القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية يوميات احمد وغزل البارت الرابع الأخير بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية يوميات احمد وغزل البارت الرابع بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية يوميات احمد وغزل الفصل الرابع بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 








رواية يوميات احمد وغزل البارت الرابع بقلم غاده رجب في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


بارت 4

لقيت احمد واقف والعيله كلها متجمعه عندنا بس الغريبه ان احمد واقف ضايق اوي ومخنوق  والعيله كلها واقفه  تلومه 

_وجعت قلبي يابني ليه كدا دا انت معاد فرحك اتحدد ليه تسيبها وتكسر قلب واحده 

_بس انا مسبنهاش من فراغ ياماما افهمي هي اللى خلتني اوصل لكدا انا مكنتش ناوي اسيبها 

_مفيش سبب تخليك تسيبها قبل فرحها بشهر ياااحمد 

_انا مش شبها ياخالتي والله انا عايز واحده تكون مغلقه ع ذاتها  اكون انا مربيها ع ايدي 


_طيب حد يفهمني ف ايه مالكم 

_احمد ساب نهله 

_طيب وايه المشكله هو مرتاح كدا واهم حاجه راحته  بس اتاكد ياحمد لو انت ظالمها هيتردليك كل دا ف يوم الكسره وحشه وبالاخص  كسره واحده بتحبك من قلبها ونهله بتحب 

_انهوا بقي الحوار  دا انا شكلي لقيت  ال بتحبني اكتر من نهله بس انا كنت اعمي

______

كنت جايه فرحانه اوي لكن فرحتي دايما احمد كاسرها 

دخلت انام وانا مش عارفه اقول  ل ماما ازاي ان زين جاي يتقدملي بكره واحنا ف المشاكل دي قررت اكلم زين 

_الو اذيك يازين

_قلب زين اخيرا حلمي هيتحقق بكره 

_للاسف كنت بكلمك علشان  اقولك اننا نأجل علشان  حصل عندنا  ظروف 

_ظروف اي خير 

_مفيش حاجه بس ناجل حبه علشان ابن خالتي  وكدا 

_خلاص تعالي بكره الشغل بقي 

____

قفلت  معاه وانا حاسه انه زعلان لكن انا كمان مش هيان عليا زعل احمد

نمت نزلت الشغل الصبح اسأل عن زين مش موجود  اتصل بيه مش بيرد قلبي قلق اوي  معقول حصله حاجه انا مش هستحمل  يجراله حاجه اانا قلبي اتعلق بيه كنت مشتته اليوم كله ومخنوقه رجعت البيت وانا محتاجه اعرف زين فين لكن لقيت مفاجأة قدامي فتحت الباب لقيت البيت كله فيه زينه وورد لقيت ماما فرحانه اوي وبتحضني لقيت زين خارج من الصالون بيقولي يلا جهزي نفسك مفيش وقت للتفسير

نعم انت هنا بتعمل اى

_انا هنا عند حماتي اي عندك مانع 

_طيب كنت قولي 

_اه هقولك انهارده 

_هتقولي ايه 

_بحبك ياغزالي 

_احم احم احترم نفسك ماما واقفه 

_واي يعني انا بقول حاجه بقولك بحبك  واخلصي بقي اجهزي كلها دقايق وماما هتوصل 

_وبالفعل كان اسعد يوم عدا عليا معقول انا فرحانه كدا معقول قلبي فرحان كدا ياااه ع عوض ربنا انا مش مصدقه بجد زين دا كان اعظم انتصار احصل عليه الخطوبه اتحددت الخميس الجاي  

_______

لكن كنت ف اوضتي ولقيت احمد بيكلمني 

_انتي ازاي توافقي تتجوزي حد غيري انتي  اكبر كدابه ومخادعه

_انا مش  كدابه  انا حبيت زين وهتجوزه  وانت عندك حياتك احنا مكنش ف بينا حاجه  

_لا كان فيه انتي قولتي الف مره انك بتحبيني واني انا اغلي حاجه عندك 

_وانت قولت  اني زي اختك وانا اتعاملت ع الاساس دا وانت اخويا وبس 

_لا انا كنت غبي ياست  متسمعيش مني انا كنت عبيط يوم ماشوفتش حبك انا مش هلاقي واحده بتحبني زيك

_انا كنت بحبك ودلوقتي  لا انت اخويا وبس انا دلوقتي بحب خطيبي وفرحانه معاه اوي حبني وشايلني ف عينه كتر خيره استحمل تعب وعصبيه انا ابقي انانيه لو افكر ف غيره 

_بس انا سبت خطيبتي علشانك. علشان  حسيت اني بحبك

_لا لا اهدا بس ياحمد انت سبت خطيبتك علشان  طلعت مش شبهك ولا عرفت تتحكم فيها مش علشاني علشاني انا ليه 

_علشان  بحبك ياغبيه 

_بس انا مش  عايزه حبك دا  انا اسفه ربنا يرزقك ببنت الحلال  انت اخويا  اه وابن خالتي الكبير  وبس ومش هينفع يكون ف بينا حاجه تاني  واظن دا كلامك سمعته من ست سنين ولسه بيرن ف وداني لحد دلوقتي  ولو بتحبني دوق بقي من ال انا شوفته طول الفتره ال فاتت دي 

_____

_كانت اول مره  احس اني انتصرت ف حياتي اول مره  قلبي مايوجعنيش ولا من احمد ولا عليه انا فعلا بقيت قدها  

اتخطبت ل زين وعشت اجمل ايام حياتي  زين كان حنين اوي عليا اول مره  اشوف حد  بالحنيه دي انا حبيت  بس المرادي حبيت زين 

_____

جه اليوم ال كنت بتمناه اليوم اللى اسمي هيبقي  مرتبط بزين لاخر العمر يوم فرحي واني اطل بالابيض لحب عمري 

_أخيراً  شايفك  قدامي بالفستان دا حلم كنت بحلمه طول عمري 

_زين انا بحبك اوي 

_وانا بعشقك ياقلب زين انتي مش  حبيبتي انتي بنتي وامي وصاحبتي انا محظوظ بيكي  

_دا انا اللى محظوظه بيك ياسندي بعد ربنا 

_طيب يلااا ياحرم استاذ زين الناس مستنيانا بره 

وبالفعل اليوم عدا وكان فرح حلو اوي كنت مبسوطه مكنتش  بفكر في حاجه  غير بازاي اخلي زين طول العمر مبسوط 

لكني لاحظت ان احمد مش ف الفرح ولا جه ولا شافني وانا عروسه معقول مش عايز يشوف اخته عروسه.... 

_____

رجعت  البيت انا وزين لكن لسه  بندخل الشقه ويجيلي اتصال ان احمد عمل حدثه وف المستشفى  مابين الحياه والموت.... 

_اه ياماما كملي وحصل اي لعمو احمد 

_طلعت اجري بفستاني ع المستشفى  اجري وانا منهاره وبتمتي يطلع اشاعه لكن اول ماوصلت لقيت الكل واقف بيعيط اثريت ادخل اشوف احمد  شوفته  قالي كان  نفسي اعيش معاكي وبعدها  وبعدها 

_براحه ياماما ايه حصل بعدها 

_بعدها عمو احمد مات وسابلي وجع ف قلبي مش قادره انساه 

_علشان  كدا ياماما  اانتي سمتيني احمد ع اسمه 

_لا ياااحمد انا اللى سميتك احمد ماما مالهاش علاقه 

_بابا انت رجعت امتي

_رجعت من اول م ماما بدأت تحكي 

_انا بحبك اوي يازين 

_انا اللى بعشقك ياقلب  زين وكان حظي هيبقي وحش لو ماقبلتكيش.... 

اوعدني  هتفضل جمبي لاخر العمر 

_انا هنا لحد اخر يوم  ف عمري بحبك..... 


#بقلم غاده رجب

 

تعليقات

التنقل السريع