رواية تزوجت العمدة الفصل الخامس عشر 15بقلم ساره خالد
رواية تزوجت العمدة الفصل الخامس عشر 15بقلم ساره خالد
بارت15
غزل...مش بخاف غير من الي خلقني مش إنت الي تخوفني
فارس....لا والله
غزل....يلا روح العب بعيد ي شاطر باخد بكلام الرجالة مش العيال
فارس بغيظ......والله هتيجي ف مرة وتخليني اقتلك ب ايدي
غزل....هتتعدم بعدي
فارس....ولو متعدمتش
غزل.....مش هسيبك هرعبك ف احلامك
فارس.....هههه روحي نامي ولما تصحي هشغلك الكرتون
غزل،....شايفني طفلة زيك
فارس.....انتي عندك كام سنة صحيح
غزل....29
فارس.....بجد
غزل.....اه
فارس.....كدابة تلاقيكي لسه مراهقة
غزل.....ابعد عن وشي مش نقصاك وخلي بالك القلم الي اخدو النهاردة مش هسكت عليه
فارس....هتعملي ايه
غزل....هردهولك
فارس.....ي شيخة دانا اكسر إيدك لو فكرتي تعمليها بس إنتي عبيطة معندناش حريم تضرب رجالة
غزل.....اممم تمام
فارس.....يلا شوفي هتتخمدي علي الكنبة ولا علي الأرض
غزل....مش بقول كلك رجولة
فارس.....شوفتي
غزل ف سرها (بغل والله العظيم بغل) هنام ف أوضة الضيوف
فارس......احسن ثم فجأة قلع القميص
غزل.....اي ي بغل إنت في حمام
فارس....قولتي إيه
غزل.....بقولك ايه عدي الليلة انا مش ناقصة صداع كادت أن تخرج من الغرفة لكن اوقفها صوته
فارس.....اتزفتي اتخمدي هنا علشان ابويا انا مش عاشق عنيكي علشان أنام معاكي ف نفس الأوضة
غزل تجاهلت كلامه و جلست علي الكنبة ثم دخل هو الحمام
غزل....وحياة ابوك ل أنام علي السرير ثم نامت وفردت جسمها علي السرير بأكمله
بعد وقت قصير خرج فارس مرتدي ترنج اسود
فارس.....نعم ياختي قومي يابت انتي ي زفته إنتي نايمة بالطول ولا بالعرض ف حد يتخمد كده قومي انا عارف إنك صاحية ثم اخذ يهز بها اووووف تماااام الأيام جاية ثم ذهب ونام علي الكنبة
في الصباح جاء الموظفين الذين يعملون بالشركة ليباركو له
فارس.....اتفضلو ي جماعة
الجميع......شكرا يفندم
مهران.....نورتو الدار
الجميع....بنور حضرتك يفندم
فارس ف سره (ربنا يستر وابويا ميفتكرش جنات)
البنات.....امال فين العروسة
فارس....فوق هطلع اناديها
مهران....خليك معاهم وانا هخلي عنيات تنده عليها
فارس...طيب
بعد وقت قصير نزلت غزل ودخلت اوضة الضيوف ألقت السلام ثم جلست بجانب فارس
فارس بهمس.....ابتسمي شوية
غزل.....ملكش دعوة
فارس....هو ايه الي ملكش دعوة
غزل.....هو كده
ثم دخلت عنيات وضايفتهم
غزل.....اوووف مصدعة ثم نظرت إلي فارس وجدته ينظر إلي فتاة
غزل ف سرها (حاسه إني شوفت البنت دي قبل كده بس فين .....ااه دي البنت الي حضنها اكيد حبيبتو )
غزل بتلاعب.....إلا قولي ي فارس
فارس....اي
غزل.....البت الي لابسه أزرق هناك دي حاسه إني شوفتها قبل كده بس مش فاكرة فين
فارس.....ايش عرفني انا
غزل بمكر.....افتكرت مش دي إلي حضنتها برضو
فارس....غزل لمي نفسك احسلك
غزل....هو انا قولت حاجة غلط ولا ايه مش دا الي حصل
فارس.....طيب خلاص
غزل....هو بباك يعرف
فارس.....ولو عرف وحياة ربنا ما هرحمك
غزل.....ههههههه مش هتعرف تعملي حاجة
فارس....لا أعرف
غزل.....ههه كلام
فارس....لا وأفعال
غزل.....اممم قولتلي إسمها ايه بقي
فارس....ملكيش فيه
غزل ف سرها....( والله ل ارعبكم أهو نتسلي ونشوفه وهو بباه بيهزقه قدامي )اممم طيب هعرف انا ثم وقفت واتجهت إليها
غزل....إزيك انا غزل وإنتي
جنات....جنات
غزل،....اسمك حلو ي جنات
جنات ....وإنتي كمان
غزل....حبيبتي شكرا إي رأيك نطلع نتمشي شوية
جنات....مفيش داعي أنا شوية وماشية
غزل.....ودي تيجي يلا ي بنات نطلع الجنينة
البنات....تمام يلا
غزل.....أمسكت يد جنات يلا
جنات.....طيب
فارس ف سره (ااااه ي قادرة )طيب يلا ي شباب نطلع نشم هوا احنا كمان
الشباب....تمام ي فندم
بنت.....الله الجنينة تحفة ماشاء الله
بنت اخري.....شجرة اي دي
غزل...انا اول مرة أنزلها فا معرفش ثم اقتربت من جنات إنتي تعرفي فارس
جنات....ااه مديري اكيد اعرفه
غزل....ههه مديرك بس
جنات....اه
غزل....اهلك معلمكيش إن الكدب بيودي النار
جنات.....إنتي عايزة ايه
غزل.....كل خير ثم قاطعهم مهران
مهران.....مبسوطة ي بتي
غزل....اه جدا
ثم نظر مهران إلي جنات.....إنتي بت مين ي بتي
جنات بتوتر....انا مش من هنا انا من القاهرة
مهران....أهلا اصل بشبه عليكي اكده
غزل بتدخل....اه هي قاعدة ف البلد هنا
مهران.....اه
غزل ببرأه مزيفة.....شوفته وهو بيحضنها فكرتها اخته او قريبته
مهران......اي الكلام الفارغ ده
غزل.....مبكدبش بس دا فعلا الي شوفته يوم ما اشترينا الدهب
مهران ابتعد عنهم واقترب من فارس وقال بغضب.....تجيب مرتك وتجولي علي اوضة المكتب
فارس .....حاضر يابوي
جنات....هتستفادي ايه
غزل....امممم بصراحة معرفش بس حبيت اعرفه
جنات....وفارس سهل إنه يعرفه إنك هربتي مع الي كان خطيبك
غزل....هقول ان ابنه ضربني علشان شوفته بيحضنك وقولتله اني هقول ل ابوك وهثبت من ماما اني روحت عندها انا وأختي
جنات.....طلعتي مش سهلة
غزل...ومش هكون
جنات.....فارس كمان مش سهل وخلي بالك ولا انا كمان
غزل....ميهمنيش
جنات.....هنشوف
غزل...عن اذنك هروح اشوف جوزي بيشاورلي ثم ذهبت له
فارس....إنتي قولتي حاجة ل ابويا
غزل.....لا مالك خايف ليه
فارس.....مش خايف بس عايزنا نروح المكتب
غزل....وفيها ايه
فارس....مفيش يلا
(في غرفة المكتب)
مهران.....ف بنت من البنات الي بره افتكر إنك جبتها هنا وقولت إنك عاوز تتجوزها صح
فارس.....امممم
مهران بصوت عالي..... رد عليا زين
فارس....ايوة
مهران.....ومرتك عتقول شافتك وأنت بتحضنها
نظر فارس لها نظره لم تفهم غزل معناها....ايوة يابوي
مهران بصوت عالي أخاف غزل.....إزاي تعمل كده ثم اقترب منه وضربه بالقلم وفي الشارع من غير حيا
بالخارج كانت جنات تستمع الي حديثهم....وحياة القلم الي خده فارس بسببك ي غزل ل هوريكي
فارس....ي بابا انا بحبها وجيبتها لحضرتك
مهران.....جبتها وقولتلك لع عاوزني اجوزلك وحدة قبلت تحضنك وف الشارع من غير كسوف
فارس....بتحبني
مهران بغضب .....مفيش حب و اي كان مانعك تقولي ف الوقت الي قولتلك أختار وحدة ما ترد
فارس.....مفيش
مهران.....يبقي مش عتحبها اسمع غلطة كمان ي فارس وهحرمك من كل حاجة ولا تطول ورث ولا شركة ولا عمودية سامع
فارس.....حاضر يابوي
مهران....وإنتي اي حاجة عتحصل تيجي طوالي تخبريني ومتخفيش من حد واصل مفهوم
غزل....مفهوم
مهران.... كلامي خلص اتفضلو ثم خرجو
فارس....ارتحتي
غزل رغم زعلها عليه لكن ظهرت عكس ذلك......اممم كده ردتلك القلم بطريقة غير مباشرة
فارس.....تمام انتي الي بدأتي استحملي للأخر بقي ثم خرج للموظفين
غزل....تمام ثم صعدت الدرج ما إن وصلت لنهايته حتي نادت عليها جنات
جنات.....غزززززل
غزل وقفت....نعم
جنات وهي تصعد حتي وصلت لها....عايزة اعرف ليه عملتي كده ابوه ممكن يطرده من البيت
غزل....وانا مالي هو وابوه
جنات وهي تضع يديها علي كتفها....وكان انا وهو ادخلتي ليه
غزل.....لأنه حشري واتدخل بيني وبين خطيبي وبعدين دلوقتي مين الي مراته فينا انا صح يبقي خلي ف كرامة كده وحبي حد تاني اعتقد كلامي مفهوم
جنات....وانتي مالك هو لسه بيحبني
غزل....بس مش هيتجوزك لأنك بقيتي قدام ابوه رخصية ومش بعيد تكوني بتحبيه هو يمكن مركزه او فلوسه
جنات رفعت ايديها وضربت غزل كف ارجعها للورا لم تتوازن فوقعت من علي الدرج
غزل....ااااااه
#تزوجت_العمدة
#ساره💙
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اكتب ف بحث جوجل موسوعة_القصص_والروايات
الرواية كامله من👈( رواية تزوجت العمدة)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق