القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت كامل ممتع كنت فى السادسة عشر كنت جميله ومرحه ومحبوبه من أعلى وجيرانى واصدقاءي حبيت ابن الجيران كان يكبرنى باربع سنوات فضلنا نحب بعض ثلاث سنوات


 كنت فى السادسة عشر كنت جميله ومرحه ومحبوبه من أعلى وجيرانى واصدقاءي حبيت ابن الجيران كان يكبرنى باربع سنوات فضلنا نحب بعض ثلاث سنوات                      






انا كنت فى السادسة عشر كنت جميله ومرحه ومحبوبه من أعلى وجيرانى واصدقاءي حبيت ابن الجيران كان يكبرنى باربع سنوات فضلنا نحب بعض ثلاث سنوات                      

ويوم ماخلصت امتحانات الثانويه اتقدملى وطلب ايدى من بابا لكن للاسف بابا رفض وقاله بنتى لسه قدامها كليه ولسه صغيره اتفقنا نستنى شويه وبعدين يتقدم تانى 

دخلت كليه التربيه وعدت اول سنه وقبل ما ادخل السنه التانيه اتقدملى تانى وبابا المره دى طرده وقاله انت متنفعش لبنتى وساعتها الدنيا كلها اسودت فعنيه انا وهو

اتفقنا نستنى ويحسن ظروفه الماديه عشان بابا يوافق وانا فى سنه تانيه اتقدملى ابن عمى وبابا كان موافق وعايزنى اوافق رفضت وحصلت مشاكل مابينى ومابين بابا كتير 

معنى من الخروج وكان بيضربنى وفيوم طلب من ماما أنها تاخدنى عند دكتور تطمن أن انا بنت ولا حصل حاجه ومش عايزه اقول

حطمنى الكشف ده ونفسيتى تعبت  فى الوقت ده حبيبى جاله عقد عمل وقالى هسافر عشان اقدر اكون اد المقام

حكتله على اللى حصل وقالى ازاى ماتقولليش كل ده فكرنا كتير ملقناش غير اننا نجوز قبل مايسافر وفعلا عملنا الإجراءات كلها واتجوزنا بس بشرط ميلمسنيش غير لما يرجع من السفر ويعمل شقه بس كان الجواز عشان يحمينى من بابا لو غصب عليه انى اتجوز

وسافر والدنيا هديت شويه وبعدين فجاه موضوع ابن عمى انفتح تانى وبابا حدد ميعاد لكتب الكتاب ومبقتش عارفه اعمل ايه 

كل اللى قدرت عليه قولت لبابا انا موافقه بس بلاش كتب كتاب خليها خطوبه على ما اخد عليه بعد كلام كتير بابا وافق

واتعملى خطوبه ما اتعملتش لحد فالعيله كلها 

وجابلى شبكه فخمه جدا  عدت الخطوبه بكام يوم لقيت حبيبى بيتصل بيا وبيقولى ايه اللى حصل ده ابن خالى كلمنى وقالى انك اتخطبتى وكان منهار

فهمته اللى حصل وقولتله مافيش حل غير انك تبعتلى أن انا اجيلك وأهرب منهم قبل الجوازه ماتم 

قالى ماينفعش الدنيا هنا ملغبطه معايا والشغل فيه مشاكل

ومينفعش تيجى معايا

قولتله انا هبيع الدهب اللى معايا واجيلك واتفقنا على كده

وكنت بحاول ادبر ازاى ابيع الدهب وأهرب 


الاخيره  تتبع الجزء التانى


الجزء الثانى

وكنت بحاول ادبر ازاى ابيع الدهب بس كان خروجى لوحدى صعب جدا كنت مستنيه الوقت المناسب

فيوم لقيت بابا بيقولى خطيبك جاى عندنا النهارده يتغدى وبعد الغداء هسبكم تقعدو مع بعض عشان هو بيشتكى لابوه انه حاسس انك مجبره عليه مش عايز يحس بكده فاهمه

قلت حاضر يابابا وفعلا جالنا وقعد مع بابا واتغدينا وبعد كده بابا سابنا فالصالون نقعد مع بعض اكلم معايا انه بيحبنى من زمان ولقيته ليمسك ايدى وبيحاول يقرب منى بعدته وقولتله انت بتعمل ايه قالى وطى صوتك احنا مخطوبين وهنجوز قريب ياعنى عادى أن يحصل بينا

قطعته فالكلام قولتله ماتكملش لما نبقا نجوز قبل كده ولا حتى تمسك ايدى

انا بحاول اقرب المسافه بينا عشان عمى قالى انك عايزه فتره خطوبه على ما ناخد على بعض وانا بصراحه مستعجل وعايز نجوز بسرعه وكان بيقرب منى زقيته وانا ببعده وقع منى التليفون انكسر

قالى معلش هاتيه واروح اصلحهولك قولتله لا قالى تعالى ننزل نتمشى واصلحهولك ونرجع وافقت عشان اعرف اكلم حبيبى لأن بابا مش هيرضى يخرجنى استأذن من بابا 

وبابا وافق لبست ونزلت معاه اخد التليفون منى وقالى اقعدى انا هدخل لصاحبى عشان يصلحه بسرعه عشان تاخديه النهارده ودخل اقعد معاه شويه وبعدين خرج قالى تعالى نشرب اى حاجه على مايصلحه عشان هياخد اكتر من ساعه وفعلا مشينا الساعه عدت وكل ما اقوله نمشى يقولى استنى شويه وبعد شويه جاله تليفون بعد عنى شويه وتكلم وبعد كده مشينا وروحنا جبنا التليفون وروحنى

بليل حبيبى اتصل بيه وقالى عملتى ايه عرفته انى مش عارفه انزل ابيع الدهب بس فاقرب فرصه هبيعه واكلمنا شويه ونمت 

تانى يوم على العصر بابا جاله تليفون من عمى لقيته بيقول لماما قومى البسى هنروح لاخويا سالت ماما فى حاجه قالت مش عارفه عمك قال لابوكى تعالى انت ومراتك عشان عوزكم ونزلو فعلا قولت كويس انزل اروح ابيع الدهب قبل ما يرجعو مافيش خمس دقائق من خروجهم لقيت الباب بيخبط بفتح لقيت ابن عمى قولتله دا بابا وماما لسه نازلين رايحين عندكم انت ماقبلتهمش

لقيته بيبصلى نظره غريبه وزقنى وقفل الباب قولتله انت اتجننت أخرج محدش هنا غيرى بتكلم وهو برده بيقرب عليه بنظره عينه اللى تخوف

قولتله لو ماخرجتش هصوت والم الدنيا عليك

قالى صوتى وانا هفضحك واقولهم انك متجوزه من وراهم وكمان عايزه تسرقينى وتبيعى دهبى وتسافريره

قولت انت عرفت الكلام ده منين قالى من تليفونك مكالمتك مع حبيب القلب كلها معايا متسجله ورسائل الوتس وصورك فهمت أنه هكر تليفونى لما كنا بنصلحه

قولتله انت عايز ايه دلوقتى قالى هاتى الدهب قلت ماشى ودخلت الاوضه عشان اجبهوله لقيته دخل ورايا والتهجم عليه حاولت بكل قوته ابعده لكن كان اقوى منى وعمل عملته السوداء وضيعنى واخد الدهب ومشى

قعدت اعيط واترعش كتير حسيت اني غبت عن الوعى فوقت على صوت امى وهى بتصوت وبتقول مين اللى عمل فيكى كده وبابا ماسك راسه وعمال يقول استر يارب

شويه وفقت واتكلمت وقولتلهم على اللى حصل من غير سيره موضوع الجواز لقيت بابا بيقولى انت بتخرفى احنا كنا فبيت عمك وابن عمك جه من شغله بعد ما وصلنا بشويه وقعد معانا وبيشتكى منك وعايز يفسخ الخطوبه وطلب دهبه

اتصل بعمى وطلب انه يجى هو وابنه وشويه وجه وبابا واجهه باللى انا قولته انكر كل حاجه وقاله بنتك كدابه

وقال انا كنت عايز افسخ الخطوبه بدون شوشره بعد اللى عرفته لاكن بنتك هتخلينى اكلم

بابا قاله عرفت ايه عن بنتى

بنتك ياعمى متجوزه وعايزه تبيع دهبى وتسافر إلى متجوزاه عشان كده طلبتك فالبيت عشان الحق دهبى

بابا صحيح الكلام ده وقعد يضرب فيا لحد ماغبت عن الوعى

فوقت لقيت نفسى على السرير متركبلى محاليل بابا مرضيش يودينى المستشفى عشان ما يتفضحش 

ماما قعدت تكلم معايا فهمت من كلامها أن بابا عايز يعرف الحقيقه عشان مايقتلكيش حكيت الحقيقه كلها لماما

بتقولى ابن عمك بيقول انه مالوش علاقه باللى حصل وعشان انتى متجوزه بالتأكيد جوزك

ياماما انتى جيتى وشوفتينى انا كان شكلى ايه اللى حصلى حصل وقت ما شوفتينى جوزى مسافر وملمسنيش ماما صدقتنى وراحت لبابا وتقريبا اقتنع بالكلام لأن ابن عمى كان راجع بيتهم كان شكله غريب شويه ودخل على اوضته الاول وبعدين جه سلم علينا ده اللى بابا قاله

لقينا عمى بيتصل ببابا وبيطلب الدهب زعقو مع بعض كتير بس فالاخر بابا قال هدفعلهم تمن الدهب قولتله يابابا هو واخد الدهب قال لو ما اخدش الفلوس هنتفضح قولتله بابا هنروح نشتكيه انه اغتصبنى

بابا اقعد يعيط ويقولى ازاى ماهو هيقول انك متجوزه وهنتفضح كسرتينى منك لله 

عدت الايام والدنيا هديت بس مافيش كلام فالبيت خالص بابا وماما مابيكلمونيش وواخدين منى التليفون وممنوعه من الخروج والامتحانات مدخلتهاش عدى على الموضوع اكتر من شهرين

فيوم لقينا الباب بيخبط ماما بتفتح وانا ببص من باب اوضتى لقيته جوزى

قفلت باب الوضه وانا خايفه واعيط ---------تتبع




الجزء الثالث والاخير

دخلت غرفتى خايفه وبعيط مش عارفه ايه اللى هيحصل ودارت فراسى حاجات كتير فدقايق فوقت على صوت بابا وهو بيقول اهلا بجوز بنتى اتفضل الكلمه خلتنى أخرج من اوضتى عشان اسمع بابا هيقوله ايه

لقيت جوزى بيعتذره على اللى حصل وكنا مضطرين عشان انت مش موافق وووو

بابا قطعه بالكلام وقاله خلاص الكلام ده فات اوانه اسمعنى انت هتجيب دبلتين وهنعمل قاعده هنا فالبيت نعلن انكم اتخطبتو على ما توضب شقه اى حاجه ايجار قديم جديد تحط فيها اللى انت عايزه لو عايز تاخدها على البلاط مش مشكله وهنفاجى الناس بالفرح اللى هعمله على حسابي ونقول عملناه بسرعه عشان انت مسافر

ومش عايز اى مخلوق يعرف حاجه عن الكلام ده 

حسيت ساعتها أن انا كوم زباله وبابا عايز يخلص منى 

وبابا ماجبش سيره اللى حصل جوزى طلب من بابا انه يقعد معايا عايز اكلمها رفض قاله طب تليفونها مغلق قاله هى معهاش تليفون ومبتخرجش ولما هتيجى هنا يوم الخطوبه بس ومش هتقعد معاك لوحدها خلص اللى قولتلك عليه عشان نخلص من الموضوع ده باسرع وقت

مع السلامه لقيت بابا وقف جريت على اوضتى تانى

شويه وبابا ندهلى قالى على اللى اتكلم معاه فيه والاتفاق رديت قولتله يابابا حضرتك ماقولتلوش على اللى حصل

قالى تخرسى خالص لحد ماتم الجوازه هو لو عرف هيجوزك

وساعتها هنتفضح لما تطلقى بعد ما تدخلى ارحم من انك تطلقى دلوقتى فهمانى طبعا وحذرنى انى اقوله اى حاجه

وفعلا بعد اسبوع تم موضوع الخطوبه وحضر ناس قرايبنا والجيران وعدت وبابا رافض تماما انى اقعد مع جوزى نهائى

ابن عمى ماكفهوش اللى عمله فيه راح قال لصاحب جوزى ازاى صاحبك يقع الواقعه دى هى بنت عمى بس شمال عشان كده انا سبتها وقاله انه مسكنة فشقه مع واحد وبابا عرف واخدنى عند دكتور واكدلهم انى مش بنت

طبعا الكلام كله اتنقل لجوزى راح اتخانق مع ابن عمى وأكد على الكلام قدامه خلاه مش شايف قدامه وجرى على بيتنا

خبط على بابنا بطريقه تخض ماما اتخضت وجريت بتقول فيه ايه بتزعقله وتقوله انت بتخبط كده ليه 

قالها انا عايز بنتك اكلمها فحاجه ضرورى قالتله ماينفعش عمك مش موجود لما يرجع ابقى تعالى زعق وقالها مش همسة من هنا غير لما اكلمها

لقيته صوته عالى خرجت قولتله ايوه عايز تكلمنى فايه شدنى من ايدى بيقولى ابن عمك بيقول كلام مش عارف اقوله ولا اصدقه قولتله كلام ايه قالى الحوار اللى سمعه

ماما قعدت تشتم فيه وتقوله كداب

قولتلها بعد اذنك ياماما انا وجوزى هنتكلم مع بعض فالصالون ماما بصتلى بصه بتقولى ياعنى اوعى تقولى حاجه

بس ماينفعش المهم قولتله على اللى حصل كله اول ماسمع انهار من العياط وبعدين مسح دموعه وقالى كنتى هتقوليلى امتى وابوكى ازاى مايقوليش لقيت بابا دخل وقاله علشان انت السبب فى اللى احنا فيه ولازم تشيل معانا لان دى بات شيلتك انت كمان

بصتله وقولتله اوعى تكون مصدق كلام ابن عمى والله 

لقيته قاطعنى وقالى لا مش مصدقه وحاسس انك صادقه فى كل كلمه قولتيها بس انا مش هقدر

الكلمه نزلت عليه حسيت أن الدنيا كلها لفت بيا وودانى مش سامعه غير وش وعينى كلها دموع قلتله ياعنى ايه مش هتقدر ياعنى انا مقدرش اجوز واحده حد لمسها

اقعدت مكانى مش قادره اتكلم ولا سامعه شايفه بس هو وبابا بيتكلمو بعصبيه وبيشوحو لبعض وسألنا ونزل

بابا قولتلك لو عرف مش هيجوزك لقيت نفسى بجرى على البلكونه وبنده عليه بصلى وانا رميت نفسى من البلكونه قدام عنيه وللاسف ماموتش فوقت فالمستشفى على صوت حد بيعيط جمبى لقيته بابا اول ماشافنى فتحت عنيه مسح دموعه وحضنى حمدالله على السلامه قولتله بابا انا موجوعه ضهرى بيوجعنى اوى اوى ومن شده الالم بقيت اعيط واترعش نده الممرضه جت وإدانة مسكن عدى وقت معرفش كتير ولا قليل كل ما افوق يدونى مسكن من شده الالم وانام تانى بس كنت على ما افوق ملقيش غير ماما أو بابا

بقيت اقول لنفسى ياعنى حتى وانا فالظروف دى اتخلى عنى 

شويه والممرضه جت بتقولى إنشاءالله هتبقى كويسه اللى عندها حد بيحبها كده هتقوم انشاء الله افتكرتها بتتكلم على بابا وماما لقيتها بتقولى جوزك هيتجنن نفسه يشوفك مفتحه عنتكى طول ماهو هنا انتى نايمه

لسه بتتكلم لقيته دخل بس مافرحتش أنه جه ولقيت بابا وراه الممرضه طلبت من جوزى انه يحركنى عشان تعدلنى وتنضفنى عشان مايجنيش كرحه وهو اللى بيحركنى معاها من يوم ما دخلت المستشفى جه مسكنى كنت جوه حضنه وخلصو وبعدين نيمونى قعدت فالمستشفى شهر ونصف وجه يوم الخروج بابا جه بدرى وماما كانت معايا واخدنى ومشينا

لقيت بابا مودينا بيت غريب بقوله احنا مروحناش ليه يابابا بيت مين ده قالى دا بيتنا الجديد انا مااقدرش اقعد فالبيت التانى بعد اللى حصل دخلت وانا حاطه راسى فالارض

بابا دخل عليه بيقولى عامله ايه دلوقتى لقيت نفسى يعيط واقوله سامحنى يابابا انا غلطانه يارتنى كنت من وريحتك منى لقيته عيط وحضنى قالى عايزين ننسى الموضوع ده كله ونبدا صفحه جديده

طب يابابا هنعمل ايه فى

قالى هو جاى دلوقتى انا بعتله شوفى انتى عايزه ايه وانا هعملهولك فعلا الباب خبط وماما دخلته وبابا سندنى وطلعت قعدت معاه قولتله انت هتطلقنى امتى قالى مش هطلقك انا بحبك اللى حصل وقولته كان من الصدمه لاكن انا ما اقدرش استغنا عنك

لقيت نفسى بقوله بس انا استغنيت

ياعنى ايه

ياعنى مقدرش اشترى واحد باعنى فأول ازمه مش هقدر ابقى مطمنى على نفسى معاك فياريت تطلقنى

قالى صعب

قولتله لا سهل كان جوازنا سهل وطلاقنا هيبقى سهل وسيبنى فحالى ارجع لكليتى واشوف مستقبلى واجدد حياتى مع ناس جداد زى بيتنا الجديد

خرج وبابا اخدنى بالحضن قلتله زعلان يا بابا قالى انا فرحان بيكى انا كنت عايز ده اللى يحصل بس مارضتش اقولك عشان تعمل اللى انتى عوزاه ومايحصلكيش حاجه وحشه بكره تتخرجى وتشتغل وتقابل اللى يستاهلك

فعلا الوحده مهما اهلها قسيو عليها بيبقو احن من اى حد فالدنيا

تمت 



تعليقات

التنقل السريع