رواية روح الصقر عوضني صعيدي البارت الخامس 5بقلم بسمله بدوي
رواية روح الصقر عوضني صعيدي البارت الخامس 5بقلم بسمله بدوي
روح الصقر (عوضني صعيدي )
البارت 5.
صقر بغيره عميا .....رووووووح .
روح بخضه.... مش عملت حاجه في ايه .
صقر راح لها بغضب وشدها وحط أيده على خصرها وبيضغط عليه وقال من بين اسنانه ..... واقفه لي مش قولت انزلي ورايا على طول روح والدموع تنهمر على خدها .....انا بس قاطعها معتز وهو بيقول بأسف...... انا الي ندهت عليها ي صقر حابب اتعرف على مرات اخويا ومش كنت عارف انك ممكن تضايق وبص ليه بحزن ومشى .
صقر خد روح مد ايدها بسرعه الجناح وقفل الباب وحاضرها عنده الباب ووشها في وشه صقر بغضب...... مش قولت ملكيش كلام مع حد غيري ولا تسمعي كلام حد غيري صح ولا لاااااااا .
روح بدموع وشهقات ..... ااانا مش قصدي هو نده عليا محبيتش ازعله اهي اهي وهو زعل اهو
صقر بغضب...... وبره سلمتي عليه كمان وضغط على أيدها جامد زعلانه على زعله
روح بالم ودموع ..... ايدي يصقر ،اخر مش هعمل كده تاني بس سيبني ،صقر مردش عليها واخدها في حضنه وقعد يهديها .
صقر بحنان .... حجك عليا يست البنات ومسك أيدها وباسها ولاقا علامات صوابعه عليها وحمرا اوي .
صقر بأسف مسك أيدها برقه .... وقال لسا بتوجعك يروحي .
روح بدموع وبتهز راسها بنعم .
صقر راح جاب علبه الاسعافات وجاب مرهم ودهنه على أيدها برقه وهدوء وبعدين حط ليها شاش وباس راسها في الاخر ونزلوا تحت .
فطروا وبعدين صقر كان هيروح الشركه تاني .
هنيه بحب وطيبه.... استني يصجر
صجر بهدوء .... نعم يما .
هنيه .....خد مرتك يولدي فرجها على البلد بدل ما تتحبس هنا ومرتك هتروح عند أمها وانا هنام عاد هتجعد لوحدها عاد
روح بخجل.... مش مشكله يماما عادي هقعد على الفون .
صقر بهدوء ..... يلا جومي هتيچي معايا .
روح بهدوء ..... تمام .
وخرجوا وراح الشركه اول ما دخلوا صقر مسك من خصرها وقربها منه جامد ومشا قدام الموظفين بهيبه وثقه .
وكلهم قاعدين يقولوا مين دي ومسكها كده لي ،والي بيمدح في جمالها ولي يقول بغيره مش حلوه .
صقر دخل المكتب هو وروح .
صقر راح قعد على الكنبه وهي جنبه وبيقول بحنيه ....تشربي اي يروحي .
روح بطفوله ....في شيكولاته.
صقر بحنان .....اجبلك من عيوني انا عندي كام روح يعني .
روح حضنته وادتله بوسه من خده وفجاه روح استوعبت الي هي عملته وقالت بأسف وخلاص هتموت من الكسوف..... انا اسفه مش عارفه عملت كده ازاي بس اما اتعودت على كده عشان اياد اول ما بيجيب ليا شوكولاته نوتيلا ببوسه من خده .
وفي ثواني صقر قام بعصبيه وقال ...... ايه اياد مين ده وازاي تبوسيه هه ازاي .
روح بحزن وخلاص هتعيط..... اياد اخويا .
صقر بغضب..... انت مش عندك اخوات غير فارس مش تكذبي .
حور بشهقات وحزن ..... لا ... وال.لله ..اياد ..اخويا ..في
... الرضاعه ...وكمان كان زمان .... الوقتي ...لا ... عشان مش شوفتوا ..... مين اول ...ما ماما وبابا ماتوا .
صقر بغضب من نفسه وراح قعدها على رجله وقال بحب
...خلاص يروحي انا اسف حقك عليا انا بس ادايت جامد من الفكره ،وقال اي رايك اصالحك واجيبلك عصير المانجو الي بتحبيه وشيكولاته كبيره .
روح بطفوله ....بجد هتجبلي وبتمسح دموعها بظهر أيدها ببراءه.
صقر بعدت شعرها عند وشها وحطه ورا ودنها .
روح بخجل عضت على شفايفها قرب منها وقال بهمس لاهث عند ودانها وقال ....مش تعملي كده تعالي خالص .
روح زقته بخجل وقالت .....حا .ضر بس جيب شوكولاته نوتيلا يالا .
صقر بحنان وبيمسح على شعرها ....حاضر هجبلك واتصل على السكرتيره وقال....لها تجيب عصير المانجو والشيكولا
بعد شويه السكرتيره خبطت روح لسا هتقوم من على رجله صقر بحنان قعدها وقال لاء مكانك هنا في حضني.
السكرتيره دخلت واتفاجات بروح وهي قعده ودافنه وشها في عنقه من الكسوف .
راحت اديتله الحاجات وهو شكرها وهي فاتحه عينها للاخر وقالت في نفسها..... هو مين ده مستحيل ده صقر بيه ،وكمان شكرني ،ده عمره ماشوفت مها هانم معاه ولا كده وقالت بمكر .....ياترا اي الي هيحصل لو عرفت وكمان هتديني فلوس كتير. وهو بالمره اكسر مناخيرها وغرورها .
وراحت اتصلت وقالت .
السكرتيره بمكر.... مها هانم.
مها بتكبر.... اي .
السكرتيره..... صقر بيه جه وجايب معاه واحده جميله اوي باين انها مش مصريه معلينا وحكت الي حصل .
مها بشر......كل حاجه تحصل تقولي ليا عليها وعايزاكي تراقبيهم .
السكرتيره بخبث.... واي المقابل .
مها بغضب .... هديكي الي انتي عاوزاه بس نفذي الكلام.
السكرتيره بخبث.... تمام يهانم.
في المكتب روح اول ما شافت النوتيلا جريت وقالت بنهم واستماع شديد ووسخت نفسها زي الاطفال .
صقر بحنان بعد ما خلصت جاب مناديل ومسحلها بقها (فمها)وايدها زي الاب وبنته.
صقر بحنان..... هشتغل شويه صغيرين على ال لاب توب خدي فوني العبي بيه عشان مش تملي .
روح .....تمام راحت قعدت على الكنبه .
وبعد إرهاق ساعتين من الشغل ،صقر بيبص ويراقبها وهي بتتصور سلفي باوضاع طفوليه مضحكه فكانت تخرج لسانها مره ومره تاخد وضع. حزين ومره تمط شفايفاه بطفوله وهي مش واخده بالها من هذا الصقر الذي يراقبها وأخذت قلبه بعفويتها وطفولتها .
روح لاحظته ووشها احمر جامد .
صقر بحنو وهدوء..... يلا يروحي عشان نرجع البيت .
تسريع الاحداث.
خرجوا ووصلوا القصر وراحه الجناح .
روح خدت شاور ولبست بجامه سوده ستان بكم وسابت شعرها وخرجت في الوقت ده الباب كان بيخبط وكانت مها.
صقر فتح الباب .
مها بحب وبلادل .....صقر وحشتني خالص مش هتيجي تقعد معايا وحشني اوي ،ولا كل حاجه روح انا ليا حقوق برده زي ماليها .
وشدت وخرجت وبصت على روح الي الدموع امتلأت بعيونها الجميله بخبث وقالت ...... وانا كمان بحبك .
صقر بستغراب بس شدته بسرعه وقفلت الباب .
في غرفه مها قربت منه وقالت ....صقر هو انا مش وحشتك انت اتغيرت اوي معايا.
صقر بغضب.... مش انتي الي قولي اتجوز وعشان مش عاوزه تبوظي جسمك صح ولا لاء .
مها بخبث..... بس انا بحبك بس خلاص طلقها وانا الي هجيب ولي العهد .
صقر بغضب.... مبقاش ينفع يمها
مها بغضب .... انت بتحبها ولا اي ،
صقر بغضب ..... متدخليش في الي ملكيش فيه
وقالت بخبث ..... اوعي تفكر انها بتحبك هي متجوزاك غصب وكمان اما تيجي تحب هتحب من سنها مش واحد قد ابوها ،وممكن تكون طمعانه في فلوسك بنت ****.
قاطعها صقر بصفعه وقال بصوت عالي وغضب جحيمي..... أما تتتكلمي عنها اتكلمي باحترام .
مها بغضب... ببتضربني عشان الشوارعيه دي الي باعت نفسها عشان الفلوس ،اوعي تكون فاكر اودخل عليك جو أنها مجبوره أو مظلومه ده ،اكيد بتعمل كده عشان تصعب عليك ، وفي واحده صغيره عندها 20سنه ترضي تتجوز واحد عنده 31سنه قد ايبوهاالا عشان الفلوس .
صقر بغضب جحيمي..... قلت اسكتي .
مها بشر.....دايما الحقيقه بتوجع .
زقها صقر جامد ومشا بغضب .
مها بشر .... اول خطه نجحت لسا الباقي دمارك على أيدي يروح الكلب ،جايه تاخدي الي بخطط ليه من سنين بالساهل .
عند روح كانت بتبكي بحرقه...... وقالت بغيره ....هو راحه ليها لي ،هو كان بيضحك عليا ولا اي وانفجرت في العياط عند عفاف مرات اخو روح
عفاف بغضب شديد..... لا يفارس مش قادره خلاص خلاص انت لازم تجيب خدامه مليش دعوه.
فارس بستغراب..... ايه الي اتغير يعني ما انتي الي كنتي بتعملي كل حاجه ولا كنتي بتضحكي عليا.
عفاف بتوتر ..... لا انا الي كنت بنضف وبعمل كل حاجه الله يسامحها اختك مكنتش بتيشل الكوبايه ،بس مش عدت قادره واحنا بقا معانا فلوس كتير فيها اي يعني .
فارس بحب.... خلاص اعملي الي يريحك
عفاف قومها رن برقم مش عرفاه وقعد يرن كتير .
عفاف ..... الو مين
مها.....*********.
عفاف ......نعم
صقر دخل لقا روح نايمه جنب السرير على الأرض قرب منها وشالها ونيمها على السرير وغطاها كويس ومسحها دموعها على رموشها وروح قعدت تتكلم وتقول .... ي فارس والله مش هعمل كده تاني بس مش تتضربي وبعدين تسكت وتقول ي عفاف متضربينيش انا بس عاوزه ارتاح شويه مش قادره تعبانه وبعدين تقول ي بابا ياماما مش تسبوني والنبي وبعدين قالت صقر .
صقر بحنان خدها في حضنه وقعد يطمنها
روح ..... صقر مش تسيبني زيهم ارجوك ، قلبي بيوجعني أما بشوفك معاها وبعدين سكتت ومسكت في تيشرت صقر جامد نامت بعد ما حست بالأمان .
(شعور حلو اما تحس بالأمان ،وما الحب الا الامان والشعور بالدفء والاكتمال ❤️)
وناموا في نوم عميق
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق