القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


اسكريبت كامل ملكت قلبي بقلم مريم حجاج 




اسكريبت كامل ملكت قلبي بقلم مريم حجاج 





 اسكريبت❤🦋

اذا كان الواتس اب بنفسه بيعملي علامتين صح علي كلامي هتغ"لطني انت

ضر"ب كف بكف وقال:واللهي انا ليا الجنه يا فيروز انا نازل

فيروز:بقولك هاتلي نسكافية معاك

في الليل

قعدت في البلكونه بالليل بالرغم ان الجو برد الا اني مستمتعه بحب الجو ده

فجاه سمعت صوته من البلكونه اللي جنبنا وهو بيقول

عمر:مالك يا فيروز

فيروز بصتله وقالت:هو انت ازاي مستحمل هب"لي

عمر:مش جايز بحبك

فيروز:طبعا هتحبني مش اخويا

ز"عق وقال:مش اخوكي انا ابن عمك 

فيروز:مهو زي اخويا 

عمر:ادخلي نامي يا روز

في صباح يوم جديد 

فيروز:صباح الخير يا امي

نهال:صباح النور يا حبيبتي 

فيروز:انا نازله الشغل

فتحت باب الشقة بس لقيت علبة صغيرة

ابتسمت وهي بتفتحها ولقيت جواها سلسلة رقيقة

في المستشفي 

فيروز قربت من عمر وقالت:مش ع"يب دكتور زيك يعمل الحركات ديه

يعني علي اساس مش هعرف ان انت اللي جبتها

عمر :هي ايه انتي بتتكلمي علي ايه

فيروز:السلسلة

عمر:سلسلة ايه يا فيروز 

فيروز:متخدش في بالك

في الليل

فيروز كانت قاعده بتقرا كتاب لحد ما جتلها رسالة من رقم غريب

وفتحتها

"اتمني تكون الهدية عجبتك"

فيروز كتبت "انت مين"

ملقيتش رد رنت علي الرقم لقيته مغلق

في صباح يوم جديد 

فيروز كانت في المستشفي لحد ما تليفونها رن

فيروز جريت وعمر شافها

عمر:في ايه يا فيروز 

فيروز جريت لبرة وهو لحقها

عند بيت فيروز

وصلت ولقيت الاسعاف نازله وهي شايله حد ووشه متغطي

عمر بصدمه:مرات عمي

واحد من الدكاترة:للاسف حصلها اختنا"ق واتو"فت (الشقة حصل فيها حر"يق)

فيروز هزت راسها بلا وقربت منها وشالت الغطا من علي وشها وهي بتهز راسها وبتعيط

فيروز:ماما اصحي متسيبينيش انتي كمان ماما

بقت تهزها جامد وعمر مسكها والاسعاف خدوها

فيروز بقت تز"ق عمر وهي بتصر"خ وبتعيط لحد ما وقعت اغمي عليها 

بعد يومين

فيروز كانت قاعده في الشقة بعد ما عمر جاب ناس عشان يرجعوها زي ما كانت

فيروز كانت لابسة اسود وملامحها طا"غي عليها الحز"ن 

عمر حط كوبايه عصير قدمها وقال:يلا يا فيروز اشربي ديه

فيروز:مش عايزة

قرب منها الكوبايه وقال:فيروز انتي مكلتيش من يومها يلا

ز:قت الكوبايه وقالت بز"عيق ودموع:قولت مش عايزة انت مبتفهمش

سيبني في حالي بقي

عمر سابها وخرج وهي عيطت

بعد ربع ساعة 

فيروز خبطت علي باب شقة عمر وهو 

فتح بس وقف مصدوم لما شاف.........

#ملكت_قلبي


اسكريبت❤🦋

2

عمر فتح الباب واتصدم لما شاف

عمر بغ"ضب:انت ايه اللي جابك هنا 

زياد:جاي عشان فيروز يا عمر

عمر شده لجوه وقفل الباب وقال بز"عيق:مش ديه 

فيروز نفسها اللي

سبتها زمان ايه اللي اتغير دلوقتي ها

زياد قرب منه وقال:غل"طت لما فكرت اسيبها

عمر:وجاي عشان ترجعلك صح 

انت بتستهب"ل 

انت مستوعب انت بتقول ايه انت سبت 

فيروز يوم الفرح وجاي النهاردة تقول بكل بساطه 

غل"طت 

عمر بز"عيق  :هو انت كبيت عصير علي فستانها ولا كس"رتلها

كوبايه فوووق يا زياد انت كس"رت فيروز وبسببك

مبقتش تثق في حد

امشي يا زياد أمشي

وده احسن للكل ليك وليها

زياد وهو بيمسكه من هدومه:تقصد ليك انت

عمر بز"عيق:انت اتج"ننت 

زياد ز"قه وقال بز"عيق:انا عارف عارف انك بتحبهل يا عمر 

بتحبها بس هي مش بتحبك

وولا هتحبك يا عمر انت فاهم لان

فيروز محبتش غيري وولا هتحب غيري

الباب فجاه خبط وعمر سمع

فيروز بصوت حزين:افتح يا عمر متزعلش مني 

عمر ز"ق زياد لجوه وقال:انا مش عايزك تخرج فيروز

لو شافتك هتتعب وهي مش ناقصه

عمر راح فتح وفيروز قالت:حقك عليا 

عمر كان هيتكلم بس هي مسكت ايده 

 وقالت بدموع:انا محتجاك اكتر من اي وقت يا عمر 

متسيبنيش

عمر ابتسم وفجاه زياد طلع من جوه وقال:فيروز

بصتله وقالت:انت ايه اللي جابك هنا ودخلت هنا ازاي 

زياد قرب منها ومسك ايدها وقال بند"م:انا اسف صدقيني

انا بحبك كانت اكبر غل"طه في حياتي يوم ما فكرت اسيبك

عمر ضغط علي ايده وجه يمشي بس فيروز مسكت ايده 

وقالت:استني يا عمر

عمر بصلها وهي قالت:انت لازم تسمع اللي هقوله دلوقتي

انا فعلا بحب زياد،...............

الاخير بعد شويه

بس تحبوها مع عمر ولا زياد 

#ملكت_قلبي 


اسكريبت❤🦋

3 والاخير 

فيروز:انا فعلا كنت بحب زياد بس دلوقتي لا 

زياد:فيروز اسمع

فيروز بمقاطعه:اخر"س خالص وياريت تطلع بره انا مش 

فاهمة انت ازاي جاي لهنا بعد كل ده

زياد:فيروز انا بحبك

فيروز افتكرت وقالت:انت بقي اللي كنت بتبعت الهدايا

عمر بص لفيروز وهي قالت:تعرف يا زياد الوحيد اللي اتا"ذي

بجد هو مين هو عمر

عمر استغرب وهي قالت:الوحيد اللي استحملني بكل حالاتي يكفي

انه مستحملني بعد ما كس"رت قلبه 

مش سهلة انه يشوف اللي بيحبها بتتجوز واحد غيره

يكفي انه مفرضش عليا مشاعره عمر كان ابويا قبل ما يكون ابن عمي وزي 

اخويا وبعد كل ده ابقي غب"ية لو بعدت عنه ومسكت ايده

وقالت:وابقي غب"ية لو فكرت اجر"جه تاني

فيروز  :اطلع بره وياريت مشوفش وشك

زياد مشي وعمر كان بيبصلها بصدمه

فيروز:مالك 

عمر: انا بحلم صح

فيروز ابتسمت وقالت بحنية: لا مش بتحلم

انا ظل"متك كتير يا عمر ودلوقتي 

عمر بحز"ن:بس حتي دلوقتي انتي مش بتحبيني

فيروز:مين قال كده بالعكس انا بحبك بس مش زي ما

انت متخيل بس اللي انا متاكده منه اني هحبك وقوي يا عمر

عمر ضمها جامد وهو بيضحك اما هي فقالت:عمر ابعد ع"يب كده

عمر بعد عنها وقال:يعني انتي 

فيروز : موافقة اتجوزك بس مش دلوقتي اكيد

عمر بحب:وانا معاكي ان شاء الله لاخر العمر❤

بعد يومين

فيروز قررت ترجع الشغل ونزلت خدت تاكسي

بس فجاه عمر رن عليها 

عمر:انتي فين ٤روز

فيروز:جايه المستشفي 

عمر بخو"ف:انتي كويسة

فيروز:متخفش انا راجعه الشغل

فيروز للسواق:وقفت  ليه يا اسطي

فجاه زياد ركب وهي صر"ختلما مسكها وحط السك"ينه 

علي رقبتها

عمر بز"عيق وخوف:فيروز فيروز

زياد:اطلع يا اسطي

التليفون وقع في الدواسه وفيروز بتحاول تفلت من زياد

زياد وهو بيضغط علي السك"ينه:هششششش بطلي حركة يا روز

فيروز بدموع:سيبني يا زياد

زياد:مستحيل

عند عمر

الظابط:متقلقش يا استاذ عمر احنا حاليا بنحدد مكانهم

واحد اخر: حددنا المكان يا فندم

عمر:يلا بسرعة يا فندم

عند فيروز

كان زياد ر"بط ايديها ورا ضهرها وحاطط لازقه علي فمها

زياد قعد علي الارض جنبها وقال :انا بقي مجنو"ن يا

فيروز ومش هسيب اللي اسمه عمر ده يتهني

قالها وهو بيمشي طرف السك"ينه علي وش فيروز اللي بتعيط 

زياد:بتعيطي ليه انتي خا"يفة صح 

فجاه سمعوا صوت عربية البوليس

زياد قومها وهي بتعيط وقرب من الباب وهو حاطط السك"ينه علي رقب"تها÷انهم في بيت قديم

عمر نط من الشباك بينما البو"ليس من الباب

البو"ليس مقدرش يقرب من زياد ليا"ذي فيروز

زياد وهو بيشد فيروز لورا وهما زي ما هما وهي بتعيط: اتحركي يلا

طلع بيها لفوق وفجاه عمر جه من وراه ومسك ايده وشد السك"ينه 

رماها وز"ق فيروز لبعيد وضر"به 

وبعدين قرب من فيروز وبقي يفكها

اما زياد فبص لعمر ومسح الد"م اللي علي شفايفة ومسك السك"ينه وقام

عمر فك فيروز وقال:متخفيش يلا

البوليس طلع لفوق وعمر بيلف بس صر"خ با"لم لما زياد

ضر"به بالسك"ينه في بطنه

فيروز:عمررررر

البوليس مسك زياد واتصلوا بالاسعاف

فيروز بعيا"ط:عمر خليك معايا

عمر بو"جع:فيروز متعيطيش

فيروز بعيا"ط:انت مش هتسيبني صح انا يحبك يا عمر

عمر غمض عيونه با"لم وهي بتعيط

تاني يوم في المستشفي 

فتح عيونه بتعب وهي كانت قاعده علي الكرسي اللي جنبه 

وهي ماسكه ايده ونايمه وواضح عليها

التع"ب  وفجاة الممرضة دخلت

اللممرضة:حمدلله علي سلامتك يا دكتور عمر 

عمر :الله يسلمك

الممر"ضة بصت لفيروز وقالت:ربنا يخليكم لبعض من ساعه ما

جيت امبارح ودكتورة فيروز مسبتكش دقيقة 

عمر ابتسم وهو بيبص لفيروز والممرضة خرجت

فيروز فتحت عيونها بتعب من نومتها وعمر قال بتمثيل:اهههه

فيروز بخو"ف:عمر انت كويس مو"جوع هروح انادي للدكتور

عمر مسك ايدها وقال:فيروز امبارح كنتي بتقوليلي بس مسمعتش 

ممكن تقوليها تاني

فيروز :انا بحبك يا عمر بحبك قوي 

عمر ابتسم وقال:انا مش بس بحبك انتي كل حاجة ليا يا روز وبا"س ايدها

بعد شهر

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 

عمر:دلوقتي بقي اقدر احضنك زي البشر

فيروز ضحكت وهو حضنها وبا"س راسها

فيروز لعمر: عمر افرض لو مخلفناش والعيب مني هتعمل ايه

عمر بابتسامة:امر ربنا والحمدلله وقتها نتبني طفل يا روز

الحاجة الوحيدة اللي مهمة عندي هي انتي

فيروز ابتسمت وهمست:بحبك

عمر حضنها وقال:قد البحر وسمكاته

النهاية.

#ملكت_قلبي 

مريم حجاج مصطفي




تعليقات

التنقل السريع