القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

نوفيلا قلبي لك البارت الخامس بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




نوفيلا قلبي لك البارت الخامس بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



نوفيلا قلبي لك البارت الخامس بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





نوفيلا قلبي لك البارت الخامس بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 



نوفيلا قلبي لك


البارت الخامس 

"قلبي لك "

• وقعت علي الارض من كتر الضحك وفجأة قام من مكانه وعينه حمرا وبطلع شرار و بيقرب عليا وانا برجع لورا ..  

- فهد : انتي قد اللي انتي عملتيه ده

-عائشه بخوف : ‏بهزر معاك ي جدع 

-‏فهد : عارفه .........

لسه مكملش كلامه لقينا الباب بيخبط 

- الخادم : فهد بيه الجد الكبير وقع واغمي عليه 

- ‏فهد :ايه .....؟؟؟!

- ‏عائشه : ايه ....!!!؟

• نزلنا نجري علي تحت وانا قلبي هيقف من الخوف مقدرش اخسرة ، هوة كل حاجه ليه ، امي ، وابويا ، عوضني عن كل حاجه مش هقدر اخسرة لا ........!!

• ‏شوفناه مرمي علي الارض وفاقد وعيه فهد جري عليه شاله وطلعه اوضته وانا طلبتله الدكتور 

-فهد : طمني يا دكتور ؟؟

- الدكتور : هوة كويس بس الضغط علي عليه اتمني تبعدوة عن اي حاجة تأثر علي صحته بالسلب 

- ‏فهد : ماشي شكرا ي دكتور اتفضل 

• وصلت الدكتور ورجعت لقيتها واقفه مكانها مكنش عارف اقولها اي او اواسيها ازاي  

- فهد : عائشه جدي هيب ........

• لقيتها  حضنتني وهيه بتعيط اتفجأت بس  شددت من حضني ليها كأني انا كمان كنت محتاج الحضن ده 

- فهد : ششششش هوة كويس اهدي متعيطيش 

- ‏عائشه بعياط : جدي كل حاجه بالنسبالي ي فهد ، هوة اللي حسسني بالامان بعد م كنت ف الشارع ومليش حد ، بابا وماما اتخلو عني ورموني ف الملجأ ....معقول مهنتش عليهم !!؟ انا ليه بيحصلي كل ده ؟!؟....اتربيت ف الملجأ واعتبرت نفسي يتيمه ، عارف مكنش عندي صحاب ، كانو بيضربوني هناك ، عشان كده بروح اي دار ايتام وازورة واجبلهم هدايا واكون ليهم صحبتهم ، مش عايزة الدنيا تيجي عليهم زي م جات عليا .... 

• بشهقه : انا ...انا. ه.ه.هرجع يتيمه تاني لو جدي سابني ي فهد 

• ‏طلعتها من حضني وانا دموعي نازله عليها وقلبي بيتقطع 

- فهد : وانا روحت فين انا جمبك وعمري م هسيبك ، وبعدين جدي كويس مش هيسيبنا الدكتور قال شوية ضغط ولازم يرتاح 

• اكتفيت بإبتسامه وسط دموعي وانا بهز راسي ، اتكسفت اوي وخدت بالي اني كنت ف حضنه ، قررت اقوله اي حجه عشان اخرج من الوضع ده .

- عائشه : انا ...انا هروح احضر حاجه لجدي ياكلها علي م يفوق 

- ‏فهد بإبتسامه : ماشي ي حبيبتي روحي 

- ‏عائشه : يا ايه ....!!!؟

- ‏فهد : ايه ..

- ‏عائشه : انت قولت ايه دلوقتي ؟

- ‏فهد : ايمته دة 

- ‏عائشه بصوت واطي : انا شكلي اتهبلت اه والله شكلي كده 

- ‏فهد : ههههههه يلا ي مجنونه 

• طلعت تجري من قدامي ، انا مالي مبسوط كده ، اي اللي حصلي ، كنت فرحان اوي لما جات حضنتني  واعتبرتني مصدر امان ليها ، مش عارف بحس ب ايه نحيتك بس عمري م هخذلك تاني يا عائشه هعوضك عن كل اللي حصلك  

_____________________________________________

• فضلنا نايمين طول الليل ف اوضة جدي علشان لو فاق ولا حاجه يلاقينا جمبه ، فهد مكنش راضي يخليني انام ف الاوضه كده ..بس انا اللي اصريت عليه 

• ‏شوية ولقيتا جدي صحي جريت عليه حضنته 

- عائشة بدموع : جدي انت كويس 

- ‏الجد : ايوة يحببتي انا كويس طمنيني عليكي فهد ضايقك بحاجه ؟

- ‏فهد بمرح : حمدالله على سلامتك ي جدوووو ويسيدي متخفش دي ف عنيا والله 

- ‏الجد : الحمد لله انكم بخير 

- ‏عائشه : اي اللي حصل ي جدو .

- ‏الجد : مفيش فجأة ووقعت واغمي عليا 

- ‏فهد بمرح : خضتنا عليك ي وحش 

- ‏الجد : هههههه 

- ‏عائشة : انا هروح حضرلك حاجه تاكلها 

- ‏الجد : ماشي يبنتي وانت يا فهد عايزك 

• خرجت من الاوضه وانا محتارة ي تري جدي عايز فهد ف ايه .......؟!

الجد : تعالي يا فهد اقعد جمبي 

فهد : حاضر 

الجد : انا مش عارف هعيش قد ايه و... 

فهد بسرعة : بعد الشر عليك يا جدو متقولش كده

الجد : خليني اكمل ي فهد ..العمر يبني عدا وانا عايز اطمن عليك انت وعائشه واشوف حفيدي ..لو انت مش بتحبها طلقها وانا هجوزها لشخص يستاهلها ويقدرها هيه تستاهل كل خير 

• اول م جدي قال الكلام ده اتعصبت والدم طار من نافوخي يعني اي اطلقها وتبقي لحد تاني ، انا مستحيل اسيبها تروح لغيري 

فهد بعصبيه : اي اللي بتقوله ده يا جدي عائشه مراتي وبحبها وانا مستحيل اتخلي عنها ولا تكون لحد غيري 

الجد بفرحه : هوة ده اللي كنت مستني اسمعه 

• خرجت من عندة وانا بفكر ف كلامه ،انا بحبها ...ايوة بحبها مش عارف ايمته وازاي  بس حبيتها ولازم اقولها .

___________________________________________

• عطيت لجدي دواة وفضلت جمبه لحد م نام ، ورايحه اوضتي عشان ارتاح وانام انا كمان،  اول م دخلت الاوضه لقيتها فيها شموع كتير والسرير متزين بورد كانت حاجه  كده احلي من اللي بشوفها ف الافلام 

• ‏فهد طلع من ورايا وراح ناحية الباب وقفله 

عائشه بتوتر : انت بتقفل الباب ليه وايه ده ....!!!؟

فهد : بيقرب عليا : اي رأيك ....؟؟!

عائشه : طب ابعد 

فهد : لا 

عائشه : فهد في اي ؟

• قرب عليا وباسني وانا تجاوبت معاه زي م يكون متغيبه بس فوقت وزقيته بعيد .

عائشه بغضب : ايه اللي انت عملته ده ؟

فهد : عملت ايه ...؟

عائشه : انت ...انت ...

فهد : انا جوزك يا عائشه 

عائشه بعصبيه : وايه يعني جوزي انت نسيت احنا اتجوزنا ازاي ...ولا عشان حضنتك يعني فاكرني رخيصه وهتشفق عليا ...اه م انا بقيت ملطشه ليك ..

فهد : انتي بجد شيفاني كده 

عائشه : ......

فهد بزعيق : انطقيييي

عائشه : ومشفتش منك غير كده من ساعت م دخلت البيت ده انت ايه ....؛!!؟عملتلك ايه لكل ده  ...!؟ فاكر نفسك هتراضيني باللي انت عامله ده ...لا استني شكلك بتشفق عليا مش كدة و.....

فهد ضربها بالقلم : اخرسي .....

عائشه بعياط : عمري م هسامحك ي فهد 

فهد بهدوء  : انا اسف مقصدش اضربك ولا  ازعق فيكي ، بس صدقيني انا بحبك مش عارف ازاي وايمته بس حبيتك يا عائشه ، سامحيني علي كل حاجه عملتها تعالي نبدء صفحة جديدة وننسي كل اللي فات ...

عائشه بعياط : ننسي ياااااااه بالسهوله دي دا انت هنتني وذليتني واتجوزتني عشان تكسرني 

فهد بدموع : متقسيش عليا يا عائشه اديني فرصه 

عائشة بدموع : عن اذنك 

• يعني ايه ييجي يقولي بحبك وتعالي ننسي ونبدء صفحه جديده لا مينفعش هوة انا قلبي رخصيص عشان ابيعه كده بس ...بس انا ليه زعلانه دلوقتي مش ده اللي انا عايزاه معقول يكون بيحبني بجد يارب دلني علي الطريق الصح .

_____________________________________________

• كل يوم يروح الشغل وييجي ينام حتي بياكل برة مش بييجي غير علي النوم بس وكل م جدي يسألني عليه اقوله احنا تمام بس فهد مضغوط ف الشغل شوية قررت اني استناة النهاردة عشان اتكلم معاه جدي طلع ينام وانا فضلت قاعدة لحد ١٢ ولسه مجاش ...هوة انا خايفه عليه ليه ...!!؟  ليه نفسي اشوفه ؟ وحشتني خناقتنا مع بعض صحيح بيضايقني بس وحشني اوي ...

• دخل وشافني قاعدة مهتمش حتي يسألني منمتش ليه او يطمن عليا طلع فوق وقررت اطلع وراه 

• ‏فتحت الباب وقفلت ورايا طلع من الحمام ونصه اللي فوق عريان لفيت الناحيه التانيه بسرعه 

عائشه : انا اسفه جدا والله كنت هخبط بس ....

فهد ببرود : عادي محصلش حاجه

عائشه : طيب عن اذنك 

• مش عارف اعمل معاها اي البنت دي بحاول علي قد م اقدر اضغط نفسي ف الشغل عشان مفكرش فيها بس مش قادر اتملكتني خلاص حاسس انها حتة مني .


• طالع عريان عايزني اقوله اي البيه ده ......ياه بس قد ايه هوة جميل لا فوقي يا عائشه انتي هتقعي ولا ايه رجعت الاوضه تاني عشان اشوفه أكل ولا لا لقيته نام ملامحه جميله اوي وهوة نايم 

• قعدت جمبه علي السرير وحضنته ونمت مش عارفه عملت كدا ازاي بس حسيت براحه كبيرة اوي 

 


• قومت من النوم لقيتها ف حضني معقول بحلم حسيت انها هتفتح عنيها عملت نفسي نايم 

- عائشه : اي القمر ده هوة في كده....يللهوي يللهوي لازم اقوم بسرعه لو شافني هتبقي كارثه 

- ‏فهد : شدني ليه : خدي هنا رايحه فين 

- ‏عائشه :.........

يتبع...اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر 

البارت الأخير اضغط هناااااااا 

 💔🖤


تعليقات

التنقل السريع