القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية شاهين وريتال البارت الاول والثاني. عاد نادما ولكن مازلت احبه بقلم جني احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه







رواية شاهين وريتال البارت الاول والثاني بقلم جني احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


عاد نادما ولكن مازلت احبه

رواية شاهين وريتال البارت الاول والثاني بقلم جني احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 

عاد نادما ولكن مازلت احبه










رواية شاهين وريتال البارت الاول والثاني بقلم جني احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


عاد نادما ولكن مازلت احبه


يبوي اي الي بتجوله ده هااا اني شاهين الالفي اتچوز عيله 18سنه دي بتخا'ف من خيالها يبوي كيف بدي 'اجدمها لصحافه دي' بتخزى' تجول صباح الخير 


عيسى بغضب ...... شاااهين دي' بنت' عمك ولا عايز عيله الهنداوي  الي يربوا 'بنتنا' وبعدين ا'لبت ل بن عمها ولا هتيجي انت في الاخر ويغير 'عادتنا' وتقاليدنا 'اياك


يبوي افهمني انا عايز 'مراا ' يبوي 'ست 'بكل معنى الكلمه مش طفله بتخا'ف من الضلمه' وبضفاير 'وبتلبس 'هدوم عليها كرتون: انا عايز 'واحده 'متكسفش اواريها, للعا'لم تليق بر'جل الأعمال شاهين الالفي 

عيس بغضب......افهم من أكده انك 'بتكسر' كلمتي

_لا يبوي ولا عا'ش ولا كان الي' يكسر' كلمتك حاضر يبوي هتچوزها بس بشرط 

اي هو ،هسافر امريكا عشان الشركه الي بتتبنى هناك وده ميزيدش عن 5سنين

وه يولدي 'ونهو'ن 'عليك تسيبنا 5اسنين 

يبوي ما ادهم و جابر وسلطان ومراد اهنه

-الي يريحك يولدي اهم شي تتچوزها وبكده عيله الهنداوي ماهايخدوهاش منينا

-طلع وهو خا'يف من رده فعلها خا'يف من زعلها عشان هي لسا صغيره على أنها' تتجوز 'وهي بالسن ده طلع 

في الجهه الأخري هتمو'ت من الفرحه وبتضحك مع بنت عمها واخت شاهين سلمي 

انا مش مصدقه ي سلمي بجد همو'ت من الفرحه هتجوزه أبيه انا فرحانه اوي معقوله بيحبني زي ما بحبه كده عشان كده هيتجوزني انا همو'ت من الفرحه بجد 

سلمي بحب اخوي شديد ومرح ......ايوه ي عم بقا من قدك مش' اللوح ,الي بحبه هيييح اوعدنا يارب 

قاطعها صوت خبط على الباب ودخل شاهين 

اول ما شافته بصتله بحب وقال .....أبيه اتفضل 

_احم اخرجي انتي ياسلمي عايز اتكلم مع ريتا شويه

سلمي وهي بتغمز ل ريتال بمشاكسه .....حاضر يا أبيه وخرجت وهي فرحانه لصحبتها


_ريتا حبيبتي عامله اي 

_الحمدلله يا أبيه قالتها بحب وخجل 

احم بصي ياحبيبتي بما انك كبيره خلاص فا عايز اقولك على حاجه انا عارف انك سمعتي عن موضوع جوازنا قاطعته بلهفه وقالت .....عايزه اقولك حاجه ي أبيه الاول 

_اسمعي بس الاول 

_انا انا بحبك يا أبيه اوي 

_طب ما انا بحبك ياحبيبتي انتي عندي زي سلمي اسمعي بقا 

_ بس بس انا بحبك مش كده انا بحبك وكمان' المتجوزين' بيحبوا بعض لي بتقول زي سلمي انا بحب الحب التاني عايزه اكمل حياتي كلها معاك 

بصلها بصدمه وقال بغضب ......ايه الي بتقوليه ده  انتي اتج'ننتي 

لي قالتها بدموع 

انتي شكلك اتج'ننتي على الاخر هو اي الي بحبك الحب التاني انتي شكلك 'عايزه ربايه من اول وجديد 

ابييييه عمر الحب ما كان حرا'اام ولاعيييييب  قاطعها 'قلم 'جامد وعلى و'شها 

وقال بصوت عالي......انتي بتعلي صوتك عليا 

بصت له بدموع وقالت ..... انت' بتضر'بني ي أبيه 

'واكسر' دما'غك كمان عشان شكلي دلعتك اتفضلي نامي عشان عليكي مدرسه بكره قالها بسخريه وغضب 'شديد في نفس الوقت وسابها ومشا

تاني يوم مضا الورق بتاع جوازهم وسافر  


فاق من شروده على صوت صاحبه اسر

_ شاهين الطياره الي هنسافر بيها جاهزه وبعدين أضاف بضحك......مش مصدق الواد جابر هيتجوز بس تصدق وحاشوني اوي بقالنا 5سنين بعيد عن الصعيد وعنهم وبعدين أضاف بحزن ...... بس انا الوقتي مفهمتش انت هتعمل اي مع ريتال 

دق قلبه بع'نف وقال بهدوء عكس الي جواه.........هطلقها بس ابوي منشف ,دما'غه كل ما أقوله على سيره الطلاق يقولي معندناش طلاق مش عارف بقا وبعدين دي عيله صغيره يعني متفرجش معايا وجودها أو لا ثانيا تلاقيها لسا زي ماهي بضافير  

_مش يمكن اتغيرت يابني وبعدين انت بقالك فوق ال5سنين مشوفتهاش اكيد اتغيرت 

لا الي زي ريتا مبيتغيرش ده حتي تلاقيها لسا بتتفرج على الكرتون دي بتخا'ف من خيالها 

استغفر الله العظيم يابني آدم الكلام ده من 5سنين اكيد اتغيرت 

لا معتقدش ورها'ن كمان لولقيتها اتغيرت هنفذ الي تقولي عليه 

مالك واثق اوي كده لي 

اصل انا حافظ ريتا كويس

تسريع الاحداث 

خرجوا من الشركه وصلوا جهزوا نفسكم وركبوا الطياره الخاصه 

بعد فتره 

نزل من الطياره بغرو'ر شديد وهو سامع همسات ا'لنسا'ء عن مدي جماله ووسامته وده خلاها يتغ'ر اكتر ركب العربيه وبعد شويه وصلوا الصعيد 

وقفت العربيه قدام قصر كبير سرايا ضخمه جدا وكانت في قمه الجمال والفخامه نزل بجبوته وهيبته 

استقبلته أمه بدموع ......شاهين يا  ولدي اتوحشتك جوي 

وانا كمان يما اتوحشتك جوي جوي وخلاص معتش في سفر عاد قاعد وياكي 

الجد  عيسى ......حمدالله على السلامه يابني 

الله يسلمك يجدي وحضنه جامد 

وسلم على الباقي وفي عيونه لهفه بيدور عليها بس مكنش موجوده معاهم وغر'وره مانعه يسأل عليها قاطع دخوله ولد صغير يبجري بضحك ومشاكسه ....... يمامي اسف والله اسف خلاص هههه

دخل فتاه أقل ما يقال عنها ملاك ليست من ا'لبشر 'بعيون زرقاء صافيه وشعر اصفر طويل وجس'د ممشوق يضخ انو'ثه ودلال وملامح بريئه جذابه وقالت بصوتها الرقيق أنها هي هي صغيرته ولكن تغيرت تغيرت كثيرا واصبحا ان'ثي بكل ما تعنيه الكلمه قاطعه صوتها ....... سوووولي حرام عليك بقا 

_يمامي خلاص اسف والله ههههه بس المقلب حلو واللهي هههه

قاطعهم صوت الجد بخبث........ في اي يو'لد متعب امك ليه وبعدين تعالي ي ريتا يحبيبتي سلمي على شاهين 

ريتال بصدمه وبعدين دخلت بكل ثقه ودلال وقالت برقها .......  ازيك ي أبيه

شاهين في نفسه .......اتغيرت اوي اوي دي الي بتخا'ف كانت بتخا'ف من  خيالها الوقتي واقفه بكل ثقه وفجأه  ......قال مامي مامي مين

ريتا بخبث.....انا




البارت الثاني


اابيه ابعد مينفعش كده هو انت بتقرب  لي 

هششششش مش عايز اسمع كلمه أبيه دي تاني ،انا الوقتي جوزك

هه بس ده جواز صوري يعني كده وكده بمعني اصح بله واشرب مايته هه جوزك انت لي محسسني أننا واخدين بعض عن حب 

لقيته ابتسم بخبث وشدني من ايدي وفي لحظه  بقيت في حضنه وقال بصوت لاهث...... اومال مين الي قالي أنه بيحبني 

ضحكت بوجع....... بس انا كنت ساعتها صغيره ،رفع حاجبه باستنكار وقال بغضب ...... صغيره بمعني اي انتي معتيش بتحبيني


ابتسمت بخبث وقالت ...... اممم مش بظبط انا بحبك اه بس زي ادهم وسلطان  وجابر ومراد وبعدين انا فكرت في كلامك اخر  مره ليا ولاقيته كله صح انا فعلا كنت  صغيره على الكلام ده ومفروض كنت انتبه لمزاكرتي بما اني كنت في 3ثانوي بس الحمدلله دخلت هندسه وحققت حلم بابا وماما وخلاص دي كانت فتره مراهقه صح ولا نسيت حاجه آه نسيب اني لازم احب حد من سني قاطعني فجأه اتحول وعيونه احمرت اوي ومسكها من أيدها جامد

_آه ايدي ي أبيه

_بتقولي اي سمعيني تاني وبعدين الكلام ده زمان إنما الوقتي انتي مراااتي حتي لو على ورق يعني تحترمي نفسك انتي الوقتي مرات شاهين الالفي يعني اي خطوه محسوبه عليكي فاهمه  .بسملة بدوي .


_آه ايدي ي ابيه وبعدين انا محترمه غصب عنك اول ما لقيته بيقرب جامد جريت على الحمام ووقفت قدام المرايا والدموع في عيونها وبتقول لنفسها ........اوعي اوعي تبكي اوعي تبيني حبك ليه أو ضعفك انا هخليه يندم على كل دمعه نزلت مني عشانه وربنا لخليك تعشقني وتجيلي راكع ي شاهين ي ألفي اصبر عليا بس مسحت دموعها وبعدين وقفت قدام الدولاب بخجل وقالت ......آه يا سلمي ادعي عليكي بايه ايه الهدوم ده ياريتني ما سمعت كلامك هخرج بده ازاي قدامه يلهوي ده قصير اوي كان عباره عن قميص لونه ازرق لونه عيونها بحمالات رفيعه وقصير فوق الركبه بشويه وسابت شعرها الاصفر الطويل الغجري ،لبسته وبعدين بصت على نفسها في المرايا .......لا لا مستحيل اخرج كده وبعدين افتكرت كلام سلمي قالت بقوه مصطنعه........لا هلبسه عشان يعرف اني خلاص كبرت ومعتش طفله زي ما بيقول يالا ياريتا انتي قدها خرجت اول ما شافها أنصدم وفتح عيونه على الاخر بصدمه وبيبلع ريقه بصعوبه وبينهج جامد كأنه بيجري وغضلاته اتشنجت من شكلها فكانت تمزج بين الاثاره والبراءه  

طفلته كبرت أصبحت شابه يافعه الجمال والاثاره يا الله الصبر قالها شاهين في نفسه

بصتله ببرود عكس الي جواها وكانت هتموت من الفرحه وهي شايفه نظره الاعجاب الي في عيونه وده مزادهاش غير ثقه واتجاهلته وقربت منه ومشت من جنبه وهو غمض عيونه يستمتع بريحتها الي زي الفراوله وجابت غطا ووساده فتح عيونه لقتها بتستعد تنام على الكنبه رفع حاجبه باستنكار وقال .....بتعملي اي 

إجابته ببرود وقالت .....اي سلامه النظر انت شايف اي هنام ي أبيه 

غمض عيونه بعصبيه فاصغيرته تختبر صبره وتنجح في استفزازه وتغيرت كثيرا فأصبحت سليطه لسان 

_ريتاااا متختبريش صبري وبعدين أبيه ايه بقا ده انتي الي ابيه بعد كلامك ده وبعدين قال ببرود........  مافيش نوم على الكنبه السرير اهو يالا 

_نااااااعم ياااااعمرررري 

شاهين بصدمه وقال ......ايه الي عملتيه ده 

ريتال بخجل....... احم اقصد مممينفعش  

شاهين بخبث .......... عايز تتعاقبي زي زمان ولا اي 

ريتال بغضب وكسوف ........ ابيه انا معتش صغيره عشان تعاقبني انا كبيره 

شاهين وهو بيطالعها بنظرات جر'يئه وقال بخبث .....انتي من جهه كبرتي فا انتي كبرتي اوي أوي يعني بصتله بخجل وقالت......اانت انت ق'ليل الادب  بحركه سريعه مسكها من خصرها جامد وقربها منه وهمس في اذنها بصوت لاهث وقال ........ اوعي تفكري اني نسيت الي عملتيه الصبح يا ريتا لا مانستش 

فلاش باك

مااااااامي مااااااامي ميييين هاااااا فهمووووووني انا اصلا مجتش جنبهااااا يبقي مااااامي ازاي انطقوواااااا

الجد بغضب........صوتك يولد وبعدين بتنعر ليه ما احنا عاااارفين  

يبقييييي مامي ازااااي مش فااااهم 

كل ده واسر واقف بيضحك عليه وفي سره وبيقلد صوته...... اول ما هرجع هطلقها دي تلاقيها لسا طفله يعيني  عليك يشااهين ده انت شكلك هيطلع عينك وريتال عطله عليك الجديد والقديم 

ريتال بثقه ....... اظن انت ملكش الحق تسأل السؤال ده 

شاهين بعصبيه......نااااعم يختيييي يعني اي انتي مراتي وانا جووووزك  

ريتال بالم وحزن ....... هه جوزي الي سابني ومشا ومهتماش لمشاعري ولا جوزي الي بقاله 5سنين برده حتي مهانش عليه يرفع سماعه الفون ويسأل عليا ده حتي لو بالكذب هااا جاي بعد ده كله وتقول جوزي ومع ذلك هجاوبك ده ابن ساره الله يرحمها بنت الداده وابني الي مخلفتهوش اه بس ده كل ما ليا بعد أذنك هه ي جوزي واخدت سليم ومشيت بما ثقه وكبرياء .


اند فلاش باك

 فاقت وهو يلثم عنقها برقه ودافن رأسه فيه بيحاول يستنشق اكبر قدر ممكن من رائحة الفراوله المنبعثه منها 


ريتال بخجل شديد....... ابيه ابيه اابعد 

قاطعها شاهين بصوت لاهث من كميه المشاعر التي احتاجته وقال ......امشي امشي بسرعه روحي نامي 

جريت من قدامه ونامت على السرير واتخطت 


شاهين راح ياخد شاور لعل وعسى تطفي نيران جسده التي أشعلتها تلك الصغيره 

وبعد فتره خرج وراح وخدها في حضنه جامد ودفن رأسه في عنقها ونام بسرعه

في الصباح صحا لقاها مش جنبه راح اخد شاور لبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتش اسود ورجع شعره لورا ورش برفاه المثير والقي نظره رضا وغرور ونزل 


 شاهين بهدوء ......صباح الخير وراح باس ايد أمه وجده واترأس السفره من الجهه الاخري وعيونه بتدور على ريتال بس غروره مانعه يسأل قاطعه نزولها وهي لابسه فستان بكم دانتيل ابيض وتحت الركبه مفتوح من عند الرقبه مبين عظمتي الترقوه الي عندها بشكل انثوي رقيق وعامله شعرها كحكه فوضاويه ونزلت خصلات على وشها واعطاها شكل ملاءكي برئ وقالت بحب.......صباح الخير وراحت باست ايد صفيه والجد بكل احترام وحب  واتجاهلك شاهين خالص 

سليم بطفوله ...... مامي مامي مين ده وبيشاور على شاهين الي بيبصله بغيره 

ريتال بحب وهي بتلعب له في شعره بحب ...... ده أبيه شاهين ي حبيبي 

شاهين بسرعه .......جوزها 

سليم بفرحه........ جوز مامي يعني بااابي  

شاهين بص لريتال وريتال متجاهله وجوده خالص ومستمره بتأكل سليم ......يالا يا سولي هتتأخر على الحضانه 

قاطعهم صوت أنثوي مدلع....... شاهين حبيبي وييينك 

شاهين في نفسه....... يارب ما تكون هيا وووو

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع