القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية رحيم قلبي البارت الثالث والرابع بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه


رواية رحيم قلبي البارت الثالث والرابع بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



رواية رحيم قلبي البارت الثالث والرابع بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية رحيم قلبي البارت الثالث والرابع بقلم نور الشريف في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




رحيم فتح الباب لاقي غرام نايمة وملاية السرير واقعه والمخدة والبطنية.. 

رحيم في نفسه :يخرب عقلك انتي عايزه سرير مصنوع من الحديد..


غرام وهي نايمة:اي يا عم عبده كل ده بتجيب سندوتش فول.


رحيم بضحك :عم عبده مين وسندوتش فول احلام التافهه. رحيم راح عنده بيبص ليها لاقها فاتحها بوقها علي الاخر رجل البجامه واحده طالعه واحده نازله ثم اضرب بلقلم..


رحيم :اه يا بنت ****..

غرام حست بيه وفتحت عنيها العسلية....انت شتمت مين ياض شتمتني انت نهارك ابيض شبهك كده..

رحيم :اي راديو واشتغل فين صباح الخير يا حبيبي جود مورننج جود لاك اي حاجه مش انت شتمتني نهارك ابيض اييييي هو انا مليش كلمة.


غرام ببرود :اطلع بره وسبني اكمل الحلم بتاعي السندوتش طعمه حلوه جاي ف اول قطمه الله علي عم عبده بيعمل عظمه.


رحيم بقرف :اول قطمه لاء تصدقي كنت جيت بعد ما كلتي المحل كله اي يا بت انتي مبتفكريش غير في الاكل همك علي كرشك..


غرام بجوع :انزل هات الفطر او هلبس وانزل افطر عشان انا بطني بتعمل صوت انها جعانه لو مش مشيت يا رحيمممممم.


رحيم بخوف :يا ماما دي هتاكلني.


رحيم نزل لاقي مامته حضرت الفطار ومشغلة ام كلثوم وقاعده....

رحيم :صباح الخير يا ناهد يا وش السعد علي البيت.

ناهد قلب امه يا ناس هو في جمال بشكل ده امال غرام فين...غرام وهي نازله من علي السلم :انا اهو يطنط قامت اتكعبلت ب العبايه واخدت السلم زحليقه.


سليم بضحك جامد :مش قادر يا ماما شكلها مسخره اوي بشبشب بتاعك..


ناهد بتحاول تكتم ضحكتها:بس يا واد ده مراتك عسيوله. غرام نزلت ضربت رحيم علي كتفه رخم مانا ملقتش حاجه البسها غير دي..


سليم بغمزه :يعني اللبس الي فوق مش عجبك..


غرام :لاء مش عاجبني غير العبايه دي حلوه بشكل..


قعدو ياكلو وكلعاده غرام اكلت نص الاكل رحيم مركز معاها جداا وفجاه....

رحيم مشوفتيش ياماما النهارده غرام وهي صاحيه من النوم؟

ناهد مالها يعني يا ابني ما قمر اهي..

رحيم بستر يا امي بسترر شعرها نازل علي وشها وشكلها مرعب وقافله بوقها خالص ونايمه زي الملايكه..

غرام ناس مبتجيش غير بلعين الحمراااااا..


ناهد بضحك :ربنا يهنيكم يا ولاد هروح عند الحج ونتي يا غرام اقعدي مع رحيم..


غرام الله يخليكي تعالا يا رحيم عشان نكمل الرسمه رسمت شعرك بس..


رحيم اشطا تعالي انا مش نازل محاكم النهاردة..


فجاه الباب خبط..


غرام بصدمة انتي؟



#البارت الثالث





 مالك اتخضيتي كده ليه جاي اشوف بنتي عامله اي مع جوزها..

غرام بضحك :لا ضحكت اوي من امته ونا بقيت من مسؤليتك يا ماماا من امته..


سوسن من دلوقت انتي متعرفيش كنت بعملك كده عشان ابوكي؟


غرام بابا ماله اول مره يعمل حاجه صح ف حياته انه جوزني..


سوسن مالك مبسوطه يعني كنت فاكره هاجي الاقيكي منهاره. ردت ناهد عليها وقالتلها :وليه تبقي منهاره دي عايشه زي الملوك احسن من القاعده ف الحاره عندك..


رحيم :ادخلي يا حماتي البيت منور بيكي والله


سوسن :منور ب اهله يا حبيبي امال فين جوز بنتي.


رحيم :راح الشغل عنده شغل مهم جدا ولازم يروح..


غرام بستغراب :هو عبيط ولا اي رحيم ده.

رحيم اخد غرام علي جنب وقالها.. قولتلك مع الوقت هتفهمي كل حاجه صح بطلي تفكير يا غرام.


غرام طلعت الاوضة وقعدت ترسم وبهدلت نفسها ب الالوان فجاه رحيم دخل عليها.... اي الي انتي عامله ف نفسك ده انت دماغك فيها حاجة..


غرام قربت من رحيم وبصت ليه اوي وقالتله كان بيحلم يبقي حاجة كان امل امه وابوه..

رحيم :انا مليش ف الكلام ده يا غرام مامتك مشيت ونا عندي قضية مهمه عايز احلها ومحتاج وقت للتفكير ادخلي نامي بقا.


غرام :طب مانا ف كلية حقوق بس دي تاني سنه ليه والمفروض هشتغل مع محامي؟


رحيم ونا مش عاجب حضرتك اشتغلي معايا وبعدين انا متخرج بقالي 4سنين وكنت شغال مع قاضي كبير.


غرام تمام تعالا نشوف القضية ونتشاور فيها يا رحيم.


رحيم هو ده الورق دي قاضية نصب واحتيال مع راجل معماري عنده شقق كتير بيقول انه سلم شقة ل عريس والراجل اخد نص الفلوس وسلم ليه مفتاح الشقة بعدها بيومين العريس باع الشقه وقبض فلوسها وساب البيت كده الراجل الي اشتري الشقه مضطر يدفع النص التاني ل الراجل المعماري رفع قضية علي العريس ده؟


رحيم بيبص لاقي غرام نايمه وف سابع نومه... قال هتكمل ف حقوق دي هتكمل ف حقوق الفلاح..


رحيم قفل النور ونام جمبها للصبح بعد ما اخذ ضرب كانه بيلعب مع راجل مصارعه..


رحيم بقولك اي يا غراممم احنا كده مش هننفع مع بعض.


غرام امممم بتقول اي يعنيا احنا فراحنا كان امبارح نام كده نام.


رحيم مانا لو عارف انام كنت نمت من بدري انا نازل عند امي.


رحيم نزل عند مامته وقالها مش عارف انام مش عارف خالي الخدم يطلعوا سرير تاني ف الاوضه هي علي سرير ونا علي سرير ياما اط****.

#يتبع 

#البارت الرابع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع