القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مالك الجميلة البارت الثالث والرابع 3_4بقلم مريم حجاج


رواية مالك الجميلة البارت الثالث والرابع 3_4بقلم مريم حجاج 






رواية مالك الجميلة البارت الثالث والرابع 3_4بقلم مريم حجاج 





اسكريبت❤🦋

3

جميلة ضر*بته بالس*كينه وهو وقع علي الارض

وهي بصتله بخو*ف وطلعت بسرعة وهي بتبصله

تحت

جميلة بعيا*ط:مكنش لازم اعمل كده ده هيمو**ت 

وبصت لفوق تاني وطلعت ولقيته علي الارض بيتأ*لم

مالك بصلها وهي قالت بدموع:حاول تساعدني

سند عليها ونيمته علي السرير وهو اتأ*لم

جميلة:فين علبة الاسعا*فات

مالك شاورلها ناحية التربيزة وغمض عيونه بت"عب 

جميلة جابت الشا'ش والقطن والمط*هر ورفعت التيشرت 

من علي بطنه و.....

في عيادة جميلة 

سليم وصل بس لقي العيادة مقفولة

سليم بخو"ف:ياتري انتي فين مبترديش ليه يا جميلة 

سليم خرج وهو مش عارف يدور عليها فين بالضبط

في بيت مالك

جميلة كانت خلصت وكانت بتبصله بند*م علي اللي عملته 

فيه وبك*ره علي اللي عمله فيها لحد ما نامت مكانها بتعب

في مكان اخر

همس بعياط: انا جبتلك الورق اللي انت عايزوا 

متا*ذيش ماما ولا جميلة

بص لرجالته وشاورلهم وهما قربوا منها وكتفو*ها وهي بتصر**خ

تاني يوم 

مالك فتح عيونه بسب الشمس وكان حاسس بو*جع بس

استغرب لما لقيها قاعده علي الكرسي اللي جنب السرير ونايمة

مالك باستغراب:اما انتي بت غريبة ومجنو**نة الاول تضر*بيني

بالسك*ينة وبعد كده تعا*لجيني

مالك حاول يقوم وطلع من الاوضة بسرعة بعد ما قفل عليها الباب 

عند سليم

سليم كان طول الليل بيدور علي جميلة في المستشفيات 

والاقسام بس من غير فايده

سليم:يارب احميها واحفظها 

عند جميلة

فتحت عيونها بس ملقيتهوش نايم علي السرير

قامت بسرعة وقربت من الباب وحاولت تفتحه بس 

كان مقفول

جميلة بغ"ضب:انا اللي غب*ية حيو*ان

تحت

مالك بص لاخته وقال:عارف انك عايزة تعرفي مين البنت

اللي فوق ديه علي العموم ده شغل

وبص لاخوه وقال:ابقي خرجها يا زياد 

زياد بستغراب:هتسيبها تمشي

مالك:عندك ما*نع

زياد هز راسه بلا وقال؛مستغرب بس

مالك با"س بنته وقال:يلا يا نهال اوصلك لكليتك

نهال قامت معاه وطلعوا

زياد لفيروز:تعالي معايا

فيروز بطفولة :يلا 

فوق

جميلة لقيت الباب بيتفتح وقفت و لقيت زياد اللي دخل 

ومعاه بنوته صغيرة 

زياد بابتسامة واحر*اج:طبعا انا اسف علي اللي حصلك

فيروز بطفولة وهي بتشد بنطلونه:عمو زياد هي ديه

الاميرة اللي بتحبها

زياد باحر*اج:ع"يب يا روز وبص لجميلة وقال:معلش طفلة

جميلة ابتسمت وقالت:بس زي القمر بنتك؟

زياد:لا بنت مالك تعالي اوصلك

جميلة:لحد هنا وشكرا انا عارفه طريقي ونزلت بسرعة

قدام بيت سليم 

نزل من عربيته وهو حاسس بخو*ف كبير لحد ما سمع صوت من وراه

جميلة:سليم

سليم لف وبصلها بحب وخو*ف وجري 

ناحيتها وحضنها بقوة ورفعها عن الارض وغمض عيونه بت"عب 

جميلة بتوتر:سليم مينفعش كده ممكن تبعد

سليم بعد عنها وقال:كنتي فين

جميلة بلعت ريقها وهو قال بهدوء:اتكلمي

جميلة:حصلت حاد*ثة في الطريق اللي كنت راجعه منه امبارح و

سليم كان باصص لعيونها وقال:متكذ*بيش لانك مش عارفة تكذ*بي 

ولف وقال:لما تفكري تقولي الحقيقة مستعد اسمعك

وسابها ومشي وهي اتنهدت بض"يق 

في الشركة

مالك كان بيشتغل بس افتكر جميلة وقال:شبه همس قوي 

الباب خبط وهو دخل

حازم:ايه مالك

حازم يبقي صاحب مالك 

مالك :مفيش انا بس متلغبط

حازم :واحده

مالك بز"عيق:اطلع بره يا حازم ومتتكلمش في الموضوع ده

حازم خرج 

في الليل

كانت بتلم حاجتها من علي المكتب بس لقيت الباب اتقفل وهو 

واقف قدمها

جميلة:انت جاي ليه

زياد بصلها وقال:مش انتي دكتورة نفسية

هزت راسها وهو قال:عا**لجيني

في بيت سليم 

زينب ماما جميلة كانت هتنزل من علي السلم بس 

فجاه نصار ز*قها وهي وقعت وراسها بقت تنز*ف

#مالك_الجميلة♡

مريم حجاج مصطفي


اسكريبت❤🦋

4

زياد قعد قدامها وقال:انا فعلا تعبا*ن وقوي

هطلب منك طلب

جميلة هزت راسها وهو قال:مش عايز مالك يعرف اني

جيتلك هنا او انك بتساعديني

جميلة ابتسمت وقالت:من غير ما تقولي يا استاذ زياد

زياد:خليها زياد احسن

هزت راسها وقالت:اتفضل اتكلم وعملت تليفونها سيلنت

في بيت سليم

سليم بر**ق وهو شايف ابوه واقف فوق وبص لزينب اللي

راسها بتنز**ف

سليم هز راسه وقرب من زينب وحاول يشيلها وطلع بيها لعربيته

وطلع علي المستشفي 

سليم بقي يتصل بجميلة بس هي مكانتش بترد

عند جميلة

زياد:كانت زميلتي في الكلية احنا كنا في كلية هندسة

 وبعد ما خلصنا اشتغلت في شركة بابا الله ير*حمه اللي مالك بيدرها 

معايا وجبت معايا نور وقتها بقيت بشوفها ديما

قريبة من مالك لحد ما مالك 

زياد سكت وغمض عيونه وخد نفس وقال:طلب ايدها في يوم

زياد بحز"ن:اتجوزها وانا حاولت اشيلها من قلبي صدقيني

من يومها معتبرتهاش غير مرات اخويا بس هي فضلت جوايا

جميلة بحز*ن:انت غل*طت لما معترفتلهاش لو كنت اعترفتلها حتي

وقالتلك لا مكنتش هتفضل تحبها علي الاقل يا زياد

زياد بصلها وقال:المشك*لة ان فيه وقت بيجي عليا بحس اني وسكت

جميلة بتلقائية:بتحس انك مد*ايق من وجود اخوك مالك

زياد بصلها وهز راسه وهي قالت:بص يا زياد احنا ك بشر زي ما

جوانا الخير جوانا بردوا ش*ر وانت الش*ر اللي جواك بيحاول يكون الأقوى 

زياد:طب اعمل ايه

جميلة بابتسامة:حاول تبعد عن مالك شوية واعمل حاجة انت بتحبها انت بتحب ايه؟

زياد:بحب ارسم

جميلة ابتسمت وقالت:ارسم يا زياد ولما تنجح في حاجة بتحبها هتبقي فخور

بنفسك حتي لو نجاحك بسيط ووقتها شعورك ده هيخ*تفي

زياد ابتسم وقال:شكرا 

جميلة هزت راسها وخدت بالها من تليفونها اللي كان منور مسكته و لقيت اكتر من ١٥ مكالمه من سليم 

جميلة رنت عليه

سليم بز"عيق:مبترديش ليه

جميلة:سليم متعليش صوتك فيه ايه

سليم:خالتي زينب في المستشفي 

جميلة بقلق وخو*ف:مستشفي ايه انا جايه وبقت تلم حاجتها بسرعة

زياد بقلق:فيه ايه

جميلة:ماما في المستشفي 

في بيت مالك 

مالك كان بيشتغل علي اللاب توب بتاعه بس لفت انتباهه نفس النوته

قام ومسك النوته وفتحها

"عمري ما هسامحه علي اللي عمله معانا اه انا كنت اتمني وجوده جنبي بس مش مسامحاه وولا هسامحه في يوم"

مالك بص للصفحه اللي قصادها ولقي

كان اول يوم ليا في الكلية مفهمتش ليه سليم ضر"ب الشاب كده وقتها خو*فت منه كان شخص غريب بالنسبة لي لاول مره"

مالك فضل يقرا لحد ما وصل لصفحه معينه

"مكنتش مصدقه اخيرا اتخرجت بس مكنتش متخيلة كده سليم طلع بيحبني وطلب ايدي اول مره احس بشعور غريب بس اللي متاكده منه انه مش حب"

مالك قفل النوته ومكملش وقام خد شاور عشان ينام

في المستشفي 

جميلة كانت بتعيط وسليم قرب منها وقال:هتبقي كويسة

جميلة بعياط:لو حصلها حاجة همو**ت 

زياد :متقلقيش هتكون بخير

جميلة:شكرا يا زياد تع*بتك معايا لو سمحت روح انت

زياد كان هيتكلم بس قاطعه سليم اللي قال بغير"ه:قالتلك روح

زياد مشي وسليم مسك دراعها بقوة وقال:مين ده

جميلة بز"عيق:سليم سيب ايدي

سليم بز"عيق وغض*ب اعم*ي:هو ده اللي كنتي بايته عنده يومها

جميلة ف*لتت ايدها وضر*بته بالقلم وقالت بز"عيق ودموع:اخر*س انت اتجن*نت

 متتكلمش ورجعت لورا ودموعها نازله لحد وقعت من طولها وسليم مسكها

تاني يوم 

جميلة صحيت ولقيت سليم واقف

سليم براحه:جميلة انتي كويسة

جميلة قامت وبعدت عنه وهو قال:انا اسف

جميلة قربت منه ومقلعت خاتم الخطوبة من ايدها ومسكت ايده وحطته 

وقالت وهي بتبصله بغ"ضب:الشخص اللي يش*ك فيا وفي اخلاقي ميلز*منيش 

يا ابن عمي وطلعت من الاوضة وراحت لاوضة مامتها

بعد شهر كامل

زياد كل يوم يروح لجميلة العيادة ومالك

ديما بيفكر في جميلة وهمس لسه مخت*فية ومحدش لاقيها

وسليم كان بيحاول يراضي جميلة باي طريقة وفي يوم

بالليل

دخل العيادة وقفل الباب وقرب منها وهي قالت بخ*ضة:ايه اللي جابك هنا 

مالك بت*عب وز*عيق:انتي عملتي فيا ايه

جميلة كانت هتتكلم بس هو قال:اخرجي من دماغي انا بفكر فيكي بشكل كبير 

انا مش عايزك ومسكها وقال:اعمل ايه انا مكنتش عايز كده مكنتش عايز احب تاني

زياد وقف مصد"وم قدام الباب لما سمع كده و........

#مالك_الجميلة♡

مريم حجاج مصطفي

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع