رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم نور ايمن
رواية عشق المراد الفصل العاشر 10 بقلم نور ايمن
عشق المراد
10
نور: لازم انام
مراد: اه
نور :ما خلاص بقينا الصبح اهو
مراد: نامي عشان متتعبيش
نور: أنا بجد نمت
مراد طيب صحي نيرا ويلا ننزل نفطر
نور: أنا مش جعانه
مراد: طب صحي نيرا وانزلوا كدا ونتفاهم وش لوش
نور: خلاص هنام
مراد بعصبيه قام خرج وراح علي اوضه نيرا
مراد بزعيق: نووور
نور بخوف: ن ع م
مراد: يلا ثواني والاقيكي قدامي
نور: هلبس وهاجي
مراد: ماشي ونزل عشان يخلي الخدم يحضرو الفطار وقعد يشرب القهوه
نور نزلت واول ما وصلت عند مراد اخدت القهوه من ايدو وراحت حطيتها في الحوض ورجعت
مراد بعصبيه: اي الِ أنتِ هببتيه دا
نور: اشرب قهوه بعد الفطار
مراد: براحتي وأنتِ مالك
نور: طيب تمام ولسه هتخرج
مراد: راحه فين
نور: لماما ومحمد
مراد: لواحدك!
نور: براحتي وانتَ مالك
مراد بزعيق: نووور اتظبطي
زين بزعيق: لاء انتَ الِ تتظبط هيل تعمل الِ هيا عوزاه
نور بعيط راحت تجري فحضن زين
زين: اهو دا الحضن الِ كان نفسي فيه من زمان يقلب بابا تعالي يا نيراا مع اختك
مراد بعصبيه: بابا
زين: انت مالك ما هيا مكنتش هتترمي في الحضن دا غير أما تكون مزعلها انت وشطارتك بقَ
مراد بهدوء: نور
نور:.....
زين بهمس: ردي عليه بدل ما يتعصب احنا مش قد عصبيتو
نور بهمس: سيبو شويا
مراد بصوت عالي: نووور
نور بخوف: نعم
مراد: تعالي أما اقولك
زين بهمس: روحي ياحبيبتي
نور خرجت من حضن زين وراحت عند مراد
نور: نعم
زين شاور علي الكرسي الِ جمبوا: اقعدي هنا
نور بصت لزين وزين حرك دماغو بالموافقه وقعدت
مراد بحنيه :كُلي
نور: حاضر وبدأت تاكُل اكل اي كلام
مراد: كُلي كويس
نور: شبعت
مراد بزعيق:أنتِ أكلتي اي عشان تبعي كُلي كويس
نور: بجد معتش قادره
مراد: نيرا لو سمحتي اطلعي اوضتي هاتي العلاج الِ علي السرير عشان نسيت اجيبو
نيرا: حاضر وطلعت جابتو وعطيتو لمراد ومراد خرج منو الِ بعد الفطار وعطاه لنور
نور: دا اي
مراد: دا علاجك يا ابله الِ نستيه عندنا
نور: بس انا مكنتش جايه بعلاج
مراد: ما أنا الِ جبت العلاج
نور: ازي
مراد: ما الدكتوره كشفت عليكي وكتبت علي علاج وهوا دا
نور: بس انا بقيت كويسه
مراد: طب خودي العلاج ومتفضليش تتعبيني
وعدي اسبوع علي الحال دا ونور لازم كل يوم تروح المقابر وقلب علي نفسها من جديد وجه اليوم المنتظر
زين :مراد ونور خلصو اكل وتعالولي المكتب
مراد بتفهم: حاضر
نور باستغراب:حاضر
خلصوا اكل ومراد خبط ودخل ونور وراه وقعدو قدام زين
زين:طبعا الِ أنا شايفوا من يوم ماانتِ جيتي يا نور دَ أنا مرضهوش علي بنتِ وانا شايف انك بنتِ وعشان خايف عليكي بقولك أن انتِ ومراد لازم تتجوزو في اسرع وقت
نور: بس دا وقت مش مناسب يا بابا
زين: أنا عارف بس علي الاقل كتب كتاب عشان تعرفي تاخدي راحتك في البيت ومراد كدا كدا مش مبطل غلاسه ودا ميصحش
نور: بس انا مش موافقه يا بابا
مراد بصدمه : لي
نور: عشان دا مش وقت الكلام دا خالص وانا عوزا ارجع البيت تاني
زين: بصي يا بنتِ هو دا بيتك خلاص مفيهاش كلام وانا بفرض عليكي كتب الكتاب دا وبعد كدا براحتك
نور: يعني انتَ عاوز تجوزني بالغصب وتقولي براحتك
زين: بصي يا حبيبتي أنتِ ممكن تكتبي كتب الكتاب واوعدك أن مفيش اي حاجه هتتغير بس انا وجه نظري أن الِ بتعملوا دا حرام انو يشوفك بلبس البيت والكلام معاك عمتنا حرام عشان هو مش من محارمك بس اما تكتبوا كتب الكتاب بكدا أنا بحلل كل دا
نور: خلاص يا بابا مش هكتب كتب الكتاب وهاخد بالي من كل دا
مراد خرج وسابهم
زين : كنت لسه هقولوا يخرج عشان اكلمك علي انفراد بس الظاهر انو زعل
نور: اتفضل اتكلم
زين: أنا شايف انك بتحبيه بتكابري لي
نور: عشان ميشوفنيش ضعيفه بعد كدا وانا مليش أهل وكفايه كسره وحده مش هتكسر مرتين
زين: يعني بتحبيه
نور: بصراحه اه
زين: طيب والِ يضمنلك حياتك معاه وبعدين تقولي مليش اهلي دي أما أنا اموت
نور: هوافق علطول بس مين الِ هيضمنلي
زين: أنا
نور : انتَ ويترا هتقف في صف ابنك ولا الغربيه
زين : بما اننا بقينا في دايره الجد بقَ اقولك أنتِ مين
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق