القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قصر المغربي البارت الخامس 5بقلم ريل محمد


رواية قصر المغربي البارت الخامس 5بقلم ريل محمد 






رواية قصر المغربي البارت الخامس 5بقلم ريل محمد 



#قصر_المغربي5

#ريل_محمد 


كانت منة بالقرب من ملك في كل خطواتها و لم تتركها ابدا إلى أن بدأت موسيقى السلو 

:يلا عشان ترقصو

:بس

:بس ايه يهبلة دا بقى جوزك 

:قام ياسين و سحبها إلى المنتصف وحاوط خصرها و بدو في الرقص و كل شوية بيقربها منه إلى أن صبحت فحضنه و هي مكسوفة و هو يهمس لها بكلام الغزل 

:بس يا ياسين خلاص الناس بتبص علينا

:ما يبصو مراتي واعمل للي عايزو بعدين ارفعي وشك 

:لا 

:ارفعي عشان انا لو رفعتهولك هبو.سك 

:بطل قلت أدب 

:تمام انا هوريكي قلت الأدب 

:خلاص اهو 

:قمررر انا ربنا يصبرني لحد ما نكون لوحدنا 

:انا مش رايحة معاك في مكان 

:بمزاجك هو 

:على فكرة انت كنت محترم جدا بس الظاهر كنت بتخدعني 

:محترم قبل ما تبقي مراتي دلوقتي لو بقيت محترم يكون في غلط 

:خلاص اسكت وانا هسكت 

ضحك عليها 

كانت القاعة مظلمة أثناء الرقص و فجاءة حست أن في حد بيسحبها حاولت تصرخ بس كتم صوتها و خرج بيها إلى الحديقة الخلفية للقصر و هي بتبصله بحد لحد ما  شال ايده من بوقها فصرخت في وجه 

:عايز مني ايه ابعد .. في اهانة لسه مقولتهاش تحب اندهلك الناس من جوا 

:انا اسف يا منة

: متكلمنيش و ابعد عن طريقي و حاولت الذهاب ولكن سحبها امسك يدها بقوة عشان متمشيش 

:انا قلت لك اسف مع انك انتي اللي بدأتي الغلط و خدتي المسدس مع اني محذرك منه و عارف ان ممكن يحصلك حاجة و شفتي اللي حصل لو الرصاصة جات فيكي انا هعمل ايه 

قالت له بعياط ياريتها جات فيا 

قفل لها بوقها :متقوليش كدا 

:هقول و يارب اموت و ارتاح عشان انا تعبت من اني اعمل اني كويسة و بنسى و بسامح و انا اصلا محدش بيهتم بزعلي كله بيقول كلام يوجع القلب و مبيهموش انا حاسة بايه ما هي منة ما بتزعلش من حد و هبلة 


خدها فحضنه و هي كانت بتعيط قلبو وجعو عليها لانه عارف انه جرحها وهي مش ناقصة 

:بس خلاص اهدي انا اسف و هفضل جمبك و مش هسيبك وفي أي وقت تحتاجيني هتلاقيني 

زقته بخضة لما استوعبت انها فحضنه و دا حرام 

:انت اتجننت يا ابيه 

:ابيه ايه يا منة انا بحبك 

:ايه......

قرب منها اكتر و باسها من شفايفها :بحبك 

اتصدمت و ضربته بالألم و جريت جوا وهي لونها مخطوف من الخضة ..كانت متوترة و شافته وهو داخل بكل برود وكان محصلش حاجة 

حاولت تهدأ بس نظراته وترتها زيادة بصت على ملك لقتها بتشاور لها راحت 

:انتي كنتي فين و مالك مخضوضة كدا 

:هقولك بعدين 

:منة انا خايفة ياسين طلع مش محترم زي ما انا فاكرة

ضحكت منة عليها و هي بتضحك لقت ادهم بيغمز لها فقالت بغضب كلهم مش محترمين 

:ها و هعمل ايه 

:معرفش ابقى اسألي طنط نيرمين 

:لا يمكن بس اهو جاي علينا جيه قعد جمبها و همس لها مش يلا ولا ايه 

:لا لسه بدري 

:لا مش بدري و شالها و طلع بيها على الجناح بتاعهم و الكل بيصفر 

:نزلني هقع 

:لا مش هتقعي 

:حرام عليك كسفتني قدام جدو و الضيوف انا هبلة فعينه اذاي 

زق الباب برجله :الحمدلله وصلنا الفستان تقيل 

:هو انا تقيلة 

:انا قلت الفستان 

:لا قصدك عليا انا تخينة صح 

:تخينة مين انتي ملبان.. يلا ادخلي الحمام على ما اغير انا 

حملت فستانها و لكن تأخرت غير هدومه و استناها لما اتاخرت دق لها باب الحمام 

:انتي كويسة 

:ااا ثواني 

:عايزة مساعدة 

سكتت شوية بعدين ردت بصوت واطي سستة الفستان مش طايلاها 

:طيب انا هدخل .و فتح الباب و كانت قلعت الحجاب مدياه ضهرها  بصلها شوية و بعدين شال شعرها على جنب و فتح السستة و هي كانت متوترة فادارت له بسرعة :شكرا 

بصلها بتوهان و هي اتوترت و هو لاحظ دا فبعد و قال لها هستناكي بره متتاخريش و اتوضي عشان نصلي مع بعض 

:حاضر 

طلع و هو بيحاول يهدأ طلعت و هي لابسة بجامة و سايبة شعرها اللي واصل لنهاية ضهرها و خدت إسدال و لبسته فاق من سرحانو 

:انا هروح اتوضى . دخل الحمام اتوضى وصلو مع بعض و قال دعاء و قومها من المصلية 

:اقلعي 

عنيها وسعت بخضة :اقلع ايه

:على فكرة انت دماغك شمال انا قصدي على الاسدال 

اتكسفت :حاضر وقلعت الاسدال و هو بيبصلها بطريقة كسفتها زيادة 

:متبصليش كدا 

:ابصلك ازاي 

:يووووه بقى انا هروح اوضتي 

دا في المشمش و سحبها لحضنه و بداء يقبلها و هي اتجاوبت معاه و همس لها فودانها :بحبك يا ملك مش عارف امتى بس انا بحبك اوي وهي دابت و صوتها مش طالع وووو.....


عند منة كانت مش عارفة تنام ولا تحدد هي حاسة بايه بس كل ما تفتكر اللي حصل تحط ايدها على شفايفها و تبتسم غصب عنها 

و ادهم كمان كان كل الليل بيفكر فيها 

.......

اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا 

الرواية كامله من👈( رواية قصر المغربي)

اضغط على اسم الرواية ☝️☝️☝️

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

التنقل السريع