القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصقر الجريح البارت الرابع والثلاثون 34 الخاتمه الأخير بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه بقلم





رواية الصقر الجريح البارت الرابع والثلاثون 34 الخاتمه الأخير بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه بقلم 



رواية الصقر الجريح البارت الرابع والثلاثون 34 الخاتمه الأخير بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه بقلم 






رواية الصقر الجريح البارت الرابع والثلاثون 34 الخاتمه الأخير بقلم نوره عبد الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه بقلم 



في منزل فرح


سمعت طرقات على الباب لتفتح وتصدم ببهاء.. ليحتضنها بشوق هامسا ..وحشتيني.


((توقف الزمن في تلك اللحظه ..تجمدت مكانها..هجمت عليها جميع ذكرياتهما معاً..ابتعدت بلحظة عنه  دموعها تتساقط ولا تستطيع ابعاد نظرها عنه ودت لو ترتمي بين أحضانه مرت اخرى ..ودت لو تخبره بأنها اشتاقت له ..لقد انهكها غيابه...لكنها لم تستطع التفوه بكلمة واحدة..اما بهاء ليس بأفضل حالا منها متلهفا ليأخذها بين أحضانه ليسرقها من هذا الواقع واقع فراقهما..))


بهاء وحشتيني..


فرح…


بهاء ببتسامة باهته..مش هتقولي حاجه..


فرح زاد بكائها….


بهاء اقترب منها متعيطيش عشان خاطري…


فرح شهقاتها زادت…


بهاء احتضن وجهها ويمسح دموعها بحنان ليقول انا غبي عارف والله عارف….


فرح ….


بهاء هتفضلي ساكته...طيب سمعيني صوتك..متسكتيش ومتوجعيش قلبي.


فرح بشهقات ضربته على صدره سبتني ليه ..انا كنت بموت فى بعدك ..ليه تعمل فيا كده ليه..


بهاء جذبها الى احضانه واغمض عينيه ليستشعر بها بين احضانه ليقول :كفايه لوم وعتاب البعد هدني..


فرح بشهقات مش ده اللي انت عايزه..مش انت اللي بعدت عني.وسبتني.


بهاء عمري مافكرت ابعد عنك..بس انتي اللي صدمتيني..فكرة انك مش عايزه عيال مني جننتني ..ولما قولتي نسيب بعض ..حسيت انك ولامره حبيتين بسهوله قولتيها..


فرح مسحت دموعها مش عايزه حد يعيش اللي عشته ..مش عايزه بعد محبيتك واتعلقت بيك اخلف منك وتسيبني وتمشي ..انا مش هتحمل ده..


بهاء بحنان بس انا بحبك واللي يحب حد عمره ميتخلى عنه..وانا عمري مهتخلى عنك ..واعمل زي باباكي... اللي يحب يبقى عايز يسعد اللي يحبهم..بصي على صقر وفتون شوفيهم ازاي سعدا وكل يوم حبهم يزيد..


فرح…


احتضن وجنتيها..فرح حبيبتي ..مش كل الناس زي باباكي..انا بحبك ..بحبك قوي متفكريش بيوم اني اتخلى عنك..


فرح بدموع بس انت سبتني..ووجعتني قوي..


بهاء سبتك عشان مقدرتش اتحمل اللي عملتيه..بس حبي ليكي..خلانى ارجع.وانا اهوو قدامك ومعاكي ..انا بحبك بس كمان عايز ابقى اب..وعايزك انت تبقى ام عيالي...ادينا فرصه نعيش زينا زي اي حد طبيعي..وانسي اللي عشتيه بسبب باباكي ومامتك..وانا والله هحاول اعوضك عن كل وجع عشتيه...خليني نرجع لبعض ونخلف ونربيهم مع بعض ..ونخليهم من احسن الناس..


فرح..


بهاء رفع وجهها اليه ..قولتي ايه..


فرح متعملش كده تاني متبعدش عني .


بهاء ابتسم براحه يعني الغزاله راقت..


فرح...ابتسمت..


بهاء افهم من كده انك موفقه..


فرح نظرت الى الارض بخجل..


لم يستطع تمالك نفسه ليقبلها بشوق ولهفة والأخرى تجارية..لتتحرك يديه بجرأة على جسدها

.

فرح بضيق بهاء...بهاء ..انت ..بتعمل ..ايه.


بهاء غائب عن الواقع ومستمر بما يفعله وهو يمشي بها الى الصالة واغلق الباب بقدمه....حتى سمع صوتها بخفوت وتوهان..ميص..حشش..كده.


لكنه لم يعي ماتقوله .دفعته الأخرى ..بحرج مينفعش كده انا مش مراتك..لسه..


لكنه جذبها اليه بسرعه هادرا ..لأ مراتي..


فرح بضيق ابعدته بصعوبه انت بتقول ايه...


بهاء جذبها مرة اخرى ووضع جبهته على خاصتها سألت الشيخ وقالي اقدر اردك ورديتك..ليدفن وجهه بعنقها هامسا بخفوت..وحشتيني..قويي


فرح ابعدته بارتباك وعدلت ثيابها بتوتر.مش دلوقتي هكلم ماما..لكنه جذبها مرت اخرى هامسا بتذمر انا كلمتها وهي موافقه..بلاش تفصلينا بقى..


فرح بحرج ما….قاطعها بقبلة عميقه وهو يمشي بها الى الاريكة ووووو..


__________


بعد ثلاث سنوات..


فتون آسر نام.ياحبيبي.


صقراحتضنها ايوا ياحبيبتي نام وانا بالعبه..


فتون بتذمر انا حاسه انك بقيت بتحبه اكتر مني ياسي صقر..


صقر اخرجها من احضانه ليقول بابتسامه هو احنا بنغير من آسر..من ابنك يافتون..


فتون بضيق مش كده بس انت بتهتم بيه وناسيني..


صقر قبل يدها بحنو ليقول هو في حد ينسى روحه..


فتون بابتسامه يعني انت لسه بتحبني..ياسي صقر


صقر اهو السؤال ده اللي مالوش لازمه ...انا بعشقك ..ياحبيبتي


فتون انا بموت فيك..


صقر امممم بقولك ايه..


فتون ايه..


صقر بما انو اسر نام تعالي هقولك حاجه مهمه


فتون حاجة ايه دي..


ليجذبها اليه هامسأ هقولك بحبك قد ايه..


فتون دفنت وجهها بصدره ليحملها الاخر وووو


___________


بهاء بركة ان ابنك نام ليفتح ذراعيه تعالي وحشتيني..


فرح ارتمت بحضنه على السرير لتقول بتذمر مش انت عايز عيال.. بتشتكي ليه دلوقتي.


بهاء وهو يمرر يده على طول ذراعها بشتكي عشان ابن الكلب واخدك مني طول الوقت..


فرح بضحك..هو انت بتغير من ابنك..


بهاء وهو يعتليها ليهمس بخفوت اهو الضحكه دي هي اللي واخده عقلي وووووو


تمت بحمد الله 💖

الرواية كامله من البدايه من هنااااااا 

تعليقات

التنقل السريع