القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية هل من امل البارت التاسع وعشرون 29بقلم رندا على


رواية هل من امل البارت التاسع وعشرون 29بقلم رندا على 








رواية هل من امل البارت التاسع وعشرون 29بقلم رندا على 





مني...كنت قاعده ف اوضتي ودموعي مغرقه وشي بعد كلام نوح... وبفتكر كلام اياد ليا وانه سبب ف مشاكلي قاطع تفكيري صوت مسج.......وحشتيني اوي شوفت المسج وحسيت بوجع مش عارفه لي وكتبت.. مين؟ كتبلي......ابني عامله اي...وضحك...عرفت انك اتجوزتي علي كدا بقي جوزك عارف انك مش حامل منه ؟! وعارف بقي مين ابو الطفل ولا لاء  وعارف انك كنتي معايا قبل متكوني معاه؟ توتو اخص عليكي مكنتش متخيل انك بياعه اوي كدا تنسي حب حياتك وأبو ابنك بسرعه كدا وتتجوزي ويهون عليكي تبقي مع واحد غيري ويقربلك حد غيري توتو اخص بجد عليكي......بس يعيني جوزك مغفل ميعرفش حاجه وهيربي طفل مش ابنه يعيني عليك ي دكتور هو مش بردو دكتور ي مني ي حبيبتي يام ابني اللي ف بطنك.....

مني.......فضلت مصدومه لمدة كام دقيقه كدا..ودموع متحجره ف عيوني ونفسي بداء يضيق معقول معقول دا د.دا اياد بس دا رقم مصري ؟!!! ازاي هو ف امركا معقول هو ازاي ..وازاي عرف اني اتجوزت ...ودموعي نزلت بحرقه... لاقيته بعتلي فيوس بصوته وبيقولي..... حبيبتي ام ابني متفكريش كتير اكيد عماله تسالي نفسك.... وضحك وقال ... اخبارك اول باول عندي ي حبيبتي  بس لاء زعلان منك اوي كدا ي منون تتجوزي وتخلي حد تاني اب ل ابني مش معني سبتك تعملي كدا هو اه انا مسمحش اتجوز وحده سلمتلي نفسها بس بردو مش بسرعه دي امال... وتنهد... فين الحب اللي كنتي بتحكي عنه دا انا اول مرجعت من امركا اجازه قولت لازم اعرفك اني جيت واطمن علي ابني حبيبي اللي ف بطنك علي حق صح هو عامل اي حبيبي بابا ...وضحك باستفزاز....... ههههههه والدكتور جوزك اي أخباره 


مني............مكنتش عارفه اتتفس ونا بسمع صوته فات عشر دقايق ونا زي مانا مش برد ومره وحده لاقيته بيرن رديت وقبل م يكلم كلمه بكل جمود ودموعي نازله وعصبيه وغضب قولت :اي داااا مش معقول اياد أحق"ر راجل اشوفه ف حياتي ...وضحكت باستفزاز.... ههههههه توتو مكنتش اتخيل الجبان يظهر تاني اي اخبارك ي جبان ي خواف وابن ايييي ي ابو ابن هو. صحيح كنت حامل ومش عارفه انت عرفت ازاي بس ابنك انا مو"ته ومااااات والحمد الله بقي جت من عند ربنا عارف لي...؟ هقولك لي بكل بساطه كدا كنت هكر"ههه وهعذ"به ليل ونهار ي اياد لانه ابن واحد حقي"ر زيك وزبا"له ربنا جابها من عندو أنه مات لان كنت هكر"هه ومش هطيقه ابدا لانه انت ابو... وحسام اسمه دكتور..... حسام..."واتكت علي الجمله"... واوعك تجيب سيرته علي لسانك الو"سخ دا لانه اسمه بس انضف منك الف لا الف اي مليون مره أنه يجي علي اسم واحد زيك حسام هو أول حب ف حياتي انت كنت أحق"ر حاجه عدت في حياتي ي اياد حسام حبه هو اللي فوقني وعرفني انه هو الراجل الصح راجل فعلا مش جبان زيك وو"سخ بيستغل البنات ليه ويستغل ثقتهم فيه من سببك اهلي مش بيكلموني انا فوقت مش عارفه ازاي سلمت نفسي لواحد زيك انا بستحق"ر نفسي اوووووووووي اوي ي اياد عشان سلمتها لواحد زيك كنت عميه بجد وبثق فيك بطريقه عمياء كنت حقي"ره لما حبيبتك بس طلع مش حب طلع تعلق من شخص معايا من زمان ومهتم بيا علي قد مخذلتني وكسر"تني واخدت اعز ماملكه وخربت حياتي وعلي قد ثقتي وحبي ليك علي قد مانا كر"هتك مليون مليون مليون مره ي اياد مهما اقولك على كر"هي ليك انت لو قدامي كان زماني قتلت"ك وحسام دا الضفر اللي يطير منه بمليون مره من راجل زيك لا مش راجل من واحد زيك ي زباله

واوعدك هدفعك الثمن غالي ونا استاهل اه عارف لي لان فكرتك راجل ف ظهري ووثقت فيك والحمد الله ربنا عوضني براجل مفيش زيه ابدا اقولك المفاجأة حسام عارف تعرف حسام اتجوزني كمان هو كان معايا لما اجتهد"ت واقولك حاجه حسام بيتمني يلاقيك هو ونوح وساعتها اتشاهد علي روحك وقفلت ف وشه السكه........

__________________بقلم الكاتبه : Randa Ali


كل دا واياد مصدوم بذات لما سمع أن نوح وحسام عاوزين يقتلو"ا وأنهم عارفين كان مصدوم جامد اوي صدمه كبيره وقام بسرعه يلم لبسه اللي كان لسه حاطه ف الدولاب امبارح وعمل مكالمه حجز بيها اول طياره طالعه وطلع شنطه يلم هدومه فيها وهو بيلم لبسه فونه رن 

رد اياد وقال بتسرع وهو بيلم لبسه : نعم عاوز اي

رد عليه مدحت: مالك ومال صوتك كدا لي

اياد بعصبيه: ...انا مسافر برا مصر ومش راجع تاني

مدحت قام بعصبيه وقف هو بيكلمه: نعممم مسافر يعني اي ؟

اياد اتعصب:هو كدا مسافر يعني مسافر مش هقعد هنا

مدحت بغضب جامد: والصفقه اللي هتتهرب برا مصر اللي نازل عشانها هتسبني انا لوحدي وانت تاخد الفلوس علي فاضي كدا من غير اي تعب انت وابوك

اياد بعصبيه: مليش دعوه اتصرف ثانيا ونت فاكر نفسك مين اصلا انت واحد شغال معانا بتساعد يعني يعتبر شغال عندنا لا اكتر ولا اقل

مدحت وشه حمر جامد وبتماسك وقال بخبث:اكيد طبعا ...ي باشا. بس لازم تسلم معايا الصفقه بعدها سافر علي طول

اياد اخد نفس عميق:طيب انا هاجي علي مخزن واستني تسليم الصفقه وسافر علي طول

_____________________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


مني بعد م قفلت الفون اقعدت واخدت نفس عميق اوي .....مش متخيله ازاي قولت كل الكلام دا انا دموعي كانت مغرقه وشي كنت متوقعه هنهار اول مارد زي منهارت لما سمعت صوته وأنه رجع ...قد اي انا بكرهك ي اياد ونمت علي سرير وقالت بنبرة ندم :ياااااه لو يرجع بيا الزمن مكنتش حتي هصاحبك صديق بس كنت هبعد فورا عنك كفايه زعلت ربنا مني ياااارب يااااارب اغفرلي وسامحني


_______________بقلم الكاتبه : Randa Ali 

عند نوح كان بيفكر ف فريده وابتسمت تلقائي من الفكره اللي بيخططها ل فريده رغم كل الوجع اللي فيه واللي حالف يعمله ف اياد ومره وحده وشه حمر جامد وافتكر اياد مسك القضيه وحاول يركز فيها ......

قاطع تركيزه الباب بيخبط قال ......ادخل


-دخل العسكري ودخل معاه ظابط تاني صاحب نوح

..... باشا الواد اللي قولتلي الصبح اجيب كل المعلومات عنه

نوح قام وقف وقال بتسرع:هااا عملت اي انطق

-........جبت كل حاجه عنه اسمه اياد فعلا احمد يامن عندو ٢٣ سنه كان بيدرس ف جامعة القاهره لاكن علي أول السنه حول برا مصر ف اابو احمد يامن صاحب شركة .....ووحيد أهله ومدلع وبيشرب ونزل اجازه امبارح هنا بس عشان...

نوح كان مركز جامد اوي وبيسمع بتركيز واول ماسمع نزل اجازه بلهفه وسرعه وقاطع كلامه :نزل مقولتش من بدري لي.. مكانه فين + سكت لي ....وقال بغضب......انطق 


-بتوتر من صوت نوح وقال بصراحه طلع هو وواحد اسمه مدحت وأبو بيهربو مخدرا.ت  وطلعت دي الصفقه اللي كنا بندرب كل المده دي عشان نعرف نمسكهم عشان كدا هو نزل ودي صورته

نوح شد الصوره وفضل يركز ف الملامح و اخد مسدسه ولسه هينزل بسرعه 

صاحبه عز الظابط شدو :نوح اهدي رايح فين

نوح بعصبيه : ابعد عني هروح حالا واخلص عليه

عز مسكه وقال:بطل غباء وتتحول لتحقيق لا طبعا هنستني لبليل والصفقه بيسلموها مش نبقي كل دا بنخطط وترسم هنهجم ازاي وكل دا يروح ف لحظه

نوح بعد بغضب وقاعد بعصبيه وبيفكر

عز قعد علي الكرسي اللي قدام نوح وقال باستغراب:بس. مش غريبه انت لي مهتم بيه كدا وعاوز تموته

نوح انتبه وبتغير الموضوع قال :عادي ومسك فون فضل يقلب فيه وهو ف كمة غضبه 

عز بصله بهدوء وقال: انا كلمت حمزه هو لسه جاي من مامويه قالي أنه هيروح هيغير ويجهز وجاي

بصله نوح وقال بهدوء عكس الحرب اللي جواه من اياد:مكنتش عاوزه يجي هو لسه جاي وتعبان اكيد

عز قال بمرح : الحب ي خويا هههه هو بصمم وينط ف اي حاجه انت فيها ونت كمان كدا علي اساس حد منكم هيتخطف وتنهد بطريقه كوميديه وقال.....الحب بقي ياخويا نوح ليقطع القلوب والخوف من الفراق مراتك التانيه هو 

نوح بصله وضربه وقال بغيظ: اتلم ياض وأجمد كدا 

عز ضحك جامد: هههههههه قاسي اوي انت وعنف


__________________بقلم الكاتبه : Randa Ali 

اياد نزل بشنطتة حطها ف شنطة العربيه من وراه وطلع علي المخزن مكان التسليم

________________


عند فريده كانت ف الجامعه ف الكافتيريا كان أول يوم ليها تنزل فيه بعد فتره كبيره كانت قاعده وشها شاحب وحاطه رأسها علي التربيزا 


حالا جت وشدت الكرسي وقعدت وقالت :اخيرااااا مش معقول شوفتك ....اي ي بنتي فينك كل دا ومش بتردي لي علي فون قلقت عليكي اووي 

فريده رفعت راسها وبصتلها :اي ي بنتي كل دا اصبري ارد

حالا بنفاذ صبر:اهوووو صبرت قولي بقي كنتي فين

فريده بدوخه وتعب:كنت تعبانه شويه ومش هقدر انزل الجامعه ف فضلت ف بيت

حالا بزعل علي فريده:اخص عليكي مش تردي تطمنيني انا كنت قلقانه عليكي اوي وجتلك امبارح لاقيتك نايمه رفضت طنط تصحيكي قعدت معاها شويه ومشيت

فريده ابتسمت جامد: ربنا يخليكي ليا ومتحرمش منك...بس انا كان غصب عني كنت تعبانه وقافله فون ماما قالتلي لما صحيت انك كنتي هنا

حالا قعدت جنبها ولمست وشها:مالك ي حبيبتي شكلك تعبانه اوي ووشك شاحب من تعب لي

فريده ابتسمت بتعب :مرهقه شويه وطلبو العصير وقعدت تحكي مع حالا بس قلبها مع نوح وعقلها ف تفكيره ل نوح قاطع حديثهم وشرود عقل فريده ف نوح علي صوت 

.....احم انسه فريده اخير شوفنا وشك قلقتيني عليكي احم اقصد قلقتينا عليكي اوي

رفعت فريده نظراته ليه وقالت بضيق: دكتور محمود اهلا كنت تعبانه شويه

حالا عيونها دمعت وبصتلهم

محمود بص ل فريده بإعجاب وقال: الف سلامه عليكي مالك بس

 فريده شگ....  قاطع كلامها حركة حالا العنيف

قامت حالا بعنف من الكرسي وقالت: عن اذنكم ومشيت ومردتش على صوت فريده

فريده اتنهدت بضيق وقامت اخدت الدفتر ولسه هتمشي 

محمود بتسرع: استني بس رايحه فين ي انسه فريده انا گ..

قاطعت كلامه فريده بعصبيه : انا مدااام مش انسه عن اذنك

محمود بتسرع وقف قدامها: انا بعتذر نسيت ومدام متزعليش ثانيا عرفت انك منفصله عنه من حالا ونا معنديش مشكله اتجوز وحده كانت متجوزه  لانه عادي خالص انا معجب بيكي من اول مشوفتك وطالب ايدك

مره وحده ووو

______________بقلم الكاتبه : Randa Ali 

حمزه رجع دخل الفيلا وقعد علي الكرسي بتعب غمض عيونه 

كانت ف نفس التوقيت....دنيا داخله من باب الفيلا

حمزه فتح عينه علي صوت باب وشفها داخله ولابسه دريس صيفي بينك علي طرحه رقيقه اوي وجملها الملاكي ظاهر اوي  تتعصب وقام وقف مره وحده وقال بغضب : انتي كنتي فيييين

دنيا بخضه ورجفه ورجعت لوراه واخدت نفس عميق:حمزه خضتني 

قرب منها بعنف ومسك دراعها: كنتي فين ردي عليا ازاي تخرجي اصلا

قالت بعصبيه: انت بتزعقلي لي

حمزه قال بغضب : صوتك ميعلاش عليا فاهمه كنتي في ردي عليا

دنيا بدموع والم من مسكته : گ.....گنت ف جنينه اللي من وراه زهقت طلعت الف فيها

حمزه بغضب وسبها

دنيا ....حطت ايدها علي دراعها مكان لمسته ودموعها نزلت

حمزه اضايق من نفسه جامد وقال : انا .....انا مكنش قصدي بس بس تعصبت فكرتك برا افرض حد منهم كان لقاكي برا مكنتش اعرف انك ف الجنيه فكرتك خرجتي عشان كدا اتعصبت

دنيا هزت راسها ولسه هتطلع

وقفها صوته الجذاب

حمزه.....احم بكرا هيكون كتب كتابنا علي فكره لان النهردا عندي شغل مهم ف هاجلها لبكرا

قلبها دق جامد وتوترت وبصتله

قرب منها وقال: بتبصيلي كدا ليه؟!

دنيا بتوتر واضح: اصلك غريب اوي

بصلها حمزه بتعجب وقال: ليه؟ بتقولي كدا

دنيا بتوتر واضح اص...اصل. واحد انقذني ودخلني بيته وكمان هيتجوزني عشان يحميني منهم....كلام دا كنت بقراءه ف الروايات وبس لاكن ف الواقع مفيش كدا

بصلها حمزه واستغرب نفسه فعلا بعدها غير الحديث وقال: احم عادي عن اذنك هطلع اخد شاور والحق اللي ورايا وطلع قدامها

دنيا فضلت تبص عليه لغاية مختفي من قدامها....


___________بقلم الكاتبه : Randa Ali

زياد خلص العمليه اللي معاه وطلع غسل ايدو وقعد يرتاح سمع الفون بيرن رد وقال : ايوا يا ليان

ليان بشهقات: زياد تعال بسرعه ليا انا محتاجك

زياد قام وقف بسرعه وقال بقلق واضح: ليان اهدي مالك انتي فين

ليان بنفس الشهقات: أن...انا ف شقة بابي القديمه اللي.... تعال بسرع انا محتاجك بسرعه ونبي تعال بسرعه

زياد بتسرع وهو طالع من المكتب وماشي بسرعه: طيب طيب اهدي انا جاي وقفل سكه ونزل بسرعه ركب العربيه علي طريق الشقه

سمع الفون بيرن بص ل رقم كانت حبيبه قفل الفون وكمل سواقه ......بعدين هبقي  اكلمك وفهمك

____________

عند ليان ابتسمت ابتسامة خبث وبصت لمظهرها ف المرتبه كانت ترتدي دريس سهره وقح وشعرها نازل عليها وميكب سنبل واخدت نفس عميق وراحت عند الكاس وحطت فيه نقط من العلبه اللي معاها ومسكت الفون علي رقم حبيبه اللي ادخته من فون زياد لما قالتله مره اعمل مكالمه من عندك ..... ابتسمت بخبث.....هنشوف مين اللي هيكون فرحها بعد أيام وبصت بانتصار للفون وهي ناويه علي ........

______________بقلم الكاتبه : Randa Ali 


حبيبه بصت لفونه اللي اتقفل بضيق واضح وحطت أيدها علي قلبها......ياترا انت فين ولي قفلت فونك لما رنيت


_________________________

#يتبع

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع