القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية توبة الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ميرفت السيد



رواية توبة الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ميرفت السيد 





رواية توبة الفصل الثالث وعشرون 23بقلم ميرفت السيد 




بابا قبل رؤوسنا كلنا واحتضننا وقال لاخواتي ردوا على سؤال توبة يابنات انا كمان عاوز اعرف



تالية قالت: انا عاوزة اعترف اني كنت بدأت اطمع بالفلوس وكنت هاوافق على اي حد بولاد عمي بس رجعت وقولت لنفسي توبة رفضت فارس يلمسها برغم اغراءات الفلوس وانا لسة قدامي مستقبل هكمل دراسات عليا بعد التخرج ونفسي الف العالم انا وتالا ايه الي يربطني بزوج وخلفة وانا لسة باقول ياحياة رظا على سؤالك ياتوبة اينعم دي شقتنا بفلوسنا وممكن تبقى مصيف او نبيعها ونشيل فلوسها بس انا معنديش مانع نرجع وانا مش هاتجوز دلوقتي ولاحتى بعد سنة ولاسنتين لما احقق طموحي واقابل الي يحرك مشاعري ابن. عمي بقى او غيره لسة بدري 

ابتسمنا كلنا لكلامها

تالا قالت:  انا مش هكدب عليكم انا عجبني سامر ولكن دة قدي بالسن وانا نفسي بفلوس افتح مكتب ولكن استقرارنا كعيلة بكنوز الدنيا كلها وانا معاكم بكل قرار بالاجناع وبدون ندم طبعا 

تمارا قالت: ايوة انا عاجبني امير برضه ولكن جواز ايه دة دلوقتي اينعم اي حد يتمنى الفرصة دي والعيشة هنا ولكن انا الي اختار محدش يختارلي احنا اتربينا كدة انا فامرة ان نرة شلطت بمخل ملابس بفستان اخضر وجاكت موف وجزمة صفرا وماما قالتلي هاجيبهملك عشان يبقى اختيارك ومترجعيش تقولي انتو اختارتو على ذوقكم😁 وحصل وندمت بس كنت جوايا طايرة اني اخترت بنفسي الخلغصة احنا في اي مكان مش هتفرق المهم اننا سوا وياريت يبقى هنا عالبحر 😂

ضحكنا من. كلامها وعقلها الي سابق سنها

قمت حضنتهم كلهم وبابا كان فخور بينا وعنيه بتلمع من الفرحة

قلت: وانتي ياست الكل 

#بقلم_مرفت_السيد

ماما: عاوزة اشوفكم مبسوطين وبس والمهم حياتكم تبقى برضاكم ومن اختياركم ليل نهار بادعيلكم 

كلنا بوسنا ايديها 

بابا: ياترى بقى وراكي ايه ياتوبة 

ابتسمت وحكيتلهم كل الي حصل من يوم مااتجوزت فارس لحد الي سمعته وقراري مرتبط بقراركم عشان كدة خبيت اعرف رأيكم

ماما بحزن: وازاي ياتوبة سألتي عنه عن طريق معارفك ومعرفتيش المصيبة دي

: اكيد عرفي ياماما وانا من بكرة هجيب خلاصة الموضوع دة ولكن احنا كدة متفقين ومرتاحين لقرارنا برفض الزيجات دي لاني هاتطلق ومش هكمل اما ياقمرات بالنسبة لاقامتنا هنا نبيع ونشتري بمكان تاني عالبحر برضه المهم نشتري راحتنا 

بابا: طيب فهمينا هتعملي ايه

زي ماهو استغفلني هاغفله وهادفعه تمن كدبه وخداعه لازم يعرف مش انا الي يلعب عليا وفين حق القرابة اخواته الي اصغر منه طلعو انضف منه ورأيهم مش مختلف غن رأي اخواتي 

بابا: الي انتي عاوزاه احنا معاكي فيه

ماما: من بكرة الشقةةدي نعرضها للبيع ونعرفهم اننا رافضين الجوازات دي وانتي ياتوبة هاتيجي معانا من النهاردة مفيش بيات فوق

قولتلها: لاياامي سيبوني معاه  لازم ابرد ناري وادوقه من نفس الكاس 


تمارا: ربنا يستر عليه😅

بابا: خلي بالك من نفسك اي حاجة يابنتي تحت رجليكي

متقلقش عليا ياحاج دة انا هاوقعه بشر اعماله

ارتاحو النهاردة وبكرة هانبدأ ننفذ اتفاقنا أعرض الشقة وقول لاولاد عمي ان البنات رافضين الاسلوب دة وسيب الباقي عليا انا هعرف اخلص موضوعي  


وفعلا طلعت الشقة وبدأت انفذ خطتي

حضرت كل حاجة وعملت فون لحد من معارفي اتبعتلي برنامج بمجرد مااحمله عنده فونه هايبقى عندي

وبكرة كل معلومات عن ابنه هاتكون عندي 


وعملت كوباية نسكافيه وقت رجوعه قرب ولازم استعد


اتصل بيا قبل رجوعه طلبت منه بكل دلع يشتري تورتة شيكولاته وهو جاي ويجيبلي هدية على ذوقه 

🙂

قبل ماييجي طفيت الانوار وظبطت كل حاجة وفقا لخطتي


اول مادخل اتفاجيء بالضلمة وبانوار خفيفة ضحك وقال: توبة انتي فين

ضحكت وقولتله انا هنا يابيبي

وهو جاي عالاوضة في الضلمة اتخبط في الترابيزة الازاز وسمعت تكسيروخبط وتأوهاته

كتمت ضحكتي وخرجت مخضوضة: ايه الي حصل  نورت النور لقيته بينزف من رجله ودماغه مفتوحة 

قالي انا باجري عليكي دخلت في الترابيزة معرفش ازاي

معلش يافارس ياللا عالصيدليةجرح رجلك صعب

قالي خليكي انتي اي حد. من اخواتي يوصلني

لا هاندهلك بابا

سندته وندهت بابا طلع سنده وراح معاه وهو بيبصلي بصة انه فاهم ان دة بسببي بس، سأل  ايه ده في ايه

وقعت عالترابيزة واناماشي بالضلمة ياعمي 

اخواتي طلعولي وانفجرو من الضحك

قلتلهم انزلو قبل مايرجع ولسة هو لسة شاف حاجة

طلعت فونه الي وقع منه لما اتخبط وانا لما خرجت خبيته وهو مشغول بالي حصله

وبسرعة فتحته بطريقتي وحملت عليه برنامج هكر 

فتحت الواتس بتاعه وشوفت كلامه معاها ومع غيرها كان حريص وبيأرشف اي شات مش بيمسحه تحسبا اني اشوف فونه دخلت الارشيف واخدت سكرينات بكل خياناته

ورجعت فونه زي ماكان 

#بقلم_مرفت_السيد

اتصلت ببابا اتطمنت انه بيخيط جروحه

ساعة ورجعو دخل تعبان ومتخيط ومرهق وبيعرج من الكدمات 😁😂

سندته لحد السرير وقولتله انا اسفة

قالي لا ياقلبي مش ذنبك

شاف الجو الي كنت محضراه بالاوضة واللانجيري الي كنت لبساه  زعل انه الليلة باظت 😅😅وقالي مفاجأة تستحق انا اسف اني بوظتلك التحضيرات

اتظاهرت بالحزن والخجل

حضرتله العشا على السرير ومن اول لقمة بدأ يشرق ويسعل وانا ناولته المية طلب معلقة سكر جريت جبتله ملح صرخ اكتر وانا مش فاهمه قالي دة ملح جريت جبتله سكر واخيرا 

قالي بعد عذاب  الاكل نااااار وانا مبحبش الشطة

معلش يافارس انا اكيد نسيت حقك عليا 

وعيطت فضل يطبطب عليا ويواسيني


عملتله كوباية عصير لا متقلقوش كوباية عادية😂😂 بس فيها منوم🙂

شرب ونام زي القتيل وانا قومت رقصت واكلت التورتة 😁😅 وسهرت على فيلمي المفضل واتصلت طمنت بابا عليا

قالي طمنيني عليه هو😂😂😂

متخافش نايم 🤭

حسيت بارهاق من مجهود النهاردة واستسلمت للنوم

 طبعا لسة مخلصتش حقي وبكرة هايشوف العقاب الحقيقي 


ياترى توبة ناوية على إيه 🧐🤔

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع