القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قدري اللطيف الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم أمنيه محمود



رواية قدري اللطيف الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم أمنيه محمود 





رواية قدري اللطيف الفصل الثالث والرابع 3_4بقلم أمنيه محمود 



#قدري_اللطيف

#البارت_التالت


غيث : مبقولش شكراً للأشكال دي

قدر بصدمه : نعم 

غيث : ششش انتي هتتكلمي معايا ولا اي 

قدر : انت قليل الذوق انت مفكر نفسك مين

غيث مشي بكل برود وقدر مستغربه ازاي لسه في أشخاص كده 


رحمه : اهي يا غيث الشقه

غيث : انا مش عارف ازاي هعيش هنا وكمان مفيش عفش في الشقه واكيد مش هنام على الأرض كمان ده حتى العربيه اللي معايا اتحجز عليها انا بجد تعبت

رحمه : متقلقش انا معايا مبلغ يكفي نجيب عفش 


في شقه قدر ...

يزن : ده كله في السوبر ماركت

قدر : لا ما انا كنت بتخانق

يزن : الله اكبر 

قدر : اسكت بس وانا احكيلك

كنت نازله اجيب الجبنه زي ما قولتلك 

يزن : اه وبعدين

قدر : في حد سألني على العماره بتاعتنا قولتله وكلمني وحش جداً لدرجة اني معرفتش ارد عليه

يزن : لا وانتي مش بتعرفي تردي اووي

قدر : تخيل اني معرفتش فعلاً 

يزن : قدر استني بس كده 

قدر : اي ؟؟

يزن : مش انتي قولتي سأل على العماره بتاعتنا

قدر : اه وأي يعني

يزن : مكنتش اعرف انك غبيه

قدر : اخلص وقول 

يزن : يبقا يا ذكيه ده اللي هيسكن في الشقه اللي جنبنا

قدر : لا طبعاً اكيد ده مش هيسكن في مكان زي ده

يزن : ليه يعني ؟

قدر : انت مشوفتش هو عامل إزاي وراكب عربيه عامله إزاي


شويه وكان في صوت دوشه في العماره ..

رحمه : غيث انا جبت العفش بس مش معايا فلوس اجيب ناس تتطلعه

غيث : يعني اي يا ماما هشيل كل ده 

رحمه : انا هساعدك يبني 

غيث : لا طبعاً

نزل غيث وبدأ يشيل الحاجات البسيطه ولكن كان عايز مساعده من حد

يزن : ممكن اساعدك ؟

غيث لسه هيقول لا ولكن بص على الحاجات ووافق أن يزن يساعده

بدأ يشيل غيث ويزن كل الحاجات

يزن : كده خلاص خلصنا

غيث : تمام شويه وهبعتلك فلوس 

يزن بعدم فهم : فلوس اي ؟

غيث : مش انت بتساعدني علشان الفلوس

يزن : لا حضرتك انا شوفتك لوحدك قولت أساعدك مش اكتر 

غيث : طيب يلا بقا مع السلامه

يزن : انت بتكلمني كده ليه 

غيث : هو انا كده

يزن : علي نفسك يحبيبي 

وبدأ يزن وغيث يتخانقوا و .....

يتبع .....


#قدري_اللطيف

#البارت_الرابع


طيب يلا بقا مع السلامه

يزن : انت بتكلمني كده ليه ؟؟

غيث : هو انا كده

يزن : على نفسك يحبيبي

وبدأ يزن وغيث يتخانقوا و ...

طلعت رحمه وقدر اللي اتصدمت من وجود غيث لا وكمان بيتخانق مع يزن أخوها 

قدر : يزن يزن في أي 

يزن : الحيو**ان ده لقيته لوحده بيشل العفش قولته هساعدك وبعد ما سعته بيقولي بتعمل كده علشان الفلوس وبدأ يغلط 

غيث : وأنا قولتلك تعالي ساعدني يا ***

يزن : لا ده انت متخلف عقلياً بقا 

قدر : بس خلاص وحضرتك احنا مش شغالين عندك علشان تعاملنا بالأسلوب ده بجد عيب

غيث ببرود : انتي تتطولي تشتغلي عندي

قالها غيث ومشي 

رحمه : أنا آسفه انا بجد مش عارفه اقولك اي 

قدر : ولا يهمك يا طنط بس بجد الشخص ده قليل الذوق

يزن بسخرية : قليل الذوق بس 

رحمه : أنا آسفه يبني ومكنتش حابه أول لقاء بينا يبقا كده

قدر : ولا يهم حضرتك ولو احتاجتي اي حاجه انا موجوده

رحمه : شكراً يبنتي 


غيث : هاا عملت اي ؟

_ ساره فعلاً هيا اللي عملت كده

غيث : ما انا عارف الكلام ده 

_ بس يافندم ساره بتتعامل مع حد في الشركه لأن هيا مش هتعرف تعمل ده لوحدها

غيث : ما ده اللي عايز أوصله انت خليك برضوا زي ما قولتلك ولو في جديد كلمني 

_ تمام يافندم


رحمه : انت ازاي تعمل كده 

غيث : ماما اقفلي على الموضوع

رحمه : الولد مش غلطان أنه ساعدك

غيث : لاااا ده انا أقوم انام أحسن 


في مكان تاني .....

... : عمل اي ؟؟

... : متقلقش يا كبير خسر كل حاجه زي ما طلبت

... : هو فين دلوقتي

... : قاعد في شقه كده في ___

... : حلو اوي ده بقولك بقا اسمع كده وفتح عينك كويس 

... : تحت امرك

... : عايز يتروق عليه

... : بس كده من عيني طيب وأمه

... بغضب : اياك تمس شعره منها يلا غور 

... : حاضر 


في الليل بعد ما الناس كلها نامت ..

اقتحم أشخاص على شقه غيث

رحمه بخوف : انتوا مين وعايزين اي ؟؟؟؟

فاجأه كانت رحمه في الأرض نتيجة البخاخ اللي أطرش في وشها علشان متعملش اي صوت ولأن مش مطلوب منهم لمسها ..

ظهر غيث من ورا ضهر واحد وضربه الباقي هجم على غيث وبدأ غيث يحاول يدافع عن نفسه وبالفعل كان قدر عليهم بسبب جسمه الرياضي وكمان لأنه دارس دفاع عن النفس وعارف إزاي يدافع عن نفسه كويس

ولكن ظهر شخص وضر*ب غيث على دماغه ومشي حاول غيث يقاوم لحد ما راح عند قدر 

قدر بصدمه .....

يتبع .....

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


تعليقات

التنقل السريع