رواية فيروزتي البارت الخامس وعشرون 25بقلم زوله وحيده
رواية فيروزتي البارت الخامس وعشرون 25بقلم زوله وحيده
#فيروزتي
#بارت_25
طارق بغضب اول ما سمع اسمو :آدم الكلب
زياد :انت تعرفو
طارق :اه هو كان سبب في مو. ت اهلي
زياد :بجد
طارق :اه هو كان سايق العربية وكان سكر.ان ولما رفعت عليه قضية هرب برا البلد وقتها كنا في إيطاليا
زياد :هناخد حقنا منو
طارق :اه
في المساء عند فيروز كانت بتكلم رفيقتها زياد فتح الباب
فيروز بضحك وهي بتبص ع زياد :اه اه نكمل بعدين زياد جيه
وقفلت
زياد :دي البت المزة اللي جات ع الحفلة مع جوزها؟
فيروز بغيظ :اه وانت مالك
زياد بضحك ع غيرتها :في ايه بس ياغيورة انتي
فيروز بصت ع الجهة التانية
زياد راح قعد جنبها :طب مش مزة وانتي امزز من أي بنت شوفتها في حياتي
فيروز لسة ع وضعها
زياد :طب أجهزي علشان هنطلع الليلة
فيروز بتوتر :لالا مش عايزة
زياد :ليه
فيروز بكدب :انا تعبانة وو..
زياد بمقاطعة :فيروز انا عارف انك بتتهددي من آدم وهو مديكي فرصة 3 ايام علشان تسيبيني وخايف اننا نطلع علشان ميحصلش حاجة ليا أو ل تالا
فيروز بصدمة :انت عرفت ازاي
زياد :انا شوفتكم لما تالا كانت هتضربها العربية
فيروز بخوف :زياد انت مش لازم تعرف كدا آدم ممكن يقتـ...
زياد قاطعها بقبلة عميقة استمرت لعدة دقائق
وبعد عنها
زياد :متخفيش انا واخد كل احتياطاتي ومش هيحصلنا حاجة اوكي
وحضنها
فجأة تالا دخلت
فيروز بعدت عن زياد بحرج
تالا جريت ع باباها وحضنته
تالا :عيب
زياد بضحك :عيب ايه
تالا :عيب تحضن ماما وانا لا
زياد بضحك عالية :طب اهو يروحي انتي
وحضنها بحب
فيروز :زياد الليلة تالا هتنام معانا صح
زياد :لا اه
فيروز :تالا اطلعي اجهزي للنوم وانا هاجي اخدك
تالا طلعت
فيروز مسكت زياد من تلاليب القميص
فيروز بغضب :أنت بالليل بتودي البت تالا ع اوضتها وبالصبح بتجيبها صح ولا لا
زياد بتوتر :انتي مين اللي قالك كدا
فيروز :كلهم عارفين ع فكرة
زياد شدها عليه اكتر وفجأة هو كان يعتليها
زياد وهو بيبوسها :وايه يعني مراتي وعايز انام معاها مرتاح علشان كدا باخد تالا ع اوضتها
فيروز بتخدير :زياد ابعد
زياد :هششش
فيروز :زياد حد يشوفنا
زياد قام بضيق :انا مش باخد راحتي مع مراتي ابدا
راح يقفل الباب وسط ضحكات فيروز بس أمه جت
فتحية :حبيبي انا هستلف منك البت فيروز الليلة
زياد :ليه ياست الكل
فتحية :عايزاها في موضوع الله
زياد بضيق :هتطولو
فتحية :اه وهي هتنام عندي
زياد :ياسلام ومعاكم بابا
فتحية :ابوك الليلة هينام في اوضة تانية
زياد :طب ياما متخلي الموضوع دة لبكرة
فتحية بغضب مزيف :في ايه ياولا هو انا معنديش كلمة في البيت دة
وراحت اخدت فيروز وطلعت
فيروز بضحك :باي ياروحي
زياد قفل الباب بضيق وراح نام
عند فتحية دخلو الاوضة وهم بيضحكو
فيروز وهي بتضرب كف فتحية :ياجدعة انتي قدرتي تعمليها
فتحية :عيب يابت دانا اختصاصي اخد البنت من جوزها بالذات لما يكون اناني زي زياد
وقعدو يضحكو وتالا جت نامت معاهم
في منتصف الليل
زياد طلع من اوضته وراح اوضة مامته فيروز كانت نايمة جنب فتحية ه السرير وجنبهم تالا
زياد راح حضنها ونام جنبها
فيروز بضيق:اووف زياد روح
زياد وهو بيحرك راسه ع صدرها :لا انا مش بعرف انام غير في حضنك
فيروز بخضة من حركته :زياد ابعد عيييب
زياد :هششش يلا نامي
فيروز :والله هصحي طنط واقولها ع عمايلك دي
زياد :ماشي انا هروح ع الاوضة وإذا مجيتيش في 10 دقايق هاجي اخدك بالغصب وهعمل حاجة مش هتعجبك
فيروز :طيب روح
زياد طلع وبعد مدة فيروز راحت ع الاوضة وقفلت الباب بغضب
فيروز :انت ازاي تعمل كدا وتيجي تنام جنبي عادي كدا
زياد وهو بيمسكها من خصرها وبيشدها عليه :في ايه بس ياقطة كله علشان نمت جنبك طب لو عملت حاجة تانية هتعملي ايه
فيروز :زياد
زياد :قلب زياد
فيروز :انا تعبانة وعايزة انام سبني انام بقى
زياد :طيب نامي
فيروز راحت ع السرير ونامت وزياد كمان
في صباح يوم جديد فيروز صحيت وملقتش زياد
بعد مدة طلعت
فيروز :ماما انتي شوفتي زياد؟
فتحية باستغراب :لا بس بيكون راح الشغل.
فيروز بقلق :مش بيروح غير لما يقولي
فتحية :عادي تلاقيه جاله اتصال مهم وطلع اتصلي عليه كدا
فيروز رنت عليه بس مش بيرد
اللي عاوز البارت الأخير يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من👈 (رواية فيروزتي)
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق