القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

نوفيلا قلبي لك البارت الثالث بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه




نوفيلا قلبي لك البارت الثالث بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


نوفيلا قلبي لك البارت الثالث بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 






نوفيلا قلبي لك البارت الثالث بقلم حبيبه الرحمن في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 




نوفيلا قلبي لك 

الفصل الثالث 


- عائشه فهد طالب ايدك 

- عائشه بصدمه : ‏ايه .....؟!!!

- ‏مالك يبنتي مستغربه كدا ليه 

- ‏جدي انت عارف اننا مش بنطيق بعض 

- ‏فهد معجب بيكي وكل حاجه بيعملها من خوفه عليكي 

- ‏بس ي جدي ...

- ‏انا نفسي تتجوزي فهد وتعيشي معايا هنا مش عايزك تبعدي عني 

- ‏وانا مقدرش استغني عنك ي جدو 

- ‏خلاص خدي وقتك وفكري ونا مش هخصبك علي حاجه 

- ‏حاضر ي جدو عن اذنك .


• انا عارفه ان فهد عمل كده علشان ينتقم مني ، ويذلني بس هرفض ، طب ...طب وجدي ؟ ازاي هرفضلو اول طلب يطلبه مني ، ابقي قليله اصل لو موافقتش ، بس انا من حقي اختار شريك حياتي ويكون بيحبني ، ويعرف اني محتجاه يعوضني عن كل الللي خسرته ...كنت ماشيه وخبطت  ف فهد 

- مش تفتح 

- ‏والله ؟!..مين اللي خبط ف التاني ؟

- ‏طب اوعي من سكتي 

- ‏اي ؟..عجبتك المفجأة 

- ‏انا عارفه انت بتعمل كل ده ليه 

- ‏قرب عليا اوي : ليه 

-زقيته بعيد : انت اي اللي بتعمله ده 

-‏عملت اي ؟

-‏اااا ...يعني ...

-‏انتي لسه هتتهتهي 

-‏انت عايز تتجوزني ليه ي فهد 

-‏عشان اربيكي من اول وجديد ، واكسر غرورك ده 

-‏غروري ؟ دا انت شكلك اتهبلت 

-‏معلش تمادي براحتك حسابك بيكتر عندي

-‏ومين قالك اني هوافق 

-‏هتوافقي عارفه ليه ؟

-‏.......

-‏هقولك ....عشان جدي اللي رباكي ولمك من الشوارع لو  رفضتي طلبه اللي هوة طلبي هتبقي عملتي ب اصلك وانتي طبعا عارفه اصلك كويس 

-‏عائشه بدموع : انا عملتلك اي لكل ده سيبني ف حالي بقي

-‏يلا يا حلوة بلغي جدي بموافقتك وبلاش دموع التماسيح دي 

• مشي من قدامي وانا مصدومه ، معقول انا وحشه للدرجه ، لي كل حاجه بتحصلي بتأذيني ، خسرت ولسه بخسر وهخسر كتير اووي ، معنديش حل تاني غير اني اوافق علشان خاطر الراجل الطيب اللي رباني ونفسه يفرح بيا انا وحفيده 


- جدو انا موافقه

-‏الجد بفرحه :بجد ي عائشه ...بجد يبنتي موافقه ؟

-‏ ‏ايوة ي جدي 

-‏نفسي افرح بيكم قبل م اموت 

-‏بعد الشر عليك متقولش كده تاني لحسن اغير رأي 

-‏هههههه لاخلاص وعلي اي 

-‏هههههه ماشي ي حبيبي انا هروح ارتاح شوية خدت دواك ؟

-‏ايوة 

-‏طب اكلت ؟

-‏ايوة 

-‏طب ...

-‏باااس روحي شوفي هتعملي اي 

-‏هههههه حاضر


• جدي بلغه بموافقتي وان الفرح وكتب الكتاب كمان اسبوع وهيعمل حفله بسيطه يدعي فيها عدد قليل من الناس 

• ‏مش عارفه هعمل اي هتعامل ازاي مع الحيوان ده يارب ساعدني وعدي الايام دي علي خير 

• كنت قاعده ف اوضتي بالليل بعيط وخايفه اووي 

لقيت الباب اتفتح علي غفله 

- ازاي دخلت هنا من غير م تخبط انت معندكش زوق 

- ‏قرب عليا : ليه دا حتي بكرة فرحنا وهدخل وهطلع براحتي 

- ‏لما ييجي بكرة لاكن دلوقتي اتفضل اطلع برة 

- ‏هما كلمتين جاي اقولهملك 

- ‏وجاي تقولهم بالطريقه دي 

- ‏اه عندك مانع 

- ‏بصتله ب استحكار وسكت 

- ‏بكرة الصبح اجهزي عشان تروحي تجيبي فستان يليق بمقامنا وتختاري شبكتك و....

-عائشه بغضب :  ‏شخص حقير و بتاع شكليات ومعندكش ذرة احترام لغيرك 

-‏مسكني من شعري : قولتي ايه انطقي انا حقير بكرة الحقير ده هيوريكي هيعمل فيكي اي يا زباله 

-‏ااااه ...سيب شعري ي متخلف 

-‏متستاهليش غير الاهانه م دا مقامك 

مشي ورزع اللباب وراة نمت مكاني من كتر العياط 

قمت الصبح عديت علي جدي عطيته دواة وطبعا كان لازم ابينله اني مبسوطه طلعت لفهد كان مستنيني ف العربيه ركبت معاه وروحنا نجيب الفستان والشبكه كان نفسي يبقااا ليا اخت ام اب اي حد يكون معايا ف يوم زي ده ، يختار معايا الفستان انا فعلا يتيمه دموعي نزلت غصب عني واحنا ف العربيه 

- مالك 

- ‏ميخصكش 

- ‏انا غلطان يلا انزلي 

نزلنا ودخلنا اتليه فساتين عيني جات علي فستان جميل اووي عجبني جدا

- عائشه ببراءة : فهد ممكن اخد الفستان ده حبيته اوي ؟

- ‏فهد ببرود : ماشي 

بني ادم براس كلب والله قال ماشي قال مش عارفه انا قتلاله قتيل ولا اي ولا هاخد الورث منه ربنا يستر 

- فهد : يلا نمشي 

- ‏يلا

• اشترينا الفستان وكام حاجه كده والشبكه طبعا كل ده وهوة مكشر وانا مالي انا يكشر ولا يضحك دا انسان مريض ...اه والله مريض 


• جاب الكوافير ف البيت وجهزت نفسي ونزلت تحت كانت الحفله جميله كتبنا الكتاب وانا خايفه اوي وحاسه ب احساس غريب حضنت جدي وكنت بعيط ، الحفله خلصت والناس كلها مشيت وطلعنا فوق ف الاوضه 

- هتفضلي قاعدة بالفستان ده كتير 

- ‏وانت مالك خليك ف حالك 

- ‏وانا مالي ازاي يا حبيبتي 

- ‏حبك برص يا اخي 

- ‏طولة للسان مش عايز 

خدت بيچامة شتوي  محترمه ودخلت غيرتها ف الحمام  وطلعت 

- اي اللي انتي لبساه ده 

- ‏مش فاهمه 

- ‏لا فاهمه وبتسطعبتي 

- ‏انا تعبانه و عايزة ارتاح مش فاضيه للكلام ده 

- ‏خدي هنا انتي نسيتي اننا اتجوزنا ولا اية

- ‏ايوة يعني عايز  اي 

- ‏عايز حقي 

- ‏شهقت : اييييه ....بتقول اي ؟ 

- ‏عايز حقي الشرعي اي مالك 

- ‏انت اتتجنت انت عارف انا اتجوزتك ليه 

- ‏ميخصنيش 

- ‏مش هتلمس شعره مني 

- ‏والله ؟ 

جه يقرب عليا زقيته بعيد وفضلت اعيط مسكني من ايدي ودخلني البلكونه وقفل عليا 

عائشه : فهد ...فهد بالله عليك افتح الجو برد حرام عليك انت اي 

-فهد .......

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

-‏يتبع ....

 

تعليقات

التنقل السريع