القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified



اسكريبت رفيف قلبي كامل بقلم مريم حجاج 

اسكريبت رفيف قلبي كامل بقلم مريم حجاج 



اسكريبت رفيف قلبي كامل بقلم مريم حجاج 





اسكريبت رفيف قلبي كامل بقلم مريم حجاج 


اسكريبت♡

رفيف:ايه رايك

عيسي:نهارك مهب"ب مش ده السويت شيرت بتاعي

رفيف بهدوء:بالضبط كده 

عيسي وهو بيقرب منها:كام مره قولتلك متجيش

جنب لبسي يا رفيف

رفيف:لو قربت هصو"ت وانادي لخالتو 

ف اهدي واعقل يا عيسي احنا كبار

عيسي:طب امشي من قدامي والسويت شيرت يرجع مغسول

بالليل في البلكونة

وانت وانا يا حبيبي انا يا حياتي انا

عيسي:يا سلام على الروقان

رفيف ابتسمت وقالت:عامل ايه 

عيسي:تعبا"ن بس شويه

رفيف:عيسي عايزة اسالك سؤال

عيسي:اسالي

رفيف :حبيت قبل كده

عيسي بهدوء:لا 

رفيف سكتت وهو قال:الجو بقي برد يلا ادخلي نامي

رفيف دخلت وهو كمان

في صباح يوم جديد

رفيف صحيت وابتسمت لان النهاردة عيد ميلادها

قامت خدت شاور ولبست دريس هادي

ونزلت لشغلها

في الليل

رفيف رجعت ودخلت الشقة وقعدت بتعب وغمضت 

عيونها بس فجاة تليفونها رن وكان عيسي

رفيف ردت وهو قال:الحقيني يا رفيف امي

رفيف قامت وراحت عند شقته وخبطت وهو فتح

عيسي بعد من قدمها وهي شافت بالونات وزينة

رفيف بز"عيق:ينفع كده يا خالتو واللهي اتخ"ضيت

سلامتك من الخضه يا روح خالتك تعالي كل سنه وانتي 

طيبة

زينب حضنت رفيف وادتها الهديه وكذلك اصحاب رفيف

عيسي قرب من رفيف واداها علبه وقال:كل سنه وانت

طيبة

رفيف اخدتها وفتحتها وكانت سلسله رقيقة عليها 

فراشة

رفيف:جميلة قوي شكرا يا عيسي شكرا على 

كل حاجة شكرا انك جنبي

عيسي كان هيتكلم بس فيه بنت قربت منهم ومسكت

ايد عيسي وقالت:ايه يا عيسي

رفيف بصت لايديهم وقالت:انتي مين 

فريدة بابتسامة:ايه ده اخص عليك يا عيسي انت

لسه مقولتلهمش

عيسي:ملحقتش 

رفيف:تقول ايه هو فيه ايه 

فريدة:بصي يا ستي النهاردة عيسي طلب ايدي 

في الشغل وانا وافقت

رفيف بصت لعيسي اللي مبتسم وفجاة......

رايكم



اسكريبت♡

"2"والاخير

واسفه علي التاخير

رفيف بصت لعيسي اللي مبتسم وحاولت تبتسم وقالت:الف مبروك

عيسي:عقبالك يا رفيف 

رفيف ابتسمت بو"جع ومشيت من قدامه 

فريدة بصت لعيسي وقالت:انا وافقتك علي اللي كنت

عايزوا بس دلوقتي ند"مت عيسي انت مش شايف

هي بتحبك ازاي

عيسي:فريدة لو سمحتي متدخليش

فريدة:تمام يا عيسي

بعد يومين 

فريدة كانت واقفة قدام المرايا وهي بتبص

للسلسلة اللي في رقبتها وقالت:غل"طت لما عشمت نفسي بيك

انت من الاساس مكنتش ليا

رفيف اتخضت بسبب الخبط الجامد اللي

علي الباب جريت فتحت لقيت عيسي

عيسي بخوف:امي يا رفيف

عيسي ورفيف جريوا علي شقته وامه كانت علي 

الارض رفيف مسكت ايدها ملقيتش نبض بدات

تعمل انعاش وهي بتعيط بس مفيش فايدة 

بعد شهر كامل من وفاه والدة عيسي

رفيف بصتله بحز"ن وقالت:تفتكر هي مبسوطة 

وهي شايفاك كده

عيسي بصلها وقال:وانا مش قادر من غيرها يا رفيف

ديه كانت اهم واغلي حاجة في حياتي

عيسي خرج من البيت ونزل وهي نزلت عشان تلحقه 

لقيته واقع في الشارع والناس ملمومه

في المستشفي

رفيف بقلق:طمني يا دكتور

الدكتور :دكتورة رفيف عيسي عنده تليف في الكبد

وحالته متاخره ومحتاج عمليه

رفيف بصدمة:عملية

الدكتور:بصي يا رفيف اولا انتي زي اختي

ثانيا انتي دكتورة وفاهمة ان 

مفيش حاجة صعبة بس لو ملحقنهوش في الوقت المناسب

حالته هتسوء و

رفيف :انا اتبرعله

الدكتور:رفيف الموضوع مش سهل فيه تحاليل ولو متطابقتش

مش هتنفعي وانتي عارفه ده

رفيف بدموع:عشان خاطري يا دكتور مش انت بتقول ان حالته 

متستحملش تاخير ارجوك

الدكتور هز راسه بقله حيلة ونده للممرضة عشان التحاليل

بعد اسبوع كامل وهو يوم العملية

عيسي:رفيف انا حاسس انك مخبية عني حاجة

رفيف:ابدا يا عيسي وبعدين شد حيلك عشان تقوم بالسلامه

رفيف خرجت وفريدة قالت:انا كمان حاسه بحاجه غريبة 

عند الدكتور

رفيف بزعيق:يعني ايه يا دكتور مش هتعمل العملية 

هو شغل عيال

الدكتور:دكتورة رفيف لو سمحتي اهدي كل اللي قولته

مش هنعمل اي اجراء الا لما تقولي لعيسي ان انتي اللي

هتتبرعيله

رفيف نفخت بضيق وقالت:خلاص هقوله

في اوضه عيسي

رفيف دخلت وبصت لفريدة وقالت:ممكن تسيبينا

لوحدنا شوية

فريدة هزت راسها وخرجت ورفيف قربت وقعدت قدام

 عيسي وقالت:انت عارف انت ايه بالنسبة لي

عيسي:ايه

رفيف:انت كل حاجة يا عيسي كل حاجه انت الاخ والصاحب 

والاب كل حاجه ليا فعشان كده مكنش ينفع اسيبك

عيسي:تقصدي ايه 

رفيف مسكت ايده وقالت بدموع:هديك حته صغيرة مني

تفضل معاك طول العمر

عيسي هز راسه وقال بصدمه:مستحيل 

رفيف بدموع:وحياتي عندك مهتعترض لا انا هسمع

كلامك ولا هسيبك تروح مني

عيسي:رفيف

رفيف بدموع:عيسي انت كل حاجة ليا انا بحبك♡

عيسي بحز"ن: وانا بحبك 

رفيف سكتت وهي بتبصله وهو قال:كنت خايف

في الاول والاخر انا اكبر منك ب ٨ سنين يا رفيف 

يعني انا مش صغير

رفيف بغ"ضب:بجد انت ازاي فكرت كده

عيسي:عشان بحبك

رفيف بغيرة:وفريدة 

عيسي"صحبتي وبتساعدني

رفيف جت تقوم عيسي مسك ايدها وهمس:بحبك

رفيف لفت وبصتله وخدت نفس وقالت

رفيف:عيسي تتجوزني

عيسي ضحك وقال؛ده انتي مجنو"نة علي الاخر

رفيف: عشان بحبك

عيسي هز راسه بلا وقال:عشا انا اللي هتجوزك

رفيف :نعمل العملية ونكتب كتب الكتاب

عيسي :رفيف 

رفيف:امم

عيسي:انتي رفيف قلبي♡

#رفيف_قلبي

~بقلمي مريم حجاج مصطفي


تعليقات

التنقل السريع