رواية قسوه الرعد الفصل التاسع عشر 19 بقلمMähä_Räghb
رواية قسوه الرعد الفصل التاسع عشر 19
#قسوه_الرعد
(في صباح جديد)
ايه صحيت و قالت:فارس حبيبي
فارس فتح عينه و قال:صباح الفل
ايه ابتسمت بكسوف و قالت:صباح العسل
فارس بحب:بحبك يا ايه قلبي
ايه بحب:وأنا بعشقك يا روحي
فارس بمشاكسه:احبك وانتي رايقه يا قمر و كمل بتذاكر و قال:كنتي قاعده فين الفتره اللي فاتت
ايه بتوتر:اا اه كنت
فارس:اه كنت كنت فين يا حبيبيتي
ايه بشجاعه:في تركيا
فارس بنفاعل:نععععععم يا روحمك
ايه بتوتر:ما هو حياه كانت معايا
فارس بتوجس:انتي عارفه حياه منين
ايه:صحبتي في الكليه
فارس:طيب و قام دخل الحمام و ايه قامت تلبس
(عند رعد)
حياه صحيت لاقت رعد باصص عليها
حياه بنوم:صباح الخير
رعد بحب:صباح الورد
حياه بكسوف:اممم قوم عشان اعرف اقوم انا كمان
رعد بخبث:لا مش قايم
حياه بخجل:اتلم و قوم يا رعد
رعد ببرود:تؤ مش هقوم
حياه و خلاص هتعيط:قوم.يا رعد
رعد:خلاص قايم اهو و قام دخل الحمام و خرج و هو لافف فوطه علي وسطه
حياه كانت لبست و قالت:متستر نفسك معاك ناس في الاوضه علفكره
رعد:امممم و الناس دي مراتي علفكره و غمز
حياه بصتله بغيظ و جايه تنزل شدها من ايدها عليه و قال:الست تنزل معا جوزها احنا عندنا في الصعيد كده
حياه بتريقه:لا يارجل انتو عندكو في الصعيد الست تنزل معا جوزها
رعد بحب:اه يا حياتي
حياه:امم ماشي ي قلبوو
رعد بضحك:ماشي ي حبوو
حياه ضحكت و قالت:البس و انا قاعده اهو رعد لبس و نزلو قالو لمريم الخدامه هيفطرو في الجيننه و خرجو الجنينه شافو امجد و نورا في البسين و كانو بيرشو بعض بالمياه حياه و رعد شافو كده مبطلوش ضحك
رعد بضحك:اي يا حاج بتستعرض عضلاتك
امجد بصله بطرف عينه و قال:يلا اتلم بدل ما اجيلك
رعد بخوف مصطنع:لا وعلي اي
حياه غمزت لنورا و قالت:ايوا يا حماتي يا عسل
نورا بكسوف غبت وشها في صدر امجد و قالت:اتلمو
امجد ضمها لصدره و قال:اطلعو البسو و تعالو انزلو معانا
رعد بمكر:تصدق صح و شال حياه
حياه بتوتر:رعد حبيبي يا رعودي
رعد بضحك:قولي رعد من هنا لصبح البسي يله
(الثالث والعشرون)
حياه لبست هي و رعد و نزلو معا امجد و نورا و بعد شويه طلعو غيرو و نزلو عشان ياكلو
(عند فارس)
فارس اتصل برعد و قال:حبيبي مش عارف اقولك اي والله
رعد: اي خدمه عد الجمايل بقاا
فارس: عددها يا خويا عددها
رعد: بقولك
فارس: اممم
رعد:متيجو نعيش كلنا في بيت واحد يعني هات مرتك و هاتو حاجتكو و نعيش في الفيلا بتعتي كلناا
فارس:تمام هشوف كده
رعد:وحيات امك انت هتوافق و رجلك فوق رقبتك انا بقولك يا خويا تعمل اي النهارده هنعمل كل ده اجهز يله عشان جايلكو انا و حياه
فارس:ماشي سلام
(عند رعد)
رعد: يله يا حياه عشان نمشي
حياه بستغراب:هنروح فين
رعد:عند فارس و ايه هنعيش كلنا في بيت واحد اي رايك
نورا:ازاي ده متيجو نعيش هنا احسن
رعد بص لحياه و قال:اي
امجد:الفيلا اللي جنبنه للبيع و متشطب تشطيب تحفه
حياه:طب انت يا رعد الفيلا اللي هناك متبيعها و نشتري اللي هنا دي و نفتح الفيلاتين علي بعض و الاوض هيبقو كتير و هتوسع كمان
رعد:تمام يله عشان نلحق بقا(تسريع الاحداث يا جماعه بعد ما خلصو كل حاجه و بقو في بيت واحد كلهم)
امجد بهدوء:تعالو اتجمعوا هنا
رعد بغموض:في اي
امجد بهدوء حكلهم علي كل حاجه اللي هي ساندي و عازم و كده
فارس اتعصب اوي و قال:يا ابن ال*****
رعد بهدوء:تمااام تعالي نروح لساندي و نتفق معاها انها هتعمل نفسها هربت و كاننه مخدناش بالنه بس هتكون متراقبه من رجالتنه و احنا اه هنروح و ساندي تتصل بيه نكون احنا بلغنه البوليس تماام
كلهم:تماام
و تم تنفيذ الخطه
(بعد 9 اشهر)
حياه بتعب:رعد قوم شكلي بولد اااااه
رعد قام بخضه و قال:ففي اي اهداي
حياه بصويت و البيت كله اتلم عليهم:الحقنيي
رعد شالها و نزل بيها علي المستشفي و دخلو العمليات بحياه بعد شويه طلع الدكتور و هو بيقول:مبروك جبت ولد
رعد:حياه فين حياه
الدكتور:هي هتتنقل اوضه عاديه دلوقتي بعد ازنك
رعد شال بحب و قال: هسميك رحيم
فارس و تيه داخلين بيجرو و بيقولو:حياه مالها
رعد قالهم ولدت و قص عليهم ما حدث
نشوفكو المره الجايه بجي🤓🙂
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق