القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قسمتي الحلوة البارت الثالث 3بقلم يارا عبد العزيز


رواية قسمتي الحلوة البارت الثالث 3بقلم يارا عبد العزيز 




رواية قسمتي الحلوة البارت الثالث 3بقلم يارا عبد العزيز 




#قسمتى_الحلوة

#بارت_3

#بقلم_يارا_عبدالعزيز

رنا : هو هو يعنى

أسر بعصبية: ما تنطقى

رنا بخوف : لا خلاص

أسر : هو ايه اللى خلاص ما تخلصى وتقولى عايزة ايه

رنا بخوف و دموع : مش عايزة حاجة 

أسر وهو بيمسك أيدها وبحنية : عايزة ايه

رنا حضنته وكأنه كانت محتاجه حضن تطلع فيه كل تعبها وفضلت تعيط أسر وقتها قلبه اتنفض وصوته بقى مسموع

أسر وهو بيطبطب عليها: اهدى

رنا طلعت من حضنه وبخجل: انا أسفة

أسر وقتها شدها عنده وقب'لها : متعتذريش انا جوزك

رنا خدودها بقوا لونهم احمر جدا : امم

أسر ببأتسامة: كنتى عايزة ايه

رنا : عايزة ارن على ماما واسراء اطمن عليهم 

أسر وهو بيديها موبايله: اوك اتفضلى

رنا بفرحة : شكرا

رنا : الو ماما ازيك يحبيبتى

عفاف: انتى ازيك يا روح ماما عاملة ايه يحبيبتى و جوزك عامل معاكى ايه

رنا كانت لسه هتقوم تتكلم بعيد بس أسر مسك ايدها

أسر : خليكى اتكلمى هنا

رنا بخجل : طيوب اوى يا ماما وحنين وبيعاملنى كويس اوى 

أسر بصلها وابتسم 

رنا : ازى البت اسراء وحشانى

عفاف: فى المدرسة

رنا : تمام اما تيجى ابقى سلميلى عليها يلا سلام

أسر : كدابة

رنا : ما هو انا لازم اقولها كدا عشان متخافش عليا والسكر يعلى عليها

أسر : تمام انا ماشى هروح الشركة واجاى بليل تكونى جاهزة

رنا بتوتر : ما ماشى 

أسر دخل الشركة بهيبته تحت همسات كل المواظفات واعجابهم بيه

* قمر اوى يااه لو يبقى من نصيبى

_احلمى احلمى دا أسر السيوفى 

أسر وهو بيعقد على مكتبه وبجدية : هاتيلى جدول المواعيد بتاعت انهاردة

ياسمين وهى بتقرب منه : تمام يا فندم

أسر بجدية : اتفضلى على مكتبك

ياسمين: تمام

ياسمين فى نفسها وهى خارجة: مسيرك هتقع يا اسر يا سيوفى والا مبقاش انا ياسمين 

كريم وقتها دخل 

كريم وهو بيعقد: اخبار عمتو ايه

أسر : كويسة

كريم : طب الحمد لله 

أسر وهو بيبص على الملفات اللى قدامه : انا اتجوزت انبارح

كريم : تانى يا أسر هتطلع من اللى انت فيه امتى 

أسر : مش كل مرة هتعقد تقول نفس الكلام بقى يا كريم

كريم : امك لو عرفت اللى انت بتعمله دا هتم'وت فيها 

أسر بخوف : بعد الشر عليها وبعدين مين هيقولها يعنى بقولك ايه روح على شغلك

كريم : تمام عن اذنك

عند رنا 

رنا بعياط: اعمل انا ايه دلوقتي يا رب ساعدني

وبعد كدا الجرس رن 

ازيك انا منة الاقى عندك بن لو سمحتى

رنا ببأتسامة: حاضر لحظة واحدة اتفضلى

منة دخلت 

رنا : ثانية هدخل اجبهولك واجاى 

منة : خدى راحتك 

رنا : اتفضلى

منة : هو انتى قاعدة هنا لوحدك

رنا : لا قاعدة مع جوزى

منة : تمام يحبيبتى يلا انا ماشية ولو احتاجتى اى حاجه انا ساكنة فى الشقة اللى قصادك وشكراً على البن

رنا : العفو على ايه 

منة : هو انتى زعلانة من حاجة معلش انا مش قصدى ادخل بس حاسكى كنتى بتعيطى باين عليكى لو حابة تتكلمى انا ممكن اسمعك 

رنا : انا انا

منة : خلاص ولا كأنى قولتلك حاجه عن اذنك

رنا : استنى انا فعلا حابة اتكلم مع حد وانا بجد ارتاحتلك جدا 

منة وهى بتعقد : سامعكى

رنا قعدت وحكتلها كل حاجه حصلت

رنا : وانا دلوقتي مش عارفه اعمل ايه

منة : طب وفيها ايه ما هو جوزك

رنا : ايوا بس جوزنا دا مش هيستمر كتير يعنى هو شهر 

منة : ومين قال كدا محدش عارف ربنا كاتب ايه وانت بأيدكى تخليكى معاه طول العمر

رنا : بس انا مش بحبه

منة : ليه هو مش حلو

رنا بتوهان: قمر اوى

منة : يبقى ليه متحبيهوش ارضى باللى ربنا حاطك فيه دلوقتي وحاولى تكسبى جوزك و متبصيش لبكرة عيشى اليوم بيومه وانا لو منك اخليه يحبينى

رنا : معتقدش انه ممكن يحب تحسيه غامض اصلا وفيه حاجات مخبيها

منة : وانتى اعرفيها قومى يلا عشان اقولك تجهزى ازاى انهاردة

فى المساء

أسر رجع من الشركة ولاقى

يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

#يارا_عبدالعزيز


تعليقات

التنقل السريع