القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية الصياد والفريسه الفصل الاول 1بقلم اسماء حبيب


رواية الصياد والفريسه الفريسه الفصل الاول 1بقلم اسماء حبيب 






رواية الصياد والفريسه  الفصل الاول 1بقلم اسماء حبيب 



_أطلعيييي بره يا خاااينه


_ لاااااء انا هموووت لو بعدت عنك يا ادم.


ادم.... يبقي بعدك عني هو عقابك يا سمر.


سمر... لااااء.


ادم... هي دي اخره الخياانه...


وفجأه الكل سقف لانه كان عرض مسرحي في الجامعه  نزلو وبدأو يغيرو هدمهم وخرجو الاتنين...


صاحبتهم جني... اييي الجمدااان دا انا صدقت والله.


احمد... حلو وانا بمثل ادم.


هند.... انا كنت احسن منك.


جني... انتم هتعيشو الدور عليااا ولا اي انا لو مش الطماطم غليه كنت اشتريت كيلو ورمتكم بيه بس خساره فيكم الطمااطم اديها لومي تعملي بيها صنيه مسقعه.


تماره.... وه ههههه اجبري بخاطرهم طيب.


جني... اقعدي سكته يا اختاه دول مش نسبلهم الحبل.


ماجي.... استهدو بالله انتووو شكلكم اتحسدتوا.


جني... جالي هبوط حاد في كرشي لازم اروح اكول يلا نرجع السكن.


احمد.... هتوحشيني الساعات الي هتبعدي فيهم عني يا روحي.


هند.... وانا كمان 


ماجي... خديني معاااكي يا جني اصل انا عايزه احتفظ بالمراره.


هند... الف سلامه علي مرارتك ياااا اختي.


تماره... وحده الله مش اكده اماال.


هند مسكت ايد تماره... يلا نرحو.


ماجي مسكت ايد تماره التانيه.... يلااا.


جني... ربنا ما يحرمكم من العبط ابداً.


الاربعه رجعو السكت وكانت جني بتفتح الباب.... سمعين الي انا سمعاه 


ماجي.... يكونش القط مشمش.


جني مسكت ايد مقشه... وسعووولي انا بيني وبينه تااار القط ده.


ماجي... لي يختي كل ورثك!


جني... لاء كل الجبنه النستن بتاعتي وربنا لجيبه القط ابن الكل*ب دهووو 


تماره...  استني بس مهو مش تخدوهم بالصوت ليغلبوكو.. كيف قط وابن كل*ب تيجي ازاي دهي!


هند.... تلاقي نوع هجين ولا حاجه.


جني... احبك وانتي فهماني.


هند غمزت ليها... اشطا يزميلي.


جني زقت الباب بسرعه... امسك ح.. ياااا ماماااا عيفريت اجرووو انفدووو بجلدكووو.


فجأه التفتت بنت لبسه نقاب وكله اسود فسود... استهدي بالله يا اخت.


ماجي رجعت بعد ما جريت خطوتين... استنووو دي بني ادمه.


جني بصت من ورا ماجي... متأكده انها من احد سكان الارض.


هند... اي يا قلب الاسد الرعب دا.


جني... خلاص بقي استري عليا ربنا يسترها علي ولاياكي.


البنت قربت... هو انتم كلكم بنات صح.


ماجي... انتي مش شايفه ولا اي ما كلنا بنات قدامك اه هند.


هند... اييي انا مالي!


ماجي... دي بقي مش حلقه شنبها بس بنت زينا متخافيش.


هند... شلتي يا حكم هي الي بتنكشني.


تماره... وربي اني خلااص طهجت منيكم انتووو التنين.


البنت المنتقبه... اخوتي في الله اهدو ارجوكم.


جني... الله البت دي شكلها طالعه من قنات اسبستون هههه 


ماجي... عيب يا جني كدا.. احم اهلا وسهلا مين حضرنك! 


البنت المنتقبه... انا زينه.


تماره... لاه احنا معنسالكيش علي حالك انتي اسمك ايه؟!


زينه.. انااا انا اسمي زينه.


تماره.. اه لا مأخذه.


جني... وسعي كدا يا ماجي سبيلي الطلعه دي... وانتي يا ست زينه تدخلي كدا من غير لا احم ولا دستووور شقتنااا افرض حد خالع راسه ولا حاجه!


زينه... انا معلوماتي بتقول عكس كدا خالص.


جني... الف سلامه علي معلوماتك يا حببتي.


ماجي.. اسكتييي معلش دي كدا مصيبه.. ولا يهمك يا عسوله.


زينه.. الله يعسلك طيب اتفضلو ادخلو وقفين علي الباب لي.


جني بهمس لهند.... انا مش مرتاحه ليها ابداً ام اسود في اسود دي.


هند... طيب والله بحسها طيبه.


جني... بقولك اي مش وقت احسيسك دي خليها لابوحميد حبيبك بس انا مش هيبقي بيني و بين البت ستاره دي عمار.


هند... زينه وهييي كويسه علي فكره.


جني... اي كلكم بعتوني كدااا علشانها كلكممم خونه.


قعدو كلهم مع بعض...


جني... ممكن نخلعي بقي السواد دا ولا خيفه نحسدك علي جمالك.


زينه... استهدي بالله.


جني بزعيق...شفتوووو اشهدوو بقي بتقولي استهدي بالله معناها بالعربي اهدي انا مجنووونه يعني.


زينه... هههههههه. 


جني...  وكمان مستفزه. 


الكل ضحك علي جني الي مش حبت زينه... 


جني...  بقي كداااا ماشي انا نااازله. 


زينه مسكته بسرعه..  استني بس. 


جني...  ابعدييي عني ومش تكلميني خااالص تلاشيني السنه دي كلها. 


زينه كشفت عن وشها والكل انبهر برقتها...  اهو خلعته علشان متزعليش. 


جني...  الله ما انتي حلوه اهو يالي تنشكي في صابع رجلك الصغير. 


زينه..  طيب وليه الغلط. 


جني...  معلش من حلاوه الخضه... ثوااني بس دااا ميمنعش اني مش نااازله علي فكره هه وبررضو ملكيش دعوه بياااا 


بعد ربع ساعه في المطبخ...


جني وفعده علي تربيظه المطبخ.... تقوم تماره بقي رافضه العريس كتها وكسه امها هرياها خناقاات وتقوللها يا عانس امهاات اخر زمن.


زينه وبتعمل سندوتشات.....  بس لازم امها تعرف ان الزواج قسمه ونصيب وعل هذا الامر هو خير لفرحه قربه.


جني... اه والنبي بقولك اي بلاش شخصيه الكبتن ماجد الي بتكلمي بيها دي.


زينه... اولا حرام الحلفان بغير الله فهو شرك انطقي الشهاده.


جني.... اشهد ان لا إله إلا الله واشهد ان محمد عبده ورسوله.


زينه... وثانياً انا كلامي كدا.


جني... هيييهييي وربنا القعده معانه اسبوع لتوبك عن اللغه دي اصل ربنا ابتلاكي باربع بنات بأخلاق صيع.


زينه...  ابداً.


هند دخلت عليهم... اييي يالي مش مرتاحه حبتيها دلوقتي!


جني... اصلا انا قلبي طيب وبتعمل سندوتشات حلو اويييي.


ماجي دخلت عليهم.... دااا كله اخلصووو في محاضره للدكتور الرخم.


جني... قطيعه مش حضراله محاضره واحده خليه يشرح لدبان وشه.


زينه... لي بتقولو كدا اكيد حرصه الشديد يبقي لصالحكم.


جني... لا لصالحنا ولا لصلحه اهو لو طلع من محاضره مش مبهدل حد يبقي تعبان معروفه.


زينه... انا هلبس وانزل.


ماجي... وانا كمان مش عايزه اروح لامي بكحك.


جني...لا انا بقي هوفر لامي كحك العيد السنادي عليا انا.


بعد ربع ساعه كانو كلهم في قاعه المحضرات....


دخل الدكتور بالبدله الانيقه دخله شاروخان.... ازيكم يا شباب هعرفكم تاني للي ميعرانيش انا الدكتور جاد دكتور ماده.... 


هند بهمس... ينشك في شياكته 


ماجي... دا الي مصبرني عليه والله.


زينه... استغفروا الله مش كدااا.


تماره... قوللهم دول دخلين جهنم ابطياره نفاسه.


زينه... هو مش دا اذان العصر.


جني نيمه علي البنش... اه ومحدش يصحيني غير لما المحاضره دي تخلص.


زينه... يلا نصلييي.


جني... دا لسه داخل.


زينه.. إذا رفع الاذان فعلينا بالوضوء حتي الاقامه فنصليى.


جني... ابوس ايد الشيخه الي جواكي بلااااش تكوني انتي الي هيتحفل عليكي النهارده.


زينه قامت ومشيت....


هند بشهقه... ينهار ابيض دي اكيد مجنووونه.


ماجي.... استر يااارب.


تماره... اتفكرو هيعمل امعاها ايه؟!


جني... الفتحه علي روح المرحومه.


زينه... دكتور ممكن اخرج.


وهنا المدرج كله سكت وعم الهدوء.... 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع