رواية قدري اللطيف الفصل السابع عشر والثامن عشر 17_18بقلم أمنيه محمود
رواية قدري اللطيف الفصل السابع عشر والثامن عشر 17_18بقلم أمنيه محمود
#قدري_اللطيف
#البارت_السابع_عشر
غيث : ده علي اخويا
قدر بصدمه : علي
غيث : اه اسمعي يا قدر احنا لازم نقبل الصفقه دي لازم لازم انتي فاهمه ؟
قدر : انت بتقول اي يا غيث لا طبعاً ؟؟ ازاي يعني بعد كل اللي علي عمله فيك وفي الآخر عايز تعقد صفقه معاه انت بتفكر ازاي؟؟؟
غيث : دي الفرصه الوحيده اللي هقدر ارجع كل حاجه علي خدها مني
قدر : مش فاهمه ؟؟
غيث : لما اجي هفهمك كل حاجه تمام
قدر : تمام
في الليل عند قدر ...
قدر : هاا يا غيث ممكن افهم هنعمل اي ؟
غيث : تمام وانت يا يزن ركز معايا علشان هتكون مع قدر في كل حاجه
يزن : تمام
غيث : بصي يا قدر طبعاً انتي بتقولي أنه عرض عليكي صفقه كويسه وانتي طبعاً هتوافقي ويوم الأتفاق هتخلي علي يمضي على أوراق التنازل من غير ما ياخد باله
قدر : ازاي هو اكيد مش غبي وأنا مش هعرف أعمل حاجه زي كده
غيث : عند البنات الحلوه بيكون غبي
قدر بصدمه : انت مجنون انت عايزني أعمل اي ؟؟
يزن بغضب : اي اللي انت بتقوله ده
غيث : اسمعوني بس ، هنعمل معاه زي ما ساره عملت معايا قدر هتعزم علي على عصير او قهوه اي حاجه من دي وطبعاً علي مش هيقدر يقول لقدر لا ، وبعد ما ده يحصل ويغيب عن الوعي يزن هيدخل ويكون موجود ده علشان الأمان يا قدر والحيو'ان ده ميحولش يقرب منك وبمساعدة يزن هتقدري انتي تتكلمي معاه وتخليه يوقع على التنازل وبكده اقدر ارجع كل حاجه
قدر : حاسه أن مش هقدر اعمل ده كله بجد
غيث بحب : مفيش حد هيقدر يساعدني غيركم
يزن : أنا معاك يا غيث وربنا يستر
قدر بحب : وأنا معاك
غيث : من هنا لحد الأسبوع الجاي مش هنفكر في حاجه خلينا دلوقتي نفرح بالخطوبه
يزن بضحك : ايوه بقا
كل ده وغيث بيبص لقدر وقدر بتحاول تهرب من عينه اللي معها في كل حركه بتعملها وكل كلمه بتقولها
عند علي ...
مراد : عليييييي علييييييي
ساره بخضه : ده ده مراد هنا ، مراد هنا يا علي اعمل أي ؟؟
علي : استخبي يلااا في أي مكان ومتخفيش هو اصلاً مِستوي على الاخر
نزل علي لمراد
علي : عايز اي يا مراد
مراد : اديني اي حاجه بسرعه همو'ت مش قادر دماغي هتتفر'تك
علي بضحك : ما قولتلك الصنف ده تقيل عليك
مراد : لو بتحبني يا علي اديني اي حاجه ارجوك
علي بسخريه : ده انا مش بحب اخويا هحبك انت
مراد وهو ماسك دماغه : اخوك مين ؟؟
علي : ده كله ولسه مش عارف غيث يبقا اخويا
مراد بصدمه : غيث اخوك انت
علي بضحك : اااه
ومر كام يوم من غير اي تغيير ودلوقتي يوم الخطوبه
في شقه قدر ...
يزن : بسم الله ماشاءالله قمر
قدر : بجد يا يزن
يزن : بجد يا عيون يزن ، قدر عايز اقولك حاجه
قدر : قول يا يزن
يزن : غيث شخص كويس علفكره وأنا ملاحظ أن هو اتغير كتير علشانك ولو مش متأكد أن هو شخص كويس أنا مكنتش وافقت عليه
قدر بدموع : ربنا يخليك ليا يحبيبي
يزن : لالا مش عايز عياط النهارده ده انا ما هصدق اخلص من عياطك ده
قدر بضحك : ماشي يا رخم
الباب خبط وقدر هيا اللي فتحت الباب
غيث بصدمه : ....
يتبع ...
#أُمنيه_محمود
#قدري_اللطيف
#البارت_الثامن_عشر
الباب خبط وقدر هيا اللي فتحت الباب ..
غيث بصدمه : اي ده !!! انتي حلوه اووي
رحمه : احم احم زي القمر يا حبيبتي
قدر وشها احمر من الكسوف وقالت : شكراً
غيث حس بالإحراج جداً ودخل الشقه وكان بيفكر إزاي يختفي في خلال 3 ثواني من اللي قاله وبيتمني الأرض تتشق وتبلعه
يزن : هيا فين يا غيث ؟؟؟
غيث : هيا مين دي ؟؟
يزن : حور
غيث : ياعم فكك مني دلوقتي
يزن بضحك : بصراحه كان شكلك وحش اوي
غيث : بجد
يزن بضحك : اه والله ، المهم جايه ولا لا ؟
غيث بضحك : جايه جايه اطمن
شويه وكانت حور وصلت وكانت جميله جداً
يزن : يخربيت الرقه هو لسه في كده
حور وهيا عامله نفسها مش واخده بالها : ازيك يا يزن
يزن : أنا الحمدلله كويس
حور : ماشاء الله قدر طالعه حلوه أوي
يزن بضحك : طالعه لأخوها طبعاً
ابتسمت حور على طريقة يزن في الكلام
اليوم مشي كويس والأجواء كانت حلوه والكل مبسوط من قلبه وغيث خد الكل وطلعوا اتعشو بره
حور : ألف مبروك ربنا يتمم على خير
قدر وغيث : الله يبارك فيكِ عقبالك
حور : لا مش بفكر في الموضوع ده دلوقتي
يزن : لا أنا كده ازعل
حور بعدم فهم : نعم
يزن بالإحراج وتوتر : بقولك كده هزعل علشان يعني هتمشي وكده فاهمه ولا اي
حور بضحك : اه فاهمه ، بس لازم امشي بقا علشان اتأخرت
يزن : اوصلك ؟؟
حور : لا شكراً
يزن : لا هوصلك ، سلام ياحلوين
قدر و غيث ورحمه ضحكوا على يزن
غيث : ده شكله واقع
قدر : باين كده
حور : بس هنا شكراً
يزن : عايزه أقولك حاجه من ساعت ما شوفتك النهارده
حور باستغراب : اي ؟؟؟
يزن : انتي حلوه اوي النهارده
حور اتكسفت ومشيت من غير ولا كلمه
يزن لنفسه : فوق يا يزن في أي مالك كده
عند قدر و غيث ...
غيث : مبسوطه
قدر : اه مبسوطه جداً
غيث : يعني مش ندمانه أنك وافقتي عليا
قدر : لا طبعاً
غيث بحب : طيب بحبك
قدر بكسوف وهيا بتحاول تتكلم : احم ، ممكن اسألك سؤال خايفه منه
غيث باهتمام : سؤال اي ؟
قدر : خايفه بعد ما نعمل الخطه وتنجح وعلي يمضي على أوراق التنازل تتغير وترجع زي الأول
غيث : من حقك تقولي كده بس أنا اتغيرت يا قدر وبقيت إنسان جديد بعد ما شوفتك كل حاجه اتغيرت ازاي وليه ؟ أنا مش عارف بجد بس يمكن علشان حبيتك
وفي الشركه بعد مرور أسبوع ...
علي : هاا يا آنسه قدر كل حاجه جاهزة
قدر بتوتر نوعاً ما : اه بس لازم تشرب حاجه الأول
علي : تمام يبقا قهوه ساده
وبعد شويه القهوه وصلت وبدأ علي يشرب وهو بيقلب في الأوراق قال يعني رجل أعمال وفاهم كل حاجه وهو مش فالح غير في تجارة المخد'رات ومع مرور الوقت بدأ علي يغيب عن الوعي و حاول يلمس قدر ويقول كلام مش كويس بس يزن دخل في الوقت المناسب وكان هيضر'به ولكن قدر قالتله يكتفي أنه يمسكه وينتبه
علي بتوهان : انا بحبك انا نفسي تكون معايا ولاحظ علي وجود الدبله في ايد قدر
علي بدموع تمثيل نتيجه غيابه عن الوعي : اي ده ؟ انتي مخطوبه ؟؟ قولي مين علشان اقت'له محدش يقدر يخدك مني
قدر : هقولك مين بس بشرط تمضي هنا
علي بتوهان : حاضر حاضر وبدأت يمضي كل الأوراق
قدر : خطيبي يبقا غيث المهدي اخوك ؟
علي بصدمه : ........
يتبع ....
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
اللي عاوز البارت الجديد يعمل متابعه من هنااااااا
الرواية كامله من هنا👈 (رواية قدري اللطيف)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق