القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت لقاء الأحبه الفصل الثامن 8بقلم فيولا عماد



اسكريبت لقاء الأحبه الفصل الثامن 8بقلم فيولا عماد 








اسكريبت لقاء الأحبه الفصل الثامن 8بقلم فيولا عماد 


في غرفة زين 

:زين ولااا ي زين 

زين بنوم:ي امي خمس دقائق بس 

:يولااا قوم يولااا

 زين:نعم ي وأكمل بصدمة انتي دخلتي ازاي ؟

 خديجة:من البلكونة طبعا هكون منين 

 زين بصدمة:انتي مجنونة افرضي حد دخل شكلك هيبقا اي ه

 خديجة بحب:متخافش انا حاسبة كل حاجه سوسو في المطبخ و بابا في المكتب وهم مفكرنا نايمين انت بجد طلبتني من بابا

 زين بحب:اه اتقدمتلك وهو كان مرحب بيا جدا بس بعد كده قال لا مش هينفع وانت كبير وهتبعد بنتي عني بس انا كانت نيتي خير ومش كنت هبعدكم عن بعض 

 خديجة بحب:انا اتاكدت من مشاعري ي زين و و... و انا بحبك ♥️

 زين بحكمة:بس والدك مش هيوافق ه

 خديجة بحب:متخافش بابا مش هيرفض طلما انا وانت بنحب بعض بابا كان واخد امي عن حب وهو مستحيل يقف في سعادة ليا انا هكلمه المهم انت بتحبني ؟

 زين بحب:اكيد بحبك بس انتي لسه صغيرة خالص يخديجة 

 خديجة بدلع :بقا انا صغننة ي زينو 

 زين بهدؤء:اطلعي بره ي خديجة 

 خديجة بدلع و تقترب منه:ليه بس ي زينو

 زين بتوتر : خديجة رجاءا اخرجي يلا 

 خديجة بابتسامة:ماشي ي زينو باي 

 ..........

 في المساء 

 خديجة بحب :بابا كنت عوزة اتكلم معاك شوية 

 سليم بحب:حاضر يلا علي المكتب 

 خديجة:لا ي بابا خلينا هنا انا حابه الكل يسمع 

 سليم بحب:اللي يريحك اتفضلي 

 خديجة بهدوء:انا و زين بنحب بعض و انا عارفة انك بتتمنالي السعادة و كل حاجه حلوه بس عشان خاطري فكر في الموضوع عارفة أن انا صغيرة بس انا هتفق مع زين أن اخلص الثانوية العامة و نتجوز وياريت توافق ي بابا عشان خاطري وان كان علي فرق السن ف برضو انت و ماما كان في فرق سن 11 سنة عشان خاطري انا هكون مبسوطة مع زين و لما إن شاء الله نتجوز هنقعد معاك مش هنبعد انا اصلا مقدرش ابعد عنك انت شوفت حد يبعد عن روحو 

 سليم بدموع و حب :موافق يخديجة بس مفيش حاجه بتحصل غير لما تخلصي ثانوي طلما انتي هتكوني فرحانه انا كان هبقا فرحان 

 ثريا بحب :مبروك يحبيبتي اهو كده ابقا امك و حماتك 

 ثريا وهي تشد اذان زين :مبروك بس زعلتني لما قولت بنت بره مصر اعبقالك ما اشوف ولادكم يحبيبي مبروك 

 خديجة بغيظ :زين باشا م تتكلم و مسكوفة يبيضة 

 زين :انتي سبتي حاجه اقولها علي العموم انا بحب خديجة وان شاء الله مش هنبعد عن هنا و كل شروطكم انا موافق عليها اي اؤامر يخديجة 

 سليم بضحك:أيوة كده اسمع كلام لتزعلك احنا مش قد البت دي 

 خديجة بصدمة مصطنعة:انا غلبانه ي بابا 

 ثريا بمكر:بس انتي كنتي فين بعد والدك ما نزل يخديجة ؟

 خديجة بتلعثم:في الغرفة نائمة ليه؟

 ثريا بمكر:طب يبقا اقفلي باب الشرفة احسن حرامي ينط الشرفة وكده يعني 

 خديجة بتلعثم:حاضر حاضر 

 .....

 في غرفة سليم 

 سليم بارتياح :تعرفي ي ثريا ان انا مبسوط جدا أن بنتي بتحب و هتتجوز شخص بيحبها و تحبه وكمان هتعيش معايا دا احسن شي لان لو ابنك زعلها بس ه

ثريا بضحك :يسيدي عارفين انك بتحب خديجة بس ده ابني برضو 

سليم بتسال: ثريا هو انا لو توفاني الله و خديجة اتجوزت ابنك هتعملي عليها أم جوزها وكده ؟

ثريا بزعل :هو انا وحشة اوي كده يسليم في نظرك علي العموم بعد الشر عليك وبعدين خديجة بنتي انا اللي مربيها وانا اللي راضية اعيش معاكم هنا وكنت هسيب ابني عشانك انت و خديجة وانت تقول كده دي اغلا حاجه في حياتي بس عشان حته منك حتي لو مش انا امها اللي ولدتها بس الام هي اللي باتربي

سليم بحب:انا واثق فيكي ي ثريا حقك عليا لو زعلتك 

.......

زين : يخديجة عيب كده اتفضلي علي غرفتك بقا لو حد شافك هنا صدقيني هيحصل مشكلة 

خديجة :وانا مش همشي من هنا غير لما اعرف انت كنت بتكلم مين و تقولها انتي عامله اي انتي والبيبي؟

زين بتعب:يحبيبتي افهمي انتي حلمتي بكده لكن وحياة ربنا انا كنت نايم ده حلم ي خديجة بلاش جنان

خديجة:انت مش بتخوني يعني ؟

زين بصدق: لا طبعا انا بحبك يروحي ♥️ 


و ذهبت خديجة لغرفتها وزين أيضا نام وغطوا الجميع في ثبات عميق 

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


الرواية كامله من👈( روايةلقاء الأحبه) 

اضغط على اسم الروايه ☝️☝️☝️





تعليقات

التنقل السريع