القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عاشقة لروح سليم البارت الاول والثاني بقلم اسيل باسم


رواية عاشقة لروح سليم البارت الاول والثاني بقلم اسيل باسم 





رواية عاشقة لروح سليم البارت الاول والثاني بقلم اسيل باسم 




جات الشركة كالعادة بس عشان تشوفه هو بين كل الموجودين 

صحبتهاا قالتهاا " سليم بيه مش هيجي النهارده الشركة 

سالتهاا بلهفة وقلق  " طب ليه مش هيجي هو روحه في الشغل مووت

صحبتهاا  بحزن "  بلاش اقول لحسن تزعلي

هي  برجاء  " قوليلي ارجوكي ي بسمة هو كويس مش كده طمنيني عليه

بسمة  "  اناا هقولك لانه مش عاجبني حالك ابدا بتجي الشركة دي عشان تشوفيه هو اكتر مني حتى 

سليم بيه النهارده خطوبة على بنت خالته 

هي ببكااء  " بجد هيخطب النهارده 

بسمة بحزن  " متزعليش ي حبيبتي هو نصيبه كده 

ازاي بس هيعرف انه انتي بتعشقي وهو مشفكيش ولا مرة


اناا هروح البيت ي بسمة مع السلامة قالتهااا وهي تغادر كادت ان تلحق بهاا بسمة لكن اوقفهاا مديرهاا 

....


كانت تركض ودموعهاا تخشى عينهاا دخلت المصعد ولم تنته للواقف ينظر  لهاا باستغرااب من هذه وماا سبب انهيااره وهي كانت تبكي بشكل  يمزق القلب تنهد بحزن والتفت لهاا يساالهااا 


لو سمحتي ي انسة  انتي كويسة مش كده 

لكنها  لم  تتوقف عن البكااء تردد في  البداية لكن جذبها لاحضانه  يحتضنهاا  وهو يهمس لهاا بكلمات تهديهاا

هداات  قليلا لكنها لم تخرج من بين احضانه وهو لم يمنع ذالك ثواني واستكانت بين يديه وهو يغمض  عينه بانتشاء من راائحتهاا الخلابة 

ثواني وسمع صوت همهمة اخرجته من عالم اللاوعي 

خرجت من بين احضانه بخجل وحرج 

هو بغضب للجميع  " في ااي يلاا كله على شغله فورااا


ثواني وكان الجميع قد فرواا هربااا منه 

نظرت له ياستغرااب من قدرته على ارعاب الجميع ثواني وتجمدت في مكانهااا انه هو بشحمه ولحمه من يااسرهااا في غرااامه كل مرة تنظر  لوجهه الوسيم 

وهو ايضاا تنصم مكاانه هل يعقل انهااا هي من كان سيحث عنهاا طوال هذه السنين هااهي باحضانه

همست هي بخفووت  " سليم

وهوو  بهمس  " روح

..... واااااستوب 


* هو سليم  الحديدي

رجل اعمال  نااجح ٣٥ سنة غاضب . حكيم  . 

* هي روح 

فتاة  يتيمة . جميلة . رقيقة ٢٠ سنة 


#_ عاشقة لروح سليم ١


سليم بغضب وصدمة " روح

اقترب منها بغضب وهي تتراجع للخلف بخوف همست بتقطع " هو حضرتك تعرفني 

ضرب الحائط الذي خلفها بغضب " ازاي انسى ال دلقت عليا القهوة وبعدها هربت 

تعرفي ي انسة انا بسببك خسرت ملايين 

روح  بتوتر  " انا اسفة لحضرتك على ال عملتوا مكنش قصدي


سليم " أولا اسفك مش هيرجعلي ال خسرته 

ثانيا " بتعملي اي في شركتي

لمعت عينها بدموع تهدد بالسقوط من شدة خوفها منه ومن حرج الموقف كيف تقول له انهاا تاتي من أجل ان تراه فقط

سليم  " بصي ي بنت الناس انا شركتي محترمة جدا ونضيفة لو جاية عشان توقعي ال بيشتغلوا عندي بقولك جيتي للمكان الغلط وآخر مرة اشوف خلقتك دي هنا فاهمة


قال كلماااته وذهب اما هي سقطت دموعها بقهر فهو قد جرحهاا من غير أن يعلم ذالك

....


عند بسمة

مديرها " انسة بسمة فين الملف ال طلبتوا منك 

بسمة بتوتر  " ثواني بس ويكون عند حضرتك

مديرها  " كالعادة صحبتك جت ونسيتي ال طلبتوا منك مش كده 

ثم قال بفضول هي النهارده مجتش ولا ااي

بسمة  " لا جات بس راحت بدري حضرتك

مديرها بخيبة أمل  " ابعتلي الملف انا في مكتبي

بسمة  " حاضر

...


دخل مكتب سليم من غير أن يدق البااب 

سليم بغضب  " هو انت مبتفهمش ي زين 

الباب اتعمل عشان ندق عليه 

زين  " اسف ي سليم مخدتش بالي افتكرت ده مكتبي عشان كده مدقتش عليه

كاد يغادر لكن اوقفه سليم  " استنى بس ي زين مالك بس في اي

زين  بحزن  "  كنت هعترفلها اليوم بمشاعري بس هي راحت وشكلي معدتش اشوفها بعد اليوم 

سليم  " هي مين دي

زين  " البنت ال بحبها روح

سليم بصدمة  " روح مين

زين " ال دلقت عليك  القهوة في يوم الاجتماع مع الوفد الإيطالي  صحبت بسمة سكرتيرتي 

سليم  بصدمة "  روح هي نفسها ال بنت ال بتحبها وال حكيتلي عنهاا هي صحبت بسمة 

زين وهو بيهز راسه بنعم

أغمض سليم عينه بضيق ازاي يقولها الكلام ده ثواني وقام من مكاانه بسرعة وراح  برا حاول زين يلحقه بس مقدرش


Part  2


#_ عاشقة _ لروح _ سليم

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع