رواية زهرة زين الفصل السادس 6بقلم نور شريف
رواية زهرة زين الفصل السادس 6بقلم نور شريف
انت لسه عايش؟
زين بخبث: اه يا مراتي تخيلي انا كاراجل وظابط مباحث وادخل بيت مراتي الاقيهاا بتخ*وني وبتشيك لي راجل غيري واسكتلهاا.
نسمة بخوف: اه سيب شعري بتوجعني هات دليل تثبت كده؟
زين بضحك: شعرك بيوجعك يا واطية عايزة دليل يا احمدد افتح البروجكتور عشان افرجهاا هتنبسط اوي؟
نسمة في نفسها: يخبتك يا نسمة يوم ما تتكشفي علي ايد ظابط وجوزك كمان.
البروجكتور اشتغل صور نسمة ورجب مع بع*ض وهي بتوقع زهرة من علي السلم كلامهاا مع امها ومع مامته وصور رجب بسلا*ح و الصفقات،
الصراحة يا نسمة مفيش دليل اوضح من كده بس انا هعذبك شويه عايز الحكومه تتدخل و رجب بيسلم الصفقة واو هعمل حاجة عظمة في تاريخي زين كامل الدمنهوري.
نسمة بكره: عايز اعملك اي يعني يا زين بيه ملقتش تبادل الحب والحنية منك دايما ونا نايمة جمبك زهرة كل مخيالتك زهرة زهرة يمكن تحبني في يوم كنت هتلاقيني واحده تانية زوجة صالحه سبني في حالي واوعدك هبعد عنك؟
زين سبها وراح البيت الكبير عند ولدته.
في البيت الكبير
ياما اتوحشتك قوي يا حاجة احساسك طلع صح ولدك عايش؟
سعاد بفرحة: تعالا في حضني يا ولدي كنت فين كل ده.
زين بحزن: نسمة ياما طلعت بتخ*وني كنت لازم ارقبها واعرف بتعمل اي وقعت زهرة من علي السلم بتاجر في السلا*ح
سعاد بصدمة: يلهوي.. بتعمل كل ده كنت بتتضحك عليا عشان اجوزهاا اخوك والصراحة اخوك موافق يتجوزها.
زين بمكر: انا فاهم دماغ اخويا هوو قالي بس خلاص هي معايا هتت*سجن وهنرتاح.
سعاد حضنت ابنها روح هات زهرة علي البيت او شوفها.
زين بليل متاخر عشان محدش يعرف غيرك ان ظهرت.
في بيت زهرة
زهرة خرجت من الحمام بس كانت حسه ان في صوت نفس في الاوضة زهرة بشك: رحيق انتي هنا.
زين شدها من وسطها فا انفرد شعرهاا علي ظهرهاا وخصله من شعرهاا جت علي وشها، معرفش ان جميلة اوي كده،
مسك خصله من شعرها حرير ده يا زهرة.
زهرة بكسوف: ابعد يا زين انت دخلت ازي واي جابك.
زين بتمثيل الزعل: افهم من كده مش عايزه تشوفيني خلاص انا ماشي.
زهرة بتسرع مسكت اديه: لاء استناا مش قصدي بس افرض رحيق جت مثلا مثلا.
زين: هنزل تحت ونقابل رحيق وفراس وباقي العيلة.
رحيق: زين انا عايزة ارجع اشوف تاني؟
زين بحزن عليها: حاضر نخلص من المشاكل دي ونعملك العملية مهنجبش الحفيد.
زهرة بكسوف: انت قليل الادب اطلع بره بره.
زين بحب قرب منها وحضنها وباس دماغها كنت بقول هنتقم منها وعيشتك هتبقي هباب معايا يا زهرة يا بت صالح.
زهرة حطت اديها علي وشه متخيل بقاا ان صورتك في دماغي بس ونت 18سنه لما كنا صغيرين.
زين بحزن: ونروح ونغيب ونقول محصلش نصيب.
في بيت العمدة
سعدية بقلق: نسمة مرجعتش البيت من امبارح يا رجب هروح اشوفهاا في دار الحاج كامل؟
رجب هتلاقي الحاج كامل سبها تقعد هناك؟
سعدية: لا قلبي مش مطمن.
رجب بشرب: خلاص روحي انا هناا.
بتي فين يا حاج كامل مشوفتهاش؟
كامل: بتك ماجتش هنا يا مراة انتي نهائي شوفيها فين.
سعدية: بتي كانت جايي هناا من امبارح قولت باتت عندكم ومجتش ولا سمعتلها خبر.
كامل: معرفش ليها خبر شوفي الحكومة.
سعدية مشيت من الدار بقلة حيلة وبكت علي ابنتها فلا احد يبقي لهاا في هذه الدنيا بعد موت زوجها جلست علي ركبتيها ونظرت الي السماء: اتوحشتك قوي يا علي نفسي اجيلك بتك ضاعت مني قولتلي قبل ما تموت حفظي عليها ومتنشريش سمك بس ياريت كنت قد الوعد ده وقبل ان تذهب اتت عربية ووقعت كما هي جثه بلا روح.
يا اهل البلد سعدية عملت حادثه باينه ماتت جابوا دكتور
هي جالها صدمة قلبية مقدرتش تقاوم صدمتها بلعربية البقاء لله.
زين بتقول اي يا ابوي سعدية ماتت؟
كامل: ايوه يا ولدي موتتها وحشه علينا قوي لازم نسمة تشوف ولدتها.
زين: مينفعش يا ابوي كل حاجه هتخرب اعمل اي؟
كامل: هددهاا لو قالت حاجه انت مراقبها وهتقتل رجب قدام عينيها.
زين: من عنيا
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق