القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية نجمة الليل البارت الخامس 5بقلم بشرى شريف



رواية نجمة الليل البارت الخامس 5بقلم بشرى شريف 





رواية نجمة الليل البارت الخامس 5بقلم بشرى شريف 



نجمة نزلت جرى بفرحه و قربت من محل 

ليل نزل وراها و قرب علشان يعرف هى ليه صوتت و نزلت جري ليل قرب لقه نجمة واقفه قدام محل حاجات حلوه 

ليل بص ليها و قال: نجمة ما جبت ليك حلويات كتير

نجمة: لا لا انا عاوزه من دا قالتها بطفوله شديده و شاورت على حاجه 

ليل بص لقه كريب نوتيلا 

ليل ابتسم و قرب من الراجل و قال: عاوز واحد كريب نوتيلا

الراجل: حاجه تانيه 

ليل: لا شكرا

نجمه قربت بفرحه و قال: انت مش ها تجيب لنفسك 

ليل: لا انا مش عاوز 

نجمه سكتت بفرحه 

ليل بص بغيظ و قال لنفسه: و الله لاوريكى يا نجمه على جنانك دا بس لما نروح العربيه

نجمه بصت ليه لقته بصلها بغيظ فا قالت: مالك يا ليل بتبص ليا كدا 

ليل بغيظ: و لا حاجه 

نجمه سكك بخوف وبعد وقت خدوا الحاجه وراحوا العربيه و نجمه بدات تاكل و هى فرحانه

ليل: نجمه بطلى جنان احنا فى الشارع مينفعش تصوتى كدا افرضى حد كان سمعك كان ها يقولوا ايه و ما ينفعش تنزلى جرى كدا افرض كان فى عربيه جى كان حصلك ايه بعد الشر يعنى و كان المفروض تقولى ليا و انا فى العربيه و انا كنت هنزل اجبلك كل اللى انتى عاوزه بس اللى انتى عملتيه دا مكنش ينفع 

نجمه: اسفه 

ليل بحنيه: مش تتاسفى بصى يا نجمتى احنا قولنا ان مش اى حاجه فى الروايات تتعمل لان فى حاجات فيها غلط كتير زى اللى انتى عملتيه دا

نجمه: اسفه 

ليل مسك يدها بحب و حنيه و قال: انا مش بقولك كدا علشان تتاسفى انا بقولك كدا علشان خايف عليكي انتي لسه صغيره مش فاهمه الدنيا اه انتى كبيره سنن بس عقلك لسه صغيره 

نجمه ابتسمت ليه 

ليل: يلا ياقلبي كلى الكريب علشان تشربى العصير و تكلى الحلويات علشان اقولك حاجه 

نجمه بحماس: حاضر هو انت هتفضل واقف

ليل: لا هعمل مكالمه و هتحرك 

نجمه: اوكى و بدات تاكل

و ليل طلع الفون بتاعه و اتصل بالاستقبال بتاع الشركه

الاستقبال: نعم يا ليل بيه 

ليل: هيثم ميدخلش الشركه تانى من هنا و رايح 

الاستقبال: تحت امرك يا بيه و قفلوا 

نجمه: هو انت كنت مش قولت ليهم

ليل: لا كنت نسيت 

نجمه: علشان كدا عرف يدخل الشركه و عرف يدخل المكتب 

ليل: اه ما هو كان بيدخل من غير استاذان كان بيدخل المكتب عادى 

ليل اتصل بسكرتيره و قال: بالغى المواظفين كلهم ان هيثم من هنا ورايحه مالهوش حاجه قى الشركه و محدش يديه اى معلومات

السكرتيره: تحت امر حضرتك

ليل:الغى كل المواعيد اللى جى كلها لمدة شهر و نص 

السكرتيره:حاضر تحت امرك و قفلت

ليل بدا يسوق و نجمه قاعده جنبه بتاكل الحلويات

نجمه: ليل ممكن تلفونك 

ليل: خدى

نجمه عملت بسورد بس الفون مش فتح 

نجمه: انت غيرت البسورد 

ليل: اه 

نجمه: طب ايه هو

ليل: 29/9/2017

نجمه بستغراب: تاريخ مين دا دا مش تاريخ ميلادك

ليل و هو بصص على الطريق و مركز فيه قال: تاريخ ميلاد سوزى 

نجمه بستغراب اكبر: سوزى مين

ليل: سوزى اللى جت لينا بعد الفرح 

نجمه افتكرتها و قالت بحزن: اه تمام 

ليل بص ليها و قال: مالك 

نجمه بصت ليه و قالت: مالى

ليل: طب متزعليش انا كنت بهزر و بعدين سوزى شكلها كبيره و التاريخ دا لبنت عندها 5 او 6 سنين و شاور على دماغها و قال شغلى دا 

نجمه ضحكت و قالت:اه صح و كملت بستغراب:طب دا تاريخ مين

ليل بحب: دا تاريخ اول يوم اتقبلنا فيه و عرفنا بعضنا 

نجمه ابتسمت و قالت: انت فاكر التاريخ كل دا 

ليل: طبعا دا كان يوم مميزه انا كمان فاكر اليوم و الساعه و المكان

نجمه: طب ايه

ليل: 29/9/2017 يوم الاربعاء الساعه 5 الصبح ساعة الشروق على البحر فى مرسى مطروح 

نجمه: اه بجد كان يوم حلو اوى

ليل بضحك بس يدك كانت تقيله اوى 

نجمه ضحكت و قالت: انت لسه فاكر قلبك ابيض بقى

ليل: عارفه لولا الحركه دى و انك ضربتنى اول لما حاولت امسك يدك مكنتش اتشديت ليكى

نجمه ابتسمت بكسوف 

ليل بص عليها لقها مكسوفه و لقها مخلصه كل الحلويات

ليل ضحك و قال: نظفى العربيه و لمى كل الاكياس بتاعت الشيبسى فى الكيس الكبير و رجعيه ورا علشان عاوز اقولك حاجه 

نجمه: حاضر و فعلا عملت اللى قال عليه و بعدها قالت: قول بقى عاوز ايه 

ليل بص ليها و قال: لما نوصل

نجمه بغيظ: انت رخم 

ليل ضحك و قال: عارف 

نجمه بصت عليه بغيظ و بعدها رجعت راسها و بصت على الشباك و بدات تفكر لو كان ليل مش موجود كان حصل فيها ايه و كانت النااس هتقول عليها بسبب هيثم و بدات دموعها تنزل من غير ما تحس و مش واخده بالها باللى بصص عليها و هو زعلان 

و بعد وقت نجمه نامت من العياط و ليل فضل يسوق لحد ما وصل و وقف العربيه قدام شليه صغير على البحر بس شكله جميله 

ليل نزل من العربيه و خد الشنط و دخلهم و رجع شال نجمه و دخل بيها و دخل الاوضه و حطها على السرير و دخل الحمام خد شاور و خرج و قرب من نجمه و قال: نجمه يا نجمه اصحى

نجمه فتحت عنيها و قالت: ايه 

ليل ببتسامه جميله: يلا قومى خدى شاور و اتوضى و تعالي علشان نصلى

نجمه قامت ببتسامه و قالت: حاضر

و دخلت خدت الشاور بس افتكرت انها معهاش لبس فتحت باب شويه لقت ليل بيوضب الهدوم و لقت فى بيجامه قدام الحمام

نجمه ابتسمت و خدت البيجامه و دخلت و لبست و اتوضت و خرجت  ليل بص ليها و قال تعالى يا نجمه نجمه قربت منه ليل مسك يدها و قعدها على الكرسى و لفها خاله وشها قدام و مسك الفورشه و بدا يسرح شعرها 

نجمه لفت وشها و بصت ليه و قالت: ليه

ليل: يا نجمه يا حبيبتي بطلى نكد و انبسطى 

نجمه: انا نكديه

ليل: اه كل لما نيجى ننبسط لازم تسالى اسئله تنكد علينا 

نجمه: طيب خلاص 

ليل فضل يسرح ليها و بعد ما خلص قال: عاوزه اعملك شعرك ايه 

نجمه: سيبه مفروض على ينشف و بعد ما ينشف هعمله كحكه علشان نلبس و ننزل 

ليل: نلبس و ننزل اه لا يا حبيبتى مافيش نزول النهارده انا عاوزه انام 

نجمه لفت ليه و قالت: لا لا انا عاوزه انزل البحر

ليل: طب بصى تعالي ننام 

نجمه قطعته و قالت: انا مش عاوزه انام 

ليل: اه ما علشان انتى نايمه طول الطريق

نجمه: اه يلا بقى

ليل: يا نجمه يا حبيبتي انا تعبان و عاوز انام سيبنى انام و لما اصحى هاخدك و ننزل

نجمه بزعل: طيب

ليل بص ليها و قال: بردوا مش هنزل 

نجمه ضحكت و قالت: طيب 

ليل قام و قال: يلا قومى البسى الاسدال علشان نصلى

نجمه ببتسامه: حاضر 

و فعلا قاموا و لبسوا و صلوا 

و بعدها ليل خد نجمه و قعد على الكنبه و حضنها و قال: انا عارف انتى حسه بايه و عارف انك بتتضحك و تهزرى علشان متبينيش زعلك و حزنك و عارف انك كل شويه بتفكرى فى اللى كان حصل عارف كل علشان كدا مش عاوزك تمثلى قدامى انك بخير لانى عارف انك مكسوره 

نجمه بعيط: انا كنت هتفضح انت السبب ان مش يحصل حاجه بجد عمرى ما هنسى ليك الحركه دى و الجميل دا

ليل بحب: انا من ساعة ما عرفتك و انتى من مسؤلتى انا و اكيد مكنش ينفع اسيبك فى اكتر وقت انتى عاوزنى فيه

نجمه بدموع: انا اسفه

ليل: على ايه

نجمه: على كل حاجه على انى تعبتك معايا و انى بوظت مستقبلك و 

ليل قطعها و قال: مافيش حاجه من دى حصلت و بعدين مستقبل ايه يا ام مستقبل مستقبلى كان ها يضيع بجد لو كان حصل ليكى حاجة و بطلى هبل بقى و تعالى بننام علشان نصحى باليل و نخرج افسحك 

نجمه بحماس: يلا 

ليل ضحك و خدها و راحوا ناموا

نجمه: ليل فين الاوضه بتاعتى

ليل: هى دى

نجمه: طب و انت

ليل: ما انا معاكى

نجمه: لا متهزرش 

ليل شدها و نايمها جنبه و قال: نامى يا نجمه نامى يا حبيبتي انتى بقالك كام يوم بتنامى معايا اصلا 

نجمه زقته و جابت مخده و حطتها مبنهم و قالت: طيب نام بقى

ليل بص بغيظ و شال المخدها و شدها و حضنها و قال: انتى كنتى فى غيبوبه و لسه فايقه و لا ايه بقالك يومين بتنامى فى حضنى جيه تفوقى دلوقتي 

نجمه كانت هتتكلم بس ليل قال: نامى يا نجمه 

نجمه غمضت عنيها جامد و نامت

و عند هيثم 

حسام: افهم بقى انت ليه روحت ليه و دخلت كلمتها

هيثم: طلما مش فاهم اسكت 

حسام: يا هيثم انت غبى و ليل ذكي ليل مش سيبها علشان انت تعرف تتضحك عليها و تكرها فيه و تطلع قدمها الضحيه ليل معاها فى كل وقت حتى فى شغله خدها معاها و علشان يفرحها خد اجازه من شغله اللى كان مش بيحب يسيبه يوم واحد خد اجازه و مش يوم و لا يومين لا دا خد شهر و أسبوعين علشانها علشان يفرحها و يسفرها انت فاكر بالى ليل بيعمله دا انت هتعرف تخده منه دا و هى خطيبتك كانت مع ليل اكتر منك كانت اى مشكله بتقع فيها كان اول حد بتفكر فيه هو ليل كانت مع ليل فى كل حاجه و لو كانت هتخرج مع ليل و انت تعرض عليها الخروج فى نفس اليوم ترفض علشانه كل دا و هى خطيبتك انت فاكر بقى لما تكون مراته انت ها تعرف تخدها منه دا انت معرفتش تخده و هى خطيبتك هتعرف تخدها و هى مراته 

هيثم بص عليه بغضب و جنون و قال: لا انا هخدها يعني هخدها حتى لو هخدها غصب عنها بس مش ها يكسب هو مش هيخدها هو مش ها يخد كل حاجه و خرج و حسام بينادى عليه 

هيثم ركب العربيه و متجه لنجمه و ليل

يييييييييييتبع  ياتر هيثم هيعمل ايه و فعلا هيعرف يضحك على نجمه و لا لا كل دا هنعرفه البارت اللى جى 

بقلمى بشرى شريف سعد 

#نجمه_الليل

البارت 5

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع