رواية روح الصقر عوضني صعيدي البارت العاشر و الحادي عشر 10_11بقلم بسمله بدوي
رواية روح الصقر عوضني صعيدي البارت العاشر و الحادي عشر 10_11بقلم بسمله بدوي
البارت 10
صقر بغضب جحيمي..... لا مشربتش العصير.
زين بصدمه ..... ااا انت فاهم غلط ا قاطعه صقر بالبوكس وقال بصوت عالي جدا..... بقا ي **** انا تعمل في مراتي كده وربنا ما هسيبك ي ***** (وضربه جامد علقه تمام التمام 😹)
زين بخبث...... مراتك بتحبني انا مش انت ،وهي متجوزاك غصب عنها .
صقر وقف ضرب وقال بصوت عالي.... بقا ي *****مراتي انا يتقال عليها كده وربنا مهسيبك ي ******
رووح بانهيار وكلام مش مفهوم ..... ص . ق .ر . كذاب قاطعها صقر وهو بيحضنها وبيطمنها ، زين استغل الفرصه وهرب بس قال .... وربنا مهسيبك ليه يروح وجري وصقر جرى وراه بس مش لحقه كانه فص ملح وداب .
صقر رجع الجناح لقا روح اغمي عليها راح لها جري وسند راسها على رجله وقال ..... روح روح وبيضربها برقه على خدها .
روح فاقت وقالت ..... ص ق ر مش تسبني ليه ارجوك .
صقر خادها الحمام وغسل لها وشها روح فاقت وقالت.
رووح بانهيار..... صقر مش تصدقه ، وربنا كذاب قاطعها صوت صقر وقال بحنان وحب .
صقر ...... هش هش انا مصدقت ي روحي بس فهميني براحه واحده واحده عارفه زين ازاي
رووح بدموع.... زين يبقي اخو عفاف مرات اخويا، كان أقرب حد ليا من بعد اياد ومن بعد موت بابا وماما وهو اتغير معايا واياد كان سافر تركيا عند أهل باباه ،من بعد موت بابا وماما ،روحت عشت مع اخويا فارس كان مبين للناس ولبابا أنه بيحبني بس طلع بيكرهني وبيقول ليا علطول انا بكرهك انتي سبب موت امي انتي وامك لو ابويا مكنش اتجوز امك كانت امي عايشه وحرمني من التعليم وكل يوم ضرب واهانه ،عفاف مراته معرفاه اني مش بنضف وانا والله الي بنضف الشقه وبطبخ وعليا كل حاجه البيت ، بس زين كان الوحيد الي بيعملني بطيبه وحب وبيحترمي ،بس بعد 3ثانوي ،بقا وحش اوي ، وبعدين قالت وهي هتموت من الكسوف..... بقي .
صقر بغضب جحيمي... بقا اي انطقي .
رووح بدموع وبترتجف.... بقا يقولي انتي ملكي ،انتي ليا لوحدي ،مش هسيبك لحد وفي مره ااا
صقر بصوت عالي جدا لدرجه كل الي في القصر سمعه .... اييييييييي .
روووح بانهيار ..... كان مره شارب وجه وانا نايمه وحاول اااا يقرب مني بس انا ضربته بالفازه على دماغه .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه بشكل غير طبيعي بس ارتاح شويه انها بخير ..... وقال واخوكي فين .
رووح بانهيار..... مش صدقني وصدق عفاف وعفاف قالت اني الي بجري وراه وبغري اخوها وانهارت في البكا .
صقر بحنان وعشق قعدها على رجله وقعد يمسد على شعرها وبيحضنها جامد وبيطمنها ..... هش هش يروحي انا معاكي خلاص يروحي مفيش حد يتجرأ يبص ليكي بعد كده وربنا لااندمهم كلهم
روح ببراءه ..... يعني انتي مش هطلقني .
صقر بحنان خدها في حضنه جامد...... وقال بعشق ..... عمري في حياتي مفيش بس الي حاجه واحده بس الي هتفرقنا عن بعض .
روح بزعر ..... ااااي هي .
صقر بحنان.....الموت بس .
روح بدموع وشهقات..... بعيد الشر عنك .
صقر بعشق ..... وعند يروحي .
فجأه سمعوا صوت صريخ جامد .
صقر بخضه...... في اي وطلع يجري هو وروح يشوفوا في اي .
لاقوا مها واقعه على الأرض
مها بخبث وعياط مصطنع.... اهئ اهئ يصقر وقعت رجلي بتوجعني انت كنت فين وسبتني ليه .
صقر بهدوء قرب منها واشتالها ودخل غرفه مها وروح وراهم .
مها بشر وخبث..... ابنك شقي اوي يصقر .
صقر بهدوء .... اطلب لك الدكتور .
مها بخبث..... لا بس هو عاوز باباه جنبه وبعيد حطت أيدها على بطنها وقالت بدلال .... صح يروح ماما .
رووح مش قادره تستحمل ونفسها تبكي من الي هي شيفاه ،بس راحت لمها وقالت بطيبه ..... اعملك عصير
مها بحب مزيف..... لا بحيبتي انا عاوزه جوزي بس روحي انتي ارتاحي عشان شكلك تعبان .
رووح هتموت وتبكي وبصت لصقر ،بس صقر بصلها وكأنه بيقولها مش بايدي.
رووح بهدوء..... حاضر انا همشي انا .
ومشيت وصقر دخل الحمام .
مها استغلت الفرصه وقالت بصوت عالي بس صقر مش سمعها عشان الحمام عازل للصوت .
مها بصوت عالي.... وانا بعشقك يروح مها .
روح سمعتها وجريت على الجناح وانهارت في البكا جامد لدرجه نامت بسرعه .صقر خرج من الحمام مها قربت منه بدلع وقال .....وحشتني .
صقر ببرود..... انتي حامل يمها ويالا عشان ننام .
وقفل النور ونام جنب مها .
تسريع الاحداث في الصباح.
صقر صحي بدري جري ساعتين واخد شاور ولبس بدله كحلي وكان خاطف القلوب بوسامته .
راح الجناح لاقا روح نايمه على الأرض ورأسها على السرير قرب منها وفوقها وقال بخوف شديد...... رووح مالك اي الي منيمك هنا .
روووح بهدوء عكس الي جواها .... مفيش.
صقر بحنان.... مفيش اي بس مالك اي الي مزعلك .
روووح بصوت أقرب للبكا.... مقدرش اشوفك مع حد غيري .
صقر بحنان.... مش بايدي يروح مش بايدي والله مكنتش اعرف اني هقابلك
روووح بحب ...... عارفه .
قاطعهم صوت تليفون صقر .
صقر بمرح .... والله بيجوا في اوقات غلط وكمان نسيت اقفل الفون .
رووح ضحكت وبانت غمازبتها الي في الشمال .
صقر قرب منها وباسها منها بسرعه وقام رد على الفون .
صقر ببرود..... تمام اوي كده ، اعرفولي مكانه وخدوه على المخزن ، وظبطوه ، واتصلوا بيا على طول .
فجاه سمع صوت كتير تحت بيبص في الشباك لاقا اهل القريه كلهم على البوابه .
صقر نزل بسرعه وقال بصوت جمهوري ....... اااي في اي هنا عاد .
كل ده ومها واقفه على السلم وعلى وشها ابتسامه شماته وشر
قرب منه راجل وقالت بخبث ....... عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السراياوفي الوقت ده رووح نزلت .
والراجل قال ..... اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله
وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعمال فيها كبيرنا ،طب متجيب لينا معاك .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت زي فحيح الافعي ووووو
STOP.
البارت 11.
عيب عليك يعمده بقا جايب نسوان عندك في السرايا وفي الوقت ده رووح نزلت.
الراجل قال ..... اهي الغازيه اهي خطافه الرچاله
وبعدين وجه كلامه لصقر و قال وعامل فيها كبيرنا ،طب ما تجيب لينا معاك .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه وقال بصوت زي فحيح الافعي ...... بقا انا مرايتي يتقال عليها كده،مراتي غازيه يبن ****ومسكه من رقبته جامد ،الراجل كان بيموت ومخنوق لدرجه وجه بقا لونه ازرق بس رووح جريت عيله وخلصت الراجل قبل ما صقر يموته .
الراجل بخنقه .... كح كح كح .
صقر راح اخد مسدس من الحارس الي كان واقف على بوابه السرايا ،ورفع المسدس في وش الرجل وقال ورحمه ابويا لو ماقولت مين الي بتاعتك لاكون طخك عيارين قوووووول .
الراجل بزعر ...... اااا مفيش حد .
صقر بغضب شديد...... طيب وراح حاطط المسدس في وشه الراجل وقال اتشاهد على روحك .
الراجل بخنضه....... خلاص خلاص هقول والله .
صقر بغضب..... قوووول .
الراجل ..... والله يعمده انا عبد المأمور في ست كبيره كلمتني في التليفون وقالت ليا اعمل كده وبعتت ليا 10تلاف جنيه وانا والله كنت محتاج الفلوس يعمده .
صقر بغضب وقرب منه ...... ي ******،لو كنت جيت وطلبت مني الفلوس كنت هديهالك وقال لاهل القريه ....... اي كلب فيكوا عاد هيجيب سيره مرتي هدفنه بس بعد ما اوريه الويل .
اهل القريه اتأسفوا ومشيوا .دخلوا جوا كلهم .
هنيه بحب راحت لروح حضنتها وقالت بحب ..... متزعليش ي ست البنات ،واهو جوزك جايبك حجك .
ازهار بطيبه مصطنعه...... متزعليش ي ضره بنتي ولاد الحرام كتروا.
صقر ببرود ..... اسمها رووح مش كل شويه ضرت بنتي ضرت بنتي .
ازهار بمسكنه..... انا مش قصدي حاجه ي صقر .
صقر بهدوء ...... حصل خير وشد روح من ايديها ومشا راح الجناح .
دخلوا صقر بهدوء قرب منها وقال بحنان ..... مالك .
رووح بحزن وشرود ... مفيش.
صقر بحنان قعدها قدامه.....لا في.
روووح ببكا....... انا جيت بوظت حياتك ،انا بنحس بجد زي ما بيقولوا ،من ساعه ما جيت وفي مشاكل مشاكل قاطعه صقر بحب...لا يروحي يتقطع لسان الي يقول كده وكمان المشاكل دي هي الي بتقوي علاقتنا ،واضاف بعد المرح وقال .....اهو شويه اكشن بدل الملل والله كأننا في مسلسل تركي وبعدين لازم نقول الحمدلله على كل حاجه تمم ي مارشيميلو وقرصها في خدها
رووح بستغراب ..... مارشيميلو اشمعنا .
صقر بمشاكسه ..... عشان خدودك زي المارشيميلو عايزه تتاكل ،هروح اخد شاور عشان نخرج .
رووح بفرحه ..... بجد طب يلا بسرعه .
صقر بضحك.... طيب يمجنونه
عند مها وازهار .
مها بشر وغضب....... يماااا الخطتين فشلوا و المتخلف الي اسمه زين كنت فاكره أنه هيعمل حاجه ،اهو اتكشف غبي ،هموت ياما كل يوم بيقربوا من بعض اكتر ياما هتاخد كل حاجه بس وربنا لو الي في بالي حصل لكون. مخلصه عليها.
ازهار بشر..... ولا الغبي الي روحت قولت ليه يجمع اهل القريه ويشعللهم راح اعترف من اول قلم ،بس احسن حاجه اني مش بينت ليه نفسي
مها بشر.... طب ونعمل اي هنعد كده لحد ما تجيب ليه العيل ونطرد احنا .
ازهار بشر وخبث ...... مين قال كده اسمعي *********.
مها بفرحه وشر ...... يارب يما تظبط بس حاسه انها هتظبط .
ازهار بشر.... هتظبط يمها هتظبط
عند روح لبست لبست فستان اسود طويل وعليه جاكيت ابيض وشنطه بيضاء وجذمه كعب حمرا وعملت ديل حصان وصقر لبس بنطلون جينز اسود وتيشرت اسود وكوتش ابيض وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ورش من عطره الجذاب ونزلوا فكانوا خاطفيين الأنفاس نزلوا تحت لاقوا مها وازهار وهنيه بيتفرجوا على tv.
مها اول ماشافتهم جريت على صقر وقال .... اي ده انتوا رايحين فين .
صقر بهدوء ........ رايحين نشتري هدوم لروح عشان هتتحجب وتلبس الحجاب .
رووح اتفاجات بس فضلت الصمت.
مها بحزن مصطنع...... وما قولتوليش ليه آجي معاكوا .
صقر بهدوء ..... غلط عليكي المشي كتير .
رووح بطيبه........ لو عايزه حاجه قولي وانا اجيبهالك .
مها بستهزاء........ لا يروحي انا مرات صقر القاسمي يعني ليا مصنع بيعملي هدومي ومجوهراتي وكل حاجه .
صقر بهدوء قرب من رووح ومسك أيدها وقال ...... روح زيك برده بس انا نفسي انقي ليها هدومها ،رووح بصتله بحب .
وهو بادلها الابتسامه .
ومها بتبص عليهم بغضب وشر .
صقر بهدوء قال ..... السلام عليكم وشد روح وخرج .
مها طلعت لغرفتها ووراها ازهار .
مها بشر.... شوفتي يماااا اهو الي خايفه منه حصل بقا انا اعمل كل الخطط دي ومش تيجيب فايده ،كل ما اقول لها حاجه عشان اغيظها واكيدها وفي الاخر انا الي اتغاظ وبتعمل فيا كده ، عامل زي المحامي ليها ،بقا احنا نتفق مع زين ،واجيب الراجل عشان يسوأ سمعتها ونظرها في عينه ،وانا اقول اني حامل واتفق مع الدكتور وادفع الفلوس بالهبل وهي الآخر كله يروح هدر قاطعها صوت وقوع كوبايه العصير من ايد هنيه .
هنيه بغضب وصدمه وووووو
Stop 😹.
اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من👈( رواية روح الصقر عوضني صعيدي)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️☝️
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق