القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احببتها رغم عجزها البارت الخامس والسادس بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية احببتها رغم عجزها البارت الخامس والسادس بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية احببتها رغم عجزها الفصل الخامس والسادس بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية احببتها رغم عجزها البارت الخامس والسادس بقلم الكاتبه الصغيره في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


#البارت_الخامس                

                                #احببتها_رغم_عجزها 


مازن... وه وه في اي لا فوق كدا يامازن بس بصراحه البت صاروخ بكرا ابقا اسال كيان عليها بس اقولها اي المهم كبر يامازن واتخمد عندك شغل بكرا وابوك هينف"**خك وراح نايم 

عند كيان راقدها عليها السرير وعماله تفتكر مازن وهو بيلعب ويهزر مع الاطفال 

كيان... فوقي ياكيان مازن بقا مش بيحبك وبيحب واحدها تاني وهيتجوزها ويسيبك طلعي من دماغك بقا يارب طلعو من دماغي وقلبي مدام مش هيكون ليا 🥲

وراحت نامت 

الصبح 

كيان صحت من النوم واتوضت وصلت وراحت تفطر 

عند مازن صحي ولبس ونزل تحت 

مازن... صباح الخير. 

الكل... صباح النور

مازن.. بابا انت كنت عايزني في اي 

محمد... بص هتاخد كيان وهتروح انت وهي تشوفوه فستان حلو للفرح عشان خلاص بعد بكرا 

مازن... هو دهه اللي انت عايزه انت مش كنت عايزني في الشركه 

محمد... لا خلاص روح بس لكيان وخدها دلوقتي 

ملك... وهو لازم ياخدها يعني هي اصلا مش هيبقا مهم هتلبس اي كدا كدا هتكون قاعدها علي كرسي ومش هتتحرك ولابسه نقاب كمان يعني اي نيله تلبسه وخلاص 

محمد بصوت عالي... اتكلمي عدل عليها هي زي البنات واحسن وانضف منهم واياك اسمعك تقولي عليها كلمه تاني انتي سامعه 

مازن.. بس بس وانتي ياماما متقوليش كدا تاني عليها 

ملك... والله براحتكم اللي عايزين تعملو اعملو كدا كدا محدش بيسمع كلامي وكلامي بيبقا كخه وراحت سابتهم ومشت 

مازن... بابا اهد 

محمد... بلا اهد بلا زفت مش شايفها بتقول اي 

مازن... كبرلها المهم ماشي هروح اخدها ونروح نشوف فستان في حاجه تاني 

محمد... لا روح 

مازن.. تمام باي وسابه ومشي 

ملك في اوضتها رايحه جي وراحت مسكت الفون ورنت عليها فاطمه 

ملك.. الو يافاطمه عامله اي 

فاطمه.. الحمدلله بخير ياطنط انتي عامله اي 

ملك.. الحمدلله بخير ياروحي بقولك 

فاطمه... قولي 

ملك.. مازن واخد البتقول العاجزه دي وهيروح يجبلها فستان الفرح النهارده 

فاطمه.... كيف ده هو قالي ان انكل  محمد محتاجه النهارده في الشركه ومرداش يسهر معانا يبقا كدب عليا 

ملك.. مش عارفه بس هو رايح دلوقتي قولت اقولك عشان تمنعي العاجزه دي انها تاثر عليها زي ماثرت علي محمد 

فاطمه.. تمام ياطنط متحافيش يلا باي دلوقتي وابقا شوي واكلمك 

ملك... ماشي ياحبيتي باي 

عند مازن وصل عند كيان 

فتحيه... ازيك يابني اتفضل 

مازن... كيان فين ياداده 

فتحيه... كيان في اوضتها قاعدها 

مازن... تمام ممكن تنادميها 

فتحيه... ادخلها انت انا مش فاضيه وسابته ومشت واسبته وهو معدي بيبص لاقي برضو الاوضه اللي كانت مفتوحه مفتوحه وبيبص عشان يشوف البنت اللي شافها راح فتح الباب شوي وبيبص لاقها قاعدها قدام المرايه وحاطه طرحه علي راسها 

مازن... يالهوووي علي القمر ده لا انا لازم اعرف مين دي ولسه هيفتح الباب ويدخل لاقي الفون بيرن 

مازن.... يوووه هو وقتك يافاطمه دلوقتي وراح فاتح عليها 

مازن... الو 

فاطمه بصوت عالي... انت فين دلوقتي 

مازن... في اي صوتك عالي ليه كدا وراح طالع بر 

فاطمه... انت في الشركه دلوقتي 

مازن بتوتر وهو بيكلم نفسه.. لو قولتلها اني مش في الشركه ورحت عند كيان عشان تجيب فستان الفرح هتزعل وتتخانق معايا 

فاطمه... رحت فين يامازن مش بترد عليا ليه 

مازن ها.. لا معاكي اهو 

فاطمه... انت فين دلوقتي 

مازن... في الشركه 

فاطمه.. ولا بتعرف تكدب ماشي يامازن خليك مع كيان ومش عايزه اعرفك تاني وخليها تنفعك 

مازن... اهدي بس وافهمك كل حاجه 

فاطمه قفلت في وشه السكه 

مازن... يوه بقا لازم اروحلها دلوقتي حالان 

فتحيه... كيان ياحبيبتي مازن مجاش هنا ليكي ولا اي

كيان... لا هو جه 

فتحيه... اه وكان عايزك وقولتلو روحلها انت وانا روحت عشان كان في الاكل علي النار 

كيان.. طيب استني طلعيني اشوفه راح فين 

وطلعت كيان هي وفتحيه وعملين يتلفته فين البيت وينادمه علي مازن مش لاقينو 

كيان... فين مازن ده 

فتحيه... والله معرفش يابنتي والله كان هنا ومعرفش راح فين 

كيان... لم كان هنا يبقا راح فين 

فتحيه... معرفش رني شوفيه فين 

كيان... حاضر ورنت علي مازن 

مازن كان بيسوق العربيه بيبص لاقي كيان بترن 

مازن... الو 

كيان... سلام عليكم 

مازن... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

كيان... داده فتحيه بتقول انك كنت هنا رحت فين 

مازن... اه كنت عندكم بس جالي مكالمه ضروري تخص الشغل  فروحت 

كيان.. طيب انت لم جيت كنت عايز حاجه 

مازن... اه كنا هنروح نجيب فستان الفرح بس مدام طلع عندي شغل هبعت فساتين البيت وانتي اختاري منهم عشان مش هينفع تروحي هناك لوحدك 

كيان بحزن علي حالاته... لا عادي قولي فين بس وانا هروح 

مازن... قولت خليكي والفساتين هتيجي وانا هكلمك فديو وانتي بتختاريها 

كيان بيائس.... ماشي 

مازن.. تمام يلا باي 

كيان... سلام 

مازن... اسف سلام وراح موقف العربيه وراح عند شقت فاطمه وفتح الباب ودخل 

فتحيه...ها كان في اي يابنتي 

كيان... مافيش حاجه كنا هنروح نختار فستان الفرح عشان الفرح بعد بكره 

فتحيه... طيب ومشي ليه 

كيان... جاله شغل ف هيبعت الفساتين علي هنا وانا هختار منها 

فتحيه... الف الف مبروك ياحبيبتي وربنا يسعدك ان شاء الله 

كيان بحزن... ان شاء الله ياداده اروح ادخل الاوضه 

فتحيه... ماشي روحي 

مازن دخل الشقه... فاطمه فاطمه 

فاطمه.. نعم 

مازن... في اي بقا مالك 

فاطمه... بتكدب ليه عليا يامازن 

مازن.. بصي اهدي وانا هفهمك علي كل حاجه 

فاطمه... مانا هاديه اهو يلا فهمني 

مازن... بصي وآلله معرف بابا كان عايزني في اي غير الصبح ولم عرفت وكدبت عليكي في التلفون عشان مكنتش عارف هقولك اي وخفت تزعلي فكدبت عليكي 

فاطمه...هصدقك انا كدا يعني 

مازن.. لازم تصدقي عشان انتي عارفه اني مش بكدب عليكي 

فاطمه... ماشي يامازن هصدقك بس متتكررش تاني 

مازن... ماشي ياروحي تعالي بقا نطلب اكل عشان جعان

فاطمه.. ماشي يلا 

عند كيان قاعدها وتبص ناس داخله عليها 

كيان... نعم 

_الفساتين ياهانم اللي استاذ مازن طلبها 

كيان... تمام استني ارن عليه وراحت مسكت الفون ورنت عليه مازن كان قاعد بياكل هو وفاطمه 

فاطمه... مين بيرن 

مازن... كيان متتكلميش خالص دلوقتي ماشي 

فاطمه... هوف حاضر 

مازن فتح علي كيان... ايو 

كيان.. الفساتين جت هتختار معايا 

مازن... حاضر وفاطمه قاعدها هتولع ومازن عمال يبصلها تهدا 

مازن... تمام افتح الكاميرا ووريني 

كيان... تمام وفتحت الكاميرا وبدات توري مازن الفساتين وكل ميشوف واحد ميعجبهوش وعمال يهزر مع كيان ويضحك وفاطمه ياختييي فاضلها عود كبريت وتولع 🙆‍♀️😂😂😂

مازن... بصي ده هيكون جميل اووي خدي ده 

كيان.. هو فعلا حلو تمام هاخد ده 

مازن... اشطااا وبص لفاطمه ياختييي

كيان... اشطااا 

مازن... يلا سلام دلوقتي اخلص الشغل وكلمك وراح قفل بس الكاميرا ونسي يقفل السكه كلها وراح سايب الفون وراح قعد جمب فاطمه 

مازن... اهدي بقا عشان خاطري 

فاطمه... اهد وانا شيفاك عامل تهزر وتضحك معاها وكمان بتختاره فستان الفرح اللي هو المفروض يبقا انا اللي مكانها والبسه 

مازن... اهدي بقا مهو انتي هتكوني مكانها بس بعدها وهتاخدي مكانتك في كل حاجه بس وقت بقا العاجزه دي تاخد مكانك وتاخد مازن منك عيب حتي مازن لفاطمه بس 

فاطمه.. ايو خدني بكلمتين حلوين زي كل مره كدا 

مازن... مقدرش دانا سيبتها وجتلك يلا هتيلنا عصير نشربه 

فاطمه.... حاضر ياعيوني 

ده كله وكيان ماسكه الفون وعلي ودنها وبتسمع كل حاجه وراحت قفلت السكه 

كيان بعياط... خدو كل الفساتين مش عايزه حاجه 

فتحيه... ليه بس كدا ياحبيبتي حصل اي 

كيان.. مش عايزه اتجوز يلا خدو كل حاجه 

البنات اخدت كل الفساتين ومشت 

فتحيه... في اي بقا احكي مالك 

كيان قعدت تعيط وترمت في حضنها 

فتحيه... اهدي ياروحي مالك 

كيان... الواطي بيخوني معاها 

فتحيه... كيف ده 

كيان.. هو عندها في الشقه دلوقتي ومش في شغله انا مش هتجوزها خلاص 


#الكاتبه_الصغيره

#احببتها_رغم_عجزها



#البارت_السادس.               

                                #احببتها_رغم_عجزها 


ده كله وكيان ماسكه الفون وعلي ودنها وبتسمع كل حاجه وراحت قفلت السكه 

كيان بعياط... خدو كل الفساتين مش عايزه حاجه 

فتحيه... ليه بس كدا ياحبيبتي حصل اي 

كيان.. مش عايزه اتجوز يلا خدو كل حاجه 

البنات اخدت كل الفساتين ومشت 

فتحيه... في اي بقا احكي مالك 

كيان قعدت تعيط وترمت في حضنها 

فتحيه... اهدي ياروحي مالك 

كيان... الواطي بيخوني معاها 

فتحيه... كيف ده 

كيان.. هو عندها في الشقه دلوقتي ومش في شغله انا مش هتجوزها خلاص 

فتحيه... يالهووي اي قله الحيه دي تلفون كيان رن 

كيان لقت محمد ابو مازن اتوترت 

كيان... انا هقول لعمو محمد انا وابنه كدا خلاص 

فتحيه.. هو تعبان وممكن يتعب زياده 

كيان... مش قادره اعيش معا وهو مع واحدها غيري 

فتحيه... طيب رودي شوفي في اي وبعدين نتكلم 

كيان حاضر وفتحت الفون... سلام عليكم 

محمد... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يابنتي عامله ايه 

كيان... الحمدلله بخير ياعمو انت عامل اي واخبار صحتك اي 

محمد... والله يابنتي صحتي في النازل وحاسس انها اخر ايامي بس امنيتي الوحيدها اني اشوفك انتي ومازن ابني مع بعض 

كيان بحزن وعياط علي حالته... عمو عايزه اقولك حاجه صح 

محمد... قوليلي ياروحي ولا قبل متقولي قوليلي انتي والواد مازن جبته قستان الفرح ولا لا 

كيان... اه بس 

محمد.. بس اي الف مبروك ياقلبي لو مش عاجبك انا ممكن اجبلك فستان من اي مكان يعجبك حتي لو من اخر العالم 

كيان.... تسلملي ياعمي ربنا يديمك لياا يارب 

محمد.. يارب ياقلبي ويلا بقا بطلي كلمت عمو دي وقوليلي يابابا خلاص انتي هتكوني مرات ابني وفي مقام بنتي يلا قوليها 

كيان بعياط... حاضر يابابا 

محمد... قلب بابا ربنا يديمك في حياتي انا وابني يارب ياروحي يلا اسيبك دلوقتي وشوي ونتكلم 

كيان... ماشي خلي بالك من نفسك وخد علاجك 

محمد... والله محد بيفكرني بيه ولا باخدو عشان خاطرو غيرك ياقلبي 

كيان... ربنا يشفيك يارب يلا سلام عليكم 

محمد.... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 

فتحيه... ها عملتي اي 

كيان.... مستحيل مش هقدر اقوله كدا 

فتحيه... اي حصل 

كيان بعياط... صعبان عليا اووي بصي انا هتجوزه عشان خاطرو بس بعد فتره اقوله ان انا وهو مش متفقين واطلق وهو فاطمه 

فتحيه... يعيني عليكي يابنتي حتي الفرحه مستكترينها عليكي ايمتا هتفرحي بقا 

كيان... الحمدلله على كل حال يلا انا هدخل ارقد شوي مش قادره 

فتحيه... ماشي ياروحي روحي 

فتحيه بعد ما كيان دخلت اوضتها طلعت في الجنينه ورنت علي مازن 

فتحيه... الو سلام عليكم استاذ مازن 

مازن... وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايو مين 

فتحيه... انا فتحيه الداده بتاعت كيان 

مازن بزغفه... في اي كيان كويسه 

فتحيه.. اه الحمدلله انت اتزغفت ليه كدا 

مازن... اي السؤال ده 

فتحيه... فيه اي واحد بيحب واحدها وبيبقا في شقه واحدها ويكدب علي خطيبته عشان يروح للي بيحبها في شقتها والله وعلم بيعملو فيها اي يبقا يخاف علي كيان ليه 

مازن بستغراب... وانتي اي عرفك الكلام ده 

فتحيه... حضرتك طلعت مش شاطر بعد مقفلت معاها الفديو هي سمعت كل حاجه داره بينك انت والسنيوره ممكن اسالك سوال 

مازن بحزن... اتفضلي 

فتحيه... اي اللي ناقص في كيان عند البنت دي ومتقولش عجزها عشان كيان في اي وقت ممكن تمشي 

مازن سكت ومش عارف يرد 

فتحيه... بما انك مش عارف ترد اقولك حاجه واحدها بس كيان لو هتتجوزك فهتتجوزك غصب عشان ابوك فياريت بعد اذن حضرتك متزعلهاش وتحافظ عليها 

مازن... حاضر 

فتحيه... اوعدني يامازن يابني انك هتفضل جمبها ومش هتزعلها وهتحميها 

مازن... بوعدك 

فتحيه... تمام شكرا سلام عليكم 

مازن... وعليكم السلام وقفل 

مازن بعد ما قفل مسك الفون رمه علي السرير وخبط ايدو في الحيطه 

مازن... مغفل وهتفضل طول عمرك كدا دلوقتي هي هتكون عامله اي اي ده وانا خايف ليه عليها كدا كدا هي عارفه اني بحب واحدها وهتجوزها هي بس لا مكنش ينفع اسمعها كدا انا بكرا احاول اتكلم معا وفهمها الموضوع 

الصبح مازن صحي وقام لبس ونزل تحت 

مازن... صباح الخير 

الكل... صباح النور 

مازن... اي لسه مخلصتش يابابا 

محمد... خلصت ياحبيبي يلا نروح عشان نخلص كل شغلنا النهارده عشان بكرا الفرح 

مازن... تمام يلا 

مازن طلع مع ابوه وركبه العربيه وراحو الشركه وكان عندهم شغل كتير وفضلو يشتغله 

عند كيان صحبت الصبح فطرت وقرات قران والاذكار وطلعت الجنينه 

فتحيه.. القمر بيعمل اي 

كيان.. مش بعمل حاجه قاعدها زي كل يوم مش بقدر اطلع ولا اخرج براحتي زي باقي البنات 

فتحيه... اي ده كيان اللي بتتكلم امال فين كلمه الحمدلله 

كيان... الحمدلله المهم رايحه فين 

فتحيه... هروح اشوف البت سلمي وهاجي 

كيان... ماشي روحي متاخريش 

فتحيه... حاضر فتحيه مشت وكيان فضلت قاعدها تقرا وتكتب لحد العصر مكان قرب ياذن وزهقت 

كيان... هي اخرت ليه كدا ام اروح ادخل اجيب الفون وشوفها في اي وراحت دخلت واول مدخلت لاقت حد بيخبط راحت تفتحلو 

وبتبص لاقته مازن 

مازن... سلام عليكم 

كيان.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايو 

مازن... وه مش المفروض ادخليني ولا هفضل واقف بر كدا 

كيان... اسفه بس داده مش هنا ومينفعش اقعد انا وانت لوحدينا في البيت 

مازن كلام كيان عجبه وكبرت في نظرو وحب يتكلم تاني معاها... طيب وفيها اي مانا يعتبر جوزك ومكتوب كتابنه 

كيان... اه طبعا جوزي بس قدام ربنا وبابا محمد والداده واهلينا مش قدام الناس اسفه مش هينفع تدخل 

مازن... عارف ومتخافيش انا مكنتش هدخل ولا هاجي من غير حد والداده فتحيه اهي وبابا كمان معايا هههه 

كيان... بابا عامل اي وسلمت عليه 

محمد... الحمدلله بخير ياروحي انتي عامله ايه 

كيان... الحمدلله بخير طول مانت بخير اخرتي ليه عليا 

فتحيه... انتي عارفه سلمي بقا 

كيان... ماشي ادخلي اعملي حاجه نشربها 

مازن بضحك... هههه مش لم ندخل الاول ولا هتشربينا الحاجه قدام الباب 

كيان... اوبس اسفه اتفضلو 

محمد ومازن وكيان دخلو قعدو وفتحيه راحت تعملهم حاجه يشربه 

مازن... بصي ياستي انا جي عايزك تروحي معايا مشوار 

كيان... مشوار فين ده 

مازن... لم نروح هتعرفي يلا بس غيري ياداده ياداده 

فتحيه... نعم يابني 

مازن... خدي كيان علي الاوضه تغير عشان هنخرج انا وهي 

كيان مش لازم نخرج كدا عادي 

مازن بنفعال... وحيات امك البتاع ضيق تخرجي كيف بيه كدا كيان حست بفرحه لم لقت مازن كدا 

مازن... اسف في رد فعلي بس البتاع ضيق وانتي لابسه نقاب مينفعش تخرجي بيه 

كيان ببتسامه... حاضر هدخل اغير يلا ياداده 

فتحيه.. يلا يابنتي 

كيان دخلت تغير وطلعت 

كيان... يلا

مازن... اشطااا بعد اذنك يابابا 

كيان... اذن مين هو مش جي معانا 

مازن... لا ومتخافيش يابت انا هبقا نيله جوزك بكرا يلا ومحدش يقدر يتكلم 

محمد.. روحي بابنتي متخافيش

كيان... طيب يلا 

مازن طلع ركب هو وكيان العربيه وطول الطريق ساكتين لحد ما مازن وقف العربيه 

كيان... وقفت ليه 

مازن... وصلنا وراح نازل ومنزل كيان 

كيان... انت جبتني الجنينه هنا ليه 

مازن... هتعرفي تعالي بس وخدها ودخلو الجنينه 

واول مدخلو مازن صفر والولاد طلعو يجرو علي كيان ومازن 

مازن واطي علي كيان بصوت واطي... انا اسف بسبب كدبتي بتاعت امبارح وراح واقف وبدا يلعب معا العيال ويهزرو لحد بليل وبعد مخلصو 

مازن... ها يلا بقا نروح 

كيان ببرئ اطفال... خلينا شوي والنبي 

مازن... شوي اي احنا هنا من العصر والمغرب اذن يلا بقا 

_خلينا شوي ياعمو 

مازن... مره تاني نبقا نيجي ومن الصبح ونلعب براحتنا اي رايكم 

_وعد 

مازن... وعد وراح مودع الاطفال هو وكيان وطلعو ركبه العربيه 

كيان... علي فكرا اسفك مش هيعمل حاجه علي اللي انا سمعتو امبارح 

مازن.. انتي عارفه من الاول اني بحب غيرك وكانت هي يعني مكنتش مع واحدها غيرها 

كيان... انا قصدي الكدب ليه تكدب وتقولي انك عندك شغل وتكون معاها فين الشقه لوحدكم ولا وتقولها ان العاجزه متجيش جمبها حاجه مازن انا قبل خمس شهور كنت بمشي وبعمل كل حاجه وكان الف واحد يتمناني ولو مش مصدق ممكن تروح كليتي وتسال علي كيان البنهاوي 

مازن... ممكن بلاش الكلام ده 

كيان... حاضر مازن تلفونه رن وبيجيبه راح واقع فبيميل يجيبه 

كيان.... حاسبببببب


انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#الكاتبه_الصغيره

#احببتها_رغم_عجزها




 

تعليقات

التنقل السريع