رواية القسوة والعشق البارت الثالث بقلم سما الحملاوي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
#القسوة_و_العشق
#البارت_٣
وقفنا لما مالك قال....مافيش كتب كتاب هيتكتب
حامد....انت بتقول ايييه
مالك بحب....هكتب الاول كتابي على رودينا
رودينا واقفه مصدومه وكلوا اتصدم الا عاصي وعمران....
فلااااااش باااااك...
من اسبوع....
مالك....عمي عاصي عاوزه اتكلم معاكم
هما....اتفضل
مالك....انا الصراحه بحب رودينا ونفسي تكون ليا
عمران....انا طبعا موافق مش هلاقي زيك يامالك يابني
عاصي....وانا طبعا موافق مش هأمن على اختي مع حد غيرك
༺༺༻༻
بااااااك...
فلااااش باك...
امبارح بليل...
مالك....عمي انا عاوز اكتب كتابي على رودينا بكره ياعمي مع عاصي
عمران....ازاي وافرض مكنتش موافقة
مالك....صدقني ياعمي انا عارف انها بتحبني وانا هكتب كتاب بس الفرح هنحدده سوا موافق
عمران....على خيرة الله
ومالك كلم عاصي وقالوا....
بااااااك
༺༺༺༺༻༻༻༻
مالك....موافقه تتجوزيني
رودينا بفرحه....موافقه
(اهل اسر واهل مالك متوفين)
كتبوا الكتاب وفاقوا على جملة....
»بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير«
قام مالك وحضنها حضن كبير....بحبك
رودينا بحب....وانا اكتتررر
ملاك راحت وحضنتها....مبروك ياقلبي
رودينا....الله يبارك فيكي ياحبي
وصفا وجميله زغرطوا وراحوا حضنوها وباركوا ليهم...
عاصي....مبروك ياقلب اخوكي
وحضنها...
رودينا....يبارك فيك ياحبيبي
ملاك بصت عليهم بحزن كبيير....
والباقي باركوا ليهم....
جه وقت جحيم العاصي...
جه وقت كتب الكتاب....
فاقت ملاك على اكتر جمله كانت حابه تسمعها وهي سعيده...
»بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير«
كلوا قام يبارك ليهم بحب الا حامد بارك ليهم بجفاء وملاك واقفه تايها...
عاصي....تسمحولي هاخد ملاك فيلتي
ملاك اتصدمت كانت فاكره هتفضل هنا....
حامد....تمام
صفا بحزن....خد بالك منها ياعاصي ونبي
عاصي....متقلقيش يامرات عمي
طلعت ملاك تجهز شنطة هدومها وحاجتها ورودينا معاها ونزلت...
قابلت والدها قالت لي....مش عاوز تقولي حاجه
حامد بقسوة....امشي ومتجيش هنا غير تشوفي امك وترجعي
ملاك....هبئا اشوفها برا مش هرجع تاني متقلقش
نزلت ملاك وحضنت عمها....هتوحشني ياعمي سلام
عمران....متقلقيش انا جنبك ياقلب عمك
حضنت مرات عمها....سلام ياجميلتي
جميله بحنيه....سلام ياعيوني متقلقيش احنا جنبك
حضنت صفا وقالت....سلام ياحبيبت قلبي هتوحشيني
صفا بحزن....وانتي يا روحي هجيلك كتير
راحت حضنت رودينا....سلام ياقلبي ابئي تعالي شوفيني كتير
رودينا....عيوني ياقلبي هتوحشيني
راحت لمالك وسلمت عليه...سلام يامالك
مالك....سلام ياملاك هنجيلكوا كتير
بصت لعاصي شافته متعصب اوي منها ف خافت بس ظهرت العكس وقالت....انا جاهزه
عاصي....يلا سلام ياجماعه
وخدها وراحوا يركبوا عربيتوا وراحوا على فيلته او كما تسميها ملاك جحيمها مع ذالك العاصي...
عند مالك ورودينا....
مالك....عمي هاخد رودينا ونخرج ممكن
عمران....تمام يا حبيبي خد بالك منها ومتتأخروش
༺༺༺༺༻༻༻༻
بعد ساعه....
في مكان هادي قاعد مالك ورودينا....
مالك بحب....مبسوطه
رودينا بفرحه عارمه....جدا انا بحبك يامالك بحبك اوييي
مالك....انتي عارفه حبي ليكي اتحول لعشق انا اعرفك من لما كنتي لسه في الاعداديه
رودينا بدلع....عرفت انك بتحبني امتى
مالك....امممم لما كنتي في اولى ثانوي بدأت احبك وانتي بئا
رودينا....امممم صراحه وانت في تالته جامعه
مالك....يعني نفس الوقت
رودينا....اه بس انت ازاي اقنعت بابا
مالك بضحك....خبراااات يابنتيي
رودينا....امممم اشطا
مالك....شكلك زعلانه
رودينا....اه خايفه على ملاك من عاصي
مالك....صراحه وانا بس اقولك سر
رودينا....ايه السر دا
مالك....عاصي بيحب ملاك حب غريبب بيحبها حب كبييير اوي
رودينا بصدمه....بتكلم جد ازاي دا على طول بيضايقها
مالك....للأسف هو بيحبها كدا مش عارف ازاي بس هو بيحبها
رودينا....يمكن بردو
جابوا حاجات يشربوها وفضلوا قاعدين شويه وقاموا يتمشوا
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا عاصي المنشاوي...
اول ما دخلوا الفيلا ملاك وقفلت تتفرج عليها...
عاصي بهدوء....ملاك
ملاك....ايوه
عاصي....اتفضلي اطلعي اوضتك فوق على الشمال
ملاك بأستغراب....اوضتي انا بس؟!
عاصي بحزن....اه لوحدك انتي بس
ملاك استغربت وطلعت على فوق....
عاصي وهو قاعد تحت لنفسه....انا بحبها لكن حب امتلاك انا عاوزها ليا بس اه انا عندي الساد"يه بس اعمل ايه
قام وطلع فوق بهدوء....
༺༺༺༺༻༻༻༻
بتمر الايام ويعدي ٣ ايام وملاك وعاصي علاقتهم فيها هدوء غريب او يمكن عشان عاصي مشغول في الشغل....
༺༺༺༺༻༻༻༻
في فيلا حامد المنشاوي....
صفا....حامد
حامد....ايوه
صفا....ممكن اطلب طلب
حامد....اطلبي
صفا....بص الصور دي انا هديها لبتاع فوتو شوب ونشوف حقيقي ولا لا
حامد بهدوء....ماشي اعملي كدا
صفا فرحت اوي وراحت كلمت الشاب بتاع الفوتو شوب وعمل شوية حاجات وقال لها ان الصور متركبه...
فرحت جدا وراحت تقول لحامد....حامد حاامد كنا ظالمين ملاااك
حامد قام بفرحه....بجد
صفا....بجد
حامد....اللبسي بسرعهههه هنروح لها
لبست بسرعه وراحت لها وهما في الطريق كلموا عمران وعرفوا وفرحوا جدا....
وصلوا فيلا عاصي وخبطوا والخادمه فتحت ودخلوا....
عاصي....اهلا ياعمي اهلا يامرات عمي نورتنا
حامد....بنورك ياعاصي ممكن تنده ملاك
عاصي....حاضر
وراح جاب ملاك لهم....
ملاك بأستغراب....بابا
حامد....قلب ابوكي
وراح لها حضنها وهي بصت على امها بحزن....
حامد....احنا عرفنا ان الصور فوتو شوب
ملاك....بجد
صفا....اه يابنتي
حامد....خلاص ياعاصي تقدر تطلقها
عاصي بغضب....لا طبعا عمري ما هطلقها
صفا....ليه مش خلاص
حامد....لا خلاص انت كنت بتساعدها عشان الصور اصلا مش عارف انا ليه وافقتك وهي مكنتش اتنشرت انا دماغي كانت فيين
عاصي....مستحيل اطلق ملاك
ملاك....باااااااس انتووووو اييييييه جاب لكم صور عليا غلططط وصدقتوا يابابا وجوزتني لييي ومكنتش عاوزااااه ولا عوزااااكم انا مش لعبه في ايدكم تجوزني وتطلقني اييييه حراااااام عليكوااا انا بني ادم مش لعبببهه اتحايلت عليك يابابا تفهمني ومرضتش وانت ياعاصي اتجوزتني غصب انا مش عوزااااااك ولا عوزااااااااااه ابعدوووااا
حامد وقف هو وعاصي مصدومين منها ومليانين حزن....
صفا بحزن ودموع....ملاك بنتي
ملاك.....ابعدي عنييي انتييي حتى موقفتيش الموضوووع متقوليش بنتيي انا مش بنتككك انتي زيك زيهممم ولا حتى عمي ولا مرات عمي قدروا يعملوااا حاجه امشوااا سيبووووني انتو زوجتوني سيبوووني بئا اعيش في جحيم حتىىى
خرجوا حامد وصفا بحزن وندم كبير...
عاصي.....انتي لدرجه دي بتكرهيني
ملاك....جدا فوق ما تتصور انا بكرهك ياعااااصي بكرهكككك ابعد عنيييي بئاااااااااا
عاصي بغضب جحيمي ومسكها جامد من دراعها....اجهزي يا حلوة هتدخلي جحيم عاصي
ملاك....ونبي ابعد عنيييي عشان خاطري يا ابيه
عاصي مهتمش بيها وراح جاب الحزام....
ملاك..... ااااااااه عاااااااااااااصيييي ارحمنيييي
يتبع ؛ انضم لجروب التليجرام ( هينزل فيه الرواية كاملة ) اضغط هنا
مجمع الروايات الكامله والحصريه اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل
صفحتنا على الفيسبوك اضغط هنا
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
༺༺༺༺༻༻༻༻
#بخطي_سما_الحملاوي
تعليقات
إرسال تعليق