رواية غموض الحب البارت الثاني2 بقلم هبه الله
رواية غموض الحب البارت الثاني2 بقلم هبه الله
البارت الثاني
مراد بصدمه. مين دي؟
سالم : دي حور اللي انتَ كنت رافض تجوزها
مراد بعدم استيعاب. مين اللي مبيفهمش اللي رافضها
سالم. انتَ اللي مبتفهمش اللي رفضتها
مراد بإحراج :ها وبعدين قعد مكانه
وحور كانت قاعده في الكرسي المقابل ليه
سالم بجديه: حور مراد موافقين كتب كتابكم النهارده
مراد : اه موافق
سالم موجه كلامه لحور:وانتِ يا حور
حور بابتسامه:اللي تشوفه يا عمي مش هيفرق معايا
سالم :كتب كتابكم النهارده
مراد بضيق. تمام يا بابا وأخذ مفاتيح سيارته وخرج من القصر بغضب متجهاً لشركته
اول أما خرج الجميع ضحك عليه
سالم. مش هتفرق معاكي مين اللي كان هيم،وت ويشوفه
حور بقلق: مراد عارف انا شغاله ايه
سالم. لا مش عارف
حور كملت اكلها . تمام
في الشركه
عند مراد
د لف مرادالي مكتبه الذي عباره عن اللون الاسود واللون الرمادي ومكتبه مصنوع من الزجاج ولونه اسود وبه كتبه كبيره واريكه باللون الرمادي وحمام في غرفه مكتبه .
خلع جاكيت بدلته وجلس على كرسي مكتبه فدخلت ورائه السكرتيره وقالت:
حضرتك عندك اجتماع كمان ساعه يا فندم
مراد ببرود:الغي كل اجتماعات النهارده
السكرتيره:بس يا فندم
مراد بمقاطعه :قلت الغيهم
السكرتيره: تمام يا فندم
خرجت السكرتيره وحازم دخل المكتب من غير اما يخبط:في ايه يا مراد متعصب ليه ولغيت كل الاجتماعات
مراد بغضب: هتجوز
حازم بصدمه 'انت قلت حاجه تقريبا سمعت حاجه غلط
مراد : وكتب الكتاب النهارده وهي اكبر مني بخمس سنين
حازم بصدمه: كتب كتاب مين؟ وبعدين ازاي انت مقلتليش
مراد. انا لسه عارف وحكاله كل حاجه
حازم بضحك. الف مبروك
مراد. بتضحك على ايه
حازم. ولا حاجه يلا هتتاخر
مراد. ماشي
وخرجو من المكتب ثم من الشركه بأكملها وصعدو لسياره مراد وقادها مراد الي القصر
عند حور
في التليفون
حور. عرفت هو مين
الشخص. لا مش
حور بمقاطعة وغضب. مازن يعني ايه ما عرفتش هو مين
مازن. انا ما عرفتش اي معلومات عنه بس عرفت شخص ممكن يوصلنا ليه
حور. مين الشخص ده
مازن
حور بصدمه. تمام انا اللي هاعرف كل المعلومات عنه
بعد وقت
سليم. ايه ده انت لسه ما جهزتيش نفسك
حور. لا رد
سليم. حور حووووووور
حور. ايه
سليم. في ايه مالك
حور. ها لا انا كويسه خمس دقائق و هنزل
سليم. تمام
دلفت حور الي الحمام وخرجت بعد دقائق ثم اتجهت الي الخزانه وارتدت فستان اسود طويل وفردت شعرها وخرجت من غرفتها ونزلت من علي الدرج وذهبت للصاله
مراد بتوعد: حياتك هتكون نفس اللون اللي لابساه
حور اتجاهلته
سالم. اكتب يا شيخنا
حور كانت بتفكر في الشخص اللي مازن قلها عليه وفاقت علي جمله المأذون الشهيره
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
سالم بفرح. الف مبروك يا حور وحضنها
مراد. وانا ايه
سالم. الف مبروك يا مراد وحضنه. انت لو زعلتها انت اللي هتندم
مراد بضيق:ماشي
مراد مسك ايديها وصعد لغرفتهم
في غرفه حور ومراد
مراد بسخريه: الف مبروك
حور اتجاهلته وكانت ماشيه
مراد مسكها من ايديها. أما اكون بتكلم معاكي تردي عليا وجوازنا دا علي الورق بس وبلاش طريقتك دي معايا علشان متندميش
حور بعدت ايديه : خلصت اول حاجه متفكرش تمسكني كدا تاني وبعدين جوازنا ده ميفرقش معايا ودي طريقه كلامي وانت اللي هتندم لو فكرت تغلط معايا فاااهم
مراد بعصبية. انتي ازاي ت
حور بمقاطعة . مش عاوزه اسمع اي حاجه
في مكان آخر
المجهول. هي مش لازم تعرف انا مين
الشخص. بس هي عرفت كل المعلومات عن****
المجهول. اقت*لوه
الشخص. تمام يا زعيم
عند حور
خرجت من الحمام
وبعدين مسكت مخده
حور. اتفضل
مراد. ايه ده
حور. نام علي الكنبه
مراد
يتبع.......
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق