رواية توبة الفصل العشرون 20 بقلم ميرفت السيد
رواية توبة الفصل العشرون 20 بقلم ميرفت السيد
توبة
بارت20
فارس نده على توبة ماكنتش موجودة
فضل ينده عليها مفيش ليها اثر
افتكر انه من الصبح وهي ملهاش اثر وهو كان مشغول بالاربعين
اتصل بيها الفون مقفول بدأ يقلق
فارس راجع الكاميرات توبة خرجت الصبح دخلت شقة ابوها وبعدشوية خرجت متجهة لشغلها ومارجعتش البيت لحد. دلوقتي
اتصل بعمه وسإله عليها
قاله انها سلمت عليهم قبل ماتخرج وتروح شغلها الصبح
من ساعتها ماشفهاش وبيفتكرها بشقتها فوق
فارس قاله توبة مارجعتش ولاليها اثر اسأل اخواتها اتصلت بيهم او شافوها
عمه قاله لا محدش كلمها انت كدة قلقتني في ايه
فارس: الساعة 9 وملهاش اثر وفونها مقفول انا نازلك ياعمي
فارس نزل وفضل هو واهلها يحاولو يتصلو بيها الفون مقفول
اخواتها اتصلو بقرايبهم محدش شافها اتصلو باصحابها في الشغل هالة قالت انها مشيت بميعادها وشافتها واقفة مع 2 ستات لابسين عبايات وكمامات على وشهم جنب عربيتها وركبو معاها عربيتها
فارس وطاهر قرروا يبلغو البوليس
وردة وبناتها فضلو يعيطو والقلق زاد ومحدش عارف توبة فين
فارس وطاهر خارجين قابلو عدي سالهم رايحين فين
فارس حكاله
صمم يروح معاهم فارس طلب من امير وسامر يخلو بالهم من بنات عمهم ومايفتحوش لحد غريب
بقلم_مرفت_السيد
امير قالهم: قبل ماتبلغو البوليس شوفو أمي
الكل انتبه للفكرة الي غابت عنهم
طاهر قالهم: فعلاً وانا اسف ياجماعة اني اقول ان دة احتمال
فارس: ياعمي دة اكبر احتمال كان غايب عننا قبل مانروح نبلغ محتاجين حد شغال بالبوليس ييجي معانا يراجع كاميرات شارع خالتي واعتقد زمايل توبة هايسمحولنا تشوف الكاميرات
طاهر: معايا ارقام ضباط كتير بسبب شغل توبة
عدي: كلم حد منهم بسرعة
وفعلا طاهر اتصل بزميل توبة ظابط اسمه ادم وبسرعة قابلهم ومعاه 2 ظباط زمايله وراحو راجعهو كاميرات شغل توبة والاتنين ستات مكانش باين منهم حاجة بسبب لبسهم عبايات وكمامات واضح انهم عارفين هما بيعملو ايه اتكلمو مع توبة عشر دقايق كاملة وكانت منفعلة وبالنهاية ركبو معاها وانكلقت توبة بالسيارة
فارس والي معاه اتوجهو للشارع الي اميمة ساكنة فيه مع اختها
وراحو على اقرب محل وراجعو الكاميرات وشافو ان قسمت واختها نزلو من بيتهم قبل هروج توبة من شغلها بساعةفعلا بس كان لبس عادي مش عبايات
ومع مراجعة الكاميرات مارجعوش بيتهم لحد. دلوقتي
عدي قال'الوضع اتعقد
رد الظابط: بالعكس هانراجع كاميرات الاماكن الي حول شغل توبة وهانشوف
وفعلا راحو على اقرب كافيه من شغل توبة وظهر فيه ان الاتنين ستات نزلو من تاكسي بنفس الكمامات ودخلو الكافيه طلبو ازازة مياه معدنية تم استجواب عمال الكافيه الي قالو انهم. طلبو مية ومشيوا ودة واضح بالكاميرات وتم تكبير الصورة واخدو رقم التاكسي وباتصال بظابط بالمرور تم التوصل لصاحب التاكسي
وفي دقايق كانو توصلو للتاكسي وصاحبه محمود كان سوابق سرقة بالاكراه
ولما تم استجوابه انكر بالبداية معرفته بالراكبتين
ولكن الظابط ادم احتجزه ورجع للشارع الي بتقطن قيه قسمت وراجع كل الكاميرات الي اظهرت خط سير قسمت واميمة
واخيرا وعلى بعد 5 شوارع ظهرو وهنا بيركبو نفس التاكسي
ابتسم ادم بانتصار ورجع للسواق وتم مواجهته واعترف انه على علاقة بقسمت من سنة وانه بيساعدها بكل مشاويرها هي وبناتها
وهي طلبت منه توصيلها هي واختها قبل مبنى النيابة وغيرو ملابسهم بالتاكسي لعبايات وكمامات حتى هو استغرب بس هي قالتله رايحين مشوار نأدب واحدة ومش عاوزين نتعرف
ومع استجوابه بعنف وبطرقهم الخاصة فعلا دي الحقيقة
المهم خلوه يتصل بقسمت اكنه بيكلمها عادي وعاوز يشوفها ويحاول يعرف مكانها
ولما ردت عليه قالتله شوية واكلمك
وبعد ساعة اتصلت بيه وقالتله عنوان على طريق مصر اسكندريه ييجي ياخدها هي واختها
القلق والتوتركان بيزيد والفجر قرب يأذن
وطاهر بيدعي وكل شوية اتصال من البيت وطاهر بيطمنهم انهم بيدورو وان شاء، الله خير
بنفس التوقيت اتبعتت رسالة مؤقتة لفارس عالواتس من رقم توبة بتقول
لو عاوز تشوفني تاني بكرة تجيب مليون جنيه وتحطهم بعربيتي الي هاتكون مركونة عند كارفور الساعة 9 مساء لو بلغت اقراعليا الفاتحة
وقبل السكرين شوت المسدج اتمسحت تلقائي
ادم اخد قوة معاه واتجهو للعنوان الي قالته للسواق ومع اصرار طاهر وفارس وعدي اصطحبهم بشرط مينزلوش من العربيه
#بقلن_مرفت_السيد
واتفقو مع محمود يبقى طعم وادم اتنكر وركب معاه وفعلا محمود والقوة اتجهو للمكان واول مامحمود وصل وكلمها
شوية والاختين خرجو من بيت مهجور بمكان مقطوع اول ماركبو قالتله مين دة ياحودة
قالها: دة صاحبي علي انتي كنتي بتعملي ايه هنا
وقبل ماترد كان ادم والقوة الي معاه قبضو عليهم وهما بحالة صدمة وبيصرخو معنلناش حاجة قي ايه
البوليس اقتحم البيت
فارس مقدرش يتحمل جري على البيت
اول مادخلو اتفاجئو بتوبة كانت......
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
الرواية كامله من👈( رواية توبة)
اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️
تعليقات
إرسال تعليق