رواية هل من امل البارت الثاني بقلم رندا على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية هل من امل البارت الثاني بقلم رندا على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
رواية هل من امل البارت الثاني بقلم رندا على في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه
داخل نوح وبكل غضب جواه أنه اتجوز لان كان رافض الجواز وهنعرف سبب دا بعدين وأنه كمان اتجوز وحده مكنش يعرفها ولا شافها غير أنه كان بيسمع كلام مش حلو علي مامتها أنها كانت سبب ف موت عمه دخل نوح جناح بتاعه......
فريده قاعده علي سرير ترتدي فستان فرح طويل ومفتوح من ظهرها وشيك اوي وعلي شعرها طرحة فرح نازله علي وشها وبتفرك ف أيدها الاتنين ومتوتره وخايفه من كلام اللي مامتها قالته عن نوح....
نوح قرب منها قعد علي سرير وبصلها : بصي ي بت عمي عاد انا كلمتي تتسمع شغل بتاع برا دا مش عندي انا حركه أو أكده مش تعجبني تزعلي جامد ونا زعلي وحش قوي (اسفه لو مش بكلم صعيدي حلو بس مش عارفه والله بس بحاول اقلد طريقه)
فريده وخوف ماليها خايفه ترد ودموعها نازله
نوح بغضب مسك أيدها جامد: اي خرسه مش بتنطقي لي وبعدين الفستان قليل الاداب دا لي متجوز سوسن عشان تلبسي
فريده بعياط جامد بشهقات : اس.. اسفه ..مالوا دريسي مهو حلز
نوح أخذ نفس عميق بنفاذ صبر :انا هقول تربية برا انا لو كنت شوفتك بيه تحت كنت جتلتك ...من هنا ورايح مفيش لبس زي مسخره دا ..هدخل اخد شاور ولاقيكي مغيره ودخل
اول مخرج انهارت من عياط يارب اقف جنبي انا ماليش غيرك وبعدها اخدت نفس عميق وبغيظ ...مالوا دريسي مسخره ف عينك
وقامت غيرت ولبست هوت شورت اسود في نقط كريزي ف ابيض وتيشرت فوق بطنها اسود نفس لون هوت شورت بلون أسود عكس لون بشرتها بيضاء
لان دا لبسها دايما وأطلقت حرية شعرها عسلي غامق كان بعد خصرها كانت حلوه اوي كأنها حوريه
ف مكان تاني
مني : وحشتني قوي
اياد : وانتي اكتر وحشتيني جامد بقولك اي انا تحت متنزلي عاوز اشوفك
مني : ينهار مش فايت اتجننت كيف لا حد يشوفنا
اياد : متخفيش محدش يشوفنا اخلصي وانزلي بقولك وحشتيني
stop ✋
(مني اخت نوح عندها ١٩ سنه ف كلية صيدله عيونها زتوني بشرتها بيضاء شعرها ناعم عند نص شعرها لونه بني غامق جسمها لا تخين ولا رفيع مظبوط طولها بين قصر وطول متوسط طيبه جدااا دمها خفيف اللي يشوفها يحبها جدا بتحب اياد معاها ف كليه بتحبه جدااا بس هو ف ربعه وهي ف أولي )
سليم عندو ٢٢ سنه مش سهل خالص وبتاع بنات عندو لحيه خفيفه عنيه بني بشرته سمره طويل ومع مني ف كليه بس هو ف ربعه )نرجع بقي نكمل
مني : حاضر ي اياد وراحت تنزل
ف مكان تاني
حبيبه بغيره وغيظ : انا مستحيل ي ماما سبها تاخدو بنت القاتله
زينب ضحكت بشر : مش تاخدو ي هبله بطلي هبل
حبيبه: هموت واعرف انتي جايبه برود وثقه دي كلها منين اهو ورث يروح وأملاك كلها
زينب الام بخبث / مفيش حاجه تروح والأملاك تكون لينا ونوح يبقي زي خاتم ف صباعك
حبيبه: ازاااي دا تجوز
الام: اسمعي ي حتت متخلفه نوح لما يعرف أن..**
حبيبه بفرحه وضحكت شر : مطلعتيش سهله خالص ي ماما بس افرد عرف
الام : حتي لو عرف موضوع حقيقي مش كدب احنا مالنا
حبيبه بفرحه جامده : اخ من دماغك دي وتغور اللي اسمها فريده دي يبقي ليا
(حبيبه بنت عمت نوح حقوده جدااااا وبتحبه اوووي وامها مقوياها جدااا وبتشجعها علي غلط دايما زينب تبقي عمت نوح وكل همها ف دنيا فلوس والورث)
عند نوح وفريده
طلع هو يرتدي بنطلون وعاري صدر وفوطه علي رقبته بينشف شعره ومره وحده تنح ووقف مكانه :انتي مين
فريده بتوتر وخوف : أ انا فريده
نوح سرح فيها وصوتها رقيق وقرب منها جامد ولمس خدها ورفع وشها لي وبص ف عيونها وسرح من جمال عيونها/ انتي ازاي كدا
فريده تكسفت جامد اوي كانت تموت من خجل وخدودها بقت وردي جامد ووشها بقي كله عبار عن لون احمر
نوح قرب منها وباس*ها
فريده بعدت وشها بقي احمر جامد
نوح فاق من توهان اللي كان في من جمالها
بقلمي/Randa Ali
نوح بغضب/ اسمعي كويس انتي هنا تكوني خدامه ليا وتكوني فتره موقته وهطلقك كل حرف اقوله يتنفذ وأقسما بالله العلي العظيم حاجه بس تدايقني يكون يومك اسود
فريده مكنتش عارفه ترد ودموع نازله من عنها وساكته
فريده بخوف/ امال هنام فين
نوح ببرود: هنا علي سرير ولا مش بتشوفي
فريده بنفاذ صبر وعيد: لا بشوف وكويس اوي بس مش متعوده نام جنب حد
نوح ببرود مستفز: براحتك عند الأرض نامي عليها
فريده بغيظ وعصبيه : بس انا مش متعوده انام علي الارض
نوح شدها من معصمها جامد بعصبيه: من اولها بتتعصبي عليا انا هعديها مره دي بمزاجي بس قسما بالله لو لسانك دا علي صوته عليا تاني لاتشوفي وش عمرك ف حياتك متتخيلي
فريده بدموع ووجع / اسفه بس سيب ايدي
نوح زقها وراح قام طفي نور ونام علي سرير
بقلمي/ Randa Ali
نوح بعد ساعه قام علي صوت عياط فريده صوتها بتكلم حد ف فون وبتقوله وحشتني اوي طلع زي ما مامي قالتلي أنهم وحشين دا كان هيكسر أيدي انا محتجاك جامد
نوح بكل غضب قام دخل البلكونه وهو حالف يقتلها
ف مكان تاني
نزلت مني وركبت العربيه بتاعت اياد
اياد بصلها وابتسم بخبث :وحشتيني اوي وحضنها جامد
مني وشها حمر وتكسفت وبعدت : اياد ابعد
أياد: لي بس وراح مره وحده ومسكها وباس*ها جامد
مكنتش عارفه تاخد نفسها وبتحاول تبعد ضربته جامد ف كتفه اخدت نفسها لسه هتفتح باب عربيها تنزل راح شدها و...........
___________________________
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق