القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية خيانة وعد البارت الثالث بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه



رواية خيانة وعد البارت الثالث بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 


رواية خيانة وعد البارت الثالث بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





رواية خيانة وعد البارت الثالث بقلم هاجر العفيفى في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله وحصريه 





شكرا على التفاعل يابنات ❤️   البارت الثالث


أدهم بحزن : حقيقي أنا معرفش ده كله حصل ازاى يعني ايه النهارده اليوم التالت لوفاة مرات عمي ومصطفى ميعرفش

تميم أخو ساره : انا لسه معرفش ازاى ده حصل 

ساره بتنهيده : معلش مش عايزه كلام فى الموضوع ده دلوقتي 

لسه هيردوا عليها دخل مصطفى وريناد 

ريناد بجمود : يلا اطلعوا كلكم بره بيتي 

ساره بعدم فهم : بيتك ايه يابتاعه انتي 

تميم بغضب : هو ايه ال بيحصل

مصطفى ببرود : انا كتبت البيت باسم ريناد لأنها بقت مراتى

الكل اتصدم وساره دموعها نزلت وقالت : طب ومامتك 

مصطفى بتوتر : هتفضل هنا معززه مكرمه

أدهم : سبحان الله طلعت أحقر انسان

مصطفى بغضب : ازاى ترد عليا كده وبعدين انتوا هنا بتعملوا ايه وأزاى تكون مع ساره

تميم بسخريه : انا موجود على فكره وبعدين ده بدل ماتشكر الراجل ال وقف مع أمك لاخر نفس

مصطفى بعدم فهم : مش فاهم

ساره بدموع : ماما ميرڤت ما"تت يامصطفى 

مصطفى بصدمه وعدم استيعاب : ماتت !! امى ماتت ازاى حصل امتي

ساره على نفس دموعها : لما انت سيبتها وخرجت بعد لما زعلتها

ريناد بصوت عالى : متسمعش كلامها يامصطفى امك ميته قضاء وقدر عادي هما ال عاوزين يحملوك ذنب مش ذنبك

إدهم قرب من مصطفى وقال : مش عيب تخلى الستات ترد وانت واقف يعني ده حتي عيبه عليك 

أدهم ضربه لكمه قويه فى وشه ومصطفى من صدمته مداش رد فعل

تميم : يلا ياسارا نمشى من البيت ده بس صدقني يامصطفى هنبهدلك فى المحاكم ومش هرحمك

قال كلامه وخرج وهو بياخد ساره معاه وادهم بصله باحتقار وخرج وراه

ريناد جريت عليه وقالت : سبتهم كده من غير ماتاخد حقك منهم

مصطفى بدموع : أمى ماتت وهي غضبانه عليا 

ريناد قربت منه وقالت بخبث : ياحبيبي مامتك كانت بتحبك واكيد هما بيقولوا كده عشان بس يخلوك تدمر ومتعرفش تكمل حياتك

مصطفى بصلها ومردش


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفرووا


تميم بغضب : ازاى كل ده يحصل وانا معرفش خلاص عدمتي اخوكي

ساره بحزن : تميم عشان خاطرى مش قادره اتكلم والله

تميم قرب منها وقال بحنان : ياحبيبتى انا اخوكي يعني اي حاجه تحصلك انا موجود هنا وقلبى مفتوح ليكي واقدر اخد حقك 

ساره بدموع : ماما ميرڤت لاخر لحظه كانت بتدافع عني وخلاص مشيت ال عوضتنى عن ماما الله يرحمها مشيت هو طلع جبان وميستاهلش حبى ليه

تميم بحزن على حالة اخته : اهدي ياحبيبتى بس وانا والله العظيم ماهسيب حقك ابدا

ساره : انا كل ال عايزه هو حقي منه ومش عايزه. ازيد من كده وانا واثقه عشان ال هو عمله فى مامته هيترد ليه 

تميم باستحقار : انا معرفش ازاى هو طلع بالنداله دي يعني كتب البيت باسمها ومحطش فى باله أمه كانت هتعمل ايه كده ربنا رحمها منه

ساره بتنهيده : ربنا يرحمها ويغفر لها يارب


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم 


أدهم : عايزك تعرفلى كل حاجه عن واحده اسمها ريناد مسعود

الشخص : ليه

أدهم بضيق : اعمل ال بقولك عليه وانت ساكت يامازن من فضلك

مازن بضحك : خلاص ياعم متزوقش

أدهم : انا ماشى

مازن : صحيح كنت عايزه اقولك أن خطوبتي الاسبوع الجاي

أدهم بابتسامه حضنه وقال : بجد الف مبروك ياصحبي

مازن : الله يبارك فيك ياباشا عقبالك

أدهم : بعد الشر

مازن : يارب تقع وهنشوف أدهم تاني خالص

أدهم بضحك : مش المقدم أدهم ال يقع يابني 

مازن بغمزه : لما اشوف


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹أذكروا الله


بعد مرور أسبوع


ساره كانت خارجه من اوضتها وسمعت صوت تميم ومراته ندي 

ندى بصوت عالى : انا زهقت بقا هي اختك دي هتفضل على قلبنا دايما

تميم بعصبيه : ندا وطى صوتك وبعدين ال بتتكلمي عليها دي اختي يعني تقعد فوق دماغي 

ندي : وانا مش مجبره اتحملها 

تميم : قولتلك وطى صوتك عشان  هي متسمعش 

ندي بتحدي : يانا يا أختك فى البيت ده

تميم بصدمه : ايه ال بتقوليه ده !!!

ندى بعند : هو ده ال عندي اختار

تميم : ............


ده كله كان تحت مسمع ساره ال دموعها نزلت لما سمعت الكلام واتصدمت لما سمعت كلام اخوها


يتبع


ياترى اخوها قال ايه وايه ال هيحصل توقعاتكم

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

متنسوش ذكر الله 💚


#خيانة_وعد


بقلمى #هاجر_العفيفى


دمتم في حفظ الرحمن 💚


تعليقات

التنقل السريع