القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انقلب السحر على الساحر الجزء الثاني البارت الرابع عشر 14بقلم إسراء هاني شويخ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه

رواية انقلب السحر على الساحر الجزء الثاني البارت الرابع عشر 14بقلم إسراء هاني شويخ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية انقلب السحر على الساحر الجزء الثاني البارت الرابع عشر 14بقلم إسراء هاني شويخ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رواية انقلب السحر على الساحر الجزء الثاني البارت الرابع عشر 14بقلم إسراء هاني شويخ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





الجزء الثاني بارت ١٤ والأخير ..


أشبه بفترة الخطوبة حياتهم يكلمون بعض طوال الليل و يخرجون سويا كل يوم مكانا مختلف حياتهم اسعد من قبل و حبهم تخطى الحدود 


تعمل في البيوتي وتقف مع بعض الرجال الذين يقومون بانزال البضائع ..

محمد : صباح الخير يا سوسة 

اسراء بابتسامه  : اهلا ي حضرة الضابط 

محمد: انتي عارفة لو جه روميو وشافك وقفة الوقفة دي حيعمل ايه .. حينفخك .

اسراء بتوتر  .. ليه يعني انا باشتغل 

محمد بابتسامه  .. بتشتغلي ده تقولي ليا مش لمجنون ليلى قصدي مجنون اسراء .. ده بيغار عليكي مني 

نظرت له بصدمة ليكمل بضحك .. اه والله بيقولي اخد شفتات زيادة اثبت جدارتي بعدين بيقولي استأجر برة احسن ... ده تعدى الجنون صدقيني حينفخك ..

اسراء  .. ما يقدرش اخويا ظابط

محمد: يا شيخة تلهي ده انا بخاف اكلمه بعدين انتي لو تحطينا اناوكلنا وبنتك في مقارنة معاه حتختاري هو 

اسراء بعشق .. طيب وهو لو حطينا في اختيار

محمد  .. حيختارني انا 

اسراء بضحك  .. بس يغلس بتكلم بجد

محمد  : يا شيخة تنيلي ده انا واللي بيقرى الرواية كرهناكي من اللي عملتي فيه ده انتي مرمطي اهله 

نظر خلفها ليجده قادم نحوها حدق بعينه وابتلع ريقه وهمس .. اجاك الموت يا تارك الصلاة 

اسراء بخوف  ؛ هو 

هز رأسه بالايجاب اراد الذهاب لتمسك يده : على فين يا جبان 

محمد باصطتناع الخوف : يا دوب احضر للجنازة 

اسراء: والنبي خليك .. 

هبط من سيارته تتطاير النار من عينيه اقترب منها بهدوء ما قبل العاصفة وهمس وهو يفرك جبهته  .. اسراء انتي واقفة مع الرجالة بتعملي ايه 

نظرت لعينيه اللتان اصبحتا باللون الاحمر  .. لتهمس بخوف .. اصل في غلط في الحسابات 

كز على اسنانه حتى اوشك على تحطيمها وقال .. تولع الحسابات انا بخليكي تشتغلي عشان ما تزهقيش مش عشان الفلوس 

اسراء ؛ انا واقفة عادي

رفع يده ولكم الحائط حتى يفرغ غيرته وقال بحدة : اسراء ما تخلنيش ازعلك 

محمد : احم اعملي اعتبار يا جو

يوسف دون النظر له : انت اتلهي

محمد : متشكر يا كبير 

اسراء بغيظ : انت مالكش حكم عليا انا حرة 

نظر لها بألم وهمس .. عندك حق انا اسف 

ادار ظهره يريد الذهاب وهي ندمت على كلمتها غمزت لمحمد .. 

اسراء. بتمثيل وهي تمسك رأسها. اه 

عاد لها وهمس بخوف شديد وهو يتفحصها  ... ايه في ايه تروحي المستشفى حاسة بايه 

محمد بضحك .. فعلا لما القلب بشتغل العقل بتلغي اوعدنا يارب 

يوسف بغيظ  .. بتضحكي عليا 

امسكت يده وهمست بصوت اوشك على البكاء انا اسفة 

يوسف وهو يضغط على يدها بحب .. صالحيني طيب 

اقتربت من خده تريد تقبيله ليسحبها محمد وهو يتكلم بغيظ جرى ايه يا اخينا هو يعني عشان سكتلك ما تتلم بقى 

يوسف وهو يكز على اسنانه: وحياة ربنا لغير تتجازى وابعتك تخدم على حدود سينا 

محمد بصدمة  .. سينا لا يا عم انا عايز اتجوز واحب .. 

دفعها لحضنه وقال وهو خارج.. اهي عندك بوس براحتك 

ضحكوا عليه بشدة ليسحبها للداخل ينهل من عبير شفتيها . 

**** 

تجده فجأة على الباب يريد ان يذهب إلى المطعم يأكل معها او يأتي بالغداء في مكان عملها .. 

اسراء من بين أسنانها .. انت مش ملاحظ انه جياتك كترت 

يوسف باستغراب وتوتر .. و ده شيئ يضايقك 

اسراء بغيظ .. اوي انت اكيد عاجبك بصة البنات هنا ليك و انهم حياكلوك بعينهم 

ضحك بشدة على طريقتها و قال من بين دموع ضحكه .. افتكرت مش عايزة تشوفيني وقفتي قلبي 

اسراء .. ايوة مش عايزة اشوفك هنا فاهم و لا افهمك 

يوسف .. حاضر حاضر بدون عصبية بس 


كان يجلب لها أغراض المحل و ما ينقصها من أغراض احد أصحاب الشركات و كان شاب صغير في السن و جميل جدا بعد أن تم الاتفاق على العقود قال ياسين بتوتر ... كنت عايز اكلمك في موضوع 

اسراء بابتسامه ... اتفضل 

ياسين بنظرة إعجاب .. بصراحة انا من ساعة ما شوفتك و انتي عجبتيني اوي و كنت عايز اتقدم ليكي لو ينفع تحدديلي موعد مع والدك 

توترت اسراء كثيرا و قلبها المها بشدة و قالت .. معلش ينفع يوم تاني 

ياسين .. اه تمام ما فيش مشكلة 

خرج من المكان و تركها ترجف من ما سمعت ان أحدا تقدم لخطبتها حتى لو سترفض 

خرجت من المكان مسرعة لتقوم احد الفتيات بالاتصال به من حقدها ظنا بهذا انه سيبتعد 

أجاب يوسف.. مين 

_ انا سوزان باشتغل في البيوتي سنتر مع مدام اسراء 

وقف من مكانه بتوتر و قال بقلق .. هيا اسراء كويسة 

ردت بغيظ ايوة كويسة بس كنت عايزة اقولك انه ياسين منصور اللي بجبلنا الأغراض كان هنا 

يوسف بغيظ .. هو من متى بيجي المكان مخصوص هو مش انا بتفق معاه 

_ بمكر و خبث .. بيجي دايما المهم كنت عايزة اقولك انه طلب ايدها للجواز النهاردة 

انفجر بركان من عينيه سيحرق الاخضر و اليابس و دموعه هبطت رغما عنه ليهمس بقهر .. طبعا حبك ليها واضح من صوتك انت اخر يوم ليكي في المكان و ما اشوفش وشك تاني 

و قبل أن تتكلم كان قد أغلق هاتفه يحاول استجماع نفسه قبل الذهاب إليها او الذهاب لياسين و قتله وضع رأسه على الطاولة يحاول استيعاب ما يحدث أيعقل ان توافق 

مرت  نصف ساعة و هو في دوامة ليشتم رائحتها رفع رأسه ينظر لها وجهها تكلم كثيرا لكن الدوامة التي في عقله جعلته لا يفهم شيئا 

جلست اسراء على احد الارائك و جلس هو جوارها دون كلام همس بقلق ... انتي كويسة 

اسراء .. بس لانه ما حدش بيخاف عليا قدك في عريس اتقدملي كنت عايزاك تسالي عليه و كدة 

تكهرب جسده و اختنقت أنفاسه و قال بصوت يرجف وقلب اوشك على التوقف ... اكيد حاضر 

قام من مكانه و امسك هاتفه كانه سيسأل عنه دون ان تخبره باسمه فتوتره جعله لا يستوعب 

اسراء بصوت مختنق .. مش عايز اسمه عشان تجبلي تفاصيل حياته حتسأل عنه ازاي 

أغلق السماعة و نظر لها لتكمل و هو على وشك الإغماء 

وقفت من مكانها و قالت  بدموع و هي تقترب منه .. اسمه يوسف ... يوسف ناصر القاضي 

نظر لها بصدمة ليدفع الهاتف و يركض لها يجذبها لحضنه و يدور بها في المكان دافن وجهه بعنقها و هو يبكي بقوة و هي تلكم ظهره و ما زالت تحتضنه بقوة رفع رأسه ينظر له و قال بدموع .. كنت حموت لمجرد انه حد طلب ايدك 

اسراء و هي تلكمه .. أنا كنت مستنياك تتكلم بس انت صابك الخرس اسألي عنه و قولي رايك 

يوسف .. ده انا سامع عنه كلام حلو اوي ده راجل مجدع 

اسراء بضحك .. يا راجل انت متأكد 

يوسف .. اه ده غلبان اوي وبحبك اوي .. ده كل الفانزات نفسهم تحني عليا


نظرا لبعض قليلا احتضنت وجهه بين يديها و بدأت توزع قبلات متفرقة ليهمس بصعوبة .. البوس ما بيكونش كدة ذهب بها إلى الاريكة و ضغط على أحد الازرار ليصبح سرير وضعها عليه و اعتلى فوقها و قال بعشق و هيام .. شوفتي حرمان الايام اللي فاتت حعوضوا دلوقتي 

بدأ يمشي بشفتيه على أنحاء وجهها قبلات تركت أثرا من شدتها وقف امام شفتيها و قال وحشوني اوي يا حاكلهم ليقبلها اقوى القبلات جعلت شفتيها تنزل دما لكنه ما زال يقبلها بشغف و هي في عالم آخر بدأ يزيل عنها حجابها و هي تفك ازرار قميصه و كلاهما غارق في دوامة العشق و الحرمان 

طالت جولتهم و طالت جعلتها تشعر انها ستفقد وعيها توقف خوفا عليها لكنها ما زالت في حضنه 

يوسف بعشق .. لسة ما شبعتش منك ارتاحي بسرعة عايز اكلك تاني اصلي  وحشاني اوي 

ليوقفه دموعها على صدره نظر لها بصدمة و قال .. اسراء انتي ندمانة 

احتضنت وجهه و هزت راسها بالنفي و زادت من ضمه و قال بدموع .. احنا كدة نعتبر وقعنا في الزنا صح 

جذبها لحضنه و قال .. لا طبعا انا كل بوسة و حضن كان بينا حلال يا اسراء 

نظرت له بعدم فهم و قالت .. هو انت رديتني في العدة 

هز رأسه بالنفي ليزداد استغرابها ليرد و هو يضمها بكل قوة .. أنا ما طلقتكيش اصلا يا اسراء 

نظرت له بصدمة و عدم تصديق تحاول استيعاب ما يقول و قالت .. ازاي 

يوسف ... يوم ما أصر الشيخ ارمي عليكي يمين الطلاق و انا ما قدرتش انتي خرجتي قبل ما طلق و ده خلاني اطمنت و ارتحت اوي بعتلك ورقة مضروبة لكن انتي مراتي رسمي انت خرجتي بدون ما تمضي اساسا وانا ما رمتش عليكي اليمين انتي مراتي لحد اخر يوم في عمري انا اقنعت الكل اني طلقتك .. لكن ما حصلش 

هبطت دموعها بشدة و قالت بسعادة .. ده احلى خبر سمعته في حياتي 

يوسف ... اسراء انا يوم ما انفصل عنك حابقى ميت 

لتلكمه و تضمه و هي تقبله من كل مكان و قالت بسعادة.. بعد الشر عنك يا حب عمري يا قلبي من جوة .. طيب ليه ما قولتليش ليه فضلت ساكت 

نظر لها بدموع و قال .. كنت بعاقب نفسي في بعادك لاني مديت ايدي عليكي و شكيت فيكي كنت قادر من تاني اسبوع اقولك لكن كنت بعاقب نفسي 

اسراء و هي تقبله .. لا طبعا انا كلي تحت امرك و فدى عيونك عمل اللي انت عايزه 

هز رأسه بالنفي و قال .. انتي تتحطي عالراس و بس ما تتضربيش تتاكلي بس 

اسراء و هي تستعد للقيام . طيب يلا كمل اكل في بيتنا 

رد و هو يرتدي ملابسه .. مش النهاردة انتي حترجعي بيت اهلك دلوقتي .. نظرت له باستغراب و عدم فهم ليقبل شفتيها بقوة و هو يهمس .. أنا ما نستش انك ما عملتيش فرح لما تجوزنا انتي دلوقتي حتروحي بيتك و انا حجهز لأكبر فرح بكرة بعدها ترجعي لبيتك و حضني اللي مش حتخرجي منه تاني ابدا 

هبطت دموعها من شدة حبها له و قالت بحب .. انت عندي اهم من اي فرح او اي حاجة تانية 

حمل طفلته التي بدأت بالبكاء و جلس بجانب حبيبته يضمها و قال بسعادة .. و انتي مش اقل من أحسن بنت في الدنيا و عايز اعملك فرح ما تعملش قبله و لا بعده و نسافر برة نلف العالم عايز اسعدك و بس يا اسراء 

ضمت ظهره و قالت و هي تزيل قميصه مرة أخرى .. أنا عايزة افضل معاك و حاكون اسعد وحدة في الدنيا 

وضع طفلته و بدأ بجولة أخرى من قبلات و عشقه

الخاتمه من هنااااااا

#تمت النهاية .استنو رواية عمر صاحب يوسف .. اضغط هناااااااا 

يتبع اللي عاوز الرواية الجديده يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله👈 (اضغط هناااااااا)

رواية ومات الجسد من هنااااااااا

تعليقات

التنقل السريع