوزتهاش يبقا لا انت ابني ولا اعرفك
_ لا طبعا يا بابا انت اللي بقيلي من الدنيا و متهونش عليه ٠
_ طيب. يلا نام علشان بكره ننزل الصعيد
_ حاضر. تصبح على خير
_ و انت من اهله.
أسر يلا قوم بقا يلا
أسر : ايوة يا بابا هقوم اهوه
يلا يبني علشان نسافر اتاخرنا
أسر. طيب يلا اهوه. صباح الخير يا أحلى. حودة
محمود. ( ابو أسر) صباح النور. و يلا بقا علشان. تجهز و تفطر و يلا
محمود. يا ام احمد
ام أحمد نعم يا بيه
محمود حاضري الفطار بسرعة
ام احمد. حاضر يا بيه
أسر جهزت
محمود قمر
أسر ... اومال انت ابن. محمود الشناوي
الشركات العالمية
محمود بطل. فشخرة و يلا بقا
أسر انت لسه مصر على طلبك
محمود. و بدء يغضب هو احنا مشاتفقنا
أسر. ايوه بس قلت يمكن قلبك حن
محمود : ليه حن شايفني بعض اومال
أسر. هههههه لا مين قال كد. يلا يا حاج
محمود يلا
بعد ما صلوا الصعيد
اهلا اهلا نورتونا
محمود و أسر بنورك
.
اتفضلو اتفضلو الالبيت نور
متشكرين
محمود. يلا يا أسر اطلع انت فوق وارتح ممكن توريله الاوضة
أسر تمام يا بابا. و انت مش هترتاح
محمود انا وراك على طول
أسر. تمام
أسر في الاوضة.
أسر. بتفكير. يا رب هتكون. جوازه. نوعه ايه دي. ولا البنت هيكون شكلها ايه يا نهار ده باينله مرار طافح. طافح. وبعد تفكير نام. أسر.
صحي أسر على صوت زغاريط ماليه البيت
بيقوم أسر وبيلبس وبيجهز نفسه علشان النهارده كتب الكتاب
بينزل أسر وبيبتدو بكتب الكتاب
محمود مبروك يا ولدي. عشت و شفوتك عريس
أسر اللله يبارك فيك.
محمود يلا روح على اوضتك و بعد اسبوع هنرجع مصر
أسر. تمام
بيدخل أسر الاوضة.
أسر بصدمة. : اييييييييه دههو في كده
أسر راء فتاة. ذات قنبلة من الجمال بشرته خمرية. و عيونها. أخضر مختلط مع. الرمادي و قصيرة جزابة بعني الكلمه
أسر. في نفسه : ودي هطفشها ازاي. ده حتى حرام عليا
أسر. احم. احم
تنظر له الفتاه. بعينها فايسرح في جمالهم
الفتاة. : احم احم.
ينظر لها أسرو يجلس جنبها : احم
هو انت اسمك. ايه.
الفتاة. : مسك
أسر في نفسه : اسم على مسمي يخريبتك
أسر : طيب بصي يا. مسك انا لسه شايفك انهارده. و احنا. ممكن نبقا صحاب بس
مسك : ازاي كان كده ماشي
أسر : اوك يلا.
مسك : يلا ايه
أسر : ننام
مسك : لا. هتلعب معايا الأول
أسر : ايه
مسك : العب باليه
أسر : اييه
كلبز بجنية
أسر : بتقولي ايه
مسك: باتون ساليه
أسر : بت اتظبطي
مسك هو انت شايفني معوجعه ولا أيا
أسر : يابت اسكتي
مسك : هي هي هي
أسر. سافله. قومي يابت منها قومي
جرت مسك على الحمام ثم أخذت شاور. و خرجت مرتدية بيجامة. بيضاة. مزينه بالورود الحمراء
أسر أول ما شفها سرح فيها و قعد يقرب
مسك : ولا. ابعد حركات الأفلام دي ابعد عني منها مش فاضية انا و زقته بعيد
أسر. : اه يا بت المجنونة
مسك. : بتجول حاجه
أسر. : تسلم الايد اللي وقعتني
مسك : هههههههههههه. هات ايدك
يتبع.....
تفاعلو مع الاشخاص والروايه يجماعه.
احببت صعيديه،
البارت التاني،
مسك : هات ايدك
أسر بيمد ايده و بيمسك ايدها. و بيشدها و بيوقعها مكانه
مسك. : اهٓ ه ه ه أيا اللي عملته دي يا. حما *ر
أسر: انا حما *ر
مسك : اه. و بج*م كمان
أسر : اششش بس بس. واحده بواحده
مسك : بقا اكديه ماشي
اتجه أسر كي ينام و قبل انا يجلس استمع اللي صوت مسك و هي تقول
مسك : انت رايح فين
أسر : هنام
مسك. : تؤ تؤ مش قبل ما نلعب.
أسر : انتي هبلة يا بت
مسك : بجولك ايه اخلص يا اسمك ايه
أسر : اسمي أسر
مسك : الاسم حلو قوي بس. مش لايق عليك و انت شبة العصاية كده
أسر بصدمة : انا شبه العصاية
مسك : اه مش بتبوص المرايا إياك
أسر : بت اتلمي احسلك و اللي واللله العظيم و هعمل حاجه مش هتعجبك
مسك : ههه خوفتني ياما يابا
أسر : بقا كده. طيب
و بدء يقترب منها و هي تبتعد
مسك : ا ا ن ت انت هتعمل ايه
أسر : كل خير.
و تفاجئ أسر من بكاء مسك
أسر بصدمة : مالك في ايه. و الله مش هعملك حاجه انا بهزر معاكي
مسك ببكاء : لا انت بتكدب علي و مش عايز كمان تلعب معايا
ليضحك أسر بصوت روجولي عالي على طفولتها
مسك بعصبية : انت بتضحك
أسر : لا لا ابدا. انتي بقا عايزه تلعبي ايه
مسك: بفرحه يعني. هتلعب معايا
أسر : اه رهتلعبي ايه
مسك : امممم ممم افكر
أسر : طيب ما تيجي نتعرف على بعض و اهو منه نتسلا وتعرف
مسك. : فكره حلوه يلا. و جرت قعدت على السرير
مسك : يلا انا جاهزه. أسأل انت الاول
أسر جلس جمبها
أسر : عندك كام سنه
مسك : ١٨
أسر : انتي صغيرة اوي
مسك : مين دي اللي صغيرة. ده انا تجيبك و اوديك
أسر : طيب خلاص انا اسف
مسك : طاب وانت كام سنة
أسر : احم احم 26 كبير مش كده
مسك : لا مش كبير خالص
أسر : لا انا قصدي كبير اني ابقا جوزك يعني وانتي صغيرة
مسك : لا ابدا انت كده مش كبير خالص عندنا ممكن تتجوزه أكبر من ابوها عادي و ارائ رائ الأب. مش البنت
أسر بصدمة : يعني هم ماخدوش موافقتك.
مسك : ايوه
أسر : ماحولتيش ترفضي ليه
مسك : البنت عندنا. مش ب ياخدوا رائيها
أسر : طيب نطلع من الموضوع بقا انا نعسان اوي و عايز انام
مسك : و حتى انا والله. يلا بقا
و أخذت تفرش علي الارض
أسر : انت بتعملي ايه
مسك بفرش علشان انام
أسر : انتي هتنامي هنا و بيشاور على السرير
مسك : طاب انت هتنام فين
أسر. بخبث : على السرير بردوا
مسك : ناااااااعم
أسر : ايه في ايه انا قلت حاجه غلط
و من ثم سحبها. ووضعها على السرير ونام جانبها و راح حاضنها جامدا لدرجة أنها معرفتش تتحرك و مع محاولته انها تفلت منه معرفتش استسلمت لنوم
في الصبح
بتصحا مسك بتلاقي حاجه تقيله عليها. و بتبص بتلاقية أسر حاضنها جامد
مسك : انت يلي اسمك ايه قوم بقا عايزه اقوم
أسر : في ايه على الصبح كده مالك
مسك : عايزه اقوم يا جدع انت
أسر بعد ما فاق : طيب ما خلينا كده
مسك تنحرج لاكن تخفي كسوفها عندما قالت : اخلص يا جدع انت. خليني اشوف شغلي و اسبح و اخلص علشان ننزل
أسر: طيب يلا. و ابتعد عنها
أخذت مسك ملابسها و دخلت الحمام خرجت من الحمام
لابسه. فستان احمر. مزين ببعض اللؤلؤ من الرقبه وواسع من الخصر و اللي تحت
أسر عندما رائها انبهر بجمالها و ظل. يقترب منها من دون وعي. ومن ثم...........
يتبع...
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق