القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق وجنون الصياد قصة حورية الجااسر البارت العشرون 20 بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية عشق وجنون الصياد قصة حورية الجااسر البارت العشرون 20 بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية عشق وجنون الصياد قصة حورية الجااسر البارت العشرون 20 بقلم اسيل باسم في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



كاانت  الاياام بتجري في قصر الصياد 

وفي يوم غاادة  كاانت باوضتهاا ناائمة بس  فجااءة  حست بحد بالغرفة ال معهاا

فتحت النور بس ملقتش حد جت تناام بس جسمهاا اتخشب فجااءة لماا  سمعت اسمهاا  لفت  رااسهاا ببطء وخووف  

شااافته هو بذااات نفسه سبب وجعهاا وتعاستهااا

بس ااذااي وااقف قداامهاا وهو كاان في غيبوبة

صخر  كاانه قرااءة ال بتفكر فيه  " انااا فقت من الغيبوبة بقااالي ااسبوعين بس مش عااايزك تخاافي مني اناا بس جااي اتكلم معاااك و ااروح


غادة وهي بترجف  " اناا مش خاايفة منك واتفضل اطلع مفيش كلام  ماابيناا

صخر  وهو بيلاحظ ارتجافهاا فمحبش يخوفهاا منه ااكتر من كده   " اناااا ندماااان  وطالب منك المساعدة 

انااااا  بجد محتاااج المساااعدة منك ساعديني  انقذ نفسي ارجوكي

غادة بجمود  "  مش انااا الشخص المطلوب 

تنهد صخر بتعب وقااام طلع من اوضتهاا بهدوء اماا هي قامت انفجرت من العياط و جسمهاا كله كان بيرجف من الخووف بس فجااءة اتذكرت انه مينفعش حد من ناس البيت يشوف صخر  والا هيق**تلواا قاامت عشان تلحقه

....

تحت 


كااانت حور طالعة من المطبخ ورااايحة اوضتهااا بس فجااءة صدمت بصخر فوقع منهااا برطماان الايسكريم والمخلل فعمل صوووت

حور بغيظ  " مش تحاااسب ي.....

شاافته  وهو شاافهاا وكاان متوتر جدا يقولهاا اااي او يعمل اي لو هي صرخت فجاءة 

هي كماان فجااءة مسكت راااسهااا  باالم وبقت تتااوه من الالم جااء قاام مسكهاا من اديهاا بخووف  وقلق

حور  اانتي كويسة حور 

عند جااسر كاان قااعد على السرير وهو بيهز رجله بغيظ من تصرفااتهاا

قبل ماااتنزل حور لتحت

حور  ' جاسر انااا عايزة ايسكريم  ومخلل وكماان وفراولة ومانجاا خضراء 

جاسر  " حاضر ي حبيبتي اول ماا الشمسة تطلع هبقى اجبهالك 

حور   " بس اناا عايزهاا دلوقتي ي حبيبي

جاسر  بغيظ  " دلوقتي ال هي سااعة ٣ الصبح ي عمري

حور  "  مراتك حامل ي جاسر ونفسها في ايسكريم ومخلل وفراولة  ومانجاا خضرااء 

ومش عايز تجبلي ال اناا عايزاه اومال لازمت الفلوس دي كلهاا اااي 

جاسر  " ادااي أخرت  ال يتجوز  استلقي وعدك بقى ي صيااد

قاامت حور ببكاااء   " اناا مش عايزة منك حاجة ي جااسر هنزل اجبهاا بنفسي 

جاسر بتاافف  " حور حبيبتي استني اناا مكنش قصدي

حور  " روح كمل نومتك ي جاسر وميهمكش مراتك وابنك عاايزين  ااي  انت اصلا مبقتش تحبني 

وبذاك كاانت قد اختفت من اماامه وهااهو الان ينتظرهاا لكي يصالحهااا فهي الان حامل ويجب ان يستحملهاا بكل حالتهاا  لكن ماهذا الصوت الذي بالاسفل  ايعقل انهاا قد تااذت عند هذه الفكرة قاام ونزل للاسفل ورااءه اخر شي  تمنى رويته 

فقدت حور وعيهااا وصخر يحاول افااقتهاا بطريقة يخيل للنااظر من بعيداا انه يخنقهااا 

ركض جااسر نحوهاا وانتشل صخر  من فوقهاا وهو يلصقه الحاائط  تفااجااءة به جاسر حينماا  رااء وجهه

جاسر بصدمة  " هو ده ااانت ثم لف ذرااعيه حول عنقه  يخنقه  وهو يردف بجنون   " اانت عملتلهاااا اااي ي **** 

ضخر باختنااق  " معملتلهااش حااجة هي هي..

جاسر بجنون وصرااخ  ايقظ كل الموجودين   "  انت جاااي بيتناا بنصااص الليالي  لو مش عايز تاذي حد فيناا هتكون بتتفسح يعنى قولي ي **** عملتلهااا اااي والا قسما بالخلقني  هق** تلك مطرح مانت قاااعد  انطق عملتلهاا ااي

 

اااتى كل الموجودين على صووت صراخه فيماا فيهم زيااد الذي تلبسه الجن حينمااا راااه 

هرعت داليداا  نااحية حور  تحتضنهاا وتحاول ايقظهاا 

ابعد  زياااد جاااسر واخرج سلاحه ووضعه في منتصف جبهته 

توقف حينمااا سمع صوت غاادة 

لم بتزحز من مكاانه اتت ووقفت بجاانبه 

غادة  "  ابيه متعملش كده اارجوك عشان خاطري 

زياد  بغضب  " متتدخليش ي غاادة ااحسنلك 

ابعدته عن صخر  " ازااي مدخلش وهو جوزي

نظر  لها كل من صخر و زيااد بصدمة

زيااد بغضب   "  ااانتي بتقولي هااا انتي اتجننتي ولا ااي

غادة بخووف  " دي الحقيقة ي زياااد 

زيااد  " لا مش حقيقة  ولا اانتي نسيتي عمل فيكي اااي

جاسر  بغضب  "  الانساان ده ميستهلش شفقتك ليه ي غاادة 

غاادة  "  الانساان فيناا مش معصوم عن الخطااء صخر مريض ومحتااج يتعالج وهيبقى احسن انساان صدقني بس هو محتاااج ال هيساعدوا 

هز زيااد راسه بعدم اقتناااع وفي هذه الاثنااء افااقت حور 

اسرع جاسر يجذبها لاحضانه وهو يقبل جبينهاا بعمق وهو يتفحصهااا  " حبيبتي اانتي كويسة حورية 

حور بضعف   " ااه راااسي ي جااسر 

جاسر  بقلق  " عملك حااجة ابن ال***

حور وهي تنظر  حولهاا باستغراااب   " هو احناا رجعنااا امتى  ي جااسر

نظر  لهاا جاسر باستغراب نظر لزيااد يلتمس منه العوون

زيااد بتساائل  "  انتي ااي اخر حااجة كنتي  فاكرهاا اي

حور  " ومين حضرتك 

ده انا اول مرة اشوف حضرتك يعنى 

جاسر بقلق   " انتي  اخر حاجة كنتي فاكرهاا هي ااي 

حور  "  انناااا كناا  في شهر العسل في النمسا وبعدين

تفااجااات  ببطنهاا فنظرت لجاسر بخوووف  " هو ااي ال بيحصل  هناا ي جااسر انااا  ازااي حاامل وجوازناا لساا مكملش الشهر  قولي ارجوك ازااي بس



فقدت وعيهاا بين يديه فهزهاا برعب وهو يلاحظ شحوب وجههاا

جاسر برعب  " حور  حبيبتي فتحي عيونك ي حورية

داليداا ببكااء  " زياااد شوفهاا ي بنى  اارجوك 

اسرع زياااد يمد يديه ليلمسهاا لكن جااسر امسك يديه والغيرة تنهش في قلبه

جاسر بجمود  " محدش هيلمس مراتي

قال هذاا وحملهاا بين ذرااعيه وخرج بهاا اماامهم لحقه داليداا 


اغمض زيااد عينه ااتت غادة تمسك يده  فتح عينه بغضب يمسك يديهاا بغضب وهو يسحبها للامام حتى خرجاا من القصر تنهد صخر بتعب ولحق بهم بالخفااء 

.....


كاان  بالخاارج  يمشي ذهابا و ايااباا والقلق ينهش في قلبه فحبيبته هي من موجودة في الداخل 

اتى زيااد  وغادة العيونهاا متورمة من شدة البكاااء

زيااد  " حصل ااي ي جاسر

جاسر  " الدكتورة  بتكشف عليهاا من حوالي نص ساعة ولساا مخرجتش واناا ابتديت اقلق عليهاا اوي


سليم باستغرااب   " جااسر

نظر له جاسر باستغرااب ايضاا   " بتعمل ااي هناا ي سليم

سليم  "  حياااة  تعبت فجبتهاا وهي دلوقتي بتولد وكنت لساا هكلمك  اانت بتعمل هناا ااي

جاسر  بتعب  " حور ي سليم  مراااتي جوااا


خرجت الطبيبة من عندهااا 

جاسر بلهفة  "  مرااتي  كيفهاا ي دكتورة 

د  " المريضة اتعرضت لضغط عاالي جدا  وده ادى لانهيار عصبي حاد في خلاياا  الدماغ 

جاسر  " يعنى ااي مش فاااهم  طب هي و ابني كويسين

سليم   " ااهدا ي جاسر 

جااسر    "  فهمني بطريقة اقدر افهمهاا  مرااتي مالهاا ي دكتورة

زيااد " الدكتورة قصدهاا انه حور اتعرضت لصدمة قوية خلاهااا تفتكر  الحااجااات ال حصلت قبل الحاادثة و الحاجاات ال حصلت بعد الحادثة وحملهاا اتمحى من عقلهاا تماااماا 

وهي اتلخبطت لما عرفت انهاا حاامل  وده ال خلاهاا تفقد وعيهااا 

جاسر بحزن  " طب هي دلوقتي كيفهااا

د  " كويسة متقلقاش تقدر تشوفهاا

تنهد جااسر  بحزن ودخل عندهاا وجدهاا مستيقظة والدموع تغرق وجههاا الجميل  وتلمس على بطنهاا نظر لهاا بحزن  وهو يكااد يبكى على  حظهم التعيس 


جاسر  " حمد لله على السلامة ي حوريتي

رفعت بصرهاا  لعندهاا وانفجرت في البكااء فذهب لهاا واخذهاا بين احضاانه بحناااان 

حور  ببكااء   "  اناا  ازااي مش فااكرة  اول مرة عرفت فيهاا اني حاامل  ليه مش فااكرة  فرحتناا بابننااا انا مش ليه فاكرة  حاجة ي جاسر

جاسر بحناان  " ششششش  هتفتكري باذن الله 

حور  " طب لو مفتكرتش  حااجة

جاسر  "  المهم دلوقتي هو ابننااا انتي حااسة بيه مش كده

اومااات بنعم ثم اكمل  يبقى مفيش حااجة  مهمة بعد كده تفتكري ولا لا مش هيغير  اني بعشقك بجنون ......

.......

 

في الجهة الاخرى


حمل سليم اابنه بسعااادة وعينه تترغرغ منه الدموع

داليداا بحب  " مبرووك  ي ولاد 

باارك له كل من زيااد و غاادة  

سليم  " يبااارك فيكم عقباالك...

قطع حديثه وهو يلعن نفسه  فتنحنت غاادة وخرجت للخارج

سليم بندم  " اناا مكنش قصدي حااجة ي زياااد اناا

زياد  " ولا يهمك  ي سليم محصلش حاجة


........

دخلت  لغرفة  مااا وهي تنفجر من البكااااء وجسمها يرتجف بشدة 

دخل صخر عندهاا عندمااا سمع بكاااءهااا 

صخر  "  انتي كويسة

نظرت له بغضب  " مش كويسة ومش هكون كويسة اابداا وكله بفضلك 

صخر  " ال حصل مني مكنش باايدي 

ومفيش حااجة اقدر في الدنياا دي اعوضك بيهاا 

غاادة  باالم   "  ومفيش حااجة  تنسيني كسرت نفسي

صخر  " اوعدك هصلح كل حااجة  بس انتي

ساعديني....

غاادة  " مواافقة 

صخر   " هبقى اكلم المااذون

غاادة  بعدم فهم   " مااذون ااي

صخر  ببرود  " انا وانتي هنتجوز ي غاادة

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

الرواية كامله (عشق وجنون الصياد)

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

عشق وجنون الصياد قصة حورية الجااسر



تعليقات

التنقل السريع