رواية مالك الجميلة البارت السابع والثامن 7_8بقلم مريم حجاج
رواية مالك الجميلة البارت السابع والثامن 7_8بقلم مريم حجاج
#مالك_الجميلة
بس صر"خت لما لفت ولقيته قدمها بس
هو حط ايده علي بوقها وقال:ده انا اهدي
همس بعدت عنه ومالك بيبصلها باستغراب
زياد نزل وقرب منها وقال فيه ايه
همس بتهر**ب:فيه فأ*ر
في مكان ما
كانت بتعيط وحازم قعد قدمها وقال:تعرفي انتي هنا ليه
ذ*نبك الوحيد ان مالك حبك فهتفضلي هنا
جميلة كانت بتشد ايدها اللي ورا ضهرها وهو شال الزقه من
علي بوقها وهي قالت:انت انسان مر*يض اههه
مسك شعرها وقال بز"عيق:اخر*سي بقي لانك لو
قولتي كلمه كمان مش بعيد المر*يض ده يقت*لك وسابها
وخرج وقال لرجالته:خلوا بالكم منها
في الفيلا
زياد:مفيش حاجة صدقيني يا جميلة
دخلت وبقت تبص حواليها وفجاة زياد با*س خدها
همس بز"عيق:انت عيل للحركات ديه
زياد ابتسم وقرب منها وهي بترجع لورا لحد ما التلاجة كانت وراها
زياد قرب منها وهي غمضت عيونها وهو
با*سها برقه وبعد عنها تاني
زياد ابتسم وهي ز*قته وقالت:متقربش مني تاني
وخرجت بسرعة
زياد ضحك وطلع تليفونه ورن علي حد
زياد:فريد عايز منك خدمه عايز.......
في الليل
همس كانت واقفة في البلكونه ودموعها نازله لحد ما
زياد جه من وراها وقال:جميلة البسي
لفت وقالت:ليه
زياد اداها بوكس وقال بابتسامة:اجهزي بس
همس هزت راسها وهو خرج وهي فتحت البوكس
ولقيت فستان رقيق لونه سماوي
بعد نص ساعة
همس نزلت وفجاه زياد جه من وراها وشدها لحضه
وبعدين شالها وخرج من الفيلا ومالك كان واقف بيبصلهم
في مكان هادي قدام البحر
زياد نزل وهي نزلت وابتسمت لشكل المكان وقالت:المكان حلو
زياد بابتسامة:وانتي احلي
همس ابتسمت وهو قرب منها وشالها وقرب من المياة
همس بز"عيق:هتعمل ايه
زياد:هنلعب ورماها في المياه
همس رفعت راسها وبعدت شعرها اللي اتملي مياه عن وشها
ورشته بالمياه
بعد عشر دقايق
زياد ابتسم وحضنها وهما في المياه وهي بتضحك
وقال:مفيش احلي من اني اشوفك بتضحكي
عند جميلة
بره
واحد من الشابين اللي واقفين:متروح تجيبلنا حاجة
ناكلها
التاني بصله والاول قال:متخفش هخلي باللي من البت
الشاب:ماشي مش هتأخر
اول ما الشاب خرج الشاب فتح الباب ودخل عند جميلة اللي
اتر*عبت اول ما شافته
الشاب ابتسم بخ*بث وقال:شكلنا هنتسلي
جميلة بعيا"ط وخو*ف:خليك بعيد عني
قرب منها وهي بتحاول ترجع لورا وفجاه شدها من رجلها
وهي صو*تت وفجاه حط ايده علي بوقها وه**جم عليها و.....
7
#مالك_الجميلة♡
مريم حجاج مصطفي
#مالك_الجميلة
جميلة كانت بتعيط وهي بتحاول تبعده عنها لحد ما
فيه رصا*صه جت في الشاب من مسد*س حازم اللي واقف
جميلة عي"طت بخو"ف ورجعت لورا وحازم قال:شيل الحيو*ان
ده اد*فنه في اي دا*هية وخرج وجميلة بقت تعيط
عند همس
مالك بصلها وقرب منها وقال:انتي مش جميلة
همس كانت هتتكلم بس مالك ز"عق وقال:انتي همس
الاول كنت شاكك بس بقيت متاكده
ومسك دراعها بقوة وقال:فين جميلة
ز*قته وقالت بز"عيق:اختي مخطو*فه وكل بسببك
يا مالك الاول هد*دني لو مسر*قتش ورق الصفقة وجبتهوله
هيقت*ل اختي وامي ودلوقتي خط*ف اختي وطالب مني
اجيبله ورق من مكتبك واخليك انت وزياد تكر**هوا بعض
مالك:هو مين
همس:معرفوش مكنتش بشوف وشه
هو بيكلمني علي التليفون ده كل مره من رقم مختلف
مالك:انا هتصرف
همس:لازم تتصرف بسرعه انا خايفة علي جميلة
مالك هز راسه وهي طلعت الاوضة
همس دخلت الاوضه وقربت من زياد اللي كان قاعد وبيبصلها
همس بض"يق:بتبصلي كده ليه
زياد:قومتي من جنبي ليه يا جميلة
همس قربت منه وحضنته وعيطت
زياد بقلق:مالك يا جميلة اوعي يكون مالك ز*علك
قالها وهو ماسك وشها بين ايديه
همس هزت راسها بلا وقالت بدموع :لا محدش ز*علني
زياد ضمها بقوة وقال:طب مالك
همس بصتله وقالت:مفيش
عند جميلة
بصت للباب اللي اتفتح وحازم دخل
جميلة بز"عيق ودموع:انت بتعمل كده ليه مالك عملك ايه
حازم قرب منها ومسك شعرها وهي صرخت با"لم وقال:ديما هو
احسن مني في كل حاجة الجامعة الشغل والاهل كل حاجة
انا بكر*هوا
جميلة بعيا"ط:انت واحد مر*يض ولازم تتعا*لج
حازم ضر"بها بالقلم وقال بز"عيق:اخر*سي خالص
جميلة شفايفها اتعو*رت وهو قام خرج
في صباح يوم جديد
جميلة كانت بتعيط وهي بتحاول تفك نفسها
لحد ما لقيت مالك دخل وقرب منها وحضنها
جميلة بعيا"ط:صاحبك عايز ياذ*يك يا مالك
مالك بعد عنها ومسك وشها بين ايديه وقال:متخافيش انا عرفت اهدي
جميلة حضنته وعيطت وفجاه شافت حازم ورفع المسد"س ناحية مالك
جميلة لفت بمالك وحازم ضر"ب رصا*صه
مالك:جميللللة
مالك قام من النوم مفزو*ع (مالك مشفش حازم في الحلم)
مالك :صاحبي مين اللي بيعمل كده
عند جميلة
جميلة كانت ماسكه الاز*ازة وبتحاول تفك نفسها ووعيطت لما ايدها
اتجر*حت
بعد وقت
جميلة فك*ت نفسها واول ما وقفت وقعت علي الارض و
جميلة بتعب:لازم اقوم
جميلة قامت وسندت علي الحيط وخرجت
لقيت الشاب قاعد بره وبيلعب بالتليفون
جميلة مسكت العصا*ية بخو"ف وقربت منه وضر"بته علي راسه وقع علي الارض
جميلة مسكت تليفونه و
عند همس
زياد مسك همس وبا*سها بحب
همس ز"قته وقالت بغ"ضب:قوم بقي روح شغلك
زياد ضحك وقام خرج وفجاه همس تليفونها رن وكان رقم غريب
همس جريت علي اوضه مالك وخبطت
مالك فتح وقال:فيه ايه
همس:بيرن
مالك:افتحي ومتبينلوش حاجة
همس فتحت وفتحت الاسبيكر
جميلة بعيا"ط:همس
مالك شد الفون وقال:جميلة هو مين عملك ايه
جميلة بعيا"ط وخوف:هو حازم يا مالك بس انا معرفش
انا فين طلعني من هنا يا مالك انا خايفة
مالك :متخا*فيش خلي بس المكالمة شغالة وانا هتصرف واجيلك
همس بدموع:متخافيش يا جميلة
بعد وقت
مالك وهو سايق:احنا جايين يا جميلة
جميلة فجاة سمعت صوت فجريت استغبت جوه دولاب من اللي كانوا في البيت ده
جميلة بخوف:فيه حد يا مالك
مالك:طب اهدي ومتتحركيش من مكانك
مالك فجاة سمع صوت صر"يخ جميلة وفجاة التليفون فصل
عند جميلة
صر"خت لما حد فتح الدولاب وشالها علي كتفه بسرعه والتليفون وقع من ايدها
جميلة بقت تصر"خ لحد ما رما*ها علي السرير
جميلة لسه هتصر**خ وتقوم مسك ايديها وكتم نفسها
جميلة بصتله ولقيته سليم
سليم شال ايده من علي بوقها وهي قالت بخو"ف:خلينا نطلع من هنا
سليم هز راسه بلا وقال:عارفه يا جميلة يوم الفرح كنت هقت*لك
بس لقيت اللي اسمه حازم خط*فك وحط اختك همس استنيت شويه
جميلة بصتله بصد"مه وقالت:وسايبني وانت عارف انه ممكن ياذ*يني
سليم ضحك وهي جت تبعد مسك ايديها بقوة وبدا يخن*قها وقال:طب
ما انا هاذ*يكي
جميلة بدات تتخ*نق وهو سابها وهي بدات تك*ح
سليم بهمس:هخليكي ملكي
جميلة بخو"ف:سليم متخو*فنيش منك
سليم :لازم تخا*في من اللي هعملوا فيكي
جميلة ضر*بته برجلها وقامت بس هو مسكها وخب*ط راسها في الحيط
جميلة وقعت وهو قرب منها و
بعد نص ساعة
مالك دخل مع همس بس وقف مصدوم لما شاف
تفتكروا هيحصل ايه + قربنا من تلنهاية
تعليقات
إرسال تعليق