القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نجمة الليل البارت الثالث3 بقلم بشرى شريف



رواية نجمة الليل البارت الثال3 بقلم بشرى شريف 



رواية نجمة الليل البارت الثالث 3بقلم بشرى شريف 



ليل:انا مش هطلق نجمه يا ماما 

سهر بغضب بصت لنجمه و قالت: و انتى موافقه بكدا  مش عاوزه ترجعى لجوزك 

ليل بغضب: هيثم مش جوزها و مافيش حد جوزها غيرى 

سهر: بس ها يكون جوزها

ليل بغضب اكبر: عمره ما هيكون جوزها نجمه مراتى انا و هتفضل مراتى انا و محدش يقدر يقرب منها و اتفضلى اقعدى يا سهر هانم علشان احكى حصل ايه 

سهر قعدت بغيظ و ليل خد نجمه و قعد و قعدها فى حضنه 

سهر: احكى 

ليل بدا يحكى و خلص كلامه: هو دا اللى حصل و انا مش هطلق نجمه و مش هوديها لي 

سهر: تمام شهرين و طلقها

ليل: و انا قولت مش هطلقها و هى بقت مراتى خلاص 

سهر قامت و بصت ليهم بغضب و مشيت و اول ما خرجت من القصر نجمه اترمت فى حضن ليل و انفجرت من العياط

ليل بحب و حزن عليها: اهدى اهدى يا نجمتى محدش يقدر يقرب منك و انا مش هسمح لحد يبعدك عنى و لا ان حد يقرب منك 

نجمه بخوف و عياط: دا دا عاوز يخدنى تانى انا مش عاوزه اروح ليه يا ليل خالنى معاك علشان خاطر ربنا 

ليل بحب: انتى هتفضلى معايا على طول و محدش يقدر يبعدك عنى 

ليل طلع نجمه من حضنه و مسح دموعها بحب و قال: دموعك غاليه عليا ياريت متنزلش تانى 

نجمه هزت راسها باه بمعنى حاضر 

ليل بص للتيشريت و بص ليها و قال بمرح: عجبك كدا التيشيرت كله ميه من دموعك ينفع بقى 

نجمه ضحكت و قالت: تؤتؤ مش ينفع 

ليل بحب: ايوه كدا خالى ضحكتك الحلوة دى هى اللى تكون منوره وشك 

نجمه ابتسمت بكسوف و قلبها كان عمال يدق 

ليل قام نجمه مسكت يده بسرعه و قالت: رايح فين 

ليل ابتسم و قال: اول مره تيجي من وراك مصلحه يا هيثم الكلب 

نجمه بستغراب: مصلحه ايه 

ليل: و لا حاجه 

نجمه: طب انت رايح فين 

ليل: رايح اعمل اكل لينا 

نجمه: طب هاجى معاك 

ليل ببتسامه: اكيد يا نجمتى بس الاول اطلع اغير التيشريت و اجي 

نجمه مسكت يده اكتر و قالت: اجي معاك بردوا 

ليل ضحك و قال: طب تعالي يلا مش عارفه خايفه ليه 

نجمه: ممكن يدخل يخدنى 

ليل: مش هسمح ليه يخدك و بعدين هى اه فيلا صغيره و مش قصر بس عليها حرس كتير اوى 

نجمه ابتسمت و قالت: الفيلا دى احلى من اى قصر 

ليل: الله على الكلام الجامد 

نجمه اتكسفت و قالت بغضب علشان مش تبين كسوفها: طب يلا اطلع غير 

ليل: يلا و طلعوا و ليل غير و نزلوا و ليل بدا يعمل اكل و بعد ما خلص لقى نجمه نامت على الكرسى 

ليل ابتسم على شكلها الطفولى و قرب منها و نزل قعد على ركبه و قال: نجمتى اصحى انا عملت الاكل 

نجمه بنوم: لا لا انا عاوزه انام 

ليل: طب اصحى كلى اى حاجه انتى مكلتيش من الصبح و تليقى جعانه

نجمه بنوم: انا فعلا جعانه

ليل: اهو شوفتى بقى ى يلا قزمى و بدا يقومها و شالها و قعد على الكرسي و قعدها على رجله و قال: يلا يا ست الجعانه 

نجمه حطت راسها على كتفه و قالت بنوم شديد: انا جعانه نوم مش اكل سبنى انام بقى  

ليل ضحك عليها و قال: طيب تعالي ننام انا و انتى 

بس مالقش رد منها لانها كانت راحت فى النوم عميق

ليل شالها و حط الاكل فى التلاجه و خدها و طلعوا الاوضه و هو شايلها زى الاطفال و حطها على السرير و نام جنبها و خدها فى حضنه اكنها ها تهرب منه 

و تانى يوم ليل صحى فى معاده المعتاد و لقه نجمه نايمه جنبها و مسكه فيه جامد و بدخل نفسها فى حضنه اكتر 

ليل ابتسم و بعد عنها براحه و قام دخل الحمام خد شاور و خرج لبس لبس الشغل و قرب من نجمه و قال: يلا يا نجمتى اصحى علشان تفطرى معايا قبل ما اروح الشغل 

نجمه فتحت عنيها براحه علشان ضوء الشمس اللى كان داخل من البلكونه و قالت: انت ها تروح الشغل و تسبنى لوحدي 

ليل باس راسها و قال: مش هتاخر على القمر انا بس ها روح احضر الاجتماع و امضى ورق و اجى ادعى ليا لان الشركه دى كبيره و انتى عارفه ان انا لسه داخل فى المجال و الشركه بتاعتى صغيره ادعى ان احنا اللى ناخد المنقصه 

نجمه بحب: يارب تكسب و تاخد المنقصه و تكون اكبر راجل اعمال محترم 

ليل ضحك و قال: مافيش رجال اعمال كبار و محترمين يا نجمتى انتى اللى بريئه اوى و فاكره كدا 

نجمه ببرأه و طفوله: لا ازاى امال نمر و فهد و وسيم و زين دول ايه 

ليل بستغراب: مين دول 

نجمه بطفوله: ابطال الروايات نمر بطل رواية طفلة النمر و فهد بطل رواية انتقام الفهد و وسيم بطل رواية حورية قلبى و زين بطل رواية احببت مجنونتى 

ليل ضحك و قال: لا دول مافيش منهم فى الحقيقه 

نجمه بعفويه: لا فى انت 

ليل ابتسم و محبش يكسفها فا قال: دول عندهم قصور و عربيات و حرس كتير و شركات و حاجات كتير انا يدوب الفيلا دى و شركه صغيره و العربيه بتاعتى و الحرس اللى على الفيلا 

نجمه: كل دول حاجات جميله مش بكترهم المهم انهم من الحلال 

ليل ابتسم ليها و قال: انا هطير انا بقى

نجمه مسكت يده و قالت: اجى معاك 

ليل بص فى الساعه و لقه ان فى وقت فا قال: طب قومى يلا بسرعه 

نجمه قامت بفرحه و دخلت تلبس بس خرجت تاني 

ليل: ايه 

نجمه: مافيش لبس

ليل ابتسم و دخل جاب دريس معه الطرحه و خرج و قال: خدى البسى دا 

نجمه قربت خدته منه و دخلت لبسته و خرجت بعد وقت و هى بتلف بيه و فرحانه و قالت: الله دا شكله حلو اوى يا ليل  

ليل بحب و ابتسامه: علشان انتي اللى لبسها

نجمه اتكسفت

ليل: يلا بقى علشان هتاخر 

نجمه: يلا

و بعد وقت ليل و نجمه وصلوا و نزلوا

ليل مسك يد نجمه و دخلوا و طلعوا و ليل دخل المكتب و معاه نجمه 

ليل خد الورق و قال: خاليكى هنا يا نجمتى عبال لما الاجتماع يخلص

نجمه راحت قعدت على الكرسي بتاع المكتب و قالت: طيب روح انت بقى علشان مش تتاخر على الاجتماع 

ليل: تحت امر المديره و خرج و هو بيضحك

و نجمه ضحكت و بدات تتفرج على المكتب و تفتكر لما ليل قال ليها انه ها يفتح شركة لوحده 

فلاش باك 

كانت نجمه قاعده على نيل و ليل قرب منها و قال: نجمتى 

نجمه ابتسمت لانها عارفه ان اللقب دا محدش بيقولوا غير ليل 

ليل قرب و وقف قدامها و قال: روحتى فين 

نجمه بصت ليه و قالت: معاك 

ليل: لا قولى بتفكرى فى ايه يا خاينه 

نجمه ضحكت و قالت: بفكر فى اللقب اللى محدش يقدر يقوله غيرك 

ليل: طبعا محدش يقدر يقول اللقب دا غيرى لانك نجمتى انا بس 

نجمه ابتسمت و قالت: يلا يا عم قول الخبر الحلو 

ليل: انا قررت افتح شركه

نجمه بفرحه: بجد يعني هتكون لوحدك بعيد عن المدير الرخم بتاعك 

ليل بضحك: اه 

نجمه: هتاخد فلوس من مامتك 

ليل: لا هاخد منك 

نجمه: منين يا حصره 

ليل: بت انتى دلوقتى معاكي كام 

نجمه: معايا مليون الا ربع بس دول مش يعملوا حاجه 

ليل: لا هما حلوين و انا هحاول استلف 250 الف جنيه عليهم علشان يكونوا مليون 

نجمه: طب ما تستلف منى انا 

ليل: تانى يا نجمه قولت لا 

نجمه: يعني ها تروح تستلف من الغريب و انا موجوده 

ليل: اه انتى بذات لا 

نجمه: خلاص انت انسى ان كنت محوش معايا فلوس 

ليل: مصلحنجيه 

نجمه: اه يا تاخد الفلوس بتاعتك و عليهم 250 الف جنيه يا مش ها تاخد حاجه 

ليل: يا نجمتى دول فلوسك انتى انا المفروض اذودهم مش اخد منهم

نجمه: ليل انت عارف ان من ساعة موت ماما و بابا و انا مش بصرف و بعدين بابا سايب ليا فلوس كتير و ماما كمان و مفهاش حاجة لما اساعد اخويا عشان حلمه يكبر

ليل بحزن: اخوكى اه طيب يا ستى بس على شرط

نجمه: ايه 

ليل: انك تكونى شريكه

نجمه: لا و لما الشركه تكبر ابقى ادفع الفلوس 

ليل: تمام 

اند باك 

نجمه فاقت من الذكريات و قالت بحزن: من ساعة ما دخل فى حياتنا الحيوان هيثم و الحياتنا بقت خرابه 

و فجاه دخل هيثم المكتب و قال: طب ليه بتجيبى فى سيرتى يا زوجتى المستقبلى 

نجمه بخوف: ه ه ه هيثم 

يييييييييييبع 

ياتر هيثم هيعمل ايه فى نجمه و ليل ها يلحقها و لا لا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع