القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية سارقة قلبي البارت السابع والثامن والتاسع والعاشر الأخير بقلم Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




رواية سارقة قلبي البارت السابع والثامن والتاسع والعاشر الأخير بقلم Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية سارقة قلبي البارت السابع والثامن والتاسع والعاشر الأخير بقلم Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






رواية سارقة قلبي البارت السابع والثامن والتاسع والعاشر الأخير بقلم Naglaa_Esmail في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




السابع

ادم بصدمه: ريم ريم قومي ريييم سامي هات الدكتور بسرعه

خرج سامي راكضا ليتصل ب الطبيب

أتى الطبيب وفحصها وجفف الدماء الموجوده على وجهها ورأسها 

الطبيب: هي كويسه متقلقوش بس هي اتضربت على دماغها جامد لو مكنتوش لحقتوها كنا هنضطر نوديها المستشفى وتعمل عمليه 

ادم: الحمدلله سامي اطلع مع الدكتور

سامي:اوامرك

خرج سامي والطبيب

ادم: اي اللي حصلك ي ريم مين عمل فيكي كدا وازاي وصلتي لتحت

ريم بدموع كاذبه: انا كنت قاعده ف الاوضه لقيت الباب اتفتح فجأه ولقيت ورقه مكتوبه عليها تعالي اوضتي ومكتوب تحت رغد جريت ع الاوضه لقيت ورقه تانيه مكتوب عليها استخبي ف الدولاب جوا الهدوم محدش هيلاقيكي استخبيت بعدين لما انتوا دخلتوا مخزن البيت طلعت ونزلت على تحت وجيت اخرج لقيت رغد واقفه وضربتني  ب الفاظة على دماغي ووقعت

كل هذا تحت أنظار ادم بشر ل رغد وانظار رغد التي تكذب كل م قالته ريم

رغد: كدابه كدابه والله ي ادم

صفعها ادم على وجهها

ادم: بطلي كل شويه تثبتيلي انك رخيصه 

رغد ببكاء: والله العظيم محصلش طب طب خليها توريك الورق طيب

ادم بشك: وريني الورق ي ريم 

ريم بخبث أدخلت يدها في جيبها واخرجت ورقتان: اهو الورق افتحوا وشوف انا مش بكدب

نظر ادم ل رغد بشر انزلي تحت حسابك تقل اوي 

رغد: والله كدابه

ادم بحده: بقولك انزلي غوري 

ركضت رغد إلى الخارج ببكاء 

ريم ببكاء مصطنع: انا عارفه انك عايز تقتلني زي م قتلت بابا وزي م انا ضربتك ب المسدس بس مش للدرجه دي 

ادم بتوتر:انا انا مش هقتلك انا مقصدش

ريم بتصنع اكبر: يعني انت عايزني اعيش يعني خايف عليا حتى أول م لقتني كدا جبتلي الدكتور مسبتنيش اموت

ادم بتوتر:انا خارج

وخرج وتركها

ريم بشر: والله ل اخليكوا تقتلوا بعض واخرج انا منها وهجيب حقي وحق ابويا 


في الأسفل

ادم بحده: عايزه تقتلي صحبه عمرك للدرجه دي انتي رخيصه

رغد ببكاء: ي ادم دي كدابه والله كدابه

ادم: والورق برضو كدب

رغد: صدقني بتكدب معرفش مين كتب الورق دا

ادم: وخرجت ازاي من الاوضه هه ردي

رغد ببكاء اكثر: والله م اعرف صدقني بقا انا هثبتلك 

ادم: هتثبتي ازاي

رغد: هدخلها لوحدي واشغل تسجيل الموبايل وانت هتسمع كل حاجه بودنك

ادم: طيب ماشي روحي

صعدت رغد إلى غرفه ريم

رغد ببكاء مصطنع: ريم

ريم: نعم

رغد: انتي لي كدبتي وقولتي ان انا اللي خرجتك وكتبتلك ورق 

نظرت ريم إلى يدها ف وجدتها تمسك بالهاتف 

ريم بإبتسامه: انتي لي بتنكري ي رغد انك خرجتيني وكتبتي الورق دا

رغد: متكدبيش ي ريم انتي عارفه اني بحب ادم قول الحقيقه

ريم: انتي اللي كتبتيه وخرجتيني وضربتيني كمان بطلي تنكري

رغد بحده: بطلي كدب بقا هقتلك ي  ريم فاهمه هقتلك 

جرحت ريم نفسها باظافرها وصرخت:آآآآآآه ابعدي عني ي رغد ابعدي لاااا حرام عليكي 

ركض ادم إليهم مسرعا: ف اي ؟؟؟؟ هو دا اللي هتثبتيلي ي رغد

رغد بصدمه: صدقني ملمستهاش ملمستهاش

ادم: وريني ي ريم 

نظر ادم إلى يد ريم ف وجدها تنزف

ريم ببكاء مصطنع: كنت بقولها تقول الحقيقه قالتلي هقتلك وابتدت تضربني

رغد:حرام عليكي بطلي كدب

ادم: افتحي التسجيل ي رغد

رغد:انا انا

ادم بعصبيه: بقولك افتحيييييه

فتحت رغد التسجيل على الهاتف ووقف ادم يستمع بصدمه وريم مبتسمه

ادم بشر: انا هربيكي ي رغد طلعتي خاينه

رغد بخوف: لا لا لا اسمعني ي ادم

ادم بحده:سامييييييي 

سامي: اوامرك يباشا

ادم: خدها ع المخزن

اخذ سامي رغد وخرج 

نظر ادم بصمت ل ريم وخرج

يتبع...

#_سارقة_قلبي 

ل #_Naglaa_Esmail



الثامن

رغد ببكاء: صدقني ي ادم معملتلهاش حاجه صدقني

ادم بحده:اسمعي انا هسيبك تثبتيلي انك بريئه 

رغد ببكاء اكثر: طب طب متضربنيش

ادم: هركب كاميرا ف اوضتها علشان اعرف هي بتكدب ولا لا وانتي هتدخلي عندها واشوف بعيني اي هيحصل

رغد: حاضر ووعد هثبتلك اني مش بلمسها حتى 

في غرفة ريم

ريم: لو فاكرين انكم ممكن تضحكوا عليا يبقا بتحلموا انا مش هسيب حقي وحق ابويا يروح كدا كلكوا شوفتوا ريم وهي طيبه وغلبانه محدش شافها وهي شريره وبتكره حد

سامي: ادم بيه عايزك تحت

ريم: وماله انزله

نزلت ريم ووقفت أمامه: نعم 

ادم لكي يلهيها حتى ينفذ خطته: كنتي بتعملي اي 

ريم بضحك: اوضه مفيهاش ولا تليفزيون ولا موبايل ولا شباك تفتكر هبقا بعمل اي اكيد اكيد ي نايمه ي بكلم نفسي 

ادم: هنركبلك تليفزيون جوا

ريم: لا كتر خيرك بتعزم عليا ف بيتي

ادم: يعني اي؟

ريم بضحك مصطنع: بهزر بهزر المهم هطلع اوضتي علشان تعبانه

ادم بسرعه: استني عايزك

ريم بشك: نعم خير 

ادم: انتي هو انتي زعلانه من رغد

ريم: رغد بالنسبالي ماتت ف مش زعلانه منها لا دي واحده بتحب الفلوس والغنى متفرقليش  عن اذنك هروح اوضتي

نظر ادم وجد سامي انتهى: ماشي اطلعي

صعدت ريم إلى غرفتها وجلست بحزن كيف لصديقتها ان تبيعها هكذا بالساهل وكيف ل شخص حقير مثل هذا ان يقتل والدها الذي لم يكن لها سواه واقسمت انها ستنتقم منهم واحدا تلو الاخر ولن ترحم ايا منهم مهما حدث 

نظرت ريم وجدت الطعام ف ابتسمت وبدأت في الأكل 

حين انتهت وجدت من يطرق الباب قبل فتحه

رغد: ريم 

ريم بملل: خيييييير خير بإذن الله خير

رغد: سامحيني اني بعتك فاكره احنا كنا اخوات

ريم: يبنتي انا معرفكيش اصلا انتي مش صاحبتي ولا اختي وزي م قولتي كنا وبصراحه مش فاكره اننا كنا اخوات

رغد بتصنع: انا اسفه طيب

ريم بابتسامه: اطلعي برا ي رغد ي حبيبتي

رغد: طب انتي لي قولتي اني ضربتك رغم اني مضربتكيش لي بتظلميني انا عملتلك اي 

ريم بضحك: عملتيلي اي؟؟؟؟ هاهاهاهاهاها بموت مش قادره بعتيني وشاركتي ف موت ابويا وتقولي عملتيلي اي كنتي عارفه اني مليش غير بابا حتى لو بنتخانق ع الاقل انتي كان معاكي اهلك وسبتيهم علشان جامعتك لكن انا كنت لوحدي مليش غيره كنت بثق فيكي كنتي اختي وصاحبتي الوحيده وتقوليلي عملتلك اي يبنتي متجننيش واطلعي برا

رغد: انسي دا كله ونبدأ صفحه جديده

ريم بضحك: صفحه جديده اه قولتيلي وماله ي حبيبتي وماله نظرت ريم ل رغد بشده في عينها وظلت تنظر حتى نهضت رغد وظلت تضرب في ريم وتحاول قتلها 

دخل ادم مسرعا وسحب رغد ونظر لها بغضب

ادم: انتي طلعتي كدابه كبيره اوي ي رغد

رغد: ملمستهاش صدقني ملمستهاش

ادم بحده: انا شايفك بعيني يبنت الكلب قدااامي وسحبها من شعرها وخرج واغلق على ريم

ريم بإبتسامه: صعبانه عليا اوي

يتبع...

#_سارقة_قلبي 

ل #Naglaa_Esmail


التاسع 

في المخزن

ادم بحده: انا انا تضحكي عليا؟ طب م علينا من كل دا انتي مش عارفه اني حاطط كاميرات يبنتي بتتحديني لي

رغد ببكاء: والله م لمستها والله احلف ب اي تاني

ادم بإشمئزاز: هتفضلي تحلفي كدب؟؟؟؟ طيب سامييييييي

سامي: اوامرك يباشا

ادم:افتح وري الهانم

نظرت رغد بصدمه: ازاي ازاي انا معملتش كدا 

ادم بقرف: بطلي كدب وصفعها على وجهها

رغد ببكاء: صدقني دي اكيد بتتحكم فيا

ادم: مممممممم حكايه جديده دي صح بتتحكم فيا ازاي اي شغل الافلام دا

رغد: طب روح واقعد معاها لوحدكوا شوف هتضربها ولا لا 

ادم: ماشي انا هوريكي 

خرج ادم وذهب إلى غرفه ريم 

ادم بهدوء: ريم

ريم: نعمم

ادم: كنت عايزك ف موضوع وجلس امامها 

ريم: ايوا اتكلم

ادم: هي فعلا رغد اللي حاولت تهربك و بعدين ضربتك على دماغك

ريم بيأس: حتى انت مش مصدقني ي ادم كنت فاكره ان انت الوحيد اللي هتبقا حنين عليا  لو مش رغد اللي عملت فيا كدا هكدب عليها لي

ادم بغموض: يمكن علشان باعتك ليا مثلا 

ريم: وفيها اي باعتني انا قفلت صفحتها وبعدين انت طلعت حنين عكس م كنت متوقعه

 نظرت له ريم حتى اقترب منها وقبلها ابتعد بعد مرور من الوقت وهو يلهث وهي مثله 

ادم: انا انا انا.......

ريم: ششششششش متقولش ل رغد عن اللي حصل دا 

نظر لها ادم وابتسم ثم خرج 

في المخزن 

رغد ببكاء: لي كدا ي ادم انا عملتلك اي علشان تخوني؟

ادم بقرف:مفيش بينا حاجه علشان اخونك

رغد بصدمه: يعني اي؟

ادم: يعني واحده زيك متفرقليش ف حاجه انا بدأت اتشد ل ريم وشكلي حبيتها ومش عايز يكون ف حياتي حد غيرها

رغد ببكاء: ادم؟؟؟؟

ادم: ي ريت  لو تمشي من هنا أو لا لو مشيتي ممكن تسببي مشاكل سامي اقفل عليها هنا

ساامي: اوامرك يباشا

خرج ادم وسامي واغلقوا عليها

رغد بصراخ: خرجني ي ادم خرجنييييييي عمري م هسامحوا 

ريم بابتسامه في غرفتها: دي لسه البدايه

أخرجت ريم من تحت سريرها هاتف لا يعلم عنه اي شخص

ريم: الو؟.

_..................

ريم: لا لا مش دلوقتي بلاش استعجال مش بحب الاستعجال

_......................

ريم: احنا مش هنتدخل علشان الحكومه هما اللي هيعملوا كدا بنفسهم

_.......................

ريم: لا لا انا ف السليم متقلقش شكرا انك بتساعدني

يتبع...

#_سارقة_قلبي 

ل #Naglaa_Esmail

النهايه

ريم بخوف: افرض شافوا ف الكاميرا اني معايا موبايل؟

_.....................

ريم:بجد؟؟؟؟

_........................

ريم: انا واثقه فيك.

صعد ادم إلى غرفه ريم بهدوء وطرق الباب

ريم: ادخل

ادم: انا بحبك

ريم بإبتسامه: ورغد؟

ادم: اكتشفت اني مش بحبها وبجد بشكرها انها وصلتني ليكي

ريم: ادم

ادم: تتجوزيني؟

ريم: موافقه 

فرح ادم وخرج مسرعا لينظم كل شئ 

في المخزن

رغد: انا لازم اخرج من هنا ولو ب اي تمن

ظلت رغد تطرق على الباب وبعدها مثلت انها فقدت الوعي

سامي مسرعا: رغد هانم رغد  هانم قومي

أمسكت رغد ب عصا ملقيه بجانبها وضربته على رأسه ف وقع أرضا

ركضت رغد إلى الخارج وقررت الاختباء ولكنها وجدت حركه غريبه ف المنزل ف قررت المراقبه لتعلم ماذا يحدث ف سمعت ان ادم سيتزوج نظرت بصدمه وركضت إلى المطبخ وأتت بسكين 

رغد بشر: سرقتي قلبي ي ريم وعمري م هرحمك عمري 

كانت ريم تجلس في غرفتها بإنتظار اللحظه التي تتمناها فوجئت ب رغد في غرفتها

ريم: بتعملي اي هنا ي رغد انتي مش عارفه ان النهارده فرحي

رغد بشر: هقتلك انتي سرقتي حياتي وقلبي عمري م هسامحك

ريم: بالعكس انا عمري م سرقت منك حياتك انتي اللي سرقتي مني كل حاجه وكل اللي انتي فيه دا تستحقيه علشان ربنا مش بيسيب حق حد

رغد: انا مأذتكيش بس دلوقتي هأذيكي واخلص منك

نظرت ريم في عينها لمده قليله

رغد: زي م حاولت اهربك وضربتك على راسك وحاولت اقتلك مره هقتلك تاني والمره دي هتموتي

نظرت ريم لها بإبتسامه 

اقتربت رغد والقت ب ريم على السرير واعتلتها وحاولت نحرها ب السكين

دخل ادم بسرعه بعدها رأى ما يحدث وامسك بمسدسه وقتل رغد

أغرقت الدماء وجه ريم ف بدأت ف البكاء على صديقى عمرها هي تعلم انها من تسببت في ذلك ولكنها لم تكن تتخيل انها ستُقتل نظرت ريم بصدمه وظلت تبكي وتصرخ

ادم: رغد رغد قومي انا انا اسف مكنتش اقصد رغد قوميي قومي ي رغد متموتيش

ولكنه تفاجئ بمن يقف خلفه ومعه الشرطه

سامي: هو دا ي باشا قتلها وقتل قبلها كتير 

الشرطي: خدوه ع البوكس

ادم بصدمه: انت ي سامي؟؟؟؟

ريم وهي تبكي: سامي متفق معايا من يوم م جيت هنا وهو اللي حاول يهربني وهو كمان اللي جابلي الموبايل اللي معايا وكان بيساعدني خطوه ب خطوه  وهو برضو اللي كان بيمسح التسجيلات اللي ف الكاميرا وانا بكلمه ف الموبايل هو اللي انقذني من تحت ايدك واه انا عندي قدره التحكم في البشر علشان كدا رغد كانت بتضربني وعلشان كدا انت قولت انك بتحبني انا عمري م كنت عايزه انك تقتل صاحبة عمري مكنتش اتخيل ان القتل عندك بالسهوله دي زي م قتلت ابويا قتلت صاحبتي وانا عمري م كنت هسامحك حق بابا وحق رغد انا عارفه انه هيرجع بتمنى انك تطلب الموت بالبطئ وميوصلكش انا بكرهك ي ادم

ادم بصدمه: انتوا مش بشر 

ريم باستهزاء: وانت اللي بشر بصراحه كلامي خلص ي حضره الظابط

اخذ الشرطي ادم وغادروا وأتت الاسعاف وأخذت جثه رغد

ريم: شكرا ي سامي لولاك كان زماني مقتوله هنا

سامي: انتي زي اختي وانا عمري م كنت اسمح ان اختي يحصلها كدا عن اذنك وغادر سامي

جلست ريم تبكي وقررت العوده الى مصر 

لا تثق ب اي شخص حتى ولو كان يصنع المستحيل لأجلك الجميع يتغير والجميع يتبدل لا يوجد صديق حقيقي لك سوى نفسك اعتبارا ان نفسك لن تخونك مهما فعلت ف احتفظ بنفسك وصادق نفسك فقط لا غيرك

تمت.♡

ملحوظه:  الاسم سارقة قلبي  مش منسوب لادم.. القصه بتتكلم عن البنتين الصحاب ادم يعتبر ضيف شرف

#_سارقة_قلبي 

ل #Naglaa_Esmail





تعليقات

التنقل السريع