القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قصر المغربي البارت الثالث 3بقلم ريل محمد


رواية قصر المغربي البارت الثالث 3بقلم ريل محمد 





رواية قصر المغربي البارت الثالث 3بقلم ريل محمد 




#قصر_المغربي3

#ريل_محمد 


كانت تنتظر بملل إلى أن خرج من مكتبه 

:جيتي امتا و ليه مدخلتيش 

:جيت من بدري بس الانسة قالت لي انك مشغول 

توترت السكرتيرة و كانت تريد التبرير

:مدام ملك تيجي في اي وقت تدخليها يا إسراء و مش عايز أكرر كلامي 

بصت إسراء لي ملك بحقد 

:اللي تؤمر بيه 

بص على ملك

: يلا بينا 

ذهبو معا الا احد المطاعم

******************************

في القصر

كان ادهم يلعب في تليفونه و مسدسه على الطاولة أمامه و فاتت هي و مدت يدها لتأخذ المسدس 

:ايدك 

:يا ابيه اشوفو بس مش هعمل بيه حاجة 

:قلت ايه يا منة اوعى فمرة اشوفك بتمدي ايدك عليه 

بصت له بزعل 

:متكلمنيش تاني 

و قامت بزعل راحت اوضتها و هي بتقول ماشي اما وريتك هسرقو منه 

*********************************** 

عند ياسين و ملك 

:ها تاكلي ايه 

:اي حاجة 

:انت هتتكسفي اطلبي و لا أطلب لك على مزاجي 

:ماشي 

اتنهد و نده الجرسون وطلب الاكل 

كان بيحاول يفتح معاها مواضيع بس هي مش بتتكلم كتير و باين انها مكسوفة منه خلصو اكل و رجعه القصر 

:بكرة هتروحو تنقو الشبكة انا هكلم ماما 

:هو انت مش هتيجي معانا 

:مش عارف عندي شغل كتير هاحاول اخلص و الحقكو 

:مفيش مشكلة ..و شكرا على الغدء 

ابتسم لها : مفيش مبينا شكرا يا حلوة 

اتكسفت فكمل :على فكرة كسوفك دا مينفعش كلها كام يوم هتكوني على زمتي 

ردت بكسوف :ان شاءالله 

و طلعت على اوضتها و هو بيبصلها راح اوضته غير هدومه و قعد يشتغل بس مكنش مركز و حاسس انه عايزها تكون معاه و قدامه الان مع انها بتفضل ساكتة و مكسوفة ومش بتتكلم بس عجبته قفل اللاب اللي فايديه و كلم نفسه ..ايه ياعم انت هتقع ولا ايه ...و ماله لو وقعت هو دا المطلوب اني احبها كلها كام يوم وتكون مراتي .

اما هي راحت بدلت هدومها و نامت عالسرير وهي بتفكر فيه و قامت صلت ودعت  الله انه يقسم لها الخير و يختارلها ولا يخيرها 

دخلت عليها منة قالت لها بحماس 

:ها عملته ايه ورحتو فين وقالك ايه عايزة كله بتفاصيل المملة 

ضحكت عليها ملك 

: مفيش يا ستي رحنا مطعم اتغدينا و جينا 

بصت لها منة بحسرة و قالت : صبرني يارب على المتخلفين اللي عايشه معاهم دا موصياه بس هقول ايه 

:لا هو حاول يتكلم بس انا كنت مكسوفة 

:مكسوفة من ايه دا جوزك ان شاءالله 

:روحي وسبيني فحالي 

:تصدقي انا غلطانة انه جاية استفسر عن حالتك العاطفيه انا رايحة اشوف لي حاجة اعملها فحياتي 

:روحي يختي ربنا يسهل لك 

:بت انتي مش بتحبيني انا عارفة بس مش مشكلة هنتقم منك مع ابيه ادهم 

: وماله ابيه ادهم عايزة تنتقمي منه إيه مبيحبكيش هو كمان 

:هاا نينيني على فكرة انا كل العالم بيحبني .. بس مش،موضوعنا .ابيه ادهم الحقير رفض يديني مسدسه و زعق فيا بس على خفيف 

ضحكت عليها :ياختي اتوكسي عايزة ايه بالمسدس يا هبلة 

:انا هبلة ماشي يا ملك بكرة شوفي  حد يمشي معاكي عشان تجيبي شبكتك 

بصت لها بصدمة :انت عرفتي منين الكلام دا 

قامت وهي طالعة :ليا مصادري الخاصة انا كل حاجة بتحصل في القصر دا انا اعرفها 

ضحكت عليها ملك ...

حد ضرب على باب أوضة ملك 

:ميين 

:انا يحببتي 

:ماما نرمين ادخلي 

:مبروك يا حببتي 

:الله يبارك فيكي 

:انا قلت اجي اشوفك عشان تجهيزات الفرح بكرة هنروح نجيب الشبكة و بعده نجيب لك فستان الفرح و كل اللي محتاجه  يا عروسة و انا امك مش حماتك يعني كل حاجة هتحتاجيها انا موجودة و مش هسيبك ابدا دا انتي وصية الغالية 

حضنتها ملك بتاثر :شكرا اوي يا ماما انا بحبك جدا 

:وانا كمان بحبك و مش هسيب ياسين في يوم يزعلك مع انه انا متأكدة انه مش هيزعلك ابدا و هيشيلك جوا عنيه ياسين طيب و حنين اوي و هتشوفي دا بنفسك ....يلا انا هجيب لك تصميمات تختاري منها انتي وياسين اللي هيعجبكم عشان الجناح بتاعكم 

قالت بفرحة :احنا هنعيش هنا 

:اكيد جدك مش هيوافق تطلعو برة القصر

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله من👈( رواية قصر المغربي)

اضغط على اسم الرواية ☝️☝️☝️

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع