القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية حسن ونور كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية حسن ونور كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية حسن ونور كامله وحصريه في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه






انا حسن 17 سنه ابويا شغال ف مصنع وأمي ربت منزل

كان عندي اختي زمان بس وهي صغيره كانت ماشيا مع ابويا بس كان المكان زحمه اوي وابويا مخدش بالو منها وتاهت وسط الزحمه دورنا عليا كتير بس للاسف مش لقيناها كان حادث مؤالم اوي عليا ودلوقتي انا وحيد

ف يوم من الأيام امي طلبت مني بالليل اجبلها دواء من الصيداليه بس المكان كان بعيد شويه ف رحت اجبلها الدواء عشان كانت تعبانه

ورحت الصيداليه فعلا عشان اجبلها الدواء وفجأة ونا مروح البيت لقيت بنت ف الشارع بالليل معاها مناديل وقاعده ع الرصيف ف قلت اروح اشوف مالها

بس اول م شافتني اتخضت وخافت

تابع.....

الجزء التاني من القصه ، ارجع للجزء الأول عشان متهش




البنت اتخضت وخافت بس انا هديتها وقلتلها متخافيش وسالتها لو مستني حد

هدت شويه وقالتلي لا ، وقفت معاه عشان الجوه كان متأخر وهي صعب عليا انها واقفه لوحدها ف الوقت ده

ف سألتها عن أسمها قالتلي اسمي نور ، ف عرفتها بنفسي عشان متحسش بقلق

كانت هدومها مبهدله وحسيت انها مكلتش مش الصبح

رحت جبتلها اكل من محل كان قريب مني

عشان حسيت انها جعانه وقعدت معاها

وكنت بسالها اي ال موقفك ف الوقت ده سكتت شويه وقالت إن أبوها مريض وأنها بتخرج تبيع مناديل عشان تجبلو فلوس العلاج ف واسيتها

وعرفنا بعض وبقيت انا وهي صحاب ونخرج مع بعض

وهي كانت بنت جدعه وطيبه

بعد مده

حكيت لامي عنها أنها بنت طيبه وجدعه وبتصرف ع أبوها المريض وكدا

ف قررت انا وامي نعزمها عندنا ف البيت

رحت قلتلها مكانتش موافقه بس فضلت ازن عليها لحد م وافقت

وجبتها عندنا البيت واول م امي شافتها

يتبع.....







الجزء التالت ، تابع الأجزاء التانيه عشان تبقا مع الاحداث




واول م امي شافتها بصتلها شويه وحست ان وشها مألوف بس كبرت دماغها

وسلمت عليا ودخلتها عشان تاكل معانا عشان كنا عزمينها

وقعدنا ناكل وكنا بتضحك ونهزر وكانت قعده حلوه

ولما خلصنا اكل امي راحت تدخل الأطباق المطبخ ف البنات قالتلها هساعدك

ف دخلت معاها الأطباق وهي ماشيه ناحيت المطبخ لاحظت حاجه

وحسيتها استغربت بس راحت دخلت الأطباق المطبخ ،

واحنا قاعدين امي سألتها عن اهلها ف قالتلها ان امها متوفيه وابوها مريض وهي ال بتصرف عليه

وسالتها عن المكان ال هي عايشه فيه ف البنت اتوترت ولقيتها غيرت الموضوع مع امي بسرعه وامي محتطش ف دماغها

بس ان حسيت ان فيه حاجه غلط اوي هي مخبيه حاجه

المهم بعد م قعدنا شويه حلوين البنت استأذنت عشان تمشي

ف انا قلتلها هاجي اوصلك

قالتلي لا لا خليك انت انا هركب تاكسي واروح متتعبش نفسك

وهنا اتاكدت ان فيه حاجه

ف قلت اراقبها واعرف مكانها وهي مخبيه اي، هي نزلت ونا قفلت الباب عشان متحسش بحاجه

واستنين لما نزلت ومشيت وراها ولقيتها مش شويه لحد مكان ف حته قريبه من مكانا وفجاه لقيت عربيه وقفت وهي ركبتها ومشت

ف قلت لازم اعرف كل حاجه

ومفيش غيرو ال هيعرف يساعدني

يتبع.....







الجزء الرابع من القصه ، تابع الأجزاء الباقية عشان تبقا مع الاحداث




وبعد م البنت ركبت العربيه ومشت ف قررت اخطط واشف مخبيه اي

وبنروح للبنت وهي راكبت العربيه وبتفتكر وهي كانت عند حسن ف البيت لحظه وهي كانت بتدخل الأطباق وشافت لعبه دبدوب صغيره

ف بتروح فلاش باك (استرجاع للذكرايات بتاعتها) ف بتفتكر وهي صغير وكان عندها نفس الدبدوب اللعبه ده ،

نرجع لحسن وهو مروح البيت عشان يفكر ف اي خطه

وعدا اليوم وبداء يوم جديد

ورحت لواحد صحبي اسمو ايمن وهو خبره و ذكي

وحكيتلو ع موضوع البنت من الاول وقالي خلاص سيب الموضوع عليا

وقالي انت لازم تكلم البنت وتتحجج ب اي حاجه عشان تجيبها

وبعدها هنراقبها ،

ف اتصلت بيها وقولتلها اني عايز اجيب هديه لامي ومش عارف ممكن تيجي تساعديني ، قالتلي انها مشغوله شويه بس قلتلها دا هي ربع ساعه ع السريع كدا ف وافقت وجات فعلا ورحنا نجيب الهديه وجبت اي حاجه وخلاص وقالت لي همشي بقا وفعلا مشت وركبت تاكسي

وانا وأيمن ركبنا العربيه ومشينا وراها بس من بعيد عشان متاخدش بالها ان حد بيراقبها ، وفجاه التاكسي وقف قدام فيلا كبيره وشكلها جميل ف منطقه راقيه ولقيتها نزلت من التاكسي ودخلت الفيلا

وهنا استغربت ازاي فقيرة وبتبيع مناديل عشان تصرف ع أبوها وعايشه ف الفيلا دي ،

ف ايمن قالي احنا لازم نرجع اخرنا لحد كدا ومش هنعرف نعمل حاجه ولا ندخل الفيلا نشوف هي مين ومخبيه اي ، احنا نرجع ونفكر ف اي خطه ندخل بيها الفيلا دي ، ولفينا العربيه عشان نروح ولسه هنمشي بالعربيه وفجاه سمعت صوت حد بينادي علينا ويقولنا استنو اقفو

يتبع....




الجزء الخامس والأخير،

ولفينا العربيه انا وأيمن عشان نمشي وفجاه سمعت صوت حد بينادي ويقول استني اقف وببص ورايا لقيت ست من الفيلا بتقولي ممكن تيجوا تساعدوني ف شيل الشنط ال جوه وافقنا عشان كانت بالنسيالنا فرصه عشان نعرف البنت مخبيه اي ودخلنا جوه وعشان عشان نشيل الشنط وفجاه اسمع صوت الست بتزعق بصوت عالي وتقول امسحي كويس يا زبااله وفجاه ببص ورايا لقيتها البنت شفتها اتفاجات وهي شافتني اتعجبت وحسيتها قلقت أو خافت ان احنا نقول عليها اننا نعرفها بس عملت نفسي معرفهاش وخلصنا ومشينا

وبعدها اتصلت ب البنت وقلتلها لازم نتقابل وفعلا قابلتها وقلتلها لي كدبتي عليه مخبيه اي

ف هي قالتلي هقولك ع كل حاجه وبصراحة

انا لما كنت صغيره كنت ماشيه مع ابويا بس تهت منو وقعدت اعيط عشان مش لاقياه بس لقيت راجل جه عندي وسالني مالك ف قلتله مش لاقيا ابويا وقالي متخافيش هوديكي لابوكي وركبني معاه عربيته هو مكنش عندو أطفال ف مرته قالتلو نربيها عندنا بما اني مش بخلف ونفسي ف بنت

والراجل وافق مراته وخلوني عندهم ومرضيش يرجعني لاهلي

وعشت معاهم وكانوا بيعاملوني احسن معامله

بس جه يوم والست دي خلفت بنت ومن يوما وهي مش بتهتم بيا وبتكرهني وتعاملني معامله وحش و أوقات متجبليش اكل ف كنت بخرج اشتغل عشان اصرف ع نفسي واكل وبعد م خلاصت كلام بدأت استوعب ان دا نفس ال حصل مع اختي الصغيره ال تاهت زمان واكتشفت انها اختي وفرحت جدا وقولتلها وهي مكنتش مصدقه ف قلتلها هنروح نعمل تحليل دم وعملنا التحليل وبعد م طلع اتاكد فعلا انها اختي ال تاهت من زمان وكان اجمل يوم ف حياتي ورجعتها معايا البيت ولما دخلت البيت البنت (نور)

قالت ماما بابا وامي وابويا اتصدمو وحكتلهم ع كل حاجه ووريتهم التحليل

وفحت امي اوي وابويا ان اختي نور رجعت بعد المده دي كلها ومبقتش اسيبها و معاها ف كل وقت وعشنا حياه سعيد من بعد ما لقينا اختي

النهايه ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا

مجمع الروايات الكامله والحصريه  اضغط هنا

تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل

صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا













تعليقات

التنقل السريع