رواية زهرة زين الفصل الثامن 8بقلم نور شريف
رواية زهرة زين الفصل الثامن 8بقلم نور شريف
زين شال نسمة وخرج بره المخزن والمطافي جت وتم تهدأت النار، زين اي هروب كده او كده: هقت*ل رجب قدام عينك
لو فاكرة ان الدليل راح وانك هربتي من الحكومة تبقي غلطانة.
نسمة بحزن وبدون وعي: انا عايزة اشوف امي يا زين.
زين ركب العربية واخدهاا ودخل الجامع مكان جثة امها،
نسمة بحزن حطت ايدهاا علي امها، سبتني صح لا راجل ولا ابوي ولا انتي علمتني ازي اكره وان اكون الاول علمتني محبش حد ون قلبي يبقي فيه الكره!
صرخت.. بعلو صوتهاا متسبنيش هعرف مين موتك وهجبلك حققك..!
زين بحزن: يلا يا نسمة لازم تبقي في الدار عشان العزاء وهعرف مين صاحب العربية ومين السبب؟
نسمة بصت في عيون زين: هطلقني امته يا زين انا خو*نتك.
زين مسك اديها بقوة وساحبهاا في وسط البلد، اسمعي يا نسمة انا مراتي مش عارف هي فين ولا هي ولا امي ولحد الان معاكي،...
نسمة بعياط: انا استاهل الق*تلل عشان خو*نتك ليه محبتنش.
زين بعصبية: مش رايقق اقطعيي كلامك..
"في البيت الكبير"
كامل قاعد قلقان الدنياا بتلف بيه، يا تري سعاد فين و زين. فراس بستغراب، مالك يا ابوي قاعد قلقان كده مش من عويدك..!،
كامل بقلق: امك فين يا فراس واخوك..
فراس بتوتر: نظيم خط.. فها.
كامل بصدمة: وقاعد هادي اكده فين القصر بتاعه ولا الدار بتاعه، انا مش هسكتت تعااا معاياا.
"في بيت العمدة"
رجب بخمول: اخدت كل الاملاك نسمة جوزهاا يسج*نها ونا المخزن بتاع الرايس ولعع،لاء يواد يا رجب لعبتها صح!..
الظابط بمكر: اعترفتتك كلهااا معاياا يا رجب من سلا*ح وكله، اقبضوو عليه قبل ما يهرب، الصحافة كلهاا كانت بتصور رجب وهوو بيشر*ب..
رجب بخوف: انا، انا معملتش حاجة اوعاا ايدك كده محدش ياخد البرش*ام بتاعيي، رجب اخد ازازة وكسرهاا وقربها منهم،
الي هيقرب مني مش يلوم غير نفسه،
زين دخل لاقي الحكومة كلها وقفة ونسمة وقفت من صدمتهاا،
نسمة بخوف: هياخدونيي يا زين يلا نمشيي سامحني يا زين ونا هتوب سامحنييي،
زين بصلها بلوم: و دخل، اي الي بيحصل هناا يا رجب سلم نفسك الدليل بتاعك معاياا..
رجب الدنياا بتلف بيه، طلع سرنج*ة من جيبه وحطها في عروق*ه ضحك بشرر تم زيادة الجرعة بنجاح، فجاه جسمه ثلج ومبقاش حاسس بي اي حاجة، وقعت الازازة علي الارض، وزين لحق رجب قبل ما يقع..
زين: اتفضل اقبض عليه يا حضرة الظابط وبكرة ان شاء الله الدليل يكون عندك..
الحكومة اخدت رجب علي المستشفي وزين نادي علي نسمة تتدخل، زين بصلها من فوق لي تحت..
نسمة برعب: شكراً قوي يا زين علي معروفك معايا ارجوك سامحني ربنا بيسامح..
زين بكره: هيسامحك علي الز..*نا والقرف الي عملتيه الدليل هيوصل الحكومة وبكره يعرفو انك ليكي يد في الحصل..
نسمة جلست في مكانها جمب الحيطة: وبدات ترتعش وتصرخ وكأنهاا اتجننت ابعدد عني سبنيي وامشيي.
زين نزل لي مستوها، من افعالكم سلطت عليكم..
"في فيلة نظيم"
سعاد فاقت لاقت نفسهاا في اوضة علي سرير غير بتاعها لاقت زهرة قاعدة مش بتنطق، زهرة احنا فين اي جابك هناا..
زهرة بستغراب: زين جابني اهناا وقالي متعمليش صوت..
سعاد بصراخ: مش زين يا زهرة احنا اتخطفناا.
زهرة بخوف: احساسيي زي ما قولت ده مش زين في حد صوته زي صوت زين بظبط.
نظيم بضحك: وحشتيني اوي يا مراتي.
زهرة بخوف بلعت ريقها: وسكتت!
سعاد بصدمة: نظيم؟ السكاكر الي مفهمتش الاحداث الجديدة وقللت التفاعل وزعلتني😢المهم في شخصية جديدة انضمت لي الرواية نظيم ده اخو زين بس قاسي ومبيحبش الخير لحد وشغال في المافيا، رجب يبقي دراع نظيم التاني وزي ما قولت نظيم مبيحبش حد فا ولعع المخزن لي رجب، ورجب سمع الكلام علي اساس ان الحوار في مصلحته، ورجب بيشرب وغبي اكيد مش فارق معاه، وطبعاا عرفنا ان رجب طمعع علي الورث في خبط سعدية تفاعل حلو ونا هجاوب في التعليقات اشكركم علي التفاعل بجد اتمني الرواية تعجبكم ♡.
يتبع
تكملة الروايه اضغط هناااااااا
تعليقات
إرسال تعليق