القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طيف البارت الخامس والسادس 5_6بقلم يارا محمد



رواية طيف البارت الخامس والسادس 5_6بقلم يارا محمد 






رواية طيف البارت الخامس والسادس 5_6بقلم يارا محمد 



5/


خالد قفل ع طيف واخد المفتاح واداه لوالدته واتكلم.


خالد : ماما مفتاح الاوضه معاكي اوعي تديه لحد لغايه ما اقلك هاتيه ماشي.


نوارة: حاضر يا حبيبي مش تخاف مش هديه غير ليك.


خالد مشي وميار ونوارة مبتسمين بخب*ث وعز الدين بص ليهم بعصب*يه كبيرة.


عز الدين : بعصبيه نوارة هاتي المفتاح اطلع طيف البنت خايفه.


نوارة: ببرود خالد قلي مش اديه لحد غيره وانا مش هدهولك يا عز فاهم تستاهل اللي هي فيه انت وهي دمرت"و سعاده الولد علشان تنقذها من الفضيحه.


عز الدين: نوارة هاتي المفتاح اغ*زي شيطان*ك ارجوكي 


طيف: بصويت يا عمي خرجني ارجوك أنا مش عملت حاجه أنا مظلوم*ه هو اللي جه وحبسني من غير ما افهم حرام عليكم طلعوني الحقوني عمييي يا باباااااا الحقني .


عز الدين: بخوف مش تخافي يا بنتي هطلعك والله اهدي واصبري.


نوارة وميار راحو الشقه وعز كان مشغول مع طيف وهما نزلوا عز لف ليهم مش لاقاهم وخرج ع السلم.


عز الدين: نوارة المفتاح والا هكسر الباب .


نوارة: دي حاجه بينك وبين ابنك لو تقدر اعملها.


طيف كانت قاعدة ع الأرض والدموع نازله منها ونفسها تعرف هي عملت ايه في حياتها علشان الكل بيكرهها كده بس ميار هي السبب في اللي هي فيه ولحسن حظها أن فونها كان معاها طلعته واتصلت بابوها ورد عليها.


طيف : بغضب لو مش جيت دلوقتي وختني من البيت ده هموت نفسي يا بابا.


منير: حصل ايه يا بنتي بس.


طيف حكتله اللي حصلها وأبوها كان خايف عليها بس قرر يقسي عليها لمصلحتها.


منير: استحملي يا بنتي شويه ارجوكي وهتتعودي بعد كده.


طيف: بقه*ر استحمل حاضر هستحمل بس مفيش حد يزعل من اللي هعمله فاهم وقفلت ف وشه.


أما عند خالد راح بيت رويدا.


سمير والد رويدا : خير يا خالد ف حاجه جاي ليه انت مجوز جاي ليه هنا 


خالد: جاي علشان عايز اتجوز رويدا ومش هتجوز غيرها وطيف مش ليها لازمه مش ف حياتي أنا بس ف حياه الكل ارجوك وافق يا عمي .


رويدا: وانا موافقه يا خالد بس يا ترجعها بيت ابوها يا تخليها تخدم امك 


خالد: هشوف بعدين نقرا الفاتحه يا عمي.


خالد خطب رويدا وراح لوالدته فرحها وسألها عليها.


خالد: هي لسه بتصرخ فوق.


نوارة: مش عارفه يا بني أنا نزلت وهو بيحاول يكسر ف الباب روح شوفه 


خالد: كده طيب تعالو معايا.


خالد وأمه واخته ركبوا الشقه ولقي ابوه بيحاول يكسر ف الباب اخد المفتاح من أمه وفتح الباب واخدها من جوه 


خالد: اسمعوا بقي انت جوزتني البنت اللي جنبك دي علشان اللي حصلها وانا روحت أخطب رويدا وخطبتها فعلا بس هي ليها شرط.


ميار: بحد يا خالد وافقت بس شرط ايه.


خالد: طيف يا تبقي ف الشقه هنا ف الأوضه اللي كانت فيها أو أطلق*ها.


نوارة: وانت اخترت ايه يا حبيبي.


خالد....


طيف والكل:  بصدمه ايه.


وووو يتبع



خالد: انا قررت انها تكون مع امي اهي تتسلي معاها شويه كده كده هي قاعده هنا زي قلتها وجامعتها مش هتروح ليها تاني.


عز الدين: ازاي ده يابني بس انت كده بتبقي ظال*م الناس هيقولوا ايه بس طيب قول شرط غير ده وهي هتنفذه.


نوارة: بخب*ث شرطك حلو اوي يا حبيبي  واهو تفضي للعروسه الجديده 


عز الدين مش كانت عاجباه طريقه ابنه وبص علي مراته لاقاها بتشجع ابنها ومش هاممها الغلبانه دي وبص لطيف لقاها ساكته مش بتتكلم ووشها مش فيه اي مشاع*ر وجام*دة خالد بصلها وهي ساكته قرب منها وابتسم.


خالد: مالك ساكته ليه كده مش عاجبك الكلام ولا ايه.


طيف بصتله بوش خال*ي من المشاع*ر واتكلمت.


طيف: عايز تعرف رايي حاضر من عينيا.


راحت جابت الزهريه من الاوضه وجريت عليه وكسرت*ه عليه والكل أتص*دم وحتي خالد.


ميار: انتي اتجننت*ي يا متخلف*ه حد يعمل اللي عملتيه انتي مجنونه الظاهر انك عايزة اللي يفوقك 


ميار جات تض*رب طيف علشان تنكم*ش ف نفسها وتخ*اف طيف  مسكت ايدها وزقت*ها ع الأرض.


طيف: اخرس*ي  انتي فاهمه ولا لا اللي كنتي بتعمليه زمان معايا انتهي خلاص وانت يا متخل*ف انت مش هتقدر تنفذ كلامك عليا فاهم امك تخ*دم نفسها وانت اتجوز عادي وبما أن ابويا مش رضي يساعدني وقلي استحملي مش تزع"ل بقي من اللي هيحصل مش خدام*ه ليكم أنا فاهمين.


نوارة: انتي مجنون*ه حد يعمل كده ابني دمه اتصفي.


طيف: احسن يارب يم*وت ونرتاح منه بدل ما هو مغرور وشايف نفسه كده.


خالد: بال*م ووج*ع مش هسيبك يا طيف هوريكي تعملي ده تاني ازاي.


طيف: بضحك عال*ج نفسك الاول بتحاسبوني ع ايه ها مراد الاسيوطي مش قدر يقرب مني وابقي واحدة من نزواته دخل من سكه الخطوبه واتضح اني كنت رهان يكسبه وبس يعني مش غلطانه ف حاجه فاهمين مش ذنبي اللي حصل.


طيف سابتهم وهي متعص*به والكل مصد"وم من كلامها وخالد متألم .


نوارة: قوم يا خالد معايا اعقملك الج*رح علشان تفوق لجوازتك وربي طيف بعدين.


عز الدين: يربيها طيب يا بطل لما تربيها المرة الجايه تبقاش تزعل لما تقتل*ك.


خالد بصله وراح مع والدته وهو متأل*م جامد.


نوارة: بخبث اكسرل*ها أيدها فاهم هي عملت كده وعملت نفسها قويه وهي اصلا ضعي*فه .


خالد: اتجوز رويدا وبعد كده افضي ليها بس انتي ليه قولتي انها غلط*ت مع مراد ومش كانت ره"ان.


نوارة: معرفش يا حبيبي انا ده اللي كنت فكراه ومعرفش أنها كانت ره"ان مع صحابه.


خالد: تمام .


طيف دخلت اوضتها وهي مش عارفه عملت كده ازاي وكانت بتبكي بوج*ع كبير راحت لشنطتها وطلعت المه*دي واخدت منه ونامت.


وووو يتبع.

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله من👈( رواية طيف)

اضغط على اسم الرواية ☝️☝️☝️

تعليقات

التنقل السريع