رواية روح البارت التاسع 9بقلم ريم احمد
رواية روح البارت التاسع 9بقلم ريم احمد
الحلقه التاسعه
قصة 💖روح 💖
روح ‘‘‘‘‘مستر ديفيد انا بجد اسفه اني جيت لحضرتك من غير معاد ...بس بجد مفيش وقت تاني اقدر اكلمك فيه غير دلوقتي
ديفيد ‘‘‘‘ليه بتقولي كده مدام روح انا بجد سعيد اوي انك شرفتيني هنا النهارده حضرتك متعرفيش انا معجب بيكي وبجمالك قد ايه
روح‘‘‘مستر ديفيد لو سمحت انا ست متجوزه واظن انك عارف اني مش هسمح باي تجاوزات معايا... انا جيت لحضرتك في حاجه مهمه
ديفيد‘‘‘انا اسف لو حضرتك اتضايقتي من كلامي... اتفضلي انا سامعك
روح‘‘‘حكت لديفيد على كل حاجه عن سرقه الملف وانها سمعت داليا بتكلم مارك
ديفيد‘‘‘بس ازاي مستر جاسر يصدق داليا وانتي لا
روح‘‘‘معرفش انا قولت لحضرتك على كل اللي حصل عشان تتصرف وميبقاش في مشاكل بينكو
(روح كان شكلها تعبان ودايخه اوي)
ديفيد‘‘‘انتي شكلك تعبان
روح‘‘‘شويه.. انا كنت عايزه اسال حضرتك لو لسه عرض الشغل ليا موجود
ديفيد‘‘‘اه طبعا بس انتي مش هترجعي لمستر جاسر تاني انا هقولو عالحقيقه وكلو هيتظبط
روح‘‘‘لا. لا انا مينفعش ارجع
ديفيد‘‘‘خلاص انا هشوفلك الشغل بس ممكن اعرف فيه ايه او الحقيقه التانيه اللي انتي مخبياها
روح‘‘‘سكتت ومردتش عليه
ديفيد‘‘‘مدام روح احنا اصدقاء وانا بحترمك جدا ومعجب بيكي وبشخصيتك اوي ممكن تفهميني كل حاجه وصدقيني هساعدك
روح‘‘‘بس توعدي محدش يعرف اي حاجه مهما كان السبب
ديفيد‘‘‘اكيد
روح حكت كل حاجه لديفيد من ساعه العقد والجواز من جاسر لغايه ماداليا حكتلها عالطفل.....
ديفيد‘‘‘بعصبيه (ازاي جاسر يعمل كده فيكي..وازاي عايز يقتل ابنو دا اكيد مجنون)
روح‘‘‘اكيد له اسبابو في انو ميثقش فيا
ديفيد‘‘‘انتي ازاي بتدافعي عنو بعد اللي عملو واللي كان هيعملو
روح‘‘‘بصت في الارض ودموعها في عنيها(لانو جوزي وابو ابني)
ديفيد‘‘‘انتي حامل
روح‘‘‘ايوه حامل بس هو ميعرفش انا هربت من البيت قبل مايعرف اي حاجه... حضرتك هتقدر تساعدني ...انا لو رجعت مصر عند اهلي اكيد هيرجعني تاني فانا مليش حد.............
.................................................
في القصر....
جاسر‘‘‘بصوت عالي جدا(يعني ايه مش لاقينها هي راحت فين دي مخرجتش من البيت من يوم ماجت وازاي قدرت تهرب)
ادهم‘‘اهدى ياجاسر هنلاقيها
جاسر‘‘‘اهدى ازاي دي هربت.. هربت
داليا‘‘‘كانت واقفه مبسوطه من اللي حصل(ياجاسر خلينا في المهم هي اكيد هترجع هتروح فين يعني....)
جاسر‘‘‘هو في اهم من كده
داليا‘‘‘ايوه الملف اللي اتسرق اكيد اخدتو معاها
جاسر‘‘‘معنى كده انها فعلا اللي خدتو
داليا‘‘‘اكيد هي ولما انت واجهتها خافت فهربت
جاسر‘‘‘ادهم دورلي عليها هتهالي اقلب الدنيا عليها فاااهم وانتي ياداليا اتصليلي بمستر ديفيد عشان نشوف حل
.................................
التلفون رن ‘‘‘‘‘
جاسر‘‘‘الو مستر ديفيد كان في حاجه.....
ديفيد‘‘‘قاطعو في الكلام(مستر جاسر لو سمحت تجيلي الشركه بكره ضروري)
جاسر‘‘‘بس انا كنت عايز اقولك.....
ديفيد‘‘‘مستر جاااسر بكره لو سمحت
..............................
ديفيد ‘‘‘اهلا مستر جاسر اتفضل
جاسر‘‘‘مستر ديفيد انا في حاجه عايزك تعرفها... بصراحه الملف بتاع المناقصه اتسرق ولو حضرتك عايز تلغي العقد انا هتحمل كل المسؤليه
ديفيد‘‘‘مستر جاسر انا عارف كل حاجه
جاسر‘‘‘‘عارف ازاي دا الكلام ده كام امبارح
ديفيد‘‘‘مستر جاسر انا عايزك تسمعني كويس اوي وتركز في كل كلمه هقولها
جاسر‘‘‘‘خير مستر ديفيد في ايه
ديفيد حكى لجاسر على كل حاجه......
جاسر‘‘‘‘ايه يعني روح كانت هنا طب هي فين دلوقتي.... يعني... يعني مش هي اللي سرقت الملف طيب ليه هربت... طب هي مقلتش ليك هي راحت فين وعند مين دي متعرفش حاجه هنا
ديفيد‘‘‘وهوبيحاول يستفز جاسر(انت ليه متضايق اوي كده متمشي عادي انت عايز منها ايه مش هي مش مهمه ومجرد سيكرتيره)
جاسر‘‘‘بلع ريقو(لاااا. لا ابدا مفيش انت عارف انها مرات واحد صحبي وكانت عندي امانه) وقعد مكانو لانو مقدرش يقول الحقيقه
ديفيد ‘‘‘شوف مستر جاسر مدام روح مش صغيره ممكن تكون رجعت بلدها او سافرت لجوزها انت مش مسؤل منها.... بس انت دلوقتي لازم تركز في المناقصه والملف والموظفين اللي عندك زي داليا مثلا
جاسر‘‘‘كان حاسس ان الدنيا بتلف بيه (اكيد مستر ديفيد انا هتصرف وكل حاجه هتتظبت) بس ممكن اعرف هي قالت لحضرتك هي هتروح فين
ديفيد ‘‘‘‘وكان مستمتع اوي وهو بيذل جاسر لانو فعلا كان معجب اوي بروح بس للاسف كام حاسس انها بتحب جاسر(لا للاسف مستر جاسر مقالتش)
جاسر‘‘‘شكرا وسابو مشي وخرج ساق زي المجنون وراح عالشركه وطلب ادهم
ادهم‘‘‘ايه ياجاسر في ايه
جاسر‘‘‘وعلامات الغضب عليه ومش طايق نفسو
(قال لادهم على كل حاجه على داليا وان روح اختفت بعد ماراحت وحكت على كل حاجه لديفيد)
ادهم‘‘‘انت ظلمتها ياجاسر طب تفتكر هي راحت فين
جاسر‘‘‘بصوت عالي(مش عارف... انا لو اعرف مش هسكت.. انا هبعت للسفاره واشوفها سافرت ولا لا
انا لازم ألاقيها ياادهم انا عايزها معايا)
ادهم‘‘‘عشان ايه عشان الطفل اللي هينقذ حياتك بردو
جاسر‘‘‘بصلو وسكت ومقدرش يتكلم
ادهم وجاسر حاولو يلاقو داليا بس بعد اللي حصل كانها اختفت بس هو مهتمش لان كانت مهمتو الاولى انو يلاقي روح...
................................................
بعد ماديفيد قطع اي امل لجاسر انو يلاقي روح
حاول بكل الطرق انو يساعدها بس كان لهدف معين انها تنسى جاسر وتسيبو..... وفر ليها الشغل والبيت وكان تقريبا بيكلمها كل يوم باي حجه لانو عارف انها كانت بتتضايق
روح استقرت في بيتها وشغلها وعدى اكتر من خمس شهور والحمل كان باين عليها اوي... وكانت دايما على اتصال بناتالي اللي كانت بتطمنها على جاسر...بس هو الفتره دي كلها عمل كل المحاولات انو يلاقي روح بس مفيش فايده... ديفيد كان اذكى منو... وفي يوم تعب جاسر اوي واضطر يدخل المستشفى..
اللي عاوز البارت الجديد يعمل انضمام من هناااااا علشان يوصلكم اشعار بالنشر فورا
الرواية كامله من👈( رواية روح)
اضغط على اسم الرواية 🖕🖕🖕
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق