رواية حورية الادهم الفصل السادس عشر 16 بقلم زولة وحيدة
رواية حورية الادهم الجزء السادس عشر
رواية حورية الادهم البارت السادس عشر
رواية حورية الادهم
رواية حورية الادهم الحلقة السادسة عشر
حور وليليان في نفس الوقت بصدمة :ماما
امهم بدموع :حور ليليان
حور وليليان جريو عليها وحضنوها
حور بدموع :وحشتيني ياماما
ليليان :انتي كنتي فين كل دة ياماما ليه سبتينا
حور :بابا قال انك روحتي عند ربنا
أدهم :حور وليليان اهدو وانا هجاوب ع كل اسئلتكم
بعد مدة كلهم كانو قاعدين في الكوخ
أدهم :في الحقيقة عمي هو السبب في كل حاجة هو كان بيكره محمد المنشاوي الله يرحمه اللي هو والد حور وليليان
حور :بس ليه
أدهم :لأنه ابوكي ياحور مكنش غني وقتها لما طلب ايد عمتي نجوى وعمي كان مفكره عايز فلوسنا بس عمتي وعمي هربوا واتجوزو غصب عن الكل وكان معاهم بابا الله يرحمه بابا كان بيحب ابوكي ياحور وكان بيعتبرو زي اخوه وعلشان كدا ساعد
عمتي وابوكي انهم يتجوزو وعمي زين لما عرف بالقصة وأنهم خلفو كمان حاول يق’تل ابوكي بس في نفس اليوم اللي كان هيقتل فيه باباكي ابويا كان مع باباكي ولما عمي طلع السكينة ووجها ع ابوكي ابويا وقف قدامه وهو اللي ما’ ت بدال ابوكي وانا لما وصلت لقيت باباكي ماسك السكينة وبيبكي لأنه هو اللي طلعها من بطن بابا كان بيحاول ينقذه بس عمي فهمني القصة غلط وبسببه انا كرهت باباكي اول حادثة انتو عملتوها كانت بسبب عمي ولما عرف انه ابوكي هرب ومعاه انتو الاتنين قالي اروح اق’تله و…
حور بدموع وهي حاطة ايدها في بوقها :قت’لت بابا انت اللي ق’تلت ابويا وبدأت تصرخ وجريت مسكته من ياقة قميصه :انت ق’تلت ابويا يا أدهم رددددد
أدهم كان بيدمع
حور :ليه يا أدهم لييييه بابا ملوش ذنب ذنبه الوحيد انه حب
أدهم :حور انا
حور بصريخ :مش عااايزة اسمع حاجة انا عايزة بابا هاتولي ابويا أدهم هاتيلي ابويا انا عايزة ابووويا
أدهم حضنها وهي هديت في حضنه كلهم كانو بيبصو عليهم وبيعيطو
حور :أدهم ليه انت عملت كدا ليه خليت الشيطان يتغلب عليك ويخليك تعمل جريمة زي دي
أدهم :انا اسف ياحور بجد اسف انا ظلمتك وسبتك تعاني كل السنين دي لوحدك انا والله مكنش قصدي اسببلك جرح
فجأة زين دخل ومعاه الشرطة
أدهم :حضرة الظابط في ايه
الظابط :أدهم بيه احنا عرفنا انه انت مقتلتش زين اعترف بكل شي هو كان السبب في كل الجرايم اللي حصلت وكان بيوهمك انك انت اللي عملتها
أدهم باستغراب :ازاي
الظابط : يوم الحادثة انت كنت سايق العربية ولما ضربت في عربية محمد المنشاوي انت ماعملتش ضرر غير في العربية وبعدها انت روحت وبعد ما روحت جيت عربية تانية وضربت في عربية محمد المنشاوي من قدام
أدهم بفرح :بجد
الظابط :اه
أدهم :بجد متشكر
الظابط :العفو انا هاخد زين والمحكمة هتكون في الأسبوع الجاي ان شاء الله
أدهم :ماشي خدوه
زين كان هيروح مع الظابط بس نجوى راحت وقفت قدامه وهي بتمسح دموعها
نجوى ضربته قلم
نجوى :دة بتاع بناتي اللي فرقتني عنهم
الظابط :يامدام
أدهم :سيبها
نجوى ضربته تاني
نجوى :دة كمان علشان محمد ربنا يرحمه
وتاني ضربته :ودة علشان اخويا
وتاني ضربته :ودة علشاني
وتاني ضربته :ودة علشان أدهم واللي حصله بسببك
نجوى :خدوووه قبل ما اقتله
الظابط اخد زين وراح
أدهم راح حضن نجوى وباس راسها
أدهم :معلش ياعمتي
حور وليليان كمان راحو حضنوهم
ليليان :سليم تعال
سليم راح حضنهم
في يوم جديد عند حور وادهم كانو نايمين دخلت عليهم ريناد
ريناد بصريخ :مامااااا اليوم فرح خالتي وعمي اصحي احنا هنروح السوق
حور بنعاس :امممم حبيبتي روحي اجهزي وانا هجهز وهنروح
ريناد طلعت ع اوضتها بسرعة
حور كانت هتقوم بس أدهم حط ايدو ع خصرها
حور :أدهم ابعد ايدك
أدهم شدها عليه :لأ انا مشتاقلك اوي ومش هبعد اليوم دة يومي انتي ليا انا وبس الليلة
حور بكسوف :حبيبي ابعد ريناد هتشوفنا
أدهم باسها من شفايفها بوسة طويلة وبعد عنها
أدهم :حلوة كلمة حبيبي منك
حور :أدهم…
أدهم حط ايدو ع شفايفها
أدهم :هشششش ع فكرة احنا في حاجة ماعملناها بعد الجواز
حور بكسوف :اددددهم
أدهم :ايه ياحبي انا نفسي في نونو
حور قامت من السرير بسرعة
حور :قليل ادب وجريت اخدت هدوم وجريت ع الحمام
ادهم فضل يضحك عليها
بعد مدة حور طلعت من الحمام
أدهم وهو متجه ع الحمام :خليكي جاهزة
حور كانت هتموت من الكسوف وجريت ع برا الاوضة
أدهم :مش هتهربي مني
حور :يووووه بقا انت قليل ادب اوي
أدهم بضحك :منا عارف
ريناد جيت لحور
ريناد :يلا نروح وكمان خالتي وعمي سليم رايحين معانا
أدهم بغضب :لا سليم مش هيروح
ريناد :بس….
حور :اه هنقولو انت روح الحمام
حور شالت ريناد وراحت
عند حور في العربية
حور لسليم :سليم انت مش هتروح أدهم قال كدا
سليم :ليه ان شاء الله
ليليان بابتسامة :خايف ع حبيبته منك
حور :ليليان بطلي قلة أدب مش ناقصة انا
فجأة أدهم مسك سليم من ورا وسحبه معاه ع جوة
وحور وريناد وليليان راحو ع العربية
ليليان بهمس لحور :قصدك ايه ب مش ناقصة
حور :ليليان اسكتي
ليليان بابتسامة :اها فهمت
حور ضربتها ع كتفها بقوة
ليليان بوجع :اااااااااااااه لا يابنتي مفهمتش
حور :احسن يارب متفهميش احسن تركزي ع دراستك
ليليان :يابنتي انا اولة الدفعة في الكلية
حور :تمام عايزاكي دايما الأولى ف اي حاجة
ليليان حضنتها :بحببببك ياقلبي انتي
حور :وانا بحبك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
تعليقات
إرسال تعليق