رواية عروس برنس الصعيد الفصل السابع عشر 17بقلم اسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الفصل السابع عشر 17بقلم اسماء حبيب
#Part.. 17
فجاه العربيه وقفت والبرنس بس لنور اللي خافت منه فجاه
نور.... استهدى و واحد الله في قلبك كده بلاش البصه دي.
البرنس فتح باب العربيه ونور اتصدمت مين اللي عمله.... اطلعيييي بره.
نور وكانت هتعيط... لي بس ا انا عملت ايه.
البرنس.... قوووووولت بررره اطلعي.
نور طلعت.... اي هتسبني لواحدي كداااا.
البرنس ركب العربيه ومشي...
نور عيطت... يا ماماااا هروح فين انااا...
فجأه لقت العربيه رجعت تاني البرنس من جوه العربيه... اركبي ومسمعش صووووتك.
نور وبتمثل الشجاعه... لاء انا مش ركبه امشييي.
البرنس كان بيحرك العربيه لقي نور فتحت الباب بسرعه ودخلت.
البرنس بسخريه... ايه يا بنت بارم ديله الي ركبك مني من اشويه كانت الجلاله ركباكي.
نور وبتمسح دمعها بسرعه ... صعبت عليا قولت مش اسيبك لوحدك انت غلبان.
البرنس... ايييوه مني عارف كتر خيرك مكنتش عارف من غيرك كنت عملت اياه.
نور... خلاص بقي متقطعش قلبي عليك الي صحيح هما مش بيجرو ورانه ليه.
البرنس... مني توهتهم المكان ده وعر قوي.
نور... يعني خلاص كدااا السباق خلص والله كان حلو.
البرنس... اني معنتش متكلم علشان هقتلكيش بيدييي دهين.
نور... انتي اي يااا اخي ايييي معندكش دم مفيش حسااسيه خالص دي تريقه تكلم بيها انسه محترمه.
البرنس.... حساسيه؟! وقوليلي هي فين الانثه دهين دا جابر البواب ا....
نور قاطعته... خلاااص متكملش وصلت اقف بقي بالعربيه دي علي جمب.
البرنس... ليه.
نور بزعيق.... قووولت وقف انااااا متهنتش كدا ابل كدااا انا اتنازل عن اي اهانه غير اهااانه كرامتي انااا نزله وانت من طريق واناا من طريق قال مفيش انوثه قال دااا اناااا الشارع كله اتقدملي وانا رااافضه هه ( وفي سرها) استغفر الله العظيم سا محتي يا رب.
البرنس... بقي اكده.
نور وبتقلده... وابوووو اكده يا سي البرنس كدا انتهاااااات.
بعد نص ساعه قدام محل ايس كريم....
نور ومسكه علبه ايس كريم... اقسم بالله الي بالفراوله احسن انت مش فاهم الي بالحليب مش قوي.
البرنس وبياكل ولا همه... طيب.
نور... ط طيب ما تجيب لحسه كدا علشان اقطنع.
البرنس بزهق.... ما تقولي بقي انك دابه عينك في بتاعتي وطمعانه فيها.
نور... اخص اخص عليك بجد دا انت راجل ظنااان.
البرنس.. اني ظنااان!
نور... اه وبعدين بدل ما تقولي اتفضلي انتي كمان مش جنتل تؤ تؤ تؤ.
البرنس.. كومااان؟!
نور... ايييوه.
البرنس... نهايته انتي عايزه اي.
نور... اه كدااا الصراحه حلوه. انا عيزه علبتك.
البرنس... مش انتي قولتي عايزه بالفراوله.
نور... انا عيله وبرجع في كلامي.
البرنس... خدييي يا ساتر.
نور... الله يسترك يا ابني ويوسع رزقك ونور طريقك يا قادر يا كريم.
البرنس بصلها بزهول... بت انتي جايه منين.
نور... بعد حمل 9 شهور امي زلطيتني في بيت جدي وسمتني نور اصل ساعتها باين الكهربه مكنتش مستقره.
البرنس... يا رتني ما سألت.
نور... الي قولي انت عملت اي في حوار عز؟!
البرنس.... خلاص اعتبريه في السجن من دلوك.
نور... ازاي وهو اصلا جه الفيلا.
البرنس... هفهمك ولا اقولك انتي هتغلبيني.
نور.... والله ما هعمل دوشه بس فهمني دي غلباااانه.
البرنس... انتي هتقوليليييي هه مني خابرك زين.
نور... طيب قول يلاااا عندي فضول هيموتني.
البرنس...شوفي يا ستي.
نور... اعتبرني شفت هاا.
البرنس... عز بعرف ضابط قريبه والضابط دهون مش تمام.
نور... يعني اي عايز صاينه يعني وضح كلامك علسان افهمك.
البرنس... لاااااه بقولك اي فتحي مخك اني مش قدامي بهيمه.
نور... هعتبر نفسي مسمعتش وكمل بس وضح حوار الضابط دا بعد اذن زرازرك دي.
البرنس اتنهد بزهق..الضابط ده بياخد رشاوي بتاجر باسم العداله يعني عار علي مهنته.
نور... ايو ايوووو ايووووو مش مضبوط يعني ما كنت قول كدا من الاول.
البرنس بشلل.... ياااااا رب امال اني قولت اي يا مهفوفه انتي.
نور... عديها عديها كمل.
البرنس.. الضابط ده بقي يبقي قريب عز.
نور... الوقح طبعا اتلم ال.... مش حفظه المثل نسيه كمل.. بس والله الايس كريم بالفراوله احله تاخد لحسه علي فكره دا بيسلينه
البرنس.... والله.
نور اكلته بالمعلقه... هااا اي رئيك.
البرنس... اه زين هاتيه بقي.
نور... خده انا حبيت الحليب هاصحيح كمل.
البرنس وبياكل الايس كريم.... عز دلوك عرف المكان الي انتي قولتي عليه وهيروح عليه.
نور.... وطبعاً انت شلت البضاعه صح.
البرنس... لاه دنتها زي ما هيا.
نور بصدمه... لييي؟
البرنس... ما اني خلاص سمعت بنصيحتك ومعدش الهااا عازه الشغلانه دي.
نور بفرحه... اول مره حد يسمع كلامي ههههه بس برافو عليك ايوه كدا هو دا البرنس وطبعا عز هيتمسك بالبضاعه.
البرنس... امال والمخزن الي في اني منزل فيه البضاعه دي يبقي ملك خالد.
نور... خالد مين.
البرنس... راجل من رجالتي بس عز ميعرفش اكده وخالد مضاه علي الملكيه.
نور....يا لئيم دا انت مش إلك حل يا برنس.
البرنس... هو الي حب يلعب امعاي اهو بقي مش حابب يشيل الشيله يستحمل بقي الي هيجراله.
نور.... واي الي جابه الفيلا مش عرف مكان البضاعه؟!
البرنس... عايز يخلص مني اني بيني وبينك فكرته مهيعملهاش بس عملت احتياطي وخليت سلاحي معاي لاي حاجه تحصل.
نور... لا شاطر وناوي علي اي بعد كدا؟!
البرنس... منيش خابر هعمل ايه سايبها علي الله بقي.
نور... وانا معاكي في اي حاجه ومش هسيبك ابداً.
البرنس.... ليه وعلشان ايه يعني...
نور.... ممكن تقول رد جمايل.
البرنس ضحك وسكت.
نور... هو انا بقول نكت؟ بتضحك علي ايه.
البرنس.. وهو انتي حيلتك ايه علشان تتجاملي بيه.
نور... تصور معرفش ههههه.
البرنس... انتي لازم ترجعي لعيلتك يا نور.
نور... اول مره تقول اسمي ومش تقولي يا مهفوفه.
البرنس... يمكن عشان بنتكلم زي البنادمين.
نور... امال احنا كنا زومبي يا راجل؟!
البرنس... يلا علشان اخدك عند اهلك.
نور.... بس انا خيفه.
البرنس... مش اتخافي اي وياكي.
نور... انت عارف لو شافوك معايه اصلا ممكن دمغهم تروح لبعيد هما اصلا ممكن يأذوك.
البرنس... امممم بس انا ساعتها مش هكون جاي اكده والسلام.
نور... امال اي هتلبس تقيه الاخفه يعني؟!
البرنس... يلا تعالي اركبي.
نور... علي فين يا برنس؟!
البرنس... بتثقي فيا.
نور... بعد الي شفته لاء ههههه بهزر يا جدع مالك بلمت ليه وبعدين انة اكيد بثق فيك.
البرنس... يبقي اركبي.
نور ركبت ومشيت مع البرنس اما عند صابر....
صابر وكان هو وابوه عند بيت ابو رضا....
صابر... بابا اتكلم الراجل شويه وهياكلني
ابوه... شوف يا معلم احنا جايين وطلبين ايد بنتك رضا زي ما اتفقنا.
ابو رضا.... اه وبالصلاتو علي النبي بقي شيفنكم جيين واديكم فضيه ليييي.
صابر... ا اصل يعني احنا اهل ومش في داعي للرسميات.
ابو صابر... اسكت يا مدهول لا يااا معلم جيبين طبعا الحجه اخدت مننا الحاجه من علي الباب.
ابو رضا... اه طيب تعااالي يا عروسه.
دخلت رضا عليهم وشيله صينيه الشربات... اهلا وسهلا خطوه عزيزه اقعد فين يابااا.
ابو رضا... اقعدي جار امك تهاااني.
تهاني جت بسرعه... نعم يا معلم.
ابو رضا... اقعدي انتي وبنتك هنااا.
تهاني.. ح حاضر يا معلم.
ابو رضا... بص بقي مهر وشبكه وفرح وكل كلمه هقولها تتنفذ اميييين.
صابر... لا معلش انا مش بشتري سمك في ميااا افهم الاول.
ابو رضا... اييي هتجادلني.
صابر... اه دي جواز مش سلق بيض.
رضا بصت لصابر.... بابا انا موافقه علي اي حاجه مش تضغط عليه هو علي قد حاله انا عرفاه كويس اوي.
ابو رضا... لووو حصل حاجه هتخدي حقك ازاااي يا بت.
رضا... متخفش عليااا يابا بنتك بميت راجل.
صابر... الله وانا بقي يا ست هااانم ذنبي اي اتجوز سيد صحبي لمؤخذه.
رضا... اسكت.
صابر وقف بعصبيه.... يعنييي اي لاااء بقي انا مش دلدول لمؤخذه.
ابو رضا.... الزممم حدودك.
صابر... انا عارف حدوودي كويس اوي ودي مش اصول يااا معلم.
ابو صابر بسرعه... تنت بتقول اي.
صابر... متخفش يا باباااا انا مش اجي اتهان ولا ارضالك الاهانه احنا رجاله ولو عجبه نتكلم راجل لراجل انا موافق انا مش ست الي تمشي كلمها عليااا وتقولي اسكت.
ابو رضا وقف... يعنييي اي يااا صابر.
صابر... يعني انا علي قدي وعلي قد مقدرتي هدفع وهجيب انت عارف اننا عيله علي قدنا بشتغل هنا وهنا وقت ما الاقي يعني لو بنتك ترضا تعيش معايه علي المره قبل الحلوه انا موافق وشوف بقي رأي بنتم وهو دااا الي عندي عن اذنك يلا يا بابا.
صابر مشي بسرعه حتي مستناش ابوه...
ابوه.... م معلش يا معلم خليها عليا المره دي.
رضا... روح يا عمي.
ابوه.. عن اذنكم.
تهاني... انت هتعمل اي يا معلم.
ابو رضا... انا مششش موافق والي عمله ان....
رضا قاطعت باباها بابتسامه... بس انا موافق دا لو مكنش اتكلم كدا انا مكنتش هوافق.
ابوها... دااا بيعلي صوته في وسط بيتييي.
رضا... بس مغلطش في ولااا حرف اظن هو اتكلم بلاصول ولااا اي يابا.
ابوها... يعني عجبك.
رضا... اه.
ابوها.. بسسس خلي في بالك انا مش هدخل لو حصللل بنكم حاجه لأن انااا مش موااافق.
رضا... انا موافقه.
تهاني... يا رضااا اسمعي كلام ابوكي هو عارف مصلحتك.
رضا... وانا عرفه مين الي هيصوني وحسه راجلي وابو عيعيالي مش زي العيال الي بشفهم.
ابوها مشي بعصبيه... انتيييي حره.
خرج ابوها بعصبيه وتهاني بصت لبنتها بتعب... انتي اي الي بتعمليه بس دااا.
رضا... الله انا حره بقي يا اما وراضيه بقليله.
تهاني... طيب بس راضي ابوكي.
رضا.. سبيها عليا انا هتصرف.
اما في البيت عند صابر....
ابوه بعصبيه... انت كدا هتقلب علي نفوخك التربيظه.
صابر... يعني اي يا بابا يعني اتهان وابقي خروف وسط القعده وانت مسلمه رقبتك كدا.
ابوه... طيب يا فالح استحمل بقي الي هيحصلك والي انتعملته مش هيعديه بالساهل.
صابر... الي يحصل يحصب بقي هه.
ابوه... يااا ابني لازم نطاطي للناس دي.
صابر قايم يمشي... لاااء ولو فيها موووتي يا بابا.
ابوه... رايح فين.
صابر... علي الشغل.
ابوه... شغل ايه دااا ان شاء الله الي هترحله الساعه 10.
صابر خرج... عن اذنك يا بابا ولما اجي هفهمك كل حاجه...
صابر لسه بفتح الباب لقي نور ابو رضا في وشه...
يا تري اي الي هيحصل المره دي وهل ابو رضا ممكن يسكت.
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
الرواية كامله من👈 (رواية عروس برنس الصعيد)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق