القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت خادمتي البارت الاول والثاني بقلم حبيبة محمود


رواية عشقت خادمتي البارت الاول والثاني بقلم حبيبة محمود 







رواية عشقت خادمتي البارت الاول والثاني بقلم حبيبة محمود 


(الشخصيات )


البطل احمد ( شاب لطيف بيحب الهزار عصبي وقت الجد شغال ف شركة باباه الله يرحم 26 عام يعيش في محافظة الإسكندرية )

البطلة ندي ( طيبة وجميلة جدا جدا كانت المفروض ف أولي هندسة ومرات بابها قعدتها من الجامعة  19 عام تعيش في محافظة الإسكندرية )

مرات بابها عزة ( بتعامل ندي وحش وكانت مقعدها عندها بس عشان تخدمها )

ريهام (  اخت احمد الكبيرة وهي الي مربياه طيبه 45 عام عندها ابن مسافر برا وجوزها مات ف حادثة )

هوايدا( عمة أحمد وهي يعتبر في سن ريهام 48 عام وام ملك تعيش مع احمد وريهام عشان فلوسه من بعد موت اخوها )

 ملك (بنت عمة أحمد بنت باردة اوي 22 عام )

رواية عشقت خادمتي  البارت الأول


في بيت ندي 

كانت قاعدة بتزاكر 

عزة رجعت من برا : بت يا ندي انتي يا بت 

ودخلت غرفتها 

عزة : انتي مش سامعة انا بنادي عليكي 

ندي : نعم

عزة : قومي روقي الشقة واغسيلي المواعين عشان ولم تكمل كلمتها حتي قطعتها ندي 

ندي : معلش يا أبلة انا عندي مذاكرة اول لما اخلص 

عزة : مذاكرة ايه وذفت ايه اصلا انتي مش هتروحي الجامعة تاني 

ندي بدموع : نعم مش هروح ازاي يعني دا حلمي اني اكون مهندسة والحمدلله ربنا كرمني وجبت مجموع ودخلت كلية وأنتي تقليلي مش هتروحي تاني 

عزة بقسوة : قلتها كلمة شوفي مين هيصرف عليكي ابوكي خلاص مات وكمان هتنزلي تشتغلي مكاني عند ريهام هانم و احمد بيه

ندي : حسبي الله ونعم الوكيل فيكي

عزة : اخرسيي يا بت يلا قومي روقي الشقة واعملي حسابك هتروحي من بكرة 

تاني يوم

استيقظت عزة ف الصباح وذهبت لغرفة ندي 

عزة : انتي يبتت

ندي بنوم : ممممم نعم 

عزة : قومي يختي عشان تروحي شغلك 

ندي وهي بتتتعدل من علي السرير : شغل شغل ايه 

عزة : الي قلتلك عليه امبارح يا حبيبتي

ندي بصدمة : الا هو انتي بتكلمي بجد 

عزة : امال بهزر قومي اللبسي ولمي حاجتك يا بتتت 

ندي قامت لبست بحزن هي كان نفسها تبقا مهندسة 

ذهبوا الي منزل ريهام 

عزة : هو دا يختي البيت 

ندي ف نفسها : ايه الجمال دا 

كان منزل كبير شبيه ب الفلا

يوجد به حديقه واسعه وبابا من الحديد كبير و تصميم ويتكون من دورين 

عزة رنت الجرس وفتحولها

عزة : صباح الخير يا ريهام هانم

ريهام وهي تنظر ل ندي : صباح النور مين الي الحلوة دي 

عزة وهي تلوي شفتها : ممم دي البت الي قلتلك هتشتغل مكاني عندكوا 

ريهام : اه اهلا وسهلا اسمك ايه يا قمر 

ندي ببتسامة علي طيبتها : ندي انا ندي 

ريهام : عاشت الاسامي 

عزة : طيب امشي انا بقا عن اذنك 

ريهام : اتفضلي 

وذهبت عزة 

ريهام : اتفضلي يا ندي بصي المطبخ من هنا

ندي بضيق : تمام يا هانم 

ريهام بطيبة : بلاش هانم دي قليلي أبلة ريهام

ندي ببتسامة : حاضر يا أبلة ريهام 

وذهبت إلى المطبخ ومكنش في حاجه تعملها لأنهم كانو الصبح بدري 

فا قعدت علي كرسي المطبخ وهي بتفكر ف مستقبلها 

وقطع تفكيرها صوت 

_عزة عزة

يتبع 



رواية عشقت خادمتي البارت الثاني

احمد وهو ينادي من خارج المطبخ : عزة عزة 

ندي  قامت وقفت وهي ف المطبخ ودخل احمد

احمد بإعجاب : انتي مين وفين عزة 

ندي : انا ندي أبلة عزة مشيت 

احمد : اه يعني انتي الشغالة الجديدة

ندي : شغاله انا الي المفروض بتقلي يا بشمهندسة

احمد : بتقولي حاجه 🧐

ندي : مبقلش

احمد : طيب اعمليلي قهوة سادة 

ندي : حاضر يا باشا 

احمد : قوليلي احمد مش بحب باشا والجو دا 

ندي : ح حاضر يا احمد 

احمد بضحك : بتعرفي بقا تعمليها بوش 

ندي : طبعا يبني 

احمد : ابنك 😂 ماشي يا ماما 

ندي سرحت ف ابتسامة : يخربيت حلاوتك 

احمد : بتقولي مالها حلاوتي 😅❤️

ندي بخجل : احم ها انت عايز قهوة صح

احمد : اه بس يلا عشان عندي شغل  

وذهبت لتعملها 

بينما أحمد خرج بضحك عليها

ندي خلصت وذهبت لغرفة احمد 

تك تك 

احمد : ادخل 

ندي دخلت 

ندي : اتفضل القهوة 

احمد : شكرا يا ندي 

ندي لاحظت وجود مشروع رسمة موضوعة علي الترابيزة 

وفضلت وقفة بستغراب 

احمد : ندي ندي نديييي 

ندي بخضة : ايه ايه 

احمد : في ايه بنادي عليكي سرحتي في ايه

ندي : ممكن اعرف المشروع دا جايبة منين 

احمد : طلبة بتوع كلية الهندسة كنت طالبة منهم 

ندي : ايه 

احمد : في ايه

ندي : ها لا مفيش بعد اذنك 

وخرجت من الغرفة 

احمد :  مالها دي

وشرب قهوة ومشي

ف المساء

ريهام دخلت المطبخ

ريهام : ندي

ندي : نعم يا أبلة ريهام

ريهام : ياريت تجهزي العشاء عشان احمد رجع 

ندي : تمام حضرتك عايزني أعمل ايه 

ريهام قلتلها الاكل الي عايزينو 

ندي : حاضر 

ريهام : حضرلك الخير يا حبيبتي

ندي جهزت العشاء وقامو بلجلوس علي السفرة وندي بتجيب الاكل

ملك : انتي بقا الخدامة الجديدة 

ريهام : ملك  عيب كدا 

ملك بغيرة من جمالها  : عيب ايه ما هي خدامة فعلا 

احمد بعصبية  : ملككك احترمي نفسك واتكلمي كويس 

ملك : وانت مدايق عليها ليه يعني 

احمد : متدخليش انتي تكلمي كويس وبس مفهووم 

ملك طلعت أوضتها بعصبية 

ندي والدموع ف عينيها : تؤمري بحاجه تاني حضرتك 

ريهام : لا يا ندي شكرا

ندي مشيت بزعل 

بينما هوايدا تبصلها بحقد 

 يتبع 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع