القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية أسير الحب البارت 14_15_16_17الاخير بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية أسير الحب البارت 14_15_16_17الاخير بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية أسير الحب البارت 14_15_16_17الاخير بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية أسير الحب البارت 14_15_16_17الاخير بقلم نورهان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


/14/15/16/17/الاخير

الصوت كان عالي وعز وصل وكل اللي في القصر واقفين 

عز بدهشه:انت محمود!!!!!!

محمود:اه اخو ريناد اللي حرمتني منها ومن امي وابويا ي عز بيه

أسر: اخوهاااا!!!!

عز:تعال جوا لأن لازم كلكم تعرفوا الحقيقه 

ريناد بصت ل محمود بخوف من عز 

محمود هز رأسه: يلا ندخل أنا معاكي

عز :اتفضلوا

محمود :أنا هحكي وبعدين انت تفهمني اي غلط في كلامي  ومع دليل 

عز:اتفضل 

محمود في يوم كانت امي حامل فيا وكانت رايحه هي وبابا الله يرحمهم عند الدكتور علشان تعبانه جدا  و بعدين حصل حدثه وماما انتقلت المستشفى و كان معاها ناس من الشارع و انا اتولدت في وسط كل دا ربنا أراد اني انزل عايش وبعدها امي اتوفت وكل حاجه ريناد ولا اي حد يعرف اي حاجه و ناس جات اخدت ماما من المستشفى واتحطت تاني في العربيه بتاع الحدثه بعد وقت مش كتير والناس اللي كانو مع امي في المستشفى مستنيه خروجها بس للاسف طلع خبر أنها ماتت والجثه كمان مش موجوده اخدوني ومشوا  مكانش في حل تاني ومش يعرفوا اي حاجه عن اهلي وانا اتربيت في وسطهم وبعدين هم وصلوا لكل حاجه عن اهلي بعد الاخبار ع التلفزيون وكمان عن عز باشا اللي كان السبب في الحادثه علشان شغل مع بابا وعن عمي اللي اتفاق معاه ع الحدثه دي علشان ياخد   ثروت بابا بس للاسف أنا محدش قالي الكلام دا غير من وقت قريب اوي ومن يومها وانا بدور ع اختي اللي عشت 18سنه معرفش عنها اي حاجه


أسر واقف مصدوم أسر:الكلام دا حصل ي بابا 

عز :انا كنت عارف انك هتتولد وان بابك الله يرحمه هيمسي محمود بس والله ما عرفت موضوع انك اتولدت دا بعد الحدثه بس لما شوفتك شبه ابوك الله يرحمه اوى  ف حسيت انك انت أنا طول الوقت حاسس ب الذنب بس انا كان قصدي اخوف  أبوك علشان الشغل بس معرفش حصل ازاي أنهم يموتوا دا انا كنت مأكد أن مش يحصلهم اي حاجه بس اكيد عمك هو السبب علشان انت لو اتولد هتاخد كل ميراث ابوك

محمود:مش هسكت غير لما اخد حق ابويا وامي من اللي كان السبب سوء انت او عمي 

عز :وانا معك لحد ما توصل للحقيقه كامله 

ريناد ببكاء :اظن كدا كل حاجه بقت واضحه ي أسر بيه  

وطلعت تجري ع غرفتها 

أسر طلع وراها 

أسر بتعملي اي ي ريناد 

ريناد:بلم امي زي ما انت شايف طلقني ي أسر 

أسر:لا يمكن أنا مش هسيبك تمشي

ريناد :انت ليك عين تتكلم ي أسر شكت في شرفي وكمان بابك سبب في تدمير حياتي وكل العذاب اللي شوفته 

أسر:اديني فرصه اخر فرصه ولو الايام أثبت أن ابويا السبب بجد وكلام ابويا كدب أنا اللي هجبلك حقكك و وعد مني هعمل كل اللي اقدر عليه علشان اسعدك 

ريناد:لا أنا هنزل وامشي مع اخويا دلوقتي 

أسر:لا ي حراميه 

ريناد:حراميه!!!!!!!!!!


اسر:اه حراميه 

ريناد:ليه سر'قت اي منك 

أسر:هنزل تحت خمس دقايق وجي وهقولك

ريناد :لا استني 

أسر مش سمع لريناد وخرج من الغرفه وقفل الباب بالمفتاح

ريناد:اي دا انت بتقفل ليه هو أنا في سجن 


أسر: اختك مراتي ع سنه الله ورسوله وانا اوعدك اني أسعدها بس اديني فرصه 

محمود:لا هتطلق منك 

أسر:انت عارف ان كلام سيف ولو عايز اعمل حاجه وحشه بقول مش بخاف اكيد سمعت عني قبل ما تيجي القصر بس انا حبيت ريناد بجد وهاخدها كام يوم برا القصر علشان تفك شويه و لما نرجع هي تقول عايزه تكمل معايا ولا لا 

محمود:لو هي موافقه تمام 

أسر طلع ل ريناد 


ي تري قالها حراميه ليه مين هيتوقع الاجابه الصح  هنعرف ليه بس في بارت جديد


دمتم_سالمين🤍


البارت14  

Nourhan

أسر طلع لريناد 

أسر جيت ي حراميه 

ريناد:انت انسان مستفز قولي اخدت اي أنا منك 

أسر :قرب منها وحط ايده ع شعرها وبيهمس سرقتي قلبي

ريناد خبطت أسر علشان يبعد عنها ريناد انت سافل ع فكره

أسر بضحك:ع فكره انتي مراتي 

ريناد : بلا مبالاه هطلق

أسر:بثقه بعينك 

ريناد أعدت ع السرير أسر بجد أنا عايزه أطلق 

أسر اعد جنبها :وانا قولت لا


ريناد : وبعدين معك بقي ي أسر افتح الباب أنا عايز انزل 

أسر:تؤ تؤ مفيش نزول 


عند محمود وعز 

عز :اكيد انت تعبان ي ابني أنا قولتلهم يجهزولك الغرفه ادخل استريح 

محمود :شكرا وانا بكرا هشوف اي مكان قريب هنا اعد في  علشان اكون قريب من ريناد 

عز :عيب تقول كدا هتفضل هنا معانا  .. آمنه خدي ع الغرفه بتاعته 

آمنه:حاضر 


عند أسر و ريناد 

ريناد بتحاول تفتح الباب 

أسر:مش هتعرفي يلا ننام ي ريناد 

ريناد تعبت وقامت تنام لحد اصبح  وراحت ع السرير

أسر :ما تيجي احكيلك حدوته 

ريناد بطفوليه :يلا 

أسر اعد يحسس ع شعرها ويحكي وفي نص الحدوته بص ع ريناد كانت نامت باس راسها ونام وهي في حض*نه


عند محمود 

محمود لنفسه عارف انك تعبتي كتير بس والله ما هخلي حد يقربلك تاني ابدا


صباح يوم جديد ع ابطالنا 


ريناد بتفوق كانت في حضن أسر 

ريناد وشها احمر واتكسفت وبعدت بسرعه

أسر حس بيها وقام

أسر:صباح الخير ي عيوني

ريناد:بكسوف يسعد صباحك

أسر:تحبي نروح فين بعد ما ننزل نفطر

ريناد:تطلقني وامشي 

أسر بعصبيه:أنا تعبت منك كل شويه طلقني طلقني مش هطلق ي ريناد 

ريناد بطفوليه:وانت بتتعصب عليا ليه دلوقتي

أسر بحب:اسف ي حبيبتي

ريناد : تمام

أسر :طيب مفيش فطار وهنمشي دلوقتي

ريناد:لا لا 

أسر عمل نفسه مش سمع وجهز الملابس لي ولريناد


عند محمود 


محمود:هي ريناد لسه نايمه 

آمنه:شكلها كدا علشان ولا هي ولا أسر بيه نزلوا 

وفجاه سمعه صوت ريناد

ريناد:ي أسر سبني أنا مش هروح في مكان 

أسر شايل ريناد وهي بتخبطه علشان يسيبها

محمود:في اي 

أسر:بنفذ اتفاق امبارح بس قول ل اختك تبطل عض في دراعي  علشان تعبت

محمود بضحك عليهم : براحه ي ريناد عليه 

أسر:دا اللي قدرت عليه شكرا ي ابو نسب 

اخد ريناد وركبت العربيه ومشوا 

وصلوا مكان جميل اوي 

أسر نزل يفتح الباب لريناد 

ريناد بتنزل من العربيه وشافت حد مسك مسدس وهيموت أسر 

ريناد بسرعه وقفت ادام أسر 

الرصاصه جات في ريناد و وقعت ع الأرض 

أسر:رينااااااد 

اخدها بسرعه المستشفى

 أسر :ترولي بسرعه

ريناد دخلت العمليات وأسر اعد متوتر اوي ويدعيلها 

الدكتور خرج 

أسر جري عليه 

الدكتور: بحزن البقاء لله 


دايما بتتوقعوا صح بس المره دي كانت صدمه اكيد ريناد ما'تت هنكمل الروايه ازاي دا هنعرف في بارت جديد


دمتم_سالمين


البارت15

#Nourhan#16. 17. والاخيره 

الدكتور:البقاء لله 

أسر :انت بتقول اييييي مستحيل لا 

محمود وصل وعز وأسر كان زي المجنون 

أسر ببكاء: ريناد سبتني

محمود:انت اتجننت لا اختي عايشه ودخلها الدكتور حاول يمنعوا كتير والممرضه بس دخل هو وأسر 

محمود مسك أيدها ببكاء:ريناد فوقي أنا جيت علشان اسعدك أنا جيت علشان نكون سوا أنا لسه مش شبعت منك 


عند اللي قتل ريناد 

القاتل :أنا مش عارف دا حصل ازاي

مجهول :انت غبي اقولك عايز روح أسر ومحمود تقتل ريناد

القاتل:هي اللي وقفت ادام أسر اعمل اي 

مجهول:طبعا دلوقتي أسر ومحمود مش هيسيبوا حقها غبي انت غبي 


في المستشفى 

محمود اعد وأيده في ايد ريناد 

وفجاه تحصل معجزه وريناد تحرك صوبعها  

محمود بيمسح دموعه وبيجري ع الدكتور

محمود:اختي عايشه اختي عايشه 

الدكتور:مستحيل!!

محمود بعصيبه :أنا بقول عايشه أنقذها بسرعه 

الدكتور دخل وكانت معجزه 

الدكتور طلب منهم يخرجوا الممرضه وقفت معاه حطوا ريناد ع جهاز القلب  


الدكتور : الحمدلله المدام عايشه بمعجزه


أسر ومحمود بفرحه: الحمدلله

عند الزيات 


انت غبي بعتلي واحد يقتل ريناد بدل أسر ومحمود 

هريدي :أنا مش عارف هو عمل كدا ازاي 

الزيات:واضح اني كنت غلطان لما خليتك شريك معايا في شركتي ابقي شوف هتحافظ ع الثروه اللي معك دي ازاي ولا انا شغلي هيمشي ازاي 


في المستشفى

عز:حمدلله ع سلامتك ي بنتي 

ريناد بتعب:الله يسلمك

أسر: الحمدلله انك رجعتيلي بالسلامه

ريناد:تفتكر مين كان عايز يموتك ي أسر 

أسر :قصدك أن الرصاصه كانت مقصوده وليا!!!!!!

ريناد:اه 

أسر:أنا اكيد هفضل ورا الموضوع دا ومش هسيب اللي عمل كدا

محمود:وانا والله ل اشرب من دمه 

عز :هسيبكم أنا شويه واروح الشركه الشغل كلو واقف هخلص واجي اطمن عليكم تاني 


أسر:لو في اي حاجه كلمني


في الشركه 


حمد لله ع السلامه ي عز بيه 

عز:  عارف انك تعبت اوي ي شريف اليومين دول في الشركه بس انت زي ابني 

شريف:متقولش كدا ي عز بيه  بس محتاج امضاء ع الاوراق دي 

عز:لسه الزيات ضد الشركه 

شريف : الموضوع بقي اصعب بكتير هو حاطط الشركه في دماغه وعايز يدمرها 

عز :مش عارف عايز اي مني تاني 


في المستشفى


الدكتور:المدام تقدر تخرج انهارده 

أسر:هي تمام يعني ي دكتور 

الدكتور:اه حمد لله على السلامه

ريناد :الله يسلمك


الدكتور خرج 

محمود :انا نازل اجيب حاجه وجي 

أسر :ماشي ي ابو نسب 

محمود: بضحك وهو خارج من الغرفه أنا عارف عايزني امشي من بدري  مشي اهو

أسر  وريناد ضحكوا 

أسر :بص في عيون ريناد وبحب 

انا بحبك ي ريناد 

ريناد وشها احمر واتكسفت

أسر:مش هتقوليها بقي 

ريناد :هنا ي أسر في المستشفى

أسر :بضحك لا مينفعش طيب هروح اخلص مع الدكتور واجي علشان نرجع القصر

ريناد:تمام


في القصر


آمنه:لا ريناد عايشه

مجهول:تمام عايز كل الاخبار 

آمنه:حاضر يبه 


أسر وريناد ومحمود وصلوا القصر

أسر :نورتي ي حبيبتي

ريناد:تسلم 

محمود :اطلعي ارتاحي شويه 

ريناد:حاضر

أسر اخدها وطلعوا الغرفه 

أسر:اعملي حسابك هاخدك ونسافر أسبوع كدا

ريناد :ليه 

أسر:علشان اكون بعيد عن اي حد هنا واستفرد بيكي 

ريناد: بدلع اممم افكر وابقي ارد عليك ي اسر

أسر:مفيش تفكير ي قلب أسر 

ريناد:طيب ممكن انام 

أسر:ممكن بس لو في حض*ني

ريناد:بكسوف ماشي 


عند عز 

عز:ازاي دا حصل 


ي تري اي حصل هنعرف في بارت جديد


كومنتات كتير كانت ازاي ريناد ماتت وازاي هكمل الروايه بس اكيد لو البطله ماتت مش هيكون في روايه اصلا ولازم يكون في مفاجاه في كل بارت


#دمتم_سالمين🤍

#اسير_الحب

#البارت_16

#Nourhan 

#17


عز :ازاي دا حصل  انا شغلي كله هيقف كدا 

 مالك:استاذ أسر هو اللي هيعرف يحل المشكله دي ي فندم 

عز :طيب أنا هكلم أسر


عند أسر وريناد 

أسر فاق وسرحان في ملامح ريناد الهاديه وبيقول لنفسه اي اللي حصلي بقيت بحبها اكتر من نفسي 

وفجاه الفون رن ريناد فاقت ع صوت الفون 

أسر:ألو ي بابا 

عز:أسر انت لازم تنزل الشركه 

أسر:طيب أفوق واجي ولا اي 

عز:براحتك بس المهم تنزل انهارده

أسر:حاضر 

ريناد: صباح الخير

أسر:دا صباح الفل والياسمين ع احلي ريناد في الدنيا 

ريناد:بكسوف هو في حاجه عمو كان بيكلمك ليه 

أسر:عايزني انزل الشركه علشان الشغل

ريناد:طيب هنزل اعملك فطار 

أسر:مسك أيدها تؤ تؤ مش دلوقتي عايزك في كلام كتير

ريناد:خير 

أسر بيقرب منها 

ريناد بتبعد 

أسر بيهمس أنا بحبك 

ريناد:أسر لازم تنزل الشركه 

أسر:تولع الشركه 

واخدها في عالمه الخاص


آمنه:لا لسه فوق منزلش 

مجهول:اول ما يخرج من القصر تكلميني 

آمنه:حاضر 


عند محمود 

محمود:ألو أنا جي مش هتأخر

ريناد :رايح فين 

محمود: حبيبتي صباح الخير

ريناد : صباح النور 

أسر :عامل اي ي حوده 

محمود :كويس 

أسر طيب هيسبكم انا علشان رايح الشركه 

ريناد:خلي بالك من نفسك

أسر:حاضر يقلبي 

محمود: احم احم أنا واقف ع فكره

ريناد وأسر ضحكوا 

أسر :باي 

محمود :أنا كمان ماشي رايح لناس اصحابي وجي 

ريناد:طيب مش هتفطر انت كمان 

محمود:معلش مش قادر افطري انتي بقي وخلي بالك من نفسك

ريناد:ماشي


ي تري اي هيحصل ل أسر ومحمود هنعرف في بارت جديد


دا بارت صغنن كدا هديه وباقي الروايه في وقتها كل يوم أن شاء الله


#دمتم_سالمين

#اسير_الحب

#البارت17

أسر نزل ع رجله وقدم لريناد خاتم 

والكل فرحان بيهم جدا 

بس حصل مفاجاه أسر وريناد واقفين مكانهم 

عز :عمر غلط في حق ريناد وأسر ودلوقتي هو رجع ادام الكل يعتذر لهم لو أسر وريناد موافقين ف عمر هيرجع يعيش معانا في القصر لو أسر أو ريناد عندهم مانع عمر هيمشي تاني 

عمر قرب من أسر وريناد وبنبره كلها حزن:أنا اسف اسف عن كل حاجه حصلت وحشه بسببي 

أسر بص لريناد علشان يعرف ردها 

ريناد هزت راسها بالموافقه 

أسر:فتح ايده ل اخوه وعمر جري ع حضنه وعيونه كلها دموعه 

محمود:ما تشغلوا ازاي كفايه حزن بقي 

اشتغلت اغنيه رومانسيه وأسر راقص سلو  هو و ريناد وقرب منها وهمس بحبك ي أجمل حب في حياتي 

ريناد بحب:وانا كمان بحبك (اخيرا دا كان هيموت ويسمعها😹🥺❤️)

أسر من الفرحه شال ريناد ولف بيها

تمت 

اللي عاوز الرواية الجديده يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله من👈( أسير الحب)

تعليقات

التنقل السريع